Η νέα καμπάνια για την Παγκόσμια Ημέρα AIDS αποδομεί τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις
04.12.2024
11:19
Με το αιχμηρό μήνυμα «Δυστυχώς γι' αυτούς που δείχνουν δεν υπάρχει θεραπεία. Ευτυχώς για τον HIV υπάρχει θεραπεία» η Gilead Sciences στοχεύει στη σωστή ενημέρωση για την εξάλειψη των αποκλεισμών για άτομα με HIV.
Sponsored content
Η πρόσβαση στην πληροφόρηση έχει κάνει τις σύγχρονες κοινωνίες πιο απελευθερωμένες και συμπεριληπτικές από παλιότερα. Ωστόσο ο αποκλεισμός ορισμένων ομάδων από την κοινωνική ζωή, όπως είναι τα άτομα που ζουν με τον ιο HIV, εξακολουθεί να είναι μια πραγματικότητα με πολλές συνέπειες. Σε αυτό το πλαίσιο, η Gilead Sciences Ελλάδας παρουσιάζει τη νέα της καμπάνια για την Παγκόσμια Ημέρα AIDS, με το αιχμηρό μήνυμα «Δυστυχώς γι' αυτούς που δείχνουν δεν υπάρχει θεραπεία. Ευτυχώς για τον HIV υπάρχει θεραπεία».
Αυτές οι δύο φράσεις συμπυκνώνουν τον ρόλο που παίζουν τα στερεότυπα και οι προκαταλήψεις στον τρόπο που αντιμετωπίζονται οι φορείς του ιού, με αποτέλεσμα να οδηγούνται στην απομόνωση και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Έτσι, τα άτομα που νοσούν εκτός από τον ιό έχουν να αντιμετωπίσουν τον φόβο και την άγνοια των συνανθρώπων τους γύρω από τη νόσο. Γιατί πλέον, τα τεράστια άλματα που έχει κάνει η επιστήμη οδήγησε σε μια εξέλιξη που μέχρι πριν από κάποια χρόνια φάνταζε ουτοπική: η λοίμωξη από τον HIV να γίνει μια διαχειρίσιμη χρόνια πάθηση.
Με την καμπάνια της, η Gilead Sciences επισημαίνει ότι καμία νόσος δεν μπορεί να γίνεται αφορμή για να στιγματίζονται οι άνθρωποι, ενώ παράλληλα μας θυμίζει ότι οι φορείς HIV μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αποτελεσματική θεραπεία και σε μία φυσιολογική ζωή επιτυγχάνοντας την εξίσωση U=U. Πιο συγκεκριμένα, η σωστή φαρμακευτική αγωγή διατηρεί κατεσταλμένο τον ιό στο αίμα, δηλαδή μη ανιχνεύσιμο (Undetectable) και έτσι δεν μεταδίδεται ο ιός στους σεξουαλικούς συντρόφους (Untransmittable), δηλαδή U=U.
Οι πρωτοβουλίες της Gilead δεν περιορίζονται στο να «κάνουν θόρυβο»· στοχεύουν να προκαλέσουν την κοινωνία να σκεφτεί βαθύτερα, να αναζητήσει την αλήθεια πίσω από απαρχαιωμένες και βαθιά ριζωμένες αντιλήψεις.
Η πανελλαδική έρευνα που πραγματοποίησε η Metron Analysis για τη Gilead Sciences Ελλάδος (Οκτώβριος 2021), είναι αποκαλυπτική: 1 στους 3 Έλληνες εξακολουθεί να βλέπει τα άτομα με HIV ως «κίνδυνο για την κοινωνία», ενώ το 68% των πολιτών δηλώνει ότι δεν θα έκανε σχέση με κάποιον που ζει με τον ιό. Μύθοι και παρεξηγήσεις, όπως ότι ο HIV μεταδίδεται μέσω κοινής τουαλέτας (41%) ή αγκαλιάς και φιλιού (36%), διατηρούνται ισχυροί, ενώ το 63% αγνοεί ότι τα άτομα με μη ανιχνεύσιμο ιικό φορτίο δεν μπορούν να μεταδώσουν τον ιό μέσω σεξουαλικής επαφής. Μόνο 1 στους 5 Έλληνες αναγνωρίζει και συμφωνεί με το μήνυμα του U=U.
Η φετινή καμπάνια της Gilead υλοποιείται σε συνεργασία με την ΕΕΜΑΑ (Ελληνική Εταιρεία Μελέτης & Αντιμετώπισης του AIDS) και τον Σύλλογο Οροθετικών Ελλάδος «Θετική Φωνή». Η προτροπή της καμπάνιας είναι ξεκάθαρη «κάνε σήμερα το τεστ για τον HIV, ενημερώσου για τις διαθέσιμες θεραπείες και συνέχισε τη ζωή σου».
Με αφορμή την έναρξη της καμπάνιας, ο Σάββας Χαραλαμπίδης, Γενικός Διευθυντής της Gilead Sciences Ελλάδας, Κύπρου και των European Distributor Markets σημείωσε:
«Η φετινή μας καμπάνια φέρνει την κοινωνία αντιμέτωπη με τον ίδιο της τον εαυτό, λέγοντας τη σκληρή αλήθεια που έπρεπε να αναδειχθεί: Το πρόβλημα δεν είναι ο HIV, αλλά η κοινωνική προκατάληψη. Για όσους επιμένουν λοιπόν να στιγματίζουν, η καμπάνια μας απαντά χωρίς περιστροφές, γιατί το στίγμα δεν είναι απλώς ένα κοινωνικό πρόβλημα, αλλά ένας “τοίχος” που πρέπει να γκρεμίσουμε. Στόχος μας είναι να σπάσουμε τα στερεότυπα και να δείξουμε τον δρόμο της ενημέρωσης».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr