Τα "χρυσά" σήριαλ της Τουρκίας του Ερντογάν

Την ώρα που η «φτώχεια» των ελλήνων αποτελεί ένα από τα αγαπημένα θέματα των τουρκικών ΜΜΕ, τα οποία παρουσιάζουν στο κοινό τους μια Ελλάδα που μοιάζει να ζει μέσα από ασπρόμαυρες εικόνες των ταινιών της δεκαετίας του 50

Την ώρα που η «φτώχεια» των ελλήνων αποτελεί ένα από τα αγαπημένα θέματα των τουρκικών ΜΜΕ, τα οποία παρουσιάζουν στο κοινό τους μια Ελλάδα που μοιάζει να ζει μέσα από ασπρόμαυρες εικόνες των ταινιών της δεκαετίας του 50, η Τουρκία απολαμβάνει την χλιδή της έγχρωμης σαπουνόπερας. Πάθη, έρωτες και ίντριγκες με φόντο την επιβλητική γέφυρα του Βόσπορου και αστραφτερές λιμουζίνες τούρκων Κροίσων αποτελούν τα τελευταία χρόνια ένα σημαντικό εξαγώγιμο προϊόν για τους γείτονές μας.

Η τουρκική οικονομία γνωρίζει μεγάλες δόξες εξαιτίας της εξαγωγής τουρκικών τηλεοπτικών σειρών σε χώρες του εξωτερικού, αφήνοντας στα ταμεία της Τουρκίας ποσά που ούτε οι ίδιοι δεν φαντάζονταν. Στην εισπρακτική αυτή επιτυχία της τουρκικής τηλεοπτικής βιομηχανίας συνεισφέρει ανελλιπώς τα τελευταία χρόνια και η Ελλάδα η οποία τείνει να μετατραπεί σε έναν από τους καλύτερους πελάτες. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τουρκικού τύπου το 2011 η Τουρκία κέρδισε 60 εκατομμύρια δολάρια από την εξαγωγή τηλεοπτικών σειρών μιας και αυτή τη χρονιά μόνο περισσότερα από 100 σήριαλ παρακολουθούνται από τηλεθεατές σε 20 χώρες ανά τον κόσμο, στις οποίες φυσικά συμπεριλαμβάνεται και η δική μας. 

Όπως υποστηρίζει ο Fırat Gülgen, διευθύνων σύμβουλος της Calinos Holding, υπ’αριθμον ένα εταιρείας διανομής της Τουρκίας «φέτος κάναμε το μεγάλο άνοιγμα στα Βαλκάνια», ενώ σύμφωνα με το τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων Ανατολή, η Calinos έχει τα δικαιώματα για το 80% που εξάγονται από την Τουρκία προς το εξωτερικό.

Τα τουρκικά σήριαλ προβάλλονται σε χώρες όπως η Σερβία, η Κροατία, η Τσεχία, η Ρουμανία, η Πολωνία η Ουγγαρία και φυσικά η Ελλάδα με την τιμή αγοράς ενός επεισοδίου τουρκικού σήριαλ ξεκινά από 500 δολάρια και φθάνει τα 15.000 δολάρια. Όμως οι Τούρκοι πωλούν σήριαλ ακόμη και σε χώρες της Απω Ανατολής, όπως η Σινγκαπούρη, η Μαλαισία, η Ταϋλάνδη, η Ινδονησία, η Ταϊβάν, ακόμη και η Ιαπωνία! Μάλιστα, ιαπωνικό τηλεοπτικό δίκτυο ήδη ετοιμάζει ντοκυμαντέρ αφιερωμένο στις τουρκικές σαπουνόπερες, συνδέοντας το θέμα με τις επιπτώσεις που έχει κάτι τέτοιο ακόμη και στον τουρισμό. Μάλιστα, τα επίσημα στοιχεία αναφέρουν ότι χιλιάδες τουρίστες βρέθηκαν στην χώρα αφότου είδαν κάποια τουρκική σειρά ή άκουσαν κάτι για κάποιοι σήριαλ.

Σε πρόσφατο δημοσίευμά του, το περιοδικό Time ανέφερε ότι οι τουρκικές σειρές έχουν καταστεί ο άσος στο μανίκι του Τούρκου πρωθυπουργού Ρετζέπ Νταγίπ Ερντογάν, εξαιτίας των κερδών που αποφέρουν στην τουρκική οικονομία. Σύμφωνα με το
www.turkishgreeknews.org πέρυσι, 85 εκατομμύρια τηλεθεατές, από την Συρία μέχρι το Μαρόκο, είδαν το τελευταίο επεισόδιο του Noor, μιας από τις γνωστότερες τηλεοπτικές σειρές της Τουρκίας.

Παρόμοια είναι τα νούμερα και για το «χίλιες και μία νύχτες» που παιζόταν και στην ελληνική τηλεόραση, αλλά και τα υπόλοιπα που προβάλλονται φέτος. Οι υπεύθυνοι των παραγωγών αναφέρουν ότι ο συνδυασμός της παρουσίασης του σύγχρονου τρόπου ζωής στην Τουρκία με την ίντριγκα, το πάθος και τον έρωτα και φυσικά με τον πιο… φθηνό τρόπο τα έχει καταστήσει νούμερο ένα εξαγώγιμο προϊόν της χώρας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr