Προσεχώς: Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες με το τρένο

«Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες από το 2013 με τρένο».
Η αισιόδοξη εκτίμηση ανήκει στον υπουργό Μεταφορών Κωστή Χατζηδάκη που επισκέφθηκε  και επιθεώρησε το εργοτάξιο του ΟΣΕ στο Λιανοκλάδι Λαμίας.
Όταν ολοκληρωθούν τα πολύπαθα, παλυδάπανα αλλά και δύσκολα στην εκτέλεση έργα με τις δεκάδες σήραγγες και τις διπλές νέες γραμμές που θα αντικαταστήσουν το υπάρχον δίκτυο από την εποχή του Χαρίλαου Τρικούπη, οι αποστάσεις της Αθήνας από την Πάτρα και τη Θεσσαλονίκη θα μειωθούν σημαντικά

«Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες από το 2013 με τρένο».
Η αισιόδοξη εκτίμηση ανήκει στον υπουργό Μεταφορών Κωστή Χατζηδάκη που επισκέφθηκε  και επιθεώρησε το εργοτάξιο του ΟΣΕ στο Λιανοκλάδι Λαμίας.
Όταν ολοκληρωθούν τα πολύπαθα, παλυδάπανα αλλά και δύσκολα στην εκτέλεση έργα με τις δεκάδες σήραγγες και τις διπλές νέες γραμμές που θα αντικαταστήσουν το υπάρχον δίκτυο από την εποχή του Χαρίλαου Τρικούπη, οι αποστάσεις της Αθήνας από την Πάτρα και τη Θεσσαλονίκη θα μειωθούν σημαντικά και οι ταχύτητες που θα αναπτύσσονται από τα ηλεκτροκίνητα τρένα μπορεί  να μη συγκρίνονται με τα TGV, αλλά θα προσεγγίζουν τα 160 χλμ. την ώρα.

Ετσι ο χρόνος για την Πάτρα θα μειωθεί κατά μία ώρα και για τη Θεσσαλονίκη κατά 1,5 ώρα. Το έργο θα στοιχίσει συνολικά 706 εκατ. ευρώ, ενώ οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν πριν από έναν χρόνο θα ολοκληρωθούν, καλώς εχόντων των πραγμάτων, τον Δεκέμβριο του 2013.  «Τα έργα αυτά φέρνουν την Ελλάδα από την περιφέρεια στην καρδιά της Ευρώπης», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών. Οπως τόνισε, «από την εποχή του Χαρίλαου Τρικούπη μέχρι τη δεκαετία του 90 δεν έγιναν σοβαρές επενδύσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Στόχος του ΟΣΕ είναι να καταστεί ο σιδηρόδρομος ένα σύγχρονο και ελκυστικό μέσο τόσο για το επιβατικό κοινό όσο και για τις εμπορευματικές μεταφορές. Η ολοκλήρωση των έργων θα καταστήσει τον ΟΣΕ ανταγωνιστικόκαι θα μπορέσει να αυξήσει τα έσοδα του ». Εντυπωσιακό ενδιαφέρον παρουσιάζει η διπλή σήραγγα στο όρος Οθρυς μήκους 12.765 μ., καθώς είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στην Ελλάδα (μετά τη σήραγγα της Αμφισσας των 16,5 χλμ.). Εχει σχεδιαστεί για ταχύτητα 160 χλμ./ώρα μειώνοντας τη διαδρομή κατά δυο χιλιόμετρα. Το έργο συγχρηματοδοτείται κατά 50% από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και κατά 50% από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr