Στο φως οι δραματικοί διάλογοι Άννας - ναυτεργατών
20.03.2012
19:43
Τι ειπώθηκε στις διαπραγματεύσεις μεταξύ της υπουργού Ναυτιλίας και των εκπροσώπων των ναυτικών - Πώς φτάσαμε στην αναστολή της απεργίας - Απο τις 6 το πρωί της Τετάρτης αρχίζουν ξανά τα δρομολόγια των πλοίων
Λύνουν κάβους από τις πρώτες πρωινές ώρες της Τετάρτης τα επιβατηγά πλοία μετά την απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας για μη συνέχιση των απεργιακών κινητοποιήσεων.
Η Ομοσπονδία, με ψήφους 9 υπέρ, 5 κατά και μία λευκή ψήφο κατέληξε στο να μην προκηρύξει νέες 48ωρες απεργίες, σεβόμενη την κρίσιμη εποχή που διανύει η χώρα, αλλά κυρίως τις παραγωγικές τάξεις και τους επιβάτες.
Η ουσία είναι πως εάν οι ναυτεργάτες δεν ανέστειλαν τις κινητοποιήσεις τους, τότε η ελληνική οικονομία θα βρισκόταν πραγματικά στην κόψη του ξυραφιού.
Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις της Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας, Άννας Διαμαντοπούλου:
«Καταφέραμε σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, με διάλογο χωρίς προσχήματα και δογματισμούς, να αποτρέψουμε μία πολύ επικίνδυνη κρίση.
Υπήρξε αίσθημα εθνικής ευθύνης. Ο διάλογος για τα μεγάλα προβλήματα της Ναυτιλίας θα συνεχιστεί με όλους τους φορείς».
Η Ομοσπονδία, με ψήφους 9 υπέρ, 5 κατά και μία λευκή ψήφο κατέληξε στο να μην προκηρύξει νέες 48ωρες απεργίες, σεβόμενη την κρίσιμη εποχή που διανύει η χώρα, αλλά κυρίως τις παραγωγικές τάξεις και τους επιβάτες.
Η ουσία είναι πως εάν οι ναυτεργάτες δεν ανέστειλαν τις κινητοποιήσεις τους, τότε η ελληνική οικονομία θα βρισκόταν πραγματικά στην κόψη του ξυραφιού.
Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις της Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας, Άννας Διαμαντοπούλου:
«Καταφέραμε σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, με διάλογο χωρίς προσχήματα και δογματισμούς, να αποτρέψουμε μία πολύ επικίνδυνη κρίση.
Υπήρξε αίσθημα εθνικής ευθύνης. Ο διάλογος για τα μεγάλα προβλήματα της Ναυτιλίας θα συνεχιστεί με όλους τους φορείς».
«Ο κόσμος έχει διαλύσει με όλα αυτά που συμβαίνουν. Αποφασίσαμε να μην συμβάλουμε στην επιδείνωση της κατάστασης που θα έπληττε τις παραγωγικές τάξεις και τους επιβάτες» δήλωσε από την πλευρά του στο protothema.gr ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ, cpt Ιωάννης Χαλάς και προσέθεσε: «Για το άμεσο μέλλον επιφυλασσόμαστε».
Όσο αφορά τώρα στη διελκυστίνδα που παίχτηκε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων τα αιτήματα και οι απαντήσεις πήγαιναν σε μορφή πινγκ-πονγκ.
Το protothema.gr δημοσιεύει τις τοποθετήσεις της κυβέρνησης απέναντι σε κάθε αίτημα των ναυτεργατών που οδήγησαν στη μη συνέχιση των απεργιακών κινητοποιήσεων.
ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΠΝΟ σύμφωνα με την ανακοίνωσή της 16.03.2012 και απαντήσεις της Κυβέρνησης μετά από συντονισμό όλων των αρμοδίων Υπουργείων:
1. Άμεση υπογραφή ΣΣΕ - μη καταστρατήγηση και υπεράσπισή τους
Απάντηση : Είναι θέμα των κοινωνικών εταίρων - το Υπουργείο θα ασκήσει το ρόλο του εντός του θεσμικού πλαισίου που διέπει τη ναυτική εργασία
2. Διατήρηση του cabotage στην επιβατηγό ναυτιλία
Απ: Η απελευθέρωση αφορά στην κρουαζιέρα. Στην επιβατηγό ναυτιλία ισχύει το υπάρχον πλαίσιο
3. Διατήρηση του ΝΑΤ
Απ: Παραμένει αυτοδύναμο καθόσον αναγνωρίζεται η ιδιαιτερότητα του ναυτικού επαγγέλματος αλλά υπάγεται στην εποπτεία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης ώστε να τηρούνται οι κανόνες λειτουργίας όπως με όλα τα ασφαλιστικά Ταμεία
4. Συνέχιση της χρηματοδότησης του ΝΑΤ από τον κρατικό προϋπολογισμό, περιλαμβανομένων των παροχών όλων των Ταμείων (όπως 2010)
Απ: ΝΑΤ: βάσει στοιχείων που μας τέθηκαν προφορικά το έλλειμμα στον π/υ του 2012 που συντάσσει το ΝΑΤ ανέρχεται σε 152 εκ. ευρώ, στον π/υ του ΚΑΑΝ (Οίκος Ναύτου +ΓΕΝΕ) 22 εκ. ευρώ και στον π/υ του ΚΕΑΝ 32 εκ. ευρώ. Σύνολο εκτιμώμενου ελλείμματος 205 εκ. ευρώ.
Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του ΝΑΤ ανέρχονται σε 112 εκ. ευρώ εκ των οποίων τα 5 εκ. ευρώ προς φορείς εκτός Γενικής Κυβέρνησης ενώ οι ληξιπρόθεσμες του ΚΑΑΝ (Οίκος Ναύτου + ΓΕΝΕ) ανέρχονται σε 127 εκ. ευρώ, εκ των οποίων τα 60 εκ. ευρώ προς φορείς εκτός της Γενικής Κυβέρνησης.
Στην προβλεπόμενη νομοθετική διάταξη προτείνεται οι ληξιπρόθεσμες οφειλές να αναληφθούν από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.
Συνεχίζεται η χρηματοδότηση του ΝΑΤ από τον κρατικό προϋπολογισμό. Η φετινή χρηματοδότηση είναι € 1,050 δισ. ή 85,7%.
5. Διατήρηση Οίκου Ναύτου όπως πριν και κατάργηση του άρθρου 13 παρ.7 ν.4052/2012.
Απ: Διατήρηση του Οίκου Ναύτου για όλες τις άλλες παροχές (ασφάλισης υγείας, παροχές σε χρήμα, επιδόματα) και των περιουσιακών του στοιχείων προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι σκοποί του.
Διατήρηση της αυτοτέλειας των ταμείων και κλάδων που χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από εισφορές των εργαζομένων και των εργοδοτών (οικογενειακά επιδόματα-ΕΛΟΕΝ κτλ).
Υπαγωγή του Οίκου Ναύτου μόνο για την υγειονομική περίθαλψη σε είδος (γιατροί, φάρμακα, εξετάσεις, νοσηλεία) στον ΕΟΠΥΥ προκειμένου να υπάρξει περιστολή της δαπάνης, αλλά και καλύτερη εξυπηρέτηση των εργαζομένων και συνταξιούχων ναυτικών και των οικογενειών τους. Σταδιακή μετάβαση εντός τριμήνου μέσα από επιτροπή του Υπ. Υγείας με συμμετοχή της ΠΝΟ.
Το υφιστάμενο προσωπικό του Οίκου Ναύτου ανέρχεται σε 179 άτομα εκ των οποίων τα 71 (46 ιατροί +21 νοσηλευτικό προσωπικό +4 φαρμακοποιοί) μεταφέρονται αυτοδίκαια στον ΕΟΠΥΥ.
Από το λοιπό διοικητικό προσωπικό και για την εξυπηρέτηση των λοιπών υπηρεσιών του Οίκου Ναύτου που παραμένουν στις αρμοδιότητές του, θα παραμείνουν στον Οίκο Ναύτου 15 άτομα που υπηρετούν στις περιφερειακές υπηρεσίες και 15 άτομα που υπηρετούν στις κεντρικές υπηρεσίες του. Το υπόλοιπο προσωπικό ( 78 εργαζόμενοι) μεταφέρεται στον ΕΟΠΥΥ. Για τη μετακίνηση του προσωπικού αυτού θα συνεκτιμηθούν οι αιτήσεις του προσωπικού.
Η περιουσία του Οίκου Ναύτου ανέρχεται σε 9 ακίνητα και θα εξεταστεί η κατά περίπτωση μεταβίβαση των ακινήτων που έχουν περιέλθει στον Οίκο Ναύτου μέσω δωρεών.
6. Άμεση επαναλειτουργία του ΝΙΕΝ.
Απ: Προτείνεται η γενική αξιοποίηση του ΝΙΕΝ ως κέντρου υγείας αστικού τύπου καθώς και ως μονάδας βραχείας νοσηλείας. Στις λειτουργίες περιλαμβάνεται :
α) η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας (ιατρικές επισκέψεις και διαγνωστικές υπηρεσίες)
β) η διαχείριση επειγόντων περιστατικών
γ) η διαχείριση περιστατικών που απαιτούν βραχεία νοσηλεία
δ) η δημιουργία Κέντρου Αναφοράς Δεδομένων ασφαλισμένων Οίκου ναύτου (πχ τήρηση ιατρικού φακέλου)
7. Επαναφορά των εργασιακών & κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων στο προ του ν.3845/2010 καθεστώς (πρώτο μνημόνιο).
Απ: Ισχύει το ισχύον νομικό πλαίσιο όπως συμβαίνει για όλους τους Έλληνες εργαζομένους
8. Ίδρυση ειδικού Ταμείου Ανεργίας Ναυτεργατών - μη κατάργηση του ΓΕΝΕ / υπαγωγή σε ΟΑΕΔ.
Απ: Αυτοτελής λειτουργία του ΓΕΝΕ εποπτευόμενου από τον ΟΑΕΔ
9. Μη περικοπή συντάξεων κύριων και επικουρικών και διατήρηση των εφάπαξ παροχών.
Απ: Ενοποίηση του επικουρικού ταμείου στο νέο Ενιαίο Επικουρικό Ταμείο των μισθωτών, χωρίς μείωση των επικουρικών συντάξεων. Εξάλλου καμία μείωση δεν έχει γίνει στις επικουρικές συντάξεις των ναυτικών.
Σήμερα το επικουρικό Ταμείο με βάση τις πρόσφατες αναλογιστικές μελέτες για να καταστεί βιώσιμο πρέπει να μειώσει τις επικουρικές συντάξεις κατά 80%.
10. Άμεση ανάληψη πρωτοβουλιών από το κράτος για την προσέλκυση νέων και παραμονή τους στο ναυτικό επάγγελμα.
Απ: Ναι, είναι κοινή μας επιδίωξη.
11. Διασφάλιση θέσεων εργασίας Ελλήνων ναυτεργατών - διεύρυνσή τους στο μέλλον και καταπολέμηση της ανεργίας.
Απ: Η διασφάλιση θέσεων εργασίας είναι το αποτέλεσμα της κοινής εθνικής αναπτυξιακής προσπάθειας. Λαμβάνονται όσα μέτρα είναι αναγκαία για τη διασφάλιση θέσεων εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών.
12. Αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης - μετεκπαίδευσης με κάλυψη των ελλείψεων του ΚΕΣΕΝ και βελτίωση λειτουργίας των ΑΕΝ και όλων των ειδικοτήτων.
Απ: Υπάρχει ήδη κοινό πόρισμα των Υπουργείων Παιδείας και Ανάπτυξης το οποίο θα κατατεθεί την άλλη εβδομάδα από κοινού στις αντίστοιχες Επιτροπές της Βουλής.
Δείτε εδώ το έγγραφο με τα αιτήματα του ΠΝΟ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr