Σε διαθεσιμότητα οι εκτός ΑΣΕΠ δημόσιοι υπάλληλοι
13.11.2012
16:26
Άμεσα εκτός Δημοσίου 2.000 εργαζόμενοι με εγκύκλιο του υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης - Αφορά σε υπαλλήλους των οποίων οι θέσεις καταργούνται και έχει ισχύ ένα έτος - Προβλέπονται και μετατάξεις μονίμων υπαλλήλων και υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που υπηρετούν σε κεντρικές και περιφερειακές υπηρεσίες Δημοσίου, Ανεξαρτήτων Αρχών, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ
Την άμεση μετακίνηση δημοσίων υπαλλήλων του δημόσιου τομέα και τη διαθεσιμότητα 2.000 εξ αυτών προβλέπει η εγκύκλιος που εξέδωσε την Τρίτη το πρωί ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Αντώνης Μανιτάκης.
Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη εγκύκλιο, υπάλληλοι που δεν μπήκαν στο Δημόσιο μέσω ΑΣΕΠ ή άλλης διαγωνιστικής διαδικασίας πρόκειται να καλύψουν κενά που έχουν εμφανιστεί σε άλλες υπηρεσίες συναφείς με τις υπηρεσίες που βρίσκονται σήμερα. Ο αριθμός από κάθε υπουργείο δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα, αφού δεν έχει ολοκληρωθεί πλήρως η αξιολόγηση των δομών σε όλο το κράτος.
Όπως επίσης διευκρινίζεται, η ρύθμιση αφορά τους υπαλλήλους αποκλειστικά των ειδικοτήτων Διοικητικού, Διοικητικού Λογιστικού, Διοικητικού Οικονομικού, Διοικητικών Γραμματέων, οι οποίοι δεν έχουν προσληφθεί:
1. Με διαγωνισμό ή με διαδικασία επιλογής σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια υπό τον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής, όπως είναι οι διαδικασίες επιλογής ΑΣΕΠ,
Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη εγκύκλιο, υπάλληλοι που δεν μπήκαν στο Δημόσιο μέσω ΑΣΕΠ ή άλλης διαγωνιστικής διαδικασίας πρόκειται να καλύψουν κενά που έχουν εμφανιστεί σε άλλες υπηρεσίες συναφείς με τις υπηρεσίες που βρίσκονται σήμερα. Ο αριθμός από κάθε υπουργείο δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα, αφού δεν έχει ολοκληρωθεί πλήρως η αξιολόγηση των δομών σε όλο το κράτος.
Η εγκύκλιος προβλέπει:
Συγκεκριμένα όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο του υπουργείου, σύμφωνα με την υποπαράγραφο Ζ.4. του άρθρου 1 του ν.4093/2012 καταργούνται αυτοδικαίως από τη δημοσίευσή του νόμου οι οργανικές, προσωρινές και προσωποπαγείς θέσεις των υπαλλήλων, οι οποίοι υπηρετούν σε υπηρεσίες, κεντρικές και περιφερειακές, του Δημοσίου, των Ανεξάρτητων Αρχών, των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.), των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) πρώτου και δεύτερου βαθμού και των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) που ανήκουν στο δημόσιο τομέα, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, πλήρους και μερικής απασχόλησης και ανήκουν στην κατηγορία ΔΕ (δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης).Όπως επίσης διευκρινίζεται, η ρύθμιση αφορά τους υπαλλήλους αποκλειστικά των ειδικοτήτων Διοικητικού, Διοικητικού Λογιστικού, Διοικητικού Οικονομικού, Διοικητικών Γραμματέων, οι οποίοι δεν έχουν προσληφθεί:
1. Με διαγωνισμό ή με διαδικασία επιλογής σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια υπό τον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής, όπως είναι οι διαδικασίες επιλογής ΑΣΕΠ,
2. Με άλλες ειδικές διαδικασίες επιλογής που περιβάλλονται με αυξημένες εγγυήσεις διαφάνειας και αξιοκρατίας, όπως π.χ. δημόσια ανακοίνωση- προκήρυξη θέσεων με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια,
3. Με ειδικές διατάξεις, όπως π.χ. με το ν.1648/1986, όπως τροποποιήθηκε με το ν.2643/1998, για την προστασία ευπαθών κοινωνικών ομάδων (π.χ. πολύτεκνες οικογένειες, αποκατάσταση αναπήρων πολέμου, προστασία ατόμων με αναπηρία), ν.3624/2007 για το διορισμό συγγενούς θανόντος εξαιτίας των καταστροφικών πυρκαγιών του έτους 2007, ν. 3448/2006 για το διορισμό συγγενών θανόντων εν υπηρεσία, ν. 2725/1999, όπως ισχύει, για το διορισμό διακριθέντων αθλητών κ.λ.π.
Η εν λόγω ρύθμιση δεν καταλαμβάνει τους μονίμους υπαλλήλους, ανεξαρτήτως κατηγορίας, κλάδου και ειδικότητας, τους υπαλλήλους ΙΔΑΧ οι οποίοι ανήκουν στις κατηγορίες ΠΕ, ΤΕ και ΥΕ και τους υπαλλήλους ΙΔΑΧ, κατηγορίας ΔΕ, με ειδικότητες οι οποίες δεν περιλαμβάνονται στις περιοριστικά αναφερόμενες στην ως άνω διάταξη.
Από την εφαρμογή της διάταξης αυτής εξαιρούνται:
1. οι φορείς κοινωνικής ασφάλισης και φροντίδας,
2. ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού ΟΑΕΔ
3. τα νοσοκομεία,
4. η Γενική Γραμματεία Πολιτισμού του υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού, στην οποία και υπάγονται τα μουσεία της χώρας. Στο σημείο αυτό διευκρινίζεται ότι τα μουσεία που είναι αυτοτελή νομικά πρόσωπα, δεν εξαιρούνται από την εφαρμογή της διάταξης αυτής.
Επίσης, η παρούσα ρύθμιση δεν εφαρμόζεται στους υπαλλήλους ΙΔΑΧ, οι οποίοι υπάγονται στις παρακάτω, εξαιρέσεις:
α) ο εργαζόμενος του οποίου ο σύζυγος ή η σύζυγος έχει ενταχθεί και εξακολουθεί να τελεί σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα ή σε εργασιακή εφεδρεία, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 33 και 34 του ν.4024/11 .
β) εργαζόμενος του οποίου ο σύζυγος ή η σύζυγος ή τέκνο το οποίο τον βαρύνει φορολογικά σύμφωνα με το άρθρο 7 του Κ.Φ.Ε. (ν.2238/1994, ΑΊ51) και συνοικεί με αυτόν, έχει αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%. Για την εφαρμογή της παρούσας διάταξης το ετήσιο φορολογούμενο και απαλλασσόμενο εισόδημα του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 2 του άρθρου 7 του Κ.Φ.Ε. ορίζεται στις δώδεκα χιλιάδες (12.000) ευρώ.
γ) εργαζόμενος που είναι ανάπηρος σε ποσοστό τουλάχιστον 67% ή πολύτεκνος κατά την έννοια των παραγράφων 1 έως 3 του άρθρου πρώτου του ν. 1910/1944 (Α` 229), εφόσον τα τέκνα, που ορίζονται στις προαναφερόμενες διατάξεις του ν. 1910/1944, τον βαρύνουν φορολογικά, σύμφωνα με το άρθρο 7 του Κ.Φ.Ε.,
δ) εργαζόμενος που είναι προστάτης μονογονεϊκής οικογένειας με τέκνο που συνοικεί με αυτόν και τον βαρύνει φορολογικά σύμφωνα με το άρθρο 7 του Κ.Φ.Ε..
Εντός πέντε ημερών από τη δημοσίευση του νόμου, οι Διευθυντές Διοικητικού/ Προσωπικού του συνόλου των φορέων και υπηρεσιών του δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, είναι υποχρεωμένοι να αποστέλλουν ηλεκτρονικά στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, κατάλογο ονομάτων των υπαλλήλων οι οποίοι τίθενται είτε σε διαθεσιμότητα λόγω κατάργησης της θέσης τους, είτε σε αυτοδίκαιη αργία. Η θέση σε καθεστώς διαθεσιμότητας ή αργίας επέρχεται αυτοδίκαια με τη δημοσίευση του Νόμου.
Τέλος, εντός δέκα ημερών από τη δημοσίευση του Νόμου, οι Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού των φορέων καλούνται να αποστείλουν στο υπουργείο αντίγραφα των διαπιστωτικών πράξεων κατάργησης θέσεων, των ατομικών διοικητικών πράξεων θέσης σε διαθεσιμότητα των υπαλλήλων που υπηρετούσαν στις καταργούμενες θέσεις, καθώς και τις πράξεις ΅ε τις οποίες τίθενται, μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, σε αυτοδίκαιη αργία υπάλληλοι.
Στο σημείο αυτό υπογραμμίζεται ότι η μη αποστολή των στοιχείων εντός της ανωτέρω προθεσμίας αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα, για το οποίο επιβάλλεται πειθαρχική ποινή προστίμου, η οποία ισούται ΅ε το ¼ των αποδοχών των υπαλλήλων.
Σε διευκρινιστικές του δηλώσεις για τις νομοθετικές ρυθμίσεις, ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Αντώνης Μανιτάκης, τόνισε ότι τα μέτρα αποβλέπουν στην αποκατάσταση του κύρους του δημοσιοϋπαλληλικού λειτουργήματος και της νομιμότητας στο δημόσιο, καθώς και στην αντιμετώπιση του κλίματος απαξίωσης των δημοσίων υπαλλήλων.
Ο κ. Μανιτάκης εμφανίστηκε αποφασισμένος για την εφαρμογή τους και αφού διαβεβαίωσε πως έχουν ληφθεί όλες οι πρόνοιες ώστε οι μετακινήσεις των υπαλλήλων να είναι «όσο γίνεται πιο ταχείες, με αντικειμενικά κριτήρια, μακριά από πιέσεις ή ρουσφετολογικές μεταχειρίσεις», διευκρίνισε τα ακόλουθα:
1. Με την επέκταση του θεσμού της αυτοδίκαιης αργίας του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα, κρίθηκε ότι έπρεπε να απομακρυνθούν άμεσα από την υπηρεσία τους, και μέχρι να εκδικαστεί η υπόθεσή τους, όλοι όσοι έχουν παραπεμφθεί στο ακροατήριο για σοβαρά ποινικά ή πειθαρχικά αδικήματα.
Το διοικητικό αυτό μέτρο, σημείωσε ο υπουργός, λαμβάνεται προς το συμφέρον της ίδιας της δημόσιας υπηρεσίας και προς αποκατάσταση της πειθαρχικής ευθύνης, τόσο των δημοσίων υπαλλήλων όσο και των πειθαρχικών οργάνων.
Όπως εξάλλου επισήμανε, οι υπάλληλοι που υπάγονται στο μέτρο είναι ελάχιστοι -μερικές εκατοντάδες σε σύνολο 600.000 δημοσίων υπαλλήλων- και «δεν είναι δυνατόν, αυτοί οι ελάχιστοι υπάλληλοι να προστατεύονται από ένα άτυπο καθεστώς ανομίας και ανοχής».
2. Πρόκειται για ένα όσο γίνεται πιο ευέλικτο, αποτελεσματικό και αντικειμενικό σύστημα κινητικότητας των δημοσίων υπαλλήλων. Διευρύνεται η υποχρεωτική μετάταξη και ενεργοποιείται η προσωρινή μετακίνησή τους. Επιτακτικός στόχος είναι η μετάταξη ή μεταφορά υπαλλήλων από υπηρεσίες στις οποίες κατά τεκμήριο πλεονάζουν, προς υπηρεσίες που εξυπηρετούν άμεσα τον πολίτη, όπως ασφαλιστικοί οργανισμοί ή συνταξιοδοτικά ταμεία κ.α., όπου εντοπίζονται επιτακτικά κενά.
3. Η υποχρεωτική μετακίνηση ξεκινάει από τις υπηρεσίες που κρίθηκε ότι είχε συσσωρευθεί ένας σχετικά μεγάλος αριθμός υπαλλήλων διοικητικού, χωρίς -όπως εξήγησε ο υπουργός- να έχουν προηγουμένως αξιολογηθεί, να έχουν δηλ. προσληφθεί με κάποια διαγωνιστική διαδικασία.
«Το μέτρο έχει γενικό και αντικειμενικό χαρακτήρα γιατί θέλαμε να αποφύγουμε πιέσεις για εξαιρέσεις και ιδιαίτερες μεταχειρίσεις» συμπλήρωσε ο κ. Μανιτάκης, και η θέση σε διαθεσιμότητα ενός πολύ συγκεκριμένου και περιορισμένου αριθμού υπαλλήλων αποβλέπει στην άμεση, υποχρεωτική μετακίνησή τους, προκειμένου να ικανοποιηθούν επιτακτικές υπηρεσιακές ανάγκες.
Με τη μετακίνηση τους, διευκρίνισε, τέλος, ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, παύει αυτόματα το καθεστώς της διαθεσιμότητας και αναλαμβάνουν αμέσως τα υπηρεσιακά τους καθήκοντα. Ως εκ τούτου, υπογράμμισε, δεν υπηρετούν το συμφέρον των υπαλλήλων που έχουν τεθεί εκ του νόμου σε διαθεσιμότητα, όσοι παροτρύνουν τους υπαλλήλους να μη μετακινηθούν, διότι έτσι παρατείνεται η διαθεσιμότητα τους και η δυσμενής μισθολογική τους κατάσταση.
Η στείρα άρνηση των αναγκαίων αλλαγών και η καλλιέργεια ενός κλίματος φόβου και ανησυχίας στους υπαλλήλους δεν βοηθά ούτε τους ίδιους ούτε τη διοίκηση να αλλάξει, κατέληξε στις δηλώσεις του ο κ. Μανιτάκης και χαρακτήρισε επιτακτική ανάγκη να μεταρρυθμιστούν άμεσα το κράτος και η δημόσια διοίκηση.
«Θεωρώ αναγκαίο να δώσω μερικές διευκρινίσεις σχετικά με τις πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις.
Πρώτον, επεκτείνοντας και εντατικοποιώντας τον υπάρχοντα θεσμό της αυτοδίκαιης αργίας του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα, κρίθηκε ότι έπρεπε να απομακρυνθούν άμεσα από την υπηρεσία τους, και μέχρι να εκδικαστεί η υπόθεσή τους, όλοι όσοι έχουν παραπεμφθεί στο ακροατήριο για σοβαρά ποινικά ή πειθαρχικά αδικήματα. Το διοικητικό αυτό μέτρο λαμβάνεται προς το συμφέρον της ίδιας της δημόσιας υπηρεσίας και προς αποκατάσταση της πειθαρχικής ευθύνης, τόσο των δημοσίων υπαλλήλων όσο και των πειθαρχικών οργάνων. Οι υπάλληλοι που υπάγονται στο μέτρο είναι ελάχιστοι , μερικές εκατοντάδες σε ένα σύνολο 600.000 δημοσίων υπαλλήλων. Δεν είναι δυνατόν, αυτοί οι ελάχιστοι υπάλληλοι να προστατεύονται από ένα άτυπο καθεστώς ανομίας και ανοχής.
Δεύτερον, καθιερώθηκε, ένα όσο γίνεται πιο ευέλικτο, αποτελεσματικό και αντικειμενικό σύστημα κινητικότητας των δημοσίων υπαλλήλων. Διευρύνεται η υποχρεωτική μετάταξη και ενεργοποιείται η προσωρινή μετακίνησή τους. Επιτακτικός στόχος είναι η μετάταξη ή μεταφορά υπαλλήλων από υπηρεσίες στις οποίες κατά τεκμήριο πλεονάζουν, προς υπηρεσίες που εξυπηρετούν άμεσα τον πολίτη, όπως ασφαλιστικοί οργανισμοί ή συνταξιοδοτικά ταμεία κ.α. , όπου εντοπίζονται επιτακτικά κενά.
Τρίτον, η υποχρεωτική μετακίνηση ξεκινάει από τις υπηρεσίες που κρίθηκε ότι είχε συσσωρευθεί ένας σχετικά μεγάλος αριθμός υπαλλήλων διοικητικού, χωρίς να έχουν προηγουμένως αξιολογηθεί, χωρίς δηλαδή να έχουν προσληφθεί με κάποια διαγωνιστική διαδικασία. Το μέτρο έχει γενικό και αντικειμενικό χαρακτήρα γιατί θέλαμε να αποφύγουμε πιέσεις για εξαιρέσεις και ιδιαίτερες μεταχειρίσεις. Η θέση σε διαθεσιμότητα ενός πολύ συγκεκριμένου και περιορισμένου αριθμού υπαλλήλων και συνεπώς η ένταξή τους στο πρόγραμμα κινητικότητας αποβλέπει στην άμεση, υποχρεωτική μετακίνησή τους προκειμένου να ικανοποιηθούν επιτακτικές υπηρεσιακές ανάγκες.
Με τη μετακίνηση τους παύει αυτόματα το καθεστώς της διαθεσιμότητας και αναλαμβάνουν αμέσως τα υπηρεσιακά τους καθήκοντα. Δεν υπηρετούν ως εκ τούτου το συμφέρον των υπαλλήλων που έχουν τεθεί εκ του νόμου σε διαθεσιμότητα, όσοι παροτρύνουν τους υπαλλήλους να μη μετακινηθούν, διότι έτσι παρατείνεται η διαθεσιμότητα τους και η δυσμενής μισθολογική τους κατάσταση.
Απευθύνομαι υπό την ιδιότητα του δημόσιου λειτουργού, που υπηρέτησε το δημόσιο επί σαράντα συναπτά έτη, σε όλους τους δημόσιους υπαλλήλους για να τους διαβεβαιώσω ότι τα μέτρα αποβλέπουν στην αποκατάσταση του κύρους του δημοσιοϋπαλληλικού λειτουργήματος και της νομιμότητας στο δημόσιο. Επιδιώκουν να αντιμετωπίσουν το κλίμα απαξίωσης των δημοσίων υπαλλήλων. Έχουν ληφθεί όλες οι πρόνοιες ώστε οι μετακινήσεις να είναι όσο γίνεται πιο ταχείες, με αντικειμενικά κριτήρια , μακριά από πιέσεις ή ρουσφετολογικές μεταχειρίσεις. Είμαστε αποφασισμένοι να τα εφαρμόσουμε για το καλό του τόπου και της ελληνικής δημόσιας διοίκησης. Οι διαρθρωτικές αλλαγές στη διοίκηση αποτελούν προϋπόθεση υπέρβασης της δεινής κρίσης που περνά ο τόπος. Η στείρα άρνηση των αναγκαίων αλλαγών και η καλλιέργεια ενός κλίματος απλώς φόβου και ανησυχίας στους υπαλλήλους δεν βοηθά ούτε τους ίδιους ούτε τη διοίκηση να αλλάξει. Και είναι επιτακτική ανάγκη το κράτος και η διοίκηση να μεταρρυθμιστούν άμεσα».
Δείτε εδώ το πλήρες κείμενο της εγκυκλίου του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
3. Με ειδικές διατάξεις, όπως π.χ. με το ν.1648/1986, όπως τροποποιήθηκε με το ν.2643/1998, για την προστασία ευπαθών κοινωνικών ομάδων (π.χ. πολύτεκνες οικογένειες, αποκατάσταση αναπήρων πολέμου, προστασία ατόμων με αναπηρία), ν.3624/2007 για το διορισμό συγγενούς θανόντος εξαιτίας των καταστροφικών πυρκαγιών του έτους 2007, ν. 3448/2006 για το διορισμό συγγενών θανόντων εν υπηρεσία, ν. 2725/1999, όπως ισχύει, για το διορισμό διακριθέντων αθλητών κ.λ.π.
Η εν λόγω ρύθμιση δεν καταλαμβάνει τους μονίμους υπαλλήλους, ανεξαρτήτως κατηγορίας, κλάδου και ειδικότητας, τους υπαλλήλους ΙΔΑΧ οι οποίοι ανήκουν στις κατηγορίες ΠΕ, ΤΕ και ΥΕ και τους υπαλλήλους ΙΔΑΧ, κατηγορίας ΔΕ, με ειδικότητες οι οποίες δεν περιλαμβάνονται στις περιοριστικά αναφερόμενες στην ως άνω διάταξη.
Από την εφαρμογή της διάταξης αυτής εξαιρούνται:
1. οι φορείς κοινωνικής ασφάλισης και φροντίδας,
2. ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού ΟΑΕΔ
3. τα νοσοκομεία,
4. η Γενική Γραμματεία Πολιτισμού του υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού, στην οποία και υπάγονται τα μουσεία της χώρας. Στο σημείο αυτό διευκρινίζεται ότι τα μουσεία που είναι αυτοτελή νομικά πρόσωπα, δεν εξαιρούνται από την εφαρμογή της διάταξης αυτής.
Επίσης, η παρούσα ρύθμιση δεν εφαρμόζεται στους υπαλλήλους ΙΔΑΧ, οι οποίοι υπάγονται στις παρακάτω, εξαιρέσεις:
α) ο εργαζόμενος του οποίου ο σύζυγος ή η σύζυγος έχει ενταχθεί και εξακολουθεί να τελεί σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα ή σε εργασιακή εφεδρεία, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 33 και 34 του ν.4024/11 .
β) εργαζόμενος του οποίου ο σύζυγος ή η σύζυγος ή τέκνο το οποίο τον βαρύνει φορολογικά σύμφωνα με το άρθρο 7 του Κ.Φ.Ε. (ν.2238/1994, ΑΊ51) και συνοικεί με αυτόν, έχει αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%. Για την εφαρμογή της παρούσας διάταξης το ετήσιο φορολογούμενο και απαλλασσόμενο εισόδημα του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 2 του άρθρου 7 του Κ.Φ.Ε. ορίζεται στις δώδεκα χιλιάδες (12.000) ευρώ.
γ) εργαζόμενος που είναι ανάπηρος σε ποσοστό τουλάχιστον 67% ή πολύτεκνος κατά την έννοια των παραγράφων 1 έως 3 του άρθρου πρώτου του ν. 1910/1944 (Α` 229), εφόσον τα τέκνα, που ορίζονται στις προαναφερόμενες διατάξεις του ν. 1910/1944, τον βαρύνουν φορολογικά, σύμφωνα με το άρθρο 7 του Κ.Φ.Ε.,
δ) εργαζόμενος που είναι προστάτης μονογονεϊκής οικογένειας με τέκνο που συνοικεί με αυτόν και τον βαρύνει φορολογικά σύμφωνα με το άρθρο 7 του Κ.Φ.Ε..
Εντός πέντε ημερών από τη δημοσίευση του νόμου, οι Διευθυντές Διοικητικού/ Προσωπικού του συνόλου των φορέων και υπηρεσιών του δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, είναι υποχρεωμένοι να αποστέλλουν ηλεκτρονικά στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, κατάλογο ονομάτων των υπαλλήλων οι οποίοι τίθενται είτε σε διαθεσιμότητα λόγω κατάργησης της θέσης τους, είτε σε αυτοδίκαιη αργία. Η θέση σε καθεστώς διαθεσιμότητας ή αργίας επέρχεται αυτοδίκαια με τη δημοσίευση του Νόμου.
Τέλος, εντός δέκα ημερών από τη δημοσίευση του Νόμου, οι Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού των φορέων καλούνται να αποστείλουν στο υπουργείο αντίγραφα των διαπιστωτικών πράξεων κατάργησης θέσεων, των ατομικών διοικητικών πράξεων θέσης σε διαθεσιμότητα των υπαλλήλων που υπηρετούσαν στις καταργούμενες θέσεις, καθώς και τις πράξεις ΅ε τις οποίες τίθενται, μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, σε αυτοδίκαιη αργία υπάλληλοι.
Στο σημείο αυτό υπογραμμίζεται ότι η μη αποστολή των στοιχείων εντός της ανωτέρω προθεσμίας αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα, για το οποίο επιβάλλεται πειθαρχική ποινή προστίμου, η οποία ισούται ΅ε το ¼ των αποδοχών των υπαλλήλων.
Αποφασισμένος για την εφαρμογή των μέτρων ο υπουργός
Σε διευκρινιστικές του δηλώσεις για τις νομοθετικές ρυθμίσεις, ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Αντώνης Μανιτάκης, τόνισε ότι τα μέτρα αποβλέπουν στην αποκατάσταση του κύρους του δημοσιοϋπαλληλικού λειτουργήματος και της νομιμότητας στο δημόσιο, καθώς και στην αντιμετώπιση του κλίματος απαξίωσης των δημοσίων υπαλλήλων.
Ο κ. Μανιτάκης εμφανίστηκε αποφασισμένος για την εφαρμογή τους και αφού διαβεβαίωσε πως έχουν ληφθεί όλες οι πρόνοιες ώστε οι μετακινήσεις των υπαλλήλων να είναι «όσο γίνεται πιο ταχείες, με αντικειμενικά κριτήρια, μακριά από πιέσεις ή ρουσφετολογικές μεταχειρίσεις», διευκρίνισε τα ακόλουθα:
1. Με την επέκταση του θεσμού της αυτοδίκαιης αργίας του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα, κρίθηκε ότι έπρεπε να απομακρυνθούν άμεσα από την υπηρεσία τους, και μέχρι να εκδικαστεί η υπόθεσή τους, όλοι όσοι έχουν παραπεμφθεί στο ακροατήριο για σοβαρά ποινικά ή πειθαρχικά αδικήματα.
Το διοικητικό αυτό μέτρο, σημείωσε ο υπουργός, λαμβάνεται προς το συμφέρον της ίδιας της δημόσιας υπηρεσίας και προς αποκατάσταση της πειθαρχικής ευθύνης, τόσο των δημοσίων υπαλλήλων όσο και των πειθαρχικών οργάνων.
Όπως εξάλλου επισήμανε, οι υπάλληλοι που υπάγονται στο μέτρο είναι ελάχιστοι -μερικές εκατοντάδες σε σύνολο 600.000 δημοσίων υπαλλήλων- και «δεν είναι δυνατόν, αυτοί οι ελάχιστοι υπάλληλοι να προστατεύονται από ένα άτυπο καθεστώς ανομίας και ανοχής».
2. Πρόκειται για ένα όσο γίνεται πιο ευέλικτο, αποτελεσματικό και αντικειμενικό σύστημα κινητικότητας των δημοσίων υπαλλήλων. Διευρύνεται η υποχρεωτική μετάταξη και ενεργοποιείται η προσωρινή μετακίνησή τους. Επιτακτικός στόχος είναι η μετάταξη ή μεταφορά υπαλλήλων από υπηρεσίες στις οποίες κατά τεκμήριο πλεονάζουν, προς υπηρεσίες που εξυπηρετούν άμεσα τον πολίτη, όπως ασφαλιστικοί οργανισμοί ή συνταξιοδοτικά ταμεία κ.α., όπου εντοπίζονται επιτακτικά κενά.
3. Η υποχρεωτική μετακίνηση ξεκινάει από τις υπηρεσίες που κρίθηκε ότι είχε συσσωρευθεί ένας σχετικά μεγάλος αριθμός υπαλλήλων διοικητικού, χωρίς -όπως εξήγησε ο υπουργός- να έχουν προηγουμένως αξιολογηθεί, να έχουν δηλ. προσληφθεί με κάποια διαγωνιστική διαδικασία.
«Το μέτρο έχει γενικό και αντικειμενικό χαρακτήρα γιατί θέλαμε να αποφύγουμε πιέσεις για εξαιρέσεις και ιδιαίτερες μεταχειρίσεις» συμπλήρωσε ο κ. Μανιτάκης, και η θέση σε διαθεσιμότητα ενός πολύ συγκεκριμένου και περιορισμένου αριθμού υπαλλήλων αποβλέπει στην άμεση, υποχρεωτική μετακίνησή τους, προκειμένου να ικανοποιηθούν επιτακτικές υπηρεσιακές ανάγκες.
Με τη μετακίνηση τους, διευκρίνισε, τέλος, ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, παύει αυτόματα το καθεστώς της διαθεσιμότητας και αναλαμβάνουν αμέσως τα υπηρεσιακά τους καθήκοντα. Ως εκ τούτου, υπογράμμισε, δεν υπηρετούν το συμφέρον των υπαλλήλων που έχουν τεθεί εκ του νόμου σε διαθεσιμότητα, όσοι παροτρύνουν τους υπαλλήλους να μη μετακινηθούν, διότι έτσι παρατείνεται η διαθεσιμότητα τους και η δυσμενής μισθολογική τους κατάσταση.
Η στείρα άρνηση των αναγκαίων αλλαγών και η καλλιέργεια ενός κλίματος φόβου και ανησυχίας στους υπαλλήλους δεν βοηθά ούτε τους ίδιους ούτε τη διοίκηση να αλλάξει, κατέληξε στις δηλώσεις του ο κ. Μανιτάκης και χαρακτήρισε επιτακτική ανάγκη να μεταρρυθμιστούν άμεσα το κράτος και η δημόσια διοίκηση.
Η πλήρης δήλωση Μανιτάκη έχει ως εξής:
«Θεωρώ αναγκαίο να δώσω μερικές διευκρινίσεις σχετικά με τις πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις.
Πρώτον, επεκτείνοντας και εντατικοποιώντας τον υπάρχοντα θεσμό της αυτοδίκαιης αργίας του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα, κρίθηκε ότι έπρεπε να απομακρυνθούν άμεσα από την υπηρεσία τους, και μέχρι να εκδικαστεί η υπόθεσή τους, όλοι όσοι έχουν παραπεμφθεί στο ακροατήριο για σοβαρά ποινικά ή πειθαρχικά αδικήματα. Το διοικητικό αυτό μέτρο λαμβάνεται προς το συμφέρον της ίδιας της δημόσιας υπηρεσίας και προς αποκατάσταση της πειθαρχικής ευθύνης, τόσο των δημοσίων υπαλλήλων όσο και των πειθαρχικών οργάνων. Οι υπάλληλοι που υπάγονται στο μέτρο είναι ελάχιστοι , μερικές εκατοντάδες σε ένα σύνολο 600.000 δημοσίων υπαλλήλων. Δεν είναι δυνατόν, αυτοί οι ελάχιστοι υπάλληλοι να προστατεύονται από ένα άτυπο καθεστώς ανομίας και ανοχής.
Δεύτερον, καθιερώθηκε, ένα όσο γίνεται πιο ευέλικτο, αποτελεσματικό και αντικειμενικό σύστημα κινητικότητας των δημοσίων υπαλλήλων. Διευρύνεται η υποχρεωτική μετάταξη και ενεργοποιείται η προσωρινή μετακίνησή τους. Επιτακτικός στόχος είναι η μετάταξη ή μεταφορά υπαλλήλων από υπηρεσίες στις οποίες κατά τεκμήριο πλεονάζουν, προς υπηρεσίες που εξυπηρετούν άμεσα τον πολίτη, όπως ασφαλιστικοί οργανισμοί ή συνταξιοδοτικά ταμεία κ.α. , όπου εντοπίζονται επιτακτικά κενά.
Τρίτον, η υποχρεωτική μετακίνηση ξεκινάει από τις υπηρεσίες που κρίθηκε ότι είχε συσσωρευθεί ένας σχετικά μεγάλος αριθμός υπαλλήλων διοικητικού, χωρίς να έχουν προηγουμένως αξιολογηθεί, χωρίς δηλαδή να έχουν προσληφθεί με κάποια διαγωνιστική διαδικασία. Το μέτρο έχει γενικό και αντικειμενικό χαρακτήρα γιατί θέλαμε να αποφύγουμε πιέσεις για εξαιρέσεις και ιδιαίτερες μεταχειρίσεις. Η θέση σε διαθεσιμότητα ενός πολύ συγκεκριμένου και περιορισμένου αριθμού υπαλλήλων και συνεπώς η ένταξή τους στο πρόγραμμα κινητικότητας αποβλέπει στην άμεση, υποχρεωτική μετακίνησή τους προκειμένου να ικανοποιηθούν επιτακτικές υπηρεσιακές ανάγκες.
Με τη μετακίνηση τους παύει αυτόματα το καθεστώς της διαθεσιμότητας και αναλαμβάνουν αμέσως τα υπηρεσιακά τους καθήκοντα. Δεν υπηρετούν ως εκ τούτου το συμφέρον των υπαλλήλων που έχουν τεθεί εκ του νόμου σε διαθεσιμότητα, όσοι παροτρύνουν τους υπαλλήλους να μη μετακινηθούν, διότι έτσι παρατείνεται η διαθεσιμότητα τους και η δυσμενής μισθολογική τους κατάσταση.
Απευθύνομαι υπό την ιδιότητα του δημόσιου λειτουργού, που υπηρέτησε το δημόσιο επί σαράντα συναπτά έτη, σε όλους τους δημόσιους υπαλλήλους για να τους διαβεβαιώσω ότι τα μέτρα αποβλέπουν στην αποκατάσταση του κύρους του δημοσιοϋπαλληλικού λειτουργήματος και της νομιμότητας στο δημόσιο. Επιδιώκουν να αντιμετωπίσουν το κλίμα απαξίωσης των δημοσίων υπαλλήλων. Έχουν ληφθεί όλες οι πρόνοιες ώστε οι μετακινήσεις να είναι όσο γίνεται πιο ταχείες, με αντικειμενικά κριτήρια , μακριά από πιέσεις ή ρουσφετολογικές μεταχειρίσεις. Είμαστε αποφασισμένοι να τα εφαρμόσουμε για το καλό του τόπου και της ελληνικής δημόσιας διοίκησης. Οι διαρθρωτικές αλλαγές στη διοίκηση αποτελούν προϋπόθεση υπέρβασης της δεινής κρίσης που περνά ο τόπος. Η στείρα άρνηση των αναγκαίων αλλαγών και η καλλιέργεια ενός κλίματος απλώς φόβου και ανησυχίας στους υπαλλήλους δεν βοηθά ούτε τους ίδιους ούτε τη διοίκηση να αλλάξει. Και είναι επιτακτική ανάγκη το κράτος και η διοίκηση να μεταρρυθμιστούν άμεσα».
Δείτε εδώ το πλήρες κείμενο της εγκυκλίου του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr