Η Louis διακόπτει την απορρύπανση στη Σαντορίνη!
Την απορρύπανση της Σαντορίνης σταματά αιφνιδιαστικά η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Sea Diamond» με επείγον έγγραφο που κοινοποίησε τις τελευταίες μέρες στο λιμεναρχείο Σαντορίνης και στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
Η απρόσμενη αυτή εξέλιξη σηκώνει στο πόδι τις τοπικές αρχές του κυκλαδίτικου νησιού, που υποστηρίζουν ότι η αιφνιδιαστική διακοπή δημιουργεί τεράστιο κίνδυνο για την περιοχή, καθώς από το βυ
Την απορρύπανση της Σαντορίνης σταματά αιφνιδιαστικά η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Sea Diamond» με επείγον έγγραφο που κοινοποίησε τις τελευταίες μέρες στο λιμεναρχείο Σαντορίνης και στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
Η απρόσμενη αυτή εξέλιξη σηκώνει στο πόδι τις τοπικές αρχές του κυκλαδίτικου νησιού, που υποστηρίζουν ότι η αιφνιδιαστική διακοπή δημιουργεί τεράστιο κίνδυνο για την περιοχή, καθώς από το βυθισμένο κουφάρι του πλοίου υπάρχει ακόμα διαρροή πετρελαίου.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία είχε αναθέσει τη διαδικασία της απορρύπανσης στην εταιρεία «Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος», η οποία τους τελευταίους μήνες έχει περισυλλέξει από την περιοχή της Καλντέρας περισσότερους από 200 τόνους μαζούτ από τους περίπου 500 που υπολογίζεται ότι κουβαλούσε το πλοίο. Η εταιρεία Louis υποστηρίζει ότι από τον περασμένο Σεπτέμβριο δεν χρειάστηκαν οι υπηρεσίες της τεχνικής εταιρείας και επικαλείται μελέτες που δείχνουν ότι δεν υπάρχει πετρέλαιο στην περιοχή. Φαίνεται όμως ότι οι λόγοι της διακοπής είναι άλλοι και σχετίζονται με το κόστος της «επιχείρησης καθαρισμού» της καλντέρας, που μέχρι σήμερα έχει φτάσει περίπου στα 5 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα οι Αγγλοι ασφαλιστές να έχουν… σηκώσει τα χέρια ψηλά.
Η εταιρεία απορρύπανσης («Τεχνική Προστασία Περιβάλλοντος») ενημερώθηκε από την πλοιοκτήτρια εταιρεία στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας ότι πρέπει να απομακρυνθεί από την περιοχή μεθαύριο Παρασκευή 11 Ιανουαρίου. Στελέχη της μάλιστα δηλώνουν ότι υπάρχει ακόμα πετρέλαιο που χρειάζεται να περισυλλεχθεί (το προσδιορίζουν στους 120 τόνους) και ότι τα δύο απορρυπαντικά σκάφη που προθυμοποιείται να διαθέσει η εταιρεία στο νησί για το πετρέλαιο που έχει απομείνει δεν μπορούν να λύσουν το πρόβλημα.
«Εάν γίνει ένας σεισμός στην περιοχή, τότε το βυθισμένο πλοίο θα μετακινηθεί και το πετρέλαιο θα διαρρεύσει στη θάλασσα», λένε από την εταιρεία και υποστηρίζουν ότι χρειάζεται διάλογος μεταξύ της κυβέρνησης, των τοπικών αρχών και της πλοιοκτήτριας εταιρείας προκειμένου να αποφευχθούν τα χειρότερα.
Μιλώντας στο «protothema.gr», ο δήμαρχος Σαντορίνης κ. Αγγελος Ρούσος δήλωσε ότι η εταιρεία δεν θα απομακρυνθεί από το νησί, ακόμα και αν χρειαστεί το κόστος να το επωμιστεί ο δήμος. Υπενθυμίζεται ότι από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας έχουν επιβληθεί βαρύτατα πρόστιμα (από 8.500 έως 19.000 ευρώ ημερησίως) εις βάρος της Louis διότι δεν μπόρεσε να υποβάλει ολοκληρωμένο σχέδιο απάντλησης του πετρελαίου εντός 48 ωρών. Πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν ότι μέχρι σήμερα η εταιρεία δεν έχει πληρώσει ούτε σεντ και αρνείται να συνεχίσει τη χρηματοδότηση της απορρύπανσης από τη στιγμή που το υπουργείο εμμένει στην επιβολή των προστίμων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr