Βέφα Αλεξιάδου: Η βασίλισσα της τηλεοπτικής κουζίνας δεν είναι πια εδώ - Η Μενεγάκη, η Κορομηλά και οι τραγωδίες της ζωής της

Ο θάνατός της προκάλεσε σοκ στον κόσμο της τηλεόρασης και έκλεισε  τον ένδοξο κύκλο της τηλεοπτικής κουζίνας των πρωινών ψυχαγωγικών εκπομπών, που λάτρεψαν οι νοικοκυρές

Ηταν αλλιώς η τηλεόραση όταν η Βέφα έμπαινε στην κουζίνα της. Ηταν αλλιώς τα πρωινά μας και εκείνη ήταν μία από τις πρωταγωνίστριες της ημέρας μας. Πολλές τότε δεν μαγείρευαν μέχρι να δουν από τα χέρια της όλες εκείνες τις κινήσεις που εγγυούνταν το καλό αποτέλεσμα, να ακούσουν τις οδηγίες της, σχεδόν να μυρίσουν από τα σπίτια αυτό που έβγαινε από τον φούρνο του «Πρωινού Καφέ». Κυρίως να αποσπάσουν ακόμη ένα μυστικό για το σωστό τσιγάρισμα, για το σερβίρισμα, για την υφή της ζύμης, για το στόλισμα. Σε όλα άψογη, σε κάθε λεπτομέρεια

Πάντα κομψή, καλοχτενισμένη, με την ξανθιά φράντζα της ακλόνητη, τα ταγιέρ της, τα φορέματά της και με τα κοσμήματά της τα οποία, ακόμη κι όταν πολλοί απόρησαν πώς μαγείρευε με τα δαχτυλίδια της, εκείνη δεν αντέδρασε και σίγουρα δεν αποχωρίστηκε. Συνέχισε και παρέμεινε η Βέφα. Η εθνική τηλεοπτική μας μαγείρισσα. Η γυναίκα που στάθηκε δίπλα στην Ρούλα Κορομηλά και στην Ελένη Μενεγάκη και έδωσε μεγάλο κομμάτι επιτυχίας σε ένα μοντέλο εκπομπής πολύ μακριά από τα αντίστοιχα σημερινά. Τότε που οι στήλες μαγειρικής και γυμναστικής συνιστούσαν το τηλεοπτικό προσδοκώμενο για όλες τις γυναίκες που με την τηλεόραση αναμμένη ένιωθαν να μπαίνουν στο σπίτι τους φιλενάδες έτοιμες να συνδράμουν στην οικιακή ευτυχία.



Η Βέφα για τις παλιότερες γενιές ήταν η διάδοχος του Τσελεμεντέ και της Χρύσας Παραδείση. Απενοχοποίησε την κουζίνα που μέχρι τότε θεωρούταν άβατο της μαμάς και της γιαγιάς. Εβαλε μέσα τις νεότερες, τις εφοδίασε και με εξαιρετικά βιβλία και στη συνέχεια με προσεγμένα μαγειρικά σκεύη που έφεραν την υπογραφή της. Το «Πρόσκληση σε γεύμα» ήταν το πρώτο βιβλίο που οι νεαρές τηλεθεάτριες το είχαν ως ευαγγέλιο της κουζίνας τους. Ακολούθησαν δεκάδες τα οποία βραβεύτηκαν και μοσχοπουλήθηκαν.

Με αυτά άλλωστε στο χέρι αναζήτησε μία θέση στον τηλεοπτικό ήλιο. «Πήγα στην ΕΡΤ με τα τέσσερα πρώτα μου βιβλία. Το γράμμα που μου έστειλαν το έχω ακόμα, έλεγε ότι δεν τους ενδιέφερε η εκπομπή μου. Περίμενα υπομονετικά και μόλις άνοιξαν τα ιδιωτικά κανάλια το ’90 πήγα μόνη μου στον ΑΝΤ1. Εκεί συνάντησα τη Μαργαρίτα τη Σακελλαρίου, η οποία είχε την επιστασία του “Πρωινού Καφέ”. Τότε ήταν ένα προγραμματάκι μισής ώρας με έναν ανίδεο σεφ που μιλούσε και μένα μου σηκωνότανε η τρίχα. Η Μαργαρίτα δέχτηκε να με δοκιμάσει. Στα στούντιο ενθουσιάστηκαν και ξεκινήσαμε κατευθείαν εκπομπές, μέχρι που πήρε η Ρούλα το πρόγραμμα. Έγινε τρίωρο κι εγώ είχα σημαντική θέση σε αυτό» εξομολογήθηκε στην Lifo, ξετυλίγοντας το κουβάρι της τηλεοπτικής ιστορίας της.

Ακόμη και οι παρουσιάστριες του βεληνεκούς της Ελένης Μενεγάκη, μπήκαν στην κουζίνα και παρακολούθησαν την βασίλισσα της μαγειρικής ενότητας με δέος. Για χάρη της κέρδιζαν τηλεθεατές και πολλές ήταν εκείνες που ανυπομονούσαν να μάθουν την συνταγή της επόμενης ημέρας προκειμένου να προμηθευτούν τα υλικά.

Εκανε και δικές της εκπομπές. Το 2003, παρουσίασε στο Mega, την εκπομπή με τίτλο «Τα Μυστικά Της Βέφας» και το 2009 την εκπομπή  «Στην κουζίνα με την Βέφα» στο Alter.

Την Βέφα ακολούθησαν πολλοί και πλέον η ενότητα μαγειρικής στα πρωινά μαγκαζίνο αποδείχθηκε ισχυρότερη ακόμη κι από αυτή της αστρολογίας, για την οποία πολλοί στοιχημάτιζαν πως θα παρέμενε ζωντανή ακόμη κι αν ερχόταν το τέλος της τηλεόρασης.

Βέφα όμως δεν έγινε ποτέ ξανά. Ισως γιατί ήταν η πρώτη, ίσως γιατί απευθυνόταν σε ένα άλλο κοινό μέσα από μία άλλη τηλεοπτική αισθητική; Πολλά μπορεί να εικάσει κάποιος. Όμως το σίγουρο είναι πως η Βέφα Αλεξιάδου είχε έναν μαγικό συνδυασμό που δεν μπορείς ούτε να εφεύρεις ούτε να αντιγράψεις. Ηταν το οικείο πρόσωπο, που θύμιζε μαμά και γιαγιά, αλλά ταυτόχρονα ήταν μία επαγγελματίας η οποία είχε μεταδοτικότητα και άριστη τεχνική.


Ζωή δύσκολη, τραγικά γεγονότα

Η ζωή της Γενοβέφας Αλεξιάδου δεν ήταν ρόδινη. Τραγική συνθήκη βίωνε ως παιδί, ακόμη τραγικότερη έμελε να βιώσει αργότερα ως μάνα.



Μιλώντας στο «Στούντιο 4» για τα παιδικά της χρόνια αποκάλυψε σκηνικά κακοποίησης από τον πατέρα της «Ο Οδυσσέας είχε ένα ελάττωμα. Έπινε. Και όταν ερχόταν στο σπίτι και το μεθύσι του ήταν κακό, έδερνε την μητέρα μου και είχα μια πολύ δύσκολη παιδική ηλικία. Τα θυμάμαι πάρα πολύ καλά τα παιδικά μου χρόνια και τα περιγράφω, παρόλο που μου λένε πολλοί «γιατί τα έγραψες αυτά για τον πατέρα σου;». Γιατί ήξερα ότι ο πατέρας μου ήταν ένας εξαιρετικός άνθρωπος αλλά έφταιγε το ελάττωμα που είχε. Πέθανε από το κρασί στην ταβέρνα.



Πέθανε την μέρα που βγήκε το διαζύγιο με την μητέρα μου. Εμείς φεύγαμε τότε από το σπίτι μου, μας έπαιρνε η μητέρα μου όταν ήμασταν μικρά παιδιά και πηγαίναμε να μείνουμε στη θεία μου. Ο πατέρας μου έπεφτε στα γόνατα της μητέρας μου και έλεγε: «Σας αγαπώ, γυρίστε σπίτι! Σας θέλω και μου λείπετε. Γυρίζαμε εμείς αλλά την τρίτη φορά η μητέρα μου είπε, "Οδυσσέα τέρμα, παίρνω διαζύγιο" και πήρε διαζύγιο. Την ημέρα που βγήκε το διαζύγιο, ο πατέρας μου πήγε σε μια ταβέρνα, ήπιε πάρα πολύ, έπεσε και πέθανε. Δυο μέρες μετά κηρύχθηκε ο δεύτερος Παγκόσμιος πόλεμος».

Η Βέφα θα ακολουθήσει μία λαμπρή πορεία και θα σπουδάσει χημικός στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και συνέχισε με ιδιαίτερες σπουδές στο Berkeley University  επάνω στην υγιεινή των τροφών, την διακόσμηση του τραπεζιού και τη σύγχρονη μαγειρική τέχνη. Παντρεύτηκε τον καθηγητή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, Κωνσταντίνο Αλεξιάδη και θα αποκτήσουν δύο κόρες, την Αλεξία και την Αντζελα. Με την πρώτη μάλιστα να μπαίνει στην κουζίνα μαζί και με την εγγονή της.

Η τραγωδία που ακολουθεί είναι απερίγραπτη. Το περιέγραψε η ίδια.  «Η ζωή μου ήταν όσο ωραία και μαύρισε τόσο πολύ με τους θανάτους των παιδιών μου. Και του άντρα μου πρώτα. Πέθανε, έκλεισε τα μάτια του ερωτευμένος με μένα. Πέθανε με το όνομά μου στο στόμα του».



Η Αλεξία, έφυγε από τη ζωή από ανακοπή καρδιάς στις 29 Οκτωβρίου 2014, και η Άντζελα, έφυγε από τη ζωή στις 10 Φεβρουαρίου 2015.

Η Βέφα χάνει όλη την οικογένειά της. Χάνει τα παιδιά της μέσα σε δύο χρόνια, πρωταγωνίστρια σε μία απερίγραπτη τραγωδία. Ολοι τότε θεωρούν πολύ δύσκολο να αντέξει να μην καταρρεύσει… «Έπεσα σε μαύρη κατάθλιψη και όταν ήρθαν και οι άλλοι δύο θάνατοι ακόμα χειρότερα. Όμως, η πίστη στον Θεό, φυτεμένη βαθιά μέσα μου, με κρατάει στη ζωή.
Ο Θεός λέει και τα καλά και τα κακά δεχούμενα. Δεν είπα ποτέ «γιατί σε μένα;», είναι αμαρτία. Γιατί να γίνει στο παιδί του γείτονα; Η μεγαλύτερη αμαρτία είναι να πεις αυτό το πράγμα. Δεν το είπα ποτέ, το κλάμα μου και ο πόνος μου είναι μέσα στην καρδιά μου. Κλαίω και πονάω μέσα στο σπίτι μου. Δεν φόρεσα ούτε μαύρα γιατί δεν το εγκρίνω. Φόρεσα και το κραγιόν γιατί η ζωή συνεχίζεται»...

«Η βιογραφία μου λέγεται "Ήσουν πάντα εκεί" και εννοώ τον Θεό. Εάν δεν ήταν ο Θεός, δεν θα τα κατάφερνα. Δεν με ενδιαφέρει αν ο κόσμος με έκρινε αυστηρά. Με πήρε τηλέφωνο μία κυρία στο σπίτι μου. Εκείνη τη στιγμή εγώ είχα κάνει μία μεγάλη αγαθοεργία, είχα δώσει 25.οοο ευρώ σε μία κοπέλα που ο αδερφός της τράκαρε και μπήκε στο νοσοκομείο. Τα έδωσα και τα ξέχασα. Η κυρία που με πήρε τηλέφωνο σπίτι μου με πήρε για να μου πει ότι είναι ντροπή μου που δεν φόρεσα μαύρα για να τιμήσω τον άντρα μου. Της απάντησα ότι «Δεν έχει σημασία το μαύρο. Αντί του μαύρου έκανα κάτι άλλο εγώ σήμερα, που δεν θα σου το πω γιατί δεν σου αξίζει να το ακούσεις. Μετά τον θάνατο των κοριτσιών μου πήγα στα Ιεορσόλυμα, εκεί που περπάτησε ο Χριστός, είδα όλα τα ωραία σημεία, έκλαψα τα κορίτσια μου και τον άντρα μου, πόνεσα. Εκεί άφησα τον πόνο μου», συνέχισε.


Το διαζύγιο με την Ελένη Μενεγάκη

Από τις ισχυρότερες τηλεοπτικές σχέσεις της Βέφας Αλεξιάδου, αυτή με την Ελένη Μενεγάκη. Η οποία ωστόσο δεν πέρασε ποτέ τα όρια του πλατό αλλά περιορίστηκε σ’ αυτό. Μιλώντας στην Espresso αποκάλυψε για πρώτη φορά το παρασκήνιο. «Όταν τελείωσε η συνεργασία μου με την Ελένη Μενεγάκη, όλοι οι δημοσιογράφοι με ρωτούσαν “γιατί μάλωσες με την Ελένη;”. Δεν έχω μαλώσει μαζί της, δεν έχω μαλώσει με κανέναν στη ζωή μου. Ήρθε η ώρα και οι δρόμοι μας χωρίστηκαν, δεν έχουμε σήμερα επικοινωνία, αλλά δεν έχουμε κάτι να χωρίσουμε. Με πίκρανε, βέβαια, το γεγονός ότι όταν έκανε την τελευταία της εκπομπή στην πρώτη της τηλεοπτική αποχώρηση, δεν με ανέφερε. Δεν πειράζει όμως, η αγάπη είναι μεγάλη».



Η Ελένη Μενεγάκη από την πλευρά της είχε το τοποθετηθεί στον αέρα της εκπομπής της. «Η Βέφα Αλεξιάδου είναι ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της τηλεοπτικής μου ζωής. Ειδικά τα πρώτα χρόνια ήταν για μένα τα πιο ουσιαστικά και σημαντικά γιατί ήταν τα πρώτα χρόνια που έμαθα πώς είναι να είσαι ο πρώτος σε μία εκπομπή, τι σημαίνει αυτό και ποιες είναι οι ευθύνες σου, να μάθεις, να κάνεις. Τα τελευταία πολλά χρόνια την έχω χάσει την κυρία Βέφα», είχε πει η παρουσιάστρια.

«Ομολογώ ότι κατά καιρούς είχα ακούσει κι εγώ, όπως κι εσείς, κάποια μικρά παραπονάκια. Ή και όχι. Όμως και μία και μου δίνεται η ευκαιρία, να πω πως με τους ανθρώπους που δουλεύουμε μαζί στην τηλεόραση δεν σημαίνει –και να το ξέρετε αυτό- ότι κλείνοντας εδώ η εκπομπή, όλοι μας είμαστε όλη τη μέρα μαζί. Ο καθένας έχει την προσωπική του ζωή και ψάχνει να τη γεμίσει: τον χρόνο με τους φίλους του, με τον άνθρωπό του, με τα παιδιά του άμα έχει, με τη μαμά του, τον μπαμπά του… Θέλω να πω ότι όλοι μας έχουμε μία κοινωνική ζωή. Όταν δεν είμαστε μαζί στη δουλειά, με κάποιους ανθρώπους χανόμαστε. Όταν υπάρχει όμως μέσα σου κάτι κι έχει γράψει, όταν τους βλέπεις, νιώθεις πάντα συναισθήματα», είχε δηλώσει.

Ειδήσεις σήμερα:

Γιατί βγαίνουν στο σφυρί τα κοσμήματα της Ζωίτσας

Γνωστή TikToker έλυσε φρικιαστική υπόθεση δολοφονίας μωρού ψάχνοντας τις ρίζες της - Συνελήφθη η γιαγιά της

Έλενα Μακρή: Η ανάρτηση της συζύγου του Αντώνη Λυμπέρη - Το Α και το Ω της ύπαρξής μου, γράφει
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr