Την ανάγκη να παραμείνει στον έλεγχο του Δημοσίου η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία υποστήριξαν οι κ.κ. Παναγιώτης Μανούσος και Δημήτρης Παπακώστας προτεινόμενοι από το υπουργείο Οικονομικών για τις θέσεις του προέδρου και του διευθύνοντα συμβούλου της εταιρίας αντίστοιχα.
Το διοικητικό δίδυμο, μιλώντας στην επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής υποστήριξαν ότι η ΕΑΒ έχει προβλήματα υπάρχουν όμως περιθώρια να βελτιωθούν σημαντικά τα οικονομικά της. Εξήγησαν ότι ξένες εταιρίες έχουν βάλει «στο μάτι» την ΕΑΒ ενώ σημείωσαν πως αποτελεί πολιτική απόφαση των μνημονιακών δυνάμεων για το αν θέλουν να έχει η Ελλάδα αμυντική βιομηχανία.
Ειδικότερα, ο κ. Δημήτρης Παπακώστας που είναι πρόεδρος της ΕΛΒΟ και προτάθηκε από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών για την θέση του διευθύνοντα συμβούλου της ΕΟΒ ανέφερε ότι: «Σήμερα η ΕΛΒΟ έχει βραχυπρόθεσμο χρέος μόλις 25 εκατομμύρια ευρώ» και επισήμανε ότι: «Η εταιρεία έχει δυνατότητες από μόνη της να βγει στις αγορές και να σταθεί μόνη της… είναι η μόνη που έχει συνάψει δανειακές συμβάσεις με τράπεζες. Αν πάρει συμβάσεις 50-60 εκατ. ευρώ το χρόνο μπαίνει στην κερδοφορία υπό την προϋπόθεση ότι θα πάρει συμβάσεις εκτός Ελλάδας. Τώρα αν υπάρχει η προοπτική εκκαθάρισης εν λειτουργία, αυτό είναι καθαρά απόρροια μνημονιακών υποχρεώσεων της χώρας. Εγώ έκανα κάθε προσπάθεια».
Πάντως στην ερώτηση του κ. Απόστολου Κακλαμάνη για το εάν γνωρίζει πόσο καιρό θα διαρκέσει η θητεία του στην ΕΑΒ και ποιο θα είναι το έργο που πρέπει να επιτελέσει, ο κ. Παπακώστας ανέφερε ότι: «Δεν ξέρω για πόσο θα διοικήσω την ΕΑΒ. Η επιλογή μας πιστεύω ότι έχει γίνει πάνω σε τεχνοκρατικά κριτήρια. Πιστεύω ότι στην ΕΑΒ μπορούμε να προσφέρουμε όσα λείπουν αυτή τη στιγμή…
Η δική μας προοπτική είναι να μπορέσουμε να καταστήσουμε την ΕΑΒ κέντρο αριστείας στη Νοτιανατολική Ευρώπη και να την φέρουμε στο επίπεδο τω ευρωπαϊκών αντίστοιχων αεροπορικών βιομηχανιών. Αυτή τη στιγμή τα βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα χρέη είναι τεράστια και ένα μεγάλο μέρος αφορά καταπτώσεις εγγυήσεων δημοσίου που βεβαιώθηκαν προς εταιρεία.
Πρέπει να μιλήσουμε πολύ σοβαρά με το υπουργείο Οικονομικών και να δούμε τι θα κάνουμε πάντα στο πλαίσιο αποφυγής κρατικών ενισχύσεων. Μέχρι στιγμής οι καταπτώσεις μεταφράζονται σε αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου». Υποστήριξε ότι υπάρχει «τεράστιο πεδίο για εμπορικές συνεργασίες από μικρές εταιρείες ξένων χωρών αλλά και με ξένες εταιρείες που θα μας αναθέσουν υποκατασκευαστικό έργο και να φτάσουμε στο σημείο να μπορέσουμε να κατασκευάσομε το δικό μας αεροσκάφος.
Η διαφορά είναι ότι εκεί έπεσαν τεράστια κονδύλια. Πρέπει να ληφθεί μια καθαρά πολιτική απόφαση, αν θέλουμε πραγματικά να αποκτήσουμε σοβαρή αμυντική βιομηχανία, να ενοποιήσουμε τις δυνάμεις και να ενεργοποιήσουμε τις συνέργειες που θα μας επιτρέψουν να αυτονομηθούμε… Πρέπει να υπάρξει σοβαρή συζήτηση με τις μνημονιακές δυνάμεις για να καταλήξουμε στο αν θέλουμε να έχουμε αμυντική βιομηχανία ή όχι. Εμείς πρέπει να σηκώσουμε μια εταιρεία με τα προβλήματα που έχει όπως όλες οι άλλες.