Ποντάρουν στην αγωνία για τα φάρμακα οι απαγωγείς (UPD)

 

Ώρες αγωνίας για τον εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλο, καθώς παραμένει για δεύτερο 24ωρο στα χέρια απαγωγέων. Με μυστι

 

Ώρες αγωνίας για τον εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλο, καθώς παραμένει για δεύτερο 24ωρο στα χέρια απαγωγέων. Με μυστικότητα συνεχίζονται οι αστυνομικές έρευνες, ενώ η οκογένειά του ανησυχεί επειδή ο 74χρονος χρειάζεται φαρμακευτική αγωγή, λόγω προβλημάτων υγείας.

Οι απαγωγείς ποντάρουν στο γεγονός ότι ο κ. Παναγόπουλος έχει σοβαρό πρόβλημα υγείας και εκβιάζουν για να καταβληθούν τα λύτρα μέχρι την Τετάρτη που τελειώνουν τα φάρμακα που είχε μαζί του όταν τον άρπαξαν με την απειλή καλάσνικοφ και πιστολιών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από την αστυνομία διέρρευσαν πληροφορίες, που αναφέρουν ότι το ένα από τα οχήματα που χρησιμοποιήθηκαν στην επιχείρηση της απαγωγής είχε κλαπεί πριν από ένα μήνα στην Καλλιθέα, ενώ το δεύτερο όχημα είχε κλαπεί στις 10 Ιανουαρίου στην περιοχή της Νέας Ιωνίας.

Στο συμπέρασμα ότι έχουν να κάνουν με επαγγελματίες που σχεδίασαν και εκτελούν αριστοτεχνικά το πλάνο της απαγωγής του Περικλή Παναγόπουλου, χωρίς να αφήνουν πίσω τους στοιχεία καταλήγουν οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ.  Οι έρευνες βρίσκονται στο σημείο μηδέν και το μόνο που γνωρίζουν από την κατάθεση του οδηγού του κ. Παναγόπουλου είναι πως δύο από τους δράστες μιλάνε ελληνικά, είναι οπλισμένοι με καλάζνικοφ και ξέρουν λεπτομέρειες από τη ζωή του 74χρονου εφοπλιστή. Και αυτό γιατί οι πληροφορίες λένε πως ο Περικλής Παναγόπουλος, συνήθιζε να χρησιμοποιεί ένα μοτοσικλετιστή αστυνομικό ο οποίος ‘όμως εκείνο το πρωί δεν τον ακολούθησε στη διαδρομή από το σπίτι του στο Καβούρι στο γραφείο του. Τέλος, αξίζει να τονισθεί, πως ερευνάται και το ενδεχόμενο οι δράστες να έχουν σχέση και με την υπόθεση αρπαγής του καρδιολόγου Επαμεινώνδα Γερασιμόπουλου στη Βάρη αφού η υπόθεση του εφοπλιστή, παρουσιάζει κάποια κοινά χαρακτηριστικά όπως τα καμένα αυτοκίνητα, τα καλάζνικοφ και οι κουκούλες.

Η αρπαγή του 74χρονου νωρίς το πρωί της Δευτέρας στο Καβούρι, δείχνει να στήθηκε από επαγγελματίες με σκοπό τα λύτρα αν και οι αστυνομικοί της Ασφάλειας εξετάζουν όλα τα ενδεχόμενα. Οι πληροφορίες λένε πως στην υπόθεση έχει μπει και κλιμάκιο της Δίωξης Εκβιαστών καθώς εξετάζεται και η εκδοχή η απαγωγή να έχει να κάνει με εκβιασμό ενώ έχει ειδοποιηθεί και η Αντιτρομοκρατική καθώς δεν μπορεί να αποκλειστεί και η πιθανότητα να πρόκειται για τρομοκρατική ενέργεια. Ένα σενάριο το οποίο όμως προς το παρόν συγκεντρώνει από μικρές έως ελάχιστες πιθανότητες. Οι αξιωματικοί της Ασφάλειας, περιμένουν τηλεφώνημα από τους απαγωγείς στο οποία θα ζητούν λύτρα προκειμένου να κινηθούν σε συγκεκριμένες κατευθύνσεις. Μάλιστα, εκείνο που προβληματίζει τους αστυνομικούς, είναι το γεγονός ότι ο «πατριάρχης της ακτοπλοΐας», όπως χαρακτηριστικά αποκαλούν τον κ. Παναγόπουλο, αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα υγείας, πράγμα στο οποίο ποντάρουν οι απαγωγείς.

 

 Τα καμένα αυτοκίνητα και ο οικοδόμος  

Αυτόπτης μάρτυρας του αγρίου σκηνικού είναι ένας οικοδόμος ο οποίος και κατέθεσε στην Αστυνομία όλα όσα είδε αλλά και ο οδηγός του 74χρονου. Σύμφωνα λοιπόν με αυτούς τους δύο στις 08:39 το πρωί η Mercedes με τον εφοπλιστή ξεκινά από την έπαυλη στο Καβούρι με σκοπό τα γραφεία στον Πειραιά και κινείται στην οδό Ακτής. Ξαφνικά, ένα σκουρόχρωμο ημιφορτηγό, κλείνει το δρόμο στη λιμουζίνα του εφοπλιστή και τρεις κουκουλοφόροι πετάγονται έξω. Με γρήγορες κινήσεις αρπάζουν τον εφοπλιστή και τον οδηγό του, τους βάζουν στο φορτηγάκι και εξαφανίζονται. Λίγο αργότερα, στο Κορωπί βρίσκεται δεμένος χειροπόδαρα ο οδηγός του εφοπλιστή και λίγο πιο κάτω στη θέση Άγιος Νικόλας, βρέθηκαν καμένα δύο από τα αυτοκίνητα που χρησιμοποίησαν οι απαγωγείς. Ο τρόπος που έδρασαν οι απαγωγείς κάνει τους αστυνομικούς να εκτιμούν πως προσπαθούν να αποφύγουν λάθη που έγιναν στην περίπτωση του βιομηχάνου Γεωργίου Μυλωνά στη Θεσσαλονίκη. Γι’ αυτό και καίνε τα αυτοκίνητα, δεν αφήνουν σημειώματα και δεν έχουν μέχρι στιγμής έρθει σε επαφή με την οικογένεια του απαχθέντος. Οι εκτιμήσεις των αρχών είναι πως στην απαγωγή συμμετέχουν περισσότερα από πέντε άτομα. Είχαν σχεδιάσει με κάθε λεπτομέρεια τη διαφυγή τους καθώς δεν έχουν αφήσει πίσω τους το παραμικρό στοιχείο, ενώ δεν μπορούν να προσδιορίσουν σε ποια περιοχή, έχουν το σπίτι – φυλακή που κρύβουν τον εφοπλιστή.

Αξίζει να τονιστεί πως οι πληροφορίες λένε πως ο κ. Παναγόπουλος δεν είχε δεχθεί απειλές. Αυτός ήταν και ο λόγος που δεν διέθετε σωματοφύλακες παρά μόνο τον οδηγό του. Όπως κατέθεσε ο οδηγός του εφοπλιστή, οι δράστες τους είπαν μιλώντας ελληνικά «Μην ανησυχείτε δεν θα πάθετε τίποτα. Θέλουμε μόνο λεφτά», γεγονός που δείχνει πως πίσω από την επίθεση κρύβονται άτομα του κοινού ποινικού δικαίου.

 

O βασιλιάς της Αδριατικής

Ο Περικλής Παναγόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα στις 29 Δεκεμβρίου 1935. Πατέρας του είναι ο Μεσσήνιος Σταύρος Παναγόπολος, ο οποίος στις αρχές του περασμένου αιώνα είχε μεταναστεύσει στην Αμερική ενώ η μητέρα του, προέρχεται από την ομογένεια της Κωνσταντινούπολης. Ο Παναγόπουλος έμεινε ορφανός σε πολύ μικρή ηλικία αφού ο πατέρας του είχε αντιστασιακή δράση στην περίοδο της Κατοχής και πέθανε από βασανιστήρια από τους Γερμανούς και κατά άλλους στην περίοδο του Εμφυλίου Πολέμου.

Παρόλα αυτά η γνωριμία και η συγγένεια της μητέρας του με τον αείμνηστο εφοπλιστή και εθνικό ευεργέτη Ευγένιο Ευγενίδη, ο οποίος καταγόταν και αυτός από την Κωνσταντινούπολη και ίδρυσε την παγκοσμίως γνωστή ναυτιλιακή εταιρεία Home Lines Inc. έμελε να στιγματίσει την επαγγελματική του καριέρα.

Ο Περικλής Παναγόπουλος σπούδασε στην Ελβετία, φοίτησε στην Ecole Superiense de Commerce, από όπου πήρε το πτυχίο του. Αμέσως μετά εργάσθηκε στην εταιρεία του Ευγένιου Ευγενίδη. Οταν πέθανε ο Ευγένιος Ευγενίδης το 1954, ο Παναγόπουλος εργαζόταν ως εκπαιδευόμενος σε θυγατρική εταιρεία του συγκροτήματος στο Λονδίνο. Τον επόμενο χρόνο μετατέθηκε στα γραφεία της εταιρείας στη Γένοβα, όπου ασχολήθηκε με το σχεδιασμό του κρουαζιερόπλοιου Oceanic, το οποίο κατασκευάσθηκε τη διετία 1964-65.

Για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα εργάσθηκε στα γραφεία της Home Lines στη Γαλλική πρωτεύουσα, το Παρίσι. Το 1962 ορίσθηκε passenger manager της εταιρείας στο γραφείο του Λονδίνου. Το 1965 επέστρεψε στον Πειραιά και ανέλαβε director και general manager της Sun Line του εφοπλιστή Μπάμπου Κιοσέογλου. Στη θέση αυτή παρέμεινε για έξι χρόνια. Το 1971, αποχώρησε από την Sun Line και ίδρυσε τη δική του εταιρεία, τη Royal Cruise Line. Η Royal Cruise Line ανεκηρύχθη επανειλημμένα η καλύτερη εταιρεία κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο.

 Η εταιρεία του ναυπήγησε δύο κρουαζιερόπλοια με υψηλές προδιαγραφές. To Golden Odyssey και το Crown Odyssey. Επίσης η εταιρεία διέθετε και τρίτο κρουαζιερόπλοιο, το Royal Odyssey. Η εταιρεία δραστηριοποιήθηκε για  18 χρόνια, με κρουαζιέρες στη Μεσόγειο, στον Ατλαντικό, στον Ειρηνικό, στη Σκανδιναβία.

Ο Περικλής Παναγόπουλος εγκαίρως διέγνωσε την κρίση στον κλάδο της κρουαζιέρας και το 1989 αλλάζει ρότα. Πουλάει μέσα σε ένα βράδυ  την εταιρεία του στη νορβηγική NCL και στρέφεται στην επιβατηγό ναυτιλία.Η εταιρεία λέγεται ότι κατέβαλε στον Περικλή Παναγόπουλο το ποσό των 300 εκατομμυρίων δολαρίων. Η πώληση αυτή χαρακτηρίσθηκε από πολλούς ως «η πώληση του αιώνα».

Το 1992 συμμετέχοντας μαζί με τον Γεώργιο Βερνίκο, τον Κωνσταντίνο Ματαράγκα και τον Διονύσιο Μελισσηνό, αγοράζουν την πλειοψηφία των μετοχών του Ελληνικού Νηογνώμονα. Αμέσως ανέλαβε πρόεδρος του Ελληνικού Νηογνώμονα. Μετά από ένα χρόνο αποχώρησε, πουλώντας στους συνεργάτες του το πακέτο των μετοχών του στον Ελληνικό Νηογνώμονα.  

Το 1993 αγόρασε την πλειοψηφία των μετοχών των «Κυλινδρόμυλων Αττικής», που μετονομάσθηκε σε Επιχειρήσεις Αττικής. Η εταιρεία Vernicos Yachts επέστρεψε το 1994 στον ιδρυτή της Γιώργο Βερνίκο και οι Επιχειρήσεις Αττικής διέθεταν μόνο τα καταστήματα Άκρον- Ίλιον- Κρυστάλ, τα οποία πώλησε και αυτά το ίδιο έτος. Τότε, ο Περικλής Παναγόπουλος παράγγειλε για λογαριασμό των Επιχειρήσεων Αττικής, δύο επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία με σκοπό να τα δρομολογήσει στη γραμμή Πάτρας - Ιταλίας. Τα ονόμασε Superfast Ι και Superfast II. Τα δύο αυτά πλοία κάλυπταν την απόσταση Πάτρα - Αγκόνα, μέσα σε 20 ώρες, δημιουργώντας νέες συνθήκες στην Αδριατική, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην ποιοτική αναβάθμιση της γραμμής της Ιταλίας.

Το πρώτο πλοίο, το Superfast Ι ξεκίνησε το παρθενικό του ταξίδι από την Πάτρα στις 15 Απριλίου και το δεύτερο Superfast II στις 16 Ιουνίου του 1995 Αμέσως με τα δύο πλοία, κατέκτησε το 20% των μεταφορών από και προς την Ιταλία. Σε λίγο καιρό παρέλαβε και πέντε νεότευκτα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία, το Blue Star Ι, το Blue Star II, το Blue Star Paros, το Blue Star Naxos και το Blue Star Ithaki.

Σταθμός για την εταιρεία ήταν τον Αύγουστο του 1999 η αγορά του 38,8% της εταιρείας Γραμμές Στρίντζη, ποσοστό που αργότερα φθάνει το 48,8% και αλλαγή του εμπορικού σήματος και ονόματος της εταιρείας σε Blue Star Ferries. Τον Ιούνιο του 2004 οι Επιχειρήσεις Αττικής ύστερα από έγκριση της γενικής συνέλευσης μετονομάζονται σε Attica Group.

Τον Ιανουάριο του 2005 η Attica Group εισέρχεται στην αγορά των πλοίων RoRo με την αγορά και δρομολόγηση των «Marin» και «Νοrdia», δύο φορτηγών-οχηματαγωγών πλοίων (RoRo), μεταξύ Ροστόκ, Γερμανίας και Ουζικαουπούνκι, Φινλανδίας. Την ίδια χρονική περίοδο αποκτά ποσοστό 12,33% στην Hellas Flying Dolphins (μετέπειτα Hellenic Seaways) και τον Φεβρουάριο του 2005 αποκτά ποσοστό συμμετοχής 10,23% στις Μινωικές Γραμμές, ποσοστό που αργότερα φτάνει το 11,61%. 

Τον Φεβρουάριο του 2007 αυξάνει τη συμμετοχή της στις Μινωικές Γραμμές σε 22,25% και τον Ιούνιο το πουλάει στον εφοπλιστή Πάνο Λασκαρίδη.

Ωστόσο, πώλησε τα πακέτα των μετοχών του σε αυτές τις εταιρείες στον κυριότερο ανταγωνιστή του τον κ. Πάνο Λασκαρίδη.

Στη συνέχεια, τον Οκτώβριο του 2007 πώλησε έναντι του ποσού – ρεκόρ για την ιστορία της ελληνικής ακτοπλοΐας στην MIG, την Attica Group. Συνολικά εισέπραξε το εκπληκτικό ποσό των 286,1 εκατομμυρίων ευρώ.

Πέρσι τον Σεπτέμβριο αγόρασε δύο φορτηγά-οχηματαγωγά πλοία, τύπου RoRo, έτους κατασκευής 1998 και 1999 αντίστοιχα.

Ο Περικλής Παναγόπουλος απέκτησε δύο παιδιά με την πρώτη γυναίκα, Μπρούνα, τον Αλέξανδρο και την Ειρήνη. Είναι παντρεμένος με την Κατερίνα Παναγοπούλου, πρέσβειρα καλής θέλησης του ΟΗΕ, ενώ  τα προηγούμενα χρόνια αντιμετώπισε και προβλήματα υγείας.

Ο Π. Παναγόπουλος συμμετείχε και στο εθνικό συμβούλιο τουρισμού επί υπουργείας Άρη Σπηλιωτόπουλου.

Οι λίστες των υπόπτων

Την λεπτομέρεια που θα κατευθύνει τις έρευνες σε έναν συγκεκριμένο δρόμο αναζητούν οι αστυνομικοί της Ασφάλειας καθώς τα στοιχεία που διαθέτουν δεν τους οδηγούν πουθενά… Με δεδομένο ότι ο κ. Περικλής Παναγόπουλος αντιμετωπίζει σοβαρότατο πρόβλημα υγείας η ειδική ομάδα της ΕΛ.ΑΣ έχει να αντιμετωπίζει ένα επιπλέον «πονοκέφαλο», καθώς δίνουν μάχη και με το χρόνο. Έτσι έχουν συντάξει δυο λίστες ατόμων που ενδεχομένως θα τους βοηθήσουν στις έρευνες. Στη μια φιγουράρουν όλα τα ονόματα των ανθρώπων που δούλεψαν τα τελευταία στο πλευρό του εφοπλιστή και συγκεκριμένα σε θέσεις όπως οδηγοί, σεκιούριτι, σωματοφύλακες. Μια κίνηση που οι αστυνομικοί ελπίζουν πως θα τους βάλει σε νέους δρόμους ερευνών. Μέχρι στιγμής κανείς δεν γνωρίζει αν έχει αποδώσει καρπούς…

Στην άλλη λίστα υπάρχουν ονόματα ποινικών που στο παρελθόν έχουν δραστηριοποιηθεί στο οργανωμένο έγκλημα και σε «βαριές ποινικές υποθέσεις». Φυσικά πρώτοι στη σχετική λίστα είναι τα αδέλφια Παλαιοκώστα (συμπτωματικά διεξάγεται σήμερα η δίκη για την κινηματογραφική απόδραση με ελικόπτερο από τις φυλακές Κορυδαλλού), καθώς έχουν σχεδιάσει και υλοποίηση δυο απαγωγές (Χαίτογλου το 1995 και Μυλωνά το 2008), ενώ έχουν επαφές και με ανθρώπους που μπορούν να πάρουν μέρους σε απαγωγές. Επίσης στην ίδια λίστα υπάρχουν ονόματα κρατουμένων που αποφυλακίστηκαν πρόσφατα και ενδεχομένως να γνωρίζουν κάτι για την απαγωγή του 74χρονου «πατριάρχη της ακτοπλοΐας». 

       Ένα σημείο που η αστυνομικοί δίνουν ιδιαίτερη σημασία είναι το ζήτημα των λύτρων. Τα 40 εκατομμύρια ευρώ που φαίνεται να απαίτησαν οι απαγωγείς μέσω του οδηγού δεν έχουν επιβεβαιωθεί με άλλο τηλεφώνημα ή με λεπτομέρειες για την παράδοση τους και έτσι δεν αποκλείεται πλέον να μην ισχύει. 

Τηλεφωνικές κλήσεις

Η ειδική ομάδα της ΕΛ.ΑΣ που έχει αναλάβει να χειριστεί την απαγωγή ποντάρει πολλά και στις τηλεφωνικές κλήσεις. «Η εξιχνίαση της απαγωγής Μυλωνά ξεκίνησε από τις τηλεφωνικές κλήσεις και το λάθος που έκανε ένας από τους απαγωγείς να παραγγείλει πίτσα μέσω του καρτοκινητού που έκανε τις επαφές με την οικογένεια του επιχειρηματία» λέει  με νόημα αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ και προσθέτει «αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη μια γιγαντιαία επιχείρηση καταγραφής κλήσεων και συνακροάσεων».

Παράλληλα οι αστυνομικοί προσπαθούν να σκιαγραφήσουν το προφίλ των δραστών. «Μέχρι στιγμής γνωρίζουμε κάποια πράγματα, όμως περιμένουμε να δούμε πως και τι θα ζητήσουν ως λύτρα, τον τρόπο παράδοσης για  να έχουμε ολοκληρωμένη άποψη για αυτούς» λέει πηγή του υπουργείου Εσωτερικών. Οι πληροφορίες μιλάνε για τουλάχιστον πέντε άτομα που σχεδίαζαν την απαγωγή του Περικλή Παναγόπουλου πριν τουλάχιστον δυο μήνες και αφού πρώτα μελέτησαν άλλες περιπτώσεις και εντόπισαν τα λάθη που έγιναν. Μάλιστα πιθανότατα είχαν άλλη ημερομηνία στο μυαλό τους για την αρπαγή του εφοπλιστή, αλλά για κάποιο λόγο την ανέβαλαν. Και αυτό γιατί  το βαν είχε κλαπεί τις ημέρες των Χριστουγέννων από την περιοχή της Καλλιθέας, ενώ το τζιπ πριν τρεις ημέρες από την Νέα Ιωνία.

Οι αξιωματικοί της Ασφάλειας εκτιμούν πως είναι θέμα χρόνου η επικοινωνία για την παράδοση των λύτρων και για αυτό έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία συγκέντρωσης χρημάτων προκειμένου να μην πιαστούν απροετοίμαστοι. 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr