Άκαρπη η συνάντηση Βορίδη με ιδιοκτήτες φορτηγών

Άκαρπη η συνάντηση Βορίδη με ιδιοκτήτες φορτηγών

Ορατό είναι το ενδεχόμενο νέου γύρου κινητοποιήσεων από τους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης

Άκαρπη η συνάντηση Βορίδη με ιδιοκτήτες φορτηγών

 Διαφωνίες ως προς την μεταβατική περίοδο για το άνοιγμα του επαγγέλματος αλλά και για το διοικητικό τέλος που θα καταβάλλουν στο εξής οι επαγγελματίες για να αποκτήσουν τις νέες άδειες φορτηγών, διατυπώθηκαν στην νέα συνάντηση που είχαν την Τετάρτη οι αυτοκινητιστές με τον υπουργό Υποδομών κ. Μάκη Βορίδη.

Στο ραντεβού με τους ιδιοκτήτες φορτηγών που διήρκησε 2,5 ώρες, δεν φάνηκε να υπήρξαν πολλά σημεία σύμπλευσης με το υπουργείο Υποδομών για αυτό και την Πέμπτη συνεδριάζουν εκ νέου οι Ομοσπονδίες για να αποφασίσουν την στάση που θα κρατήσουν, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο απεργιακών κινητοποιήσεων. 

Ωστόσο ο υπουργός Υποδομών που παρουσιάζει σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο την πράξη νομοθετικού περιεχομένου για τα φορτηγά εμφανίζεται δεσμευμένος από την Τρόικα να προχωρήσει στην επιτάχυνση της απελευθέρωσης του επαγγέλματος από 1 Ιανουαρίου του 2012. Στην ίδια γραμμή φαίνεται να κινείται και η ΝΔ μετά την συνάντηση που είχαν την Τετάρτη το βράδυ οι κύριοι Μυταράκης και Παπαδόπουλος με τον υπουργό Υποδομών.
Οι δύο πλευρές εμφανίζονται να συμπλέουν στο θέμα της απελευθέρωσης υπό τον όρο ότι θα αυξηθεί το ποσό της εγγύησης που θα καταβάλλουν οι νέοι μεταφορείς, τα οχήματα που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά θα είναι σύγχρονης τεχνολογίας euro5 και ότι θα υπάρξει φρένο σε επαγγελματίες από τρίτες χώρες πλην ΕΕ που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στην αγορά.  
 
Είναι δέσμευση η απελευθέρωση
 
«Το θέμα της μεταβατικής περιόδου είναι μια δέσμευση, η οποία υφίσταται και θα τηρηθεί, όπως ομοίως θα τηρηθεί και η έκδοση αδείας με διοικητικό κόστος. Αυτές είναι οι δύο κατευθύνσεις, στις οποίες η χώρα έχει δεσμευθεί και επομένως αυτά θα τηρηθούν», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, δίνοντας ως αντάλλαγμα μία σειρά από ρυθμίσεις, οι οποίες θα αναθεωρούν τον νόμο 3887/2010 και αποτελούν πάγιο αίτημα του κλάδου των αυτοκινητιστών.

Πρόκειται για αλλαγές που θα γίνουν προς την κατεύθυνση της απάλειψης του άρθρου που προέβλεπε ότι δικαίωμα στο μεταφορικό έργο θα έχουν και φορτηγά από τρίτες χώρες πλην της ΕΕ καθώς και στον τρόπο με τον οποίο γίνεται η εμπορική δραστηριότητα επιτρέποντας εκτός από Α.Ε και Ε.Π.Ε, την δραστηριοποίηση και ατομικών επιχειρήσεων. Θέματα που χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης είναι επίσης η διασφάλιση της οικονομικής βιωσιμότητας των νέων οδηγών, η μεταβίβαση των αδειών κ.α «Η συζήτηση, συνεχίζεται και θεωρώ ότι θα προσπαθήσουμε όλοι, απ’ όλες τις πλευρές να βρούμε τις καλύτερες λύσεις», δήλωσε ο κ. Βορίδης.
 
Θα μπουν άνεργοι και μετανάστες στην αγορά
 
Ωστόσο σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Πανελληνίου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (Π.Σ.Χ.Ε.Μ.) κ. Πέτρο Σκουλικίδη, ο κλάδος των φορτηγών δεν μπορεί να ανοίξει με βίαιο τρόπο καθώς εκφράζεται ο φόβος ότι οι νέες άδειες θα εκδοθούν από οικονομικούς μετανάστες και ανέργους που θα δεν προσφέρουν αξιόπιστο έργο.

Όπως σημειώνει στο protothema.gr «ήδη ένα μεγάλο ποσοστό των επαγγελματιών έχει καταθέσει τις άδειες δημόσιας χρήσης και μόνο το 50% -60% υπολογίζεται ότι έχει μεταφορικό έργο. Οι υπόλοιποι κάθονται».

Ο κ. Σκουλικίδης προτείνει να καθυστερήσει η απελευθέρωση κατά 1,5 χρόνο μέχρι να φανούν σημάδια ανάκαμψης της αγοράς και οι επαγγελματίες που πρόσφατα έχουν αγοράσει άδειες με leasing να μπορέσουν να τις αποπληρώσουν και να μην δουν να απαξιώνεται τόσο γρήγορα η περιουσία τους.

Συμφωνία δεν υπάρχει ούτε στο διοικητικό τέλος που θα πρέπει να καταβάλλουν στο εξής οι ιδιοκτήτες των φορτηγών. Το υπουργείο επιμένει το παράβολο να κυμανθεί στα επίπεδα των 2.000 έως 3.000 ευρώ ενώ ο κλάδος έχει προτείνει τα 5.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο και 500 ευρώ για κάθε επιπλέον.

Μόνο σημείο επαφής φαίνεται να υπάρχει στο θέμα της αύξησης της εγγύησης για όσους επιθυμούν να αποκτήσουν άδεια μεταφορικού έργου. Οι αυτοκινητιστές ζητούν να υπάρξει κατάθεση εγγυητικής επιστολής εγγύησης από τους ενδιαφερόμενους προκειμένου να προστατευτούν από τα ξένα οχήματα μεταφορών και να διασφαλίζεται η οικονομική επιφάνεια των νέων οχημάτων που βγαίνουν στην αγορά. Το υπουργείο εμφανίζεται θετικό στο να ικανοποιήσει το αίτημά τους, αυξάνοντας μάλιστα το ύψος της εγγύησης.

Οι αυτοκινητιστές θεωρούν επίσης ότι η πράξη νομοθετικού περιεχομένου και το διοικητικό τέλος για τις νέες άδειες πρέπει να ενταχθούν σε ένα ενιαίο θεσμικό πλαίσιο και όχι να υπάρξει ξεχωριστή μεταχείριση. Το υπουργείο προσανατολίζεται ο προσδιορισμός του διοικητικού τέλους να γίνει με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Υποδομών και Οικονομικών.

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης