Αυξήσεις - σοκ 25% στα τιμολόγια των ΔΕΚΟ
24.04.2012
06:44
«Με τη βούλα» στο 1,5 ευρώ το εισιτήριο του λεωφορείου – Ακριβαίνουν όλα τα μέσα μεταφοράς – Χιονοστιβάδα μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2013 σε ρεύμα και νερό
Παραμονές εκλογών οι διοικήσεις των δημοσίων επιχειρήσεων επισφραγίζουν τα σχέδια εξυγίανσης που αποστέλλουν σήμερα στο υπουργείο Οικονομικών. Σύμφωνα με τις επιταγές του Μνημονίου, τα σχέδια αυτά περιλαμβάνουν αυξήσεις-σοκ κατά τουλάχιστον 25% στις τιμές των εισιτηρίων σε αστικές συγκοινωνίες και τρένα, αλλά και νέες μειώσεις μισθών και λειτουργικών δαπανών στις ΔΕΚΟ.
Μέσα στην επόμενη τριετία θα πρέπει να αυξηθούν τα έσοδα των ΔΕΚΟ (κυρίως από αυξήσεις εισιτηρίων και κομίστρων) κατά 240 εκατ. ευρώ ενώ παράλληλα θα πρέπει να εξοικονομηθούν επιπλέον 362 μέσα από μισθολογικές περικοπές, περιορισμό των λειτουργικών δαπανών κλπ.
Οι αυξήσεις στα εισιτήρια των συγκοινωνιακών φορέων θα πρέπει να γίνουν μέσα στο πρώτο τρίμηνο το 2013. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ο ΟΑΣΑ θα αυξήσει την τιμή του εισιτηρίων των 1,40 ευρώ (για όλα τα μέσα) σε 1,75 ευρώ τουλάχιστον και το αντίστοιχο εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ στο 1,50 ευρώ από 1,20 ευρώ που είναι σήμερα.
Αντίστοιχες αυξήσεις αναμένεται να επιβληθούν και στα μειωμένα εισιτήρια τα οποία πρόκειται να διαμορφωθούν στα 0,90 ευρώ και 0,75 ευρώ αντίστοιχα.
Ακριβότερα κατά 25% θα κοστίζει αντίστοιχα κάθε επιβίβαση στον προαστιακό σιδηρόδρομο και τα τρένα του ΟΣΕ. Στο επιχειρησιακό σχέδιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει επίσης να προβλέπεται επιτάχυνση της αποκρατικοποίησης της εταιρείας έως το τέλος του χρόνου, παρά το γεγονός ότι αρχικώς αυτή είχε οριστεί για το 2013.
Και στα τιμολόγια ρεύματος σε νοικοκυριά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα πρέπει το αργότερο μέχρι και το 2013, να προσεγγίσουν το επίπεδο των (υψηλότερων κατά περίπου 65%) τιμολογίων της χονδρικής, με εξαίρεση μόνο τα τιμολόγια των ευπαθών κοινωνικών ομάδων.
Μέσα στην επόμενη τριετία θα πρέπει να αυξηθούν τα έσοδα των ΔΕΚΟ (κυρίως από αυξήσεις εισιτηρίων και κομίστρων) κατά 240 εκατ. ευρώ ενώ παράλληλα θα πρέπει να εξοικονομηθούν επιπλέον 362 μέσα από μισθολογικές περικοπές, περιορισμό των λειτουργικών δαπανών κλπ.
Οι αυξήσεις στα εισιτήρια των συγκοινωνιακών φορέων θα πρέπει να γίνουν μέσα στο πρώτο τρίμηνο το 2013. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ο ΟΑΣΑ θα αυξήσει την τιμή του εισιτηρίων των 1,40 ευρώ (για όλα τα μέσα) σε 1,75 ευρώ τουλάχιστον και το αντίστοιχο εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ στο 1,50 ευρώ από 1,20 ευρώ που είναι σήμερα.
Αντίστοιχες αυξήσεις αναμένεται να επιβληθούν και στα μειωμένα εισιτήρια τα οποία πρόκειται να διαμορφωθούν στα 0,90 ευρώ και 0,75 ευρώ αντίστοιχα.
Ακριβότερα κατά 25% θα κοστίζει αντίστοιχα κάθε επιβίβαση στον προαστιακό σιδηρόδρομο και τα τρένα του ΟΣΕ. Στο επιχειρησιακό σχέδιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει επίσης να προβλέπεται επιτάχυνση της αποκρατικοποίησης της εταιρείας έως το τέλος του χρόνου, παρά το γεγονός ότι αρχικώς αυτή είχε οριστεί για το 2013.
Και στα τιμολόγια ρεύματος σε νοικοκυριά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα πρέπει το αργότερο μέχρι και το 2013, να προσεγγίσουν το επίπεδο των (υψηλότερων κατά περίπου 65%) τιμολογίων της χονδρικής, με εξαίρεση μόνο τα τιμολόγια των ευπαθών κοινωνικών ομάδων.
Επίσης, το μνημόνιο απαιτεί και αυξήσεις των τιμολογίων για τις υπηρεσίες ύδρευσης και αποχέτευσης, οι οποίες αναμένεται να αποκρατικοποιηθούν περαιτέρω μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2012.
Τα τριετή επιχειρησιακά πλάνα που θα καταθέσουν σήμερα στο υπουργείο Οικονομικών οι διοικήσεις των ΔΕΚΟ θεωρούνται δεσμευτικά για την επόμενη κυβέρνηση.
Τα τριετή επιχειρησιακά πλάνα που θα καταθέσουν σήμερα στο υπουργείο Οικονομικών οι διοικήσεις των ΔΕΚΟ θεωρούνται δεσμευτικά για την επόμενη κυβέρνηση.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr