Η κυβέρνηση δεν αποκλείει την επίταξη των απεργών στο μετρό
Η κυβέρνηση δεν αποκλείει την επίταξη των απεργών στο μετρό
Επικαλούμενος στοιχεία που δημοσίευσε το protothema.gr, ο υπουργός ανάπτυξης έκανε λόγο για απεργία «μαϊμού»
και είπε ότι χθες Κυριακή απεργούσε μόνο το 14% των εργαζομένων - «Δεν μας αφορούν οι μαϊμουδιές», απαντούν οι εργαζόμενοι στο μετρό
UPD:
22
ΣΧΟΛΙΑ
Έρευνα για εργαζόμενους του Μετρό που απεργούσαν τις προηγούμενες ημέρες, άλλα την ίδια ώρα πληρώνονταν κανονικά σαν να δούλευαν, προανήγγειλε ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κωστής Χατζηδάκης, αναφερόμενος στη σχετική πρωινή αποκάλυψη του protothema.gr.
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε ο υπουργός η συμμετοχή στις απεργίες κυμαίνεται σε χαμηλά ποσοστά. Όπως ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης, στις 17 Ιανουαρίου το ποσοστό των εργαζομένων που απήργησαν στο Μετρό ανήλθε στο 33% ενώ την επόμενη μέρα που απεργούσαν όλα τα μέσα των αστικών συγκοινωνιών, συμμετείχε το 48% των εργαζόμενων στο μετρό, το 44% των εργαζόμενων του ΗΣΑΠ και μόλις το 4% των εργαζόμενων στο τραμ.
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη ακόμη χαμηλότερα ήταν τα ποσοστά των εργαζόμενων στο μετρό που απήργησαν στις 19 και 20 Ιανουαρίου τα οποία και ανήλθαν σε 16% και σε 14% αντίστοιχα. Ο υπουργός Ανάπτυξης επανέλαβε ότι δεν μπορεί να γίνει καμιά εξαίρεση από την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου, χαρακτηρίζοντας απαράδεκτες τις κινητοποιήσεις των συνδικάτων των εργαζόμενων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Ο κ. Χατζηδάκης άφησε όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά, ακόμα και αυτό της επίταξης, για τις κινητοποιήσεις στα μέσα σταθερής τροχιάς κάνοντας λόγο για «απεργία μαϊμού» η οποία δεν μπορεί να γίνει ανεκτή από την κυβέρνηση.
Όπως είπε ο υπουργός Ανάπτυξης, η πλειοψηφία των εργαζομένων πληρώνονται ενώ απεργούν, ενώ κατήγγειλε ότι «μετέρχονται διάφορες μεθόδους όπως η λήψη αδειών, ενώ γίνονται» όπως ανέφερε, «παρεμβάσεις στο κέντρο ελέγχου».
Υπενθυμίζεται ότι σήμερα το βράδυ αναμένεται η απόφαση της Δικαιοσύνης στην οποία προσέφυγε η διοίκηση των συγκοινωνιών σταθερής τροχιάς, ζητώντας να κριθούν παράνομες και καταχρηστικές οι απεργίες. Όπως είπε ο υπουργός, «υπάρχουν όρια και όροι στην απεργία τα οποία φοβάμαι ότι έχουν καταπατηθεί».
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε ο υπουργός η συμμετοχή στις απεργίες κυμαίνεται σε χαμηλά ποσοστά. Όπως ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης, στις 17 Ιανουαρίου το ποσοστό των εργαζομένων που απήργησαν στο Μετρό ανήλθε στο 33% ενώ την επόμενη μέρα που απεργούσαν όλα τα μέσα των αστικών συγκοινωνιών, συμμετείχε το 48% των εργαζόμενων στο μετρό, το 44% των εργαζόμενων του ΗΣΑΠ και μόλις το 4% των εργαζόμενων στο τραμ.
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη ακόμη χαμηλότερα ήταν τα ποσοστά των εργαζόμενων στο μετρό που απήργησαν στις 19 και 20 Ιανουαρίου τα οποία και ανήλθαν σε 16% και σε 14% αντίστοιχα. Ο υπουργός Ανάπτυξης επανέλαβε ότι δεν μπορεί να γίνει καμιά εξαίρεση από την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου, χαρακτηρίζοντας απαράδεκτες τις κινητοποιήσεις των συνδικάτων των εργαζόμενων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Ο κ. Χατζηδάκης άφησε όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά, ακόμα και αυτό της επίταξης, για τις κινητοποιήσεις στα μέσα σταθερής τροχιάς κάνοντας λόγο για «απεργία μαϊμού» η οποία δεν μπορεί να γίνει ανεκτή από την κυβέρνηση.
Όπως είπε ο υπουργός Ανάπτυξης, η πλειοψηφία των εργαζομένων πληρώνονται ενώ απεργούν, ενώ κατήγγειλε ότι «μετέρχονται διάφορες μεθόδους όπως η λήψη αδειών, ενώ γίνονται» όπως ανέφερε, «παρεμβάσεις στο κέντρο ελέγχου».
Υπενθυμίζεται ότι σήμερα το βράδυ αναμένεται η απόφαση της Δικαιοσύνης στην οποία προσέφυγε η διοίκηση των συγκοινωνιών σταθερής τροχιάς, ζητώντας να κριθούν παράνομες και καταχρηστικές οι απεργίες. Όπως είπε ο υπουργός, «υπάρχουν όρια και όροι στην απεργία τα οποία φοβάμαι ότι έχουν καταπατηθεί».
«Γνωρίζουμε ποιοι μαϊμουδίζουν και πού βρίσκονται» απαντούν οι εργαζόμενοι στο μετρό
«Απαντάμε στον υπουργό ότι οι μαϊμουδιές, για τις οποίες μίλησε, δεν αφορούν τους εργαζομένους. Γνωρίζουμε ποιοι μαϊμουδίζουν και πού βρίσκονται», σχολιάζουν οι απεργοί του μετρό με αφορμή τη δήλωση του Κωστή Χατζηδάκη.
Όσον αφορά την προσφυγή της ΣΤΑΣΥ στη δικαιοσύνη, τα σωματεία ΣΕΛΜΑ (εργαζομένων λειτουργίας μετρό) και ΣΗΑΜ (ηλεκτροδηγών) υποστηρίζουν ότι το αίτημά τους να μη περικοπούν οι αποδοχές τους είναι καθ’ όλα νόμιμο, «όπως και κάθε άλλου εργαζομένου».
Στηρίζει την απεργία στο μετρό ο ΣΥΡΙΖΑ
Την ίδια ώρα, με ανακοίνωσή του το τμήμα Μεταφορών και Δικτύων του ΣΥΡΙΖΑ επιτίθεται στον κ. Χατζηδάκη για τις δηλώσεις του κάνοντας λόγο για «απειλές» του υπουργού ενάντια στις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς που «με την στήριξη του προέδρου του ΠΑΣΟΚ φανερώνουν για μια ακόμη φορά τον ολισθηρό δρόμο της μνημονιακής τρικομματικής κυβέρνησης».
Σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ, την ώρα που οι μεταφορές σε όλα τα επίπεδα με την ακολουθούμενη πολιτική σταδιακά συρρικνώνονται και διαλύονται «η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου ασκείται σε δηλώσεις καθαρά επικοινωνιακού χαρακτήρα με σκοπό να αποκρύψει την πραγματική κατάσταση που επικρατεί σε αυτές».
«Στηρίζουμε τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις των εργαζομένων για αξιοπρεπή διαβίωση σε καιρούς κρίσης, σε συνδυασμό με ένα ριζικά διαφορετικό μοντέλο για τις μεταφορές και τις συγκοινωνίες, που θα εξυπηρετεί το επιβατικό κοινό και την οικονομική ανάπτυξη της χώρας, με σεβασμό στο περιβάλλον» τονίζει.
Για αυταρχικό κατήφορο της κυβέρνησης κάνει λόγο ο Δ.Στρατούλης
«Η προσφυγή της ΣΤΑΣΥ Α.Ε. ενάντια στην απεργία των εργαζομένων στο ΜΕΤΡΟ, -την οποία, αφού πρώτα κατασυκοφάντησε, έρχεται τώρα να την καταστείλει- αποτελεί άλλο ένα βήμα στον αυταρχικό κατήφορο της κυβέρνησης, όσον αφορά την αντιμετώπιση των εργατικών αγώνων», επισημαίνει σε δήλωσή του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Στρατούλης.
Κατά την άποψη του κ. Στρατούλη, «ο αγώνας των εργαζομένων του ΜΕΤΡΟ για τη διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών, για τη μη αύξηση της τιμής των εισιτηρίων και για την εφαρμογή στο χώρο τους και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, είναι δίκαιος, γίνεται ενάντια στις μνημονιακές πολιτικές φτωχοποίησης των εργαζομένων και χρειάζεται την αλληλεγγύη και τη συμπαράσταση όλου του λαού».
ΚΚΕ: Να μειωθεί το εισιτήριο για όλους και να καταργηθεί για άνεργους, μαθητές, ΑμεΑ
Τη μείωση του εισιτηρίου στα μέσα μαζικής μεταφοράς για όλους και την κατάργησή του για άνεργους, μαθητές, σπουδαστές, ΑμΕΑ, ζητά το ΚΚΕ με αφορμή τις σημερινές δηλώσεις του υπ. Ανάπτυξης, Κωστή Χατζηδάκη.
Ολόκληρη η ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ έχει ως εξής:
«Η κυβέρνηση προχωρά στην ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων, επιτίθεται στα δικαιώματα των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ποινικοποιεί τις κινητοποιήσεις τους και αυξάνει το εισιτήριο. Απέναντί της πρέπει να βρει ενιαίο μέτωπο των εργαζομένων στις μεταφορές, των εργατοϋπαλλήλων, φτωχών αυτοπασχολουμένων και αγροτών για την απόκρουση της αντιλαϊκής πολιτικής και τη διεκδίκηση ενιαίου κρατικού φορέα μεταφορών, που να ικανοποιεί τις λαϊκές ανάγκες.
Οι ανάγκες των εργαζομένων απαιτούν να μειωθεί το εισιτήριο στα μέσα μαζικής μεταφοράς για όλους και να καταργηθεί για τους ανέργους, τους μαθητές-σπουδαστές, τα ΑμεΑ κ.ά., να γίνουν προσλήψεις οδηγών, τεχνιτών και άλλων εργαζομένων για να τεθεί σε κίνηση όλος ο στόλος των οχημάτων».
UPD:
22
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα