Χωρίς απολύσεις η κινητικότητα στους Δήμους, δεσμεύεται ο Μιχελάκης

Ο κ. Μιχελάκης έδωσε στην ηγεσία της ΚΕΔΕ κείμενο με εφτά σημεία το οποίο θα αποτελέσει την πλατφόρμα της εθελούσιας κινητικότητας στους δήμους και τις περιφέρειες της χώρας

Τη διαβεβαίωση ότι δε θα υπάρξουν απολύσεις στη διαδικασία κινητικότητας στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης έδωσε ο υπουργός Εσωτερικών κ. Γιάννης Μιχελάκης στο προεδρείο της ΚΕΔΕ παρουσία του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Κυριάκου Μητσοτάκη.

Στη χθεσινή συνάντηση των τριών πλευρών συζητήθηκε το πρόγραμμα κινητικότητας των δημοτικών υπαλλήλων, κάτι που, όπως είπε ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ κ. Ασκούνης, είναι αίτημα και των δημάρχων.

Ο κ. Μιχελάκης έδωσε στην ηγεσία της ΚΕΔΕ κείμενο με εφτά σημεία το οποίο θα αποτελέσει την πλατφόρμα της εθελούσιας κινητικότητας στους δήμους και τις περιφέρειες της χώρας. Αξίζει να σημειωθεί πως, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο Εσωτερικών, ήδη είναι πολλά τα αιτήματα δημοτικών υπαλλήλων που ζητούν να μετακινηθούν από μεγάλους δήμους σε αστικά κέντρα προς μικρότερους δήμους της περιφέρειας.

Οι λόγοι είναι κυρίως κοινωνικοί και οικονομικοί, ωστόσο τα αιτήματα αυτά διευκολύνουν την κάλυψη των κενών θέσεων και απαλάσσουν τους μεγάλους δήμους από το προσωπικό που έχει χαρακτηριστεί ως πλεονάζον. Οι μεγάλοι δήμοι είναι εκείνοι, άλλωστε, που έχουν έρθει αντιμέτωποι με το φάσμα της χρεοκοπίας, ενώ οι μικρότεροι, κυρίως στην Πελοπόννησο και την Δυτική Ελλαδα, έχουν αποδείξει πως μπορούνε να διαχειριστούν το χρέος τους αποτελεσματικότερα.

Στα σημεία που παρουσίασε ο κ. Μιχελάκης στους δημάρχους ξεχωριστή θέση έχει η αντικατάσταση του καθεστώτος των μετατάξεων. Στόχος είναι να δημιουργηθει έναν σύστημα μόνιμης κινητικότητας, ούτως ώστε να υπάρχει η δυνατότητα κάλυψης των κενών θέσεων μέσω διαδημοτικής Κινητικότητας, τουλάχιστον έως το 2016.

Ένα ακόμα στόχος της κυβέρνησης είναι το πρόγραμμα κινητικότητας στους δήμους να αποτελέσει «πιλότο» για ένα έταιρο πρόγραμμα «μόνιμης κινητικότητας» σε όλο τον δημόσιο τομέα. Η στόχευση αυτή αποτελεί πάγια διακύρηξη των τελευταίων υπουργών που έχουν χειριστεί αντίστοιχα θέματα, χωρίς όμως να έχει εφαρμοστεί μέχρι σήμερα.

Επακριβώς το κείμενο που παραδόθηκε στην ΚΕΔΕ, από τον κ. Μιχελάκη, το οποίο περιγράφει το πρόγραμμα εθελούσιας κινητικότητας, είναι το εξής:


1. Τι είναι η εθελοντική κινητικότητα;
 
Η εθελοντική κινητικότητα είναι ένας τρόπος εξορθολογισμού της κατανομής του ανθρώπινου δυναμικού στους ΟΤΑ. Ένα σύστημα που αντικαθιστά το χαοτικό καθεστώς των μετατάξεων.
 
2. Σε τι θα βοηθήσει τους ΟΤΑ;
 
Με τους περιορισμούς προσλήψεων που υπάρχουν λόγω της αναλογίας «1 πρόσληψη για κάθε 5 αποχωρήσεις», δυναμικοί Δήμοι στερούνται την ευκαιρία ανάπτυξης λόγω έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού. Για παράδειγμα Δήμος της Β. Ελλάδας ενώ έχει ταμειακό περίσσευμα ώριμα σχέδια για την τέλεση αναπτυξιακών έργων προς όφελος των πολιτών και της τοπικής οικονομίας δεν μπορεί να προσλάβει 3 μηχανικούς και 2 project managers για τα συγκεκριμένα έργα.
 
3. Τι επιχειρεί η κυβέρνηση να πετύχει με αυτή την πρόταση;
 
Με την πρόταση αυτή επέρχεται εξορθολογισμός μεταξύ εκείνων των δήμων που αποδεδειγμένα έχουν πλεονάζον προσωπικό και τους δήμους που παρουσιάζουν σημαντικές ελλείψεις. Εξισορροπεί δηλαδή  τις πραγματικές ανάγκες των δήμων για εξειδικευμένο προσωπικό με τις πραγματικές προτιμήσεις τόπου και αντικείμενου εργασίας του υπαλλήλου.
 
4. Ποιες είναι οι βασικές προϋποθέσεις γι’ αυτή την ενδοδημοτική κινητικότητα;
 
• Βεβαίωση ύπαρξης πιστώσεων από κάθε δήμο υποδοχής, με απόφαση δημάρχου και Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
 
• Έγκριση από τον Υπουργό Εσωτερικών των αιτιολογημένων αιτημάτων των φορέων υποδοχής  για κάλυψη (σημ.: ή/και σύσταση) θέσεων ανά κατηγορία, κλάδο ή/και ειδικότητα, σύμφωνα με τις ανάγκες τους (με υπογραφή δημάρχου φορέα υποδοχής).
 
• Υποβολή στον Υπουργό Εσωτερικών του πίνακα θέσεων ανά κατηγορία, κλάδο ή/και ειδικότητα, που δύναται να καταργηθούν στην περίπτωση μετάταξης προσωπικού του φορέα προέλευσης (με υπογραφή δημάρχου φορέα προέλευσης).
 
• Τήρηση αποκλειστικής προθεσμίας υποβολής των ως άνω αιτημάτων και εκθέσεων στον Υπουργό Εσωτερικών.
 
• Διαθεσιμότητα ενός, περίπου, μήνα (σημ.: ως συνέπεια της κατάργησης της θέσης τους), με έναρξη την ημερομηνία έκδοσης των πινάκων κατάταξης από το ΑΣΕΠ και λήξη την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης τοποθέτησης από τον Υπουργό Εσωτερικών.
 
• Προσδιορισμός με ΚΥΑ Εσωτερικών και Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με το ΑΣΕΠ, της μοριοδότησης γενικών και ειδικών κριτηρίων.
 
5. Ποια τα οφέλη για τους δήμους - δημόσιο από τη συγκεκριμένη κινητικότητα;
 
Σε ό,τι αφορά τους δήμους θα υπάρξει αποσυμφόρηση υπερστελεχωμένων ΟΤΑ Δήμων προς όφελος των περιφερειακών δήμων με υγιή διαχείριση και προοπτικές ανάπτυξης. Σε ό,τι αφορά το δημόσιο δύναται να αποτελέσει «πιλότο» ενός συστήματος που μπορεί να γενικευθεί στο σύνολο του δημόσιου τομέα. Να αποτελέσει δηλαδή ένα «μόνιμο μηχανισμό κινητικότητας», που θα αντικαταστήσει τον απαρχαιωμένο σημερινό μηχανισμό μετατάξεων και αποσπάσεων.  
 
6. Η κινητικότητα αυτή μπορεί να οδηγήσει τους υπαλλήλους σε απόλυση;
 
ΟΧΙ. Σε καμία περίπτωση. Είναι αλήθεια ότι για ένα μικρό χρονικό διάστημα, περίπου, ενός μήνα, θα ενταχθούν οι υπάλληλοι στο καθεστώς διαθεσιμότητας, έτσι ώστε να προσμετρηθούν στην κινητικότητα του 2013, που αποτελεί δέσμευση της χώρας μας, ωστόσο ΔΕΝ πρόκειται να απολυθούν. Όλοι τους θα επανατοποθετηθούν. Διευκρινίζεται, επίσης, ότι στη διαθεσιμότητα εντάσσονται μόνον εκείνοι οι υπάλληλοι για τους οποίους επιβεβαιωμένα θα μετακινηθούν από δήμο σε δήμο.
 
7. Ποια είναι τα βήματα για την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος κινητικότητας;
 
• Αποκλειστική προθεσμία 15 ημερών μετά τη θέσπιση των σχετικών διατάξεων, για υποβολή στον Υπουργό Εσωτερικών των αιτημάτων και των βεβαιώσεων ύπαρξης πιστώσεων των φορέων υποδοχής, καθώς και των πινάκων θέσεων των φορέων προέλευσης, που δύναται να καταργηθούν.
 
• Αποκλειστική προθεσμία 10 ημερών για την απόφαση έγκρισης από τον Υπουργό Εσωτερικών των θέσεων προς κάλυψη στους φορείς υποδοχής και των θέσεων που δύναται να καταργηθούν στους φορείς προέλευσης, την κοινοποίηση της στο ΥΔΜΗΔ και τη μεταβίβασή της στο ΑΣΕΠ.
 
• Συνεργασία  ΑΣΕΠ - φορέων προέλευσης για την κωδικοποίηση των φορέων υποδοχής, των απαιτούμενων προσόντων και την έκδοση της σχετικής προκήρυξης. (Σημ.: ενδεικτική διορία 20 περίπου ημερών).
 
• Έκδοση προκήρυξης - αποκλειστική προθεσμία υποβολής αιτήσεων/ πρόσθετων δικαιολογητικών από τους ενδιαφερόμενους, 15 ημερών.
 
• Αποκλειστική προθεσμία 15 ημερών ώστε οι Διευθύνσεις Διοικητικού των φορέων προέλευσης: α) να διενεργήσουν έλεγχο αιτήσεων και στοιχείων φακέλων, β) να συμπληρώσουν τους ηλεκτρονικούς πίνακες συνδρομής προσόντων (σημ.: στα πρότυπα του ισχύοντος συστήματος κινητικότητας), γ) να γνωστοποιήσουν τα αποτελέσματα στους υπαλλήλους, δ) να λάβουν υπόψη τους τυχόν αιτήματα διόρθωσης στοιχείων  και δ) να αποστείλουν τους πίνακες στο ΑΣΕΠ.
 
• Το ΑΣΕΠ διενεργεί την αποτίμηση των προσόντων κατ’ αναλογία των διατάξεων του άρθρου 18 του ν. 2190/1994, εξετάζει τυχόν αιτήματα διόρθωσης στοιχείων που δεν έγιναν δεκτά από τις Διευθύνσεις Διοικητικού και εκδίδει τον Ενιαίο Πίνακα Διάθεσης, βάσει της σειράς κατάταξης, των προτιμήσεων των υπαλλήλων, των προκηρυχθεισών θέσεων στους φορείς υποδοχής και των  θέσεων του φορέα προέλευσης που δύναται να καταργηθούν.
 
• Ανακοίνωση αποτελεσμάτων και αποστολή του πίνακα στον Υπουργό Εσωτερικών. Έναρξη διαθεσιμότητας - διάρκειας, περίπου 30 ημερών μέχρι την έκδοση της απόφασης   τοποθέτησης.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr