Μετρό: Αυτοψία Δήμα στο εργοτάξιο που διανοίχθηκε η σήραγγα 150 μέτρων - Δείτε φωτογραφίες
Ο Ταχιάος έδωσε στην κοινοπραξία που εκτελεί το έργο εντολή αποκατάστασης του τρόπου εκτέλεσης της κατασκευής σήραγγας της γραμμής 4 του Μετρό - Διευκρινίσεις από την κοινοπραξία
Το εργοτάξιο στην Κατεχάκη, όπου πραγματοποιούνται οι εργασίες για τη Γραμμή 4 του Μετρό, επισκέφτηκε ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας. Ο κ. Δήμας περιηγήθηκε στον χώρο και έκανε αυτοψία με αφορμή τη διάνοιξη σήραγγας 150 μέτρων.
Χθες, δόθηκε εντολή αποκατάστασης του τρόπου εκτέλεσης της κατασκευής σήραγγας της γραμμής 4 του Μετρό, στην κοινοπραξία που εκτελεί το έργο, αμέσως μόλις έγινε αντιληπτό ότι διανοίχθηκε η σήραγγα, εκτός της μελέτης, σύμφωνα με ενημέρωση που παρείχε στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος.
Δείτε φωτογραφίες από την αυτοψία Δήμα στο εργοτάξιο της Κατεχάκη
ΕΔΕ και κυρώσεις για τη σήραγγα προανήγγειλε ο Ταχιάος
Στην ερώτηση αν έγινε από λάθος, ο κ. Ταχιάος απάντησε «προφανώς όχι από λάθος. Δεν δικαιολογείται λάθος σε μια εταιρεία 7ης τάξεως. Δεν θα το ερμηνεύσω, αυτό είναι ζήτημα της "Ελληνικό Μετρό". Η σήραγγααυτή έπρεπε να γίνει, είναι κομμάτι του έργου, αυτό που άλλαξε ήταν η μέθοδος».
Εξήγησε, επίσης, ότι «μιλάμε για μια σήραγγα η οποία ούτως ή άλλως έπρεπε να κατασκευαστεί. Κάτω από την οδό Κατεχάκηυπάρχει μια πολύ μεγάλη σήραγγα, η οποία θα χρησιμοποιηθεί κατά κάποιον τρόπο και ως αμαξοστάσιο, αλλά και ως χώρος ελαφράς συντήρησης των συρμών της γραμμής 4. Αυτή λοιπόν η σήραγγα κατασκευάζεται με άλλη μέθοδο, όχι με μετροπόντικα, αλλά με τη νέα αυστριακή. Ο ανάδοχος της κατασκευής είχε υποβάλει μια μελέτη και προέβλεπε μια μεθοδολογία που θα έπρεπε να ανοίγει αυτήν τη σήραγγα σε βήματα των 10 μέτρων. Αντί αυτού, πήγε και άνοιξε το μισό πάνω ημικύκλιο της σήραγγας σε ένα μήκος 160 μέτρων. Άλλαξε τη μεθοδολογία».
Απαντώντας στις ανησυχίες περί πιθανής καθίζησης, ο κ. Ταχιάος διευκρίνισε ότι η εταιρεία δεν είχε στα χέρια της μελέτη που να επιβεβαιώνει ότι πράγματι αυτή η μέθοδος είναι ασφαλής. Αυτός είναι κι ο λόγος που κράτησε μια αλληλογραφία με τον ανάδοχο: «Προφανώς υπάρχει μια ολιγωρία των υπαλλήλων της "Ελληνικό Μετρό", οι οποίοι δεν ενημέρωσαν εγκαίρως τη διευθύνουσα υπηρεσία για την αλλαγή της μεθόδου. Το γιατί έγινε αυτό, δεν μπορώ να το εξηγήσω, για αυτό και θα γίνει ΕΔΕ και θα υπάρξουν κυρώσεις».
Διαβεβαίωσε, τέλος, ότι δεν υπάρχει κίνδυνος καθίζησης στην Κατεχάκη λέγοντας ότι «οι υποδομές παρακολουθούνται σε καθημερινή βάση διαρκώς. Υπάρχουν σταθμοί οι οποίοι παρακολουθούν συγκεκριμένα σημεία και υπολογίζουν τις καθιζήσεις. Αυτό που έλεγε το έγγραφο της "Ελληνικό Μετρό" είναι ότι μπορεί να υπάρξουν μικρές καθιζήσεις αν η μέθοδος αυτή δεν είναι σωστή. Αποδεικνύεται ότι δεν έχει υπάρξει όμως καμία καθίζηση. Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος, ούτε για τα νοσοκομεία, ούτε για τον δρόμο. Μιλάμε για μια σήραγγα, η οροφή της οποίας είναι σε βάθος άνω των 20 μέτρων».
Διευκρινίσεις και από την κατασκευάστρια κοινοπραξία
Διευκρινίσεις για την κατασκευή σήραγγας της γραμμής 4 του Μετρό και τον θόρυβο που σηκώθηκε για τη διάνοιξη σήραγγας 150 μέτρων, εκτός της μελέτης, στην Κατεχάκη, έδωσε η κατασκευάστρια κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM.
Συγκεκριμένα, επισημαίνεται ότι:
• Δεν υπάρχει καμία γεωμετρική παρέκκλιση από την εγκεκριμένη χάραξη. Προφανώς και η σήραγγα κατασκευάζεται στην προβλεπόμενη από τη μελέτη θέση.
• Σε ό,τι αφορά τις εργασίες εκσκαφής, επισημαίνεται ότι αυτές εκτελούνται εξαρχής κατά τη συνήθη πρακτική, με απόλυτη προσήλωση στην ασφάλεια και με γνώμονα την τεχνική αρτιότητα. Η μεθοδολογία κατασκευής είναι σύμφωνη με τις διεθνείς προδιαγραφές και στο πλαίσιο της εγκεκριμένης μελέτης.
• Κατά τη συστηματική παρακολούθηση των επιφανειακών καθιζήσεων έχει διαπιστωθεί ότι αυτές είναι σε τιμές πολύ χαμηλότερες των επιτρεπόμενων ορίων. • Συνεχίζουμε την εκτέλεση του μεγαλύτερου δημόσιου έργου στην Ελλάδα, με αίσθημα περηφάνιας για την προσπάθεια των εργαζομένων μας και με γνώμονα την ασφάλεια και την ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωση του έργου.
Το πρόγραμμα της Groupama Ασφαλιστικής για τα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης προσφέρει ολοκληρωμένη προστασία συνδυάζοντας καλύψεις για αστική ευθύνη και περιουσία.
Από το 2019 η Wolt ανατρέπει τα δεδομένα στη διανομή φαγητού και προϊόντων, ενισχύοντας τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, και αναβαθμίζοντας συνεχώς την αγοραστική εμπειρία των καταναλωτών.
Δύο ελληνικές startups είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το Hubraum Tech Incubator Center στην Κρακοβία, όπου παρακολούθησαν διαλέξεις για την καινοτομία, την επιχειρηματικότητα και τη χρηματοδότηση, εμβαθύνανε σε καινοτόμες τεχνολογίες και έλαβαν εξειδικευμένη γνώση για το πώς αναπτύσσεται μία νεοφυείς επιχείρηση