Πλουσιοπάροχα κασέ για τους αρχαιολόγους στο Μετρό

Από 2.500 έως 4.400 ευρώ μηνιαίως – Και το έργο παραμένει καθηλωμένο, τώρα λόγω των κινητοποιήσεων ενάντια στο ψαλίδισμα των μισθών καθηλώνουν 

Με κασέ που θα ζήλευαν ακόμη και οι… υπάλληλοι της Βουλής αμείβονται οι υπάλληλοι του μετρό Θεσσαλονίκης στις αρχαιολογικές ανασκαφές, οι οποίοι συνεχίζουν την αποχή από τα καθήκοντά τους με αίτημα την πληρωμή των νεοπροσληφθέντων εργατών με το παλαιό καθεστώς αμοιβών.

Με βάση τα στοιχεία της Αττικό Μετρό, στα αρχαιολογικά σκάμματα του μετρό απασχολούνται 82 αρχαιολόγοι που αμείβονται με ποσά από 2.570 έως 4.460 ευρώ τον μήνα με 14 μισθούς σε ετήσια βάση. Επίσης 330 εργατοτεχνίτες αμείβονται με ποσά από 1.720 ευρώ έως 2.500 ευρώ ανά μήνα και 91 εργαζόμενοι διαφόρων ειδικοτήτων με ποσά από 954 έως 3.810 ευρώ τον μήνα με 14 μισθούς σε ετήσια βάση.

Οι απεργιακές κινητοποιήσεις αποτελούν το κερασάκι στην τούρτα στα προβλήματα που αντιμετωπίζει το μετρό, εκτροχιάζοντας για πολλοστή φορά την πορεία των εργασιών του στοιχειωμένου έργου που αντιμετωπίζει μεγάλες δυσκολίες.

Μέχρι τώρα οι εργασίες είχαν σταματήσει λόγω καθυστερήσεων στην παράδοση των νέων σταθμών αλλά και οικονομικών προβλημάτων του αναδόχου. Τις τελευταίες εβδομάδες τα εργοτάξια έχουν πάψει να λειτουργούν παρά το γεγονός ότι η Αττικό Μετρό έχει δώσει δουλειά στον ανάδοχο, παραδίδοντας τους χώρους στο Παπάφειο και τον Πατρίκιο λόγω των κινητοποιήσεων των εργαζομένων.  

Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, οι συνδικαλιστές ζητούν για τους 30 εργάτες που επαναπροσλήφθηκαν αμοιβές υψηλότερες από αυτές που προβλέπει η νομοθεσία και χαρακτηρίζουν «καταχρηστική την απεργιακή κινητοποίηση από εργαζόμενους, οι οποίοι αμείβονται, ειδικά στις σημερινές συνθήκες, πλουσιοπάροχα».

Σχετικά με τις νέα μισθολόγια των 30 προσληφθέντων εργαζόμενων, σημειώνει «ότι τηρούνται όσα προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία για τις αμοιβές, την ασφάλιση και την προστασία των εργαζομένων στο έργο».

Η κοινοπραξία του έργου έχει ζητήσει ασφαλιστικά μέτρα για να σταματήσει τις κινητοποιήσεις, τα οποία όμως θα εκδικαστούν την επόμενη εβδομάδα. Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι απαιτούν να μην προχωρήσει η υιοθέτηση μισθολογίου ψαλιδισμένου κατά 50% και αμφισβητούν ανοικτά ότι το μετρό θα παραδοθεί το 2016. Οπως αναφέρουν, με τα προβλήματα που εμφανίζει δεν θα είναι έτοιμο ούτε το 2020.

Το υπουργείο Ανάπτυξης επιχειρεί να διευκολύνει τον ανάδοχο θεσπίζοντας την αύξηση της προκαταβολής στο 10% για τα δημόσια έργα αλλά και την προσθήκη στο καταστατικό της Αττικό Μετρό της δυνατότητας του φιλικού διακανονισμού για τις οικονομικές απαιτήσεις που έχουν ανακύψει από την πέραν κάθε πρόβλεψη κακή πορεία του έργου. Ωστόσο, στελέχη της ΑΕΓΕΚ τονίζουν ότι η προκαταβολή είναι ένα εργαλείο διευκόλυνσης που δεν λύνει τα προβλήματα του έργου και ζητά να προχωρήσει ο εξωδικαστικός συμβιβασμός.  
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr