Εντός Μαρτίου η λειτουργία των πρώτων Κέντρων Δια Βίου Μάθησης
28.02.2013
23:58
Άμεσα ξεκινά η λειτουργία των πρώτων δημοτικών Κέντρων Δια Βίου Μάθησης, σε 15 δήμους της χώρας – μεταξύ των οποίων και η Θεσσαλονίκη – στα οποία οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα δωρεάν εκπαίδευσης και κατάρτισης σε δεξιότητες του ενδιαφέροντός τους που σχετίζονται παράλληλα με τις αναπτυξιακές και οικονομικές ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.
Άμεσα ξεκινά η λειτουργία των πρώτων δημοτικών Κέντρων Δια Βίου Μάθησης, σε 15 δήμους της χώρας – μεταξύ των οποίων και η Θεσσαλονίκη – στα οποία οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα δωρεάν εκπαίδευσης και κατάρτισης σε δεξιότητες του ενδιαφέροντός τους που σχετίζονται παράλληλα με τις αναπτυξιακές και οικονομικές ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.
Ήδη ξεκίνησε στη Θεσσαλονίκη το πρώτο από τα συνολικά 13 περιφερειακά σεμινάρια που θα υλοποιήσει μέχρι το τέλος του 2014 η γενική γραμματεία Δια Βίου Μάθησης (ΔΒΜ) γύρω από την ευρωπαϊκή ατζέντα για την εκπαίδευση και κατάρτιση ενηλίκων.
Στόχος των σεμιναρίων αυτών είναι να ενημερωθεί το κοινό για τις αρχές και τους στόχους της εκπαίδευσης και κατάρτισης των ενηλίκων, αλλά και να δοθεί η ευκαιρία στους φορείς που ασχολούνται με αυτά τα θέματα να επικοινωνήσουν, να ανταλλάξουν απόψεις και γνώσεις για την επίτευξη των στόχων της ΔΒΜ που έχει θέσει η ΕΕ, αλλά και η χώρα μας.
Όπως ανακοίνωσε η γενική γραμματέας ΔΒΜ και εθνική συντονίστρια της ευρωπαϊκής ατζέντας για την κατάρτιση των ενηλίκων, Ελένη Καραντζόλα, αναφερόμενη στους στόχους του εθνικού σχεδίου για την ΔΒΜ, ήδη 121 καλλικρατικοί δήμοι έχουν ιδρύσει δικά τους Κέντρα εκπαίδευσης και κατάρτισης, και οι 15 πρώτοι (ανάμεσά τους και η Θεσσαλονίκη) έχουν ολοκληρώσει την ενημέρωση των στελεχών τους και επέλεξαν τους υπεύθυνους λειτουργίας τους και τους εκπαιδευτές. Μέσα στο Μάρτιο θα λειτουργήσουν τα πρώτα τμήματα, ενώ από τη νέα χρονιά (Σεπτέμβριος), θα είναι διαθέσιμο και το εκπαιδευτικό υλικό και θα εξεταστούν οι προτάσεις για προγράμματα που έχουν καταθέσει οι δήμοι. Πανελλαδικά, εκδήλωσαν ενδιαφέρον να συμμετάσχουν στην ίδρυση δημοτικών κέντρων ΔΒΜ 216 από τους 265 δήμους, τα οποία θα λειτουργήσουν με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο παιδείας του δήμου Θεσσαλονίκης, Αντώνη Καρούμπη, είναι ήδη έτοιμα να λειτουργήσουν εννέα Κέντρα ΔΒΜ στα δημοτικά διαμερίσματα, ενώ ο δήμος έχει καταθέσει προτάσεις για την υλοποίηση 80 διαφορετικών προγραμμάτων σε αυτά και περιμένει τις εγκρίσεις από την ΓΓ ΔΒΜ. Ταυτόχρονα, έχει διενεργήσει έρευνα για τις ανάγκες των δημοτών σε δεξιότητες, οι οποίες λήφθηκαν υπόψη στην επιλογή των προγραμμάτων.
Μακριά η Ελλάδα από το στόχο της ΕΕ για την εκπαίδευση και κατάρτιση Όπως επεσήμαναν Έλληνες και ξένοι ομιλητές στην πρώτη εκδήλωση της Ευρωπαϊκής Ατζέντας για την Εκπαίδευση και Κατάρτιση, που έγινε στη Θεσσαλονίκη, η ΔΒΜ μπορεί να αποτελέσει έναν κρίσιμο παράγοντα για να μπορέσει η ενωμένη Ευρώπη να αντεπεξέλθει στις προκλήσεις της εποχής σε ό,τι αφορά την απασχόληση και την κοινωνική συνοχή.
Ήδη ξεκίνησε στη Θεσσαλονίκη το πρώτο από τα συνολικά 13 περιφερειακά σεμινάρια που θα υλοποιήσει μέχρι το τέλος του 2014 η γενική γραμματεία Δια Βίου Μάθησης (ΔΒΜ) γύρω από την ευρωπαϊκή ατζέντα για την εκπαίδευση και κατάρτιση ενηλίκων.
Στόχος των σεμιναρίων αυτών είναι να ενημερωθεί το κοινό για τις αρχές και τους στόχους της εκπαίδευσης και κατάρτισης των ενηλίκων, αλλά και να δοθεί η ευκαιρία στους φορείς που ασχολούνται με αυτά τα θέματα να επικοινωνήσουν, να ανταλλάξουν απόψεις και γνώσεις για την επίτευξη των στόχων της ΔΒΜ που έχει θέσει η ΕΕ, αλλά και η χώρα μας.
Όπως ανακοίνωσε η γενική γραμματέας ΔΒΜ και εθνική συντονίστρια της ευρωπαϊκής ατζέντας για την κατάρτιση των ενηλίκων, Ελένη Καραντζόλα, αναφερόμενη στους στόχους του εθνικού σχεδίου για την ΔΒΜ, ήδη 121 καλλικρατικοί δήμοι έχουν ιδρύσει δικά τους Κέντρα εκπαίδευσης και κατάρτισης, και οι 15 πρώτοι (ανάμεσά τους και η Θεσσαλονίκη) έχουν ολοκληρώσει την ενημέρωση των στελεχών τους και επέλεξαν τους υπεύθυνους λειτουργίας τους και τους εκπαιδευτές. Μέσα στο Μάρτιο θα λειτουργήσουν τα πρώτα τμήματα, ενώ από τη νέα χρονιά (Σεπτέμβριος), θα είναι διαθέσιμο και το εκπαιδευτικό υλικό και θα εξεταστούν οι προτάσεις για προγράμματα που έχουν καταθέσει οι δήμοι. Πανελλαδικά, εκδήλωσαν ενδιαφέρον να συμμετάσχουν στην ίδρυση δημοτικών κέντρων ΔΒΜ 216 από τους 265 δήμους, τα οποία θα λειτουργήσουν με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο παιδείας του δήμου Θεσσαλονίκης, Αντώνη Καρούμπη, είναι ήδη έτοιμα να λειτουργήσουν εννέα Κέντρα ΔΒΜ στα δημοτικά διαμερίσματα, ενώ ο δήμος έχει καταθέσει προτάσεις για την υλοποίηση 80 διαφορετικών προγραμμάτων σε αυτά και περιμένει τις εγκρίσεις από την ΓΓ ΔΒΜ. Ταυτόχρονα, έχει διενεργήσει έρευνα για τις ανάγκες των δημοτών σε δεξιότητες, οι οποίες λήφθηκαν υπόψη στην επιλογή των προγραμμάτων.
Μακριά η Ελλάδα από το στόχο της ΕΕ για την εκπαίδευση και κατάρτιση Όπως επεσήμαναν Έλληνες και ξένοι ομιλητές στην πρώτη εκδήλωση της Ευρωπαϊκής Ατζέντας για την Εκπαίδευση και Κατάρτιση, που έγινε στη Θεσσαλονίκη, η ΔΒΜ μπορεί να αποτελέσει έναν κρίσιμο παράγοντα για να μπορέσει η ενωμένη Ευρώπη να αντεπεξέλθει στις προκλήσεις της εποχής σε ό,τι αφορά την απασχόληση και την κοινωνική συνοχή.
Το στρατηγικό πλαίσιο συνεργασίας που ψήφισε η Ευρώπη το 2009 για τη ΔΒΜ έχει τέσσερις στόχους: να υπάρχει συμμετοχή στην ΔΒΜ και κινητικότητα, να βελτιωθεί η ποιότητα και αποτελεσματικότητά της, να προαχθεί η ισοτιμία, να ενισχυθεί η καινοτομία, η δημιουργικότητα και η επιχειρηματικότητα.
Ωστόσο, όπως επεσήμανε η κ.Καραντζόλα, σε εθνικό επίπεδο απέχουμε πάρα πολύ από το στόχο που έχει τεθεί γενικά για την ΕΕ, δηλαδή να έχουμε μέχρι το 2020 συμμετοχή στη ΔΒΜ της τάξης του 15%. “Η Ελλάδα κινείται μακριά από αυτό το μέσο όρο, αφού ξεκίνησε το 2000 με ποσοστό συμμετοχής 1% και το 2010 έφτασε με δυσκολία το 3%, ενώ είχε θέσει σαν στόχο περίπου το 6-7%. Πρέπει να βελτιώσουμε τον αριθμό συμμετοχής και την πρόσβαση στα προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης ενηλίκων ατόμων από ευπαθείς κοινωνικές ομάδες” είπε και εξήγησε ότι οι δράσεις για την κατάρτιση ενηλίκων που συνέβαιναν στην Ελλάδα όλα τα προηγούμενα χρόνια είχαν βασικό χαρακτηριστικό ότι ήταν κατακερματισμένες, χωρίς συγκεκριμένη στόχευση και άρα δεν μπορούσαν να έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα. Ταυτόχρονα με τη ανυπαρξία ενιαίας στρατηγικής, απουσιάζει η σύνδεση της μη τυπικής εκπαίδευσης ενηλίκων με το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά και με τα άτυπα περιβάλλοντα μάθησης.
Σήμερα, μετά την ψήφιση του νόμου για την ΔΒΜ (2010) οι βασικοί στόχοι του εθνικού σχεδίου είναι δύο: η δικτύωση όλων των φορέων διοίκησης και των παρόχων της ΔΒΜ (υπάρχει για πρώτη φορά καταγραφή όλων των φορέων κατάρτισης, που υλοποιήθηκε το 2012, βάσει της οποίας εκπονείται το εθνικό πρόγραμμα ΔΒΜ για το 2013-15, είναι ενεργό το μητρώο φορέων και έχει ξεκινήσει ο συντονισμός των αρμόδιων οργάνων), και η αποκέντρωση της ΔΒΜ προς τις περιφέρειες και τους δήμους. Μέχρι τις 30 Ιουνίου προβλέπεται ότι τα δημόσια ΙΕΚ θα μεταφερθούν στις περιφέρειες, ενώ οι ειδικότητές τους θα αποφασίζονται βάσει των αναγκών των τοπικών κοινωνιών.
Ο αριθμός των οφελούμενων από προγράμματα ΔΒΜ από το ΕΣΠΑ υπολογίζεται στους 400.000, ωστόσο, ο αριθμός αυτός θα αναθεωρηθεί μέχρι το τέλος του 2015.
Ωστόσο, όπως επεσήμανε η κ.Καραντζόλα, σε εθνικό επίπεδο απέχουμε πάρα πολύ από το στόχο που έχει τεθεί γενικά για την ΕΕ, δηλαδή να έχουμε μέχρι το 2020 συμμετοχή στη ΔΒΜ της τάξης του 15%. “Η Ελλάδα κινείται μακριά από αυτό το μέσο όρο, αφού ξεκίνησε το 2000 με ποσοστό συμμετοχής 1% και το 2010 έφτασε με δυσκολία το 3%, ενώ είχε θέσει σαν στόχο περίπου το 6-7%. Πρέπει να βελτιώσουμε τον αριθμό συμμετοχής και την πρόσβαση στα προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης ενηλίκων ατόμων από ευπαθείς κοινωνικές ομάδες” είπε και εξήγησε ότι οι δράσεις για την κατάρτιση ενηλίκων που συνέβαιναν στην Ελλάδα όλα τα προηγούμενα χρόνια είχαν βασικό χαρακτηριστικό ότι ήταν κατακερματισμένες, χωρίς συγκεκριμένη στόχευση και άρα δεν μπορούσαν να έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα. Ταυτόχρονα με τη ανυπαρξία ενιαίας στρατηγικής, απουσιάζει η σύνδεση της μη τυπικής εκπαίδευσης ενηλίκων με το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά και με τα άτυπα περιβάλλοντα μάθησης.
Σήμερα, μετά την ψήφιση του νόμου για την ΔΒΜ (2010) οι βασικοί στόχοι του εθνικού σχεδίου είναι δύο: η δικτύωση όλων των φορέων διοίκησης και των παρόχων της ΔΒΜ (υπάρχει για πρώτη φορά καταγραφή όλων των φορέων κατάρτισης, που υλοποιήθηκε το 2012, βάσει της οποίας εκπονείται το εθνικό πρόγραμμα ΔΒΜ για το 2013-15, είναι ενεργό το μητρώο φορέων και έχει ξεκινήσει ο συντονισμός των αρμόδιων οργάνων), και η αποκέντρωση της ΔΒΜ προς τις περιφέρειες και τους δήμους. Μέχρι τις 30 Ιουνίου προβλέπεται ότι τα δημόσια ΙΕΚ θα μεταφερθούν στις περιφέρειες, ενώ οι ειδικότητές τους θα αποφασίζονται βάσει των αναγκών των τοπικών κοινωνιών.
Ο αριθμός των οφελούμενων από προγράμματα ΔΒΜ από το ΕΣΠΑ υπολογίζεται στους 400.000, ωστόσο, ο αριθμός αυτός θα αναθεωρηθεί μέχρι το τέλος του 2015.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr