Τρία χρόνια δικαστικός αγώνας για το τραμ του Πειραιά
16.11.2012
07:19
Η δικαίωση της τεχνικής εταιρείας και οι αντιδράσεις των εμπόρων
Με πανηγυρικό τρόπο ανακοίνωσε η Αττικό Μετρό την έλευση του Τραμ στον Πειραιά, δεν ήταν όμως το ίδιο… εγκάρδια πρόσφατη ενημερωτική συνάντηση που πραγματοποίησε η εταιρεία στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά. Στο επίκεντρο της συζήτησης ήταν τα νέα δίκτυα μετρό και τραμ προς το λιμάνι.
Οι επαγγελματίες αντιμετωπίζουν με καχυποψία το νέο μέσο μαζικής μεταφοράς -σχεδόν εχθρικά- καθώς μέχρι να λειτουργήσει, η αναστάτωση που θα φέρει στην πόλη θα είναι μεγάλη. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο μόνος που το αντιμετώπισε θετικά μέχρι σήμερα είναι ο πρώην δήμαρχος Πειραιά κ. Παναγιώτης Φασούλας, που επί των ημερών του οριστικοποιήθηκε η χάραξη του έργου.
Τελικά ο διαγωνισμός που πέρασε από σαράντα κύματα και πολλές δικαστικές αίθουσες αίφνης κατάφερε να πάρει το δρόμο του, για να παρουσιαστεί πριν από δύο μέρες η επικείμενη σύμβαση για το έργο στη βουλή.
Η αναστάτωση που θα επιφέρει στην πόλη η επέκταση του τραμ προς Πειραιά θα προκληθεί από το ξήλωμα των πεζοδρομίων και την μετακίνηση των δικτύων κοινής ωφέλειες στην κεντρική νησίδα του δρόμου, την κατάληψη από εργοτάξια κεντρικών δρόμων ενώ πονοκέφαλο προκαλεί η αρχαιολογική έρευνα που θα διεξαχθεί στο πλαίσιο του έργου. Η αντίστοιχη εμπειρία από το μετρό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης είναι οδυνηρή.
Οι αντιδράσεις του εμπορικού κόσμου φαίνεται να αιφνιδίασαν στην εκδήλωση του Επιμελητηρίου την διοίκηση της Αττικό Μετρό η οποία για να κατευνάσει τα πνεύματα υποσχέθηκε ειδική ημερίδα για το τραμ προσεχώς.
Για την ιστορία, αξίζει να αναφέρουμε το ιστορικό του έργου που αποτελεί μνημείο ενστάσεων, προσφυγών και αλληλοσπαραγμών μεταξύ των υποψηφίων.
Ο διαγωνισμός έχει αναδείξει ανάδοχο την εταιρεία ΘΕΜΕΛΗ και προκηρύχθηκε πριν από τρία χρόνια. Από τότε μέχρι σήμερα μεσολάβησαν πολλά. Αρχικά μειοδότρια εταιρεία αναδείχθηκε η ΘΕΜΕΛΗ αλλά η πορεία της ανακόπηκε από την τότε διοίκηση της Τραμ, επικαλούμενη παρατυπίες στο διαγωνισμό. Έτσι στο προσκήνιο εμφανίστηκε η κοινοπραξία Τέρνα -ΤΟΜΗ, η οποία ήταν τέταρτη στην βαθμολογία και αυτό ήταν η αφορμή για να ανοίξει ο Ασκός του Αιόλου, οδηγώντας την ΘΕΜΕΛΗ μέχρι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και την ΕΕ.
Οι επαγγελματίες αντιμετωπίζουν με καχυποψία το νέο μέσο μαζικής μεταφοράς -σχεδόν εχθρικά- καθώς μέχρι να λειτουργήσει, η αναστάτωση που θα φέρει στην πόλη θα είναι μεγάλη. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο μόνος που το αντιμετώπισε θετικά μέχρι σήμερα είναι ο πρώην δήμαρχος Πειραιά κ. Παναγιώτης Φασούλας, που επί των ημερών του οριστικοποιήθηκε η χάραξη του έργου.
Τελικά ο διαγωνισμός που πέρασε από σαράντα κύματα και πολλές δικαστικές αίθουσες αίφνης κατάφερε να πάρει το δρόμο του, για να παρουσιαστεί πριν από δύο μέρες η επικείμενη σύμβαση για το έργο στη βουλή.
Η αναστάτωση που θα επιφέρει στην πόλη η επέκταση του τραμ προς Πειραιά θα προκληθεί από το ξήλωμα των πεζοδρομίων και την μετακίνηση των δικτύων κοινής ωφέλειες στην κεντρική νησίδα του δρόμου, την κατάληψη από εργοτάξια κεντρικών δρόμων ενώ πονοκέφαλο προκαλεί η αρχαιολογική έρευνα που θα διεξαχθεί στο πλαίσιο του έργου. Η αντίστοιχη εμπειρία από το μετρό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης είναι οδυνηρή.
Οι αντιδράσεις του εμπορικού κόσμου φαίνεται να αιφνιδίασαν στην εκδήλωση του Επιμελητηρίου την διοίκηση της Αττικό Μετρό η οποία για να κατευνάσει τα πνεύματα υποσχέθηκε ειδική ημερίδα για το τραμ προσεχώς.
Για την ιστορία, αξίζει να αναφέρουμε το ιστορικό του έργου που αποτελεί μνημείο ενστάσεων, προσφυγών και αλληλοσπαραγμών μεταξύ των υποψηφίων.
Ο διαγωνισμός έχει αναδείξει ανάδοχο την εταιρεία ΘΕΜΕΛΗ και προκηρύχθηκε πριν από τρία χρόνια. Από τότε μέχρι σήμερα μεσολάβησαν πολλά. Αρχικά μειοδότρια εταιρεία αναδείχθηκε η ΘΕΜΕΛΗ αλλά η πορεία της ανακόπηκε από την τότε διοίκηση της Τραμ, επικαλούμενη παρατυπίες στο διαγωνισμό. Έτσι στο προσκήνιο εμφανίστηκε η κοινοπραξία Τέρνα -ΤΟΜΗ, η οποία ήταν τέταρτη στην βαθμολογία και αυτό ήταν η αφορμή για να ανοίξει ο Ασκός του Αιόλου, οδηγώντας την ΘΕΜΕΛΗ μέχρι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και την ΕΕ.
Τελικά η τεχνική εταιρεία δικαιώθηκε από τα ελληνικά δικαστήρια στις αρχές του χρόνου και εντός των ημερών σύμφωνα με τον Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης κ. Σταύρο Καλογιάννη αναμένεται να υπογράψει την σύμβαση.
Η επέκταση του τραμ προς Πειραιά είχε παρουσιαστεί από τις προηγούμενες διοικήσεις σωτήρια για την βιωσιμότητα του μέσου μαζικής μεταφοράς καθώς με τους 35.000 επιβάτες που έχει εκτιμηθεί ότι θα μεταφέρει καθημερινά προβλέπεται να αποτελέσει σημαντική πηγή εσόδων.
Το έργο προκηρύχθηκε με αρχικό προϋπολογισμό 92 εκ. ευρώ αλλά θα κατασκευαστεί με 50 εκ. ευρώ. Η γραμμή τραμ μήκους 5,4 χλμ θα ξεκινάει από τον σταθμό ΗΣΑΠ στο γήπεδο Καραϊσκάκη και θα καταλήγει στο Λιμάνι Πειραιά στον τερματικό σταθμό «Ακτή Ποσειδώνος» με ορίζοντα ολοκλήρωσης τους 25 μήνες. Περιλαμβάνει 12 σύγχρονες στάσεις: Γήπεδο Καραϊσκάκη, Μ. Ασίας, Γ. Λαμπράκη, Ευαγγελίστρια, Πλατεία Δεληγιάννη, Δημαρχείο, Ακτή Ποσειδώνος και Αγία Τριάδα, Πλατεία Ιπποδαμείας, 34ου Συντάγματος, Ανδρούτσου και Ομηρίδου Σκυλίτση στην επιστροφή.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr