Καθυστέρηση στην πληρωμή των δικαιούχων του ΟΑΕΔ καταγγέλλει ο Συνήγορος του Πολίτη
20.12.2013
15:07
Μεγάλη και αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην πληρωμή των δικαιούχων προγράμματος του ΟΑΕΔ, διαπιστώνει ο Συνήγορος του Πολίτη, μετά την εξέταση
Μεγάλη και αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην πληρωμή των δικαιούχων προγράμματος του ΟΑΕΔ, διαπιστώνει ο Συνήγορος του Πολίτη, μετά την εξέταση καταγγελίας για πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης εργαζομένων ΟΑΕΔ- ΛΑΕΚ (Λογαριασμός Απασχόλησης και Επαγγελματικής Κατάρτισης).
Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα, όπως αναφέρει η αρχή, υλοποιήθηκε τον Νοέμβριο του 2011, και παρά τις προσπάθειες καταγγέλλουσας να ενημερωθεί για την εξέλιξη της αποπληρωμής της και τα αίτια της καθυστέρησης, αυτό δεν κατέστη δυνατόν καθώς η μία υπηρεσία την παρέπεμπε στην άλλη.
Έπειτα από αλλεπάλληλες γραπτές και τηλεφωνικές επικοινωνίες του Συνηγόρου με τη Διοίκηση του ΟΑΕΔ, η ενδιαφερόμενη τελικώς πληρώθηκε τον Οκτώβριο του 2013, δηλαδή μετά από δύο χρόνια, για ένα πρόγραμμα διάρκειας μόλις 50 ωρών.
Όπως σημειώνει η ανεξάρτητη αρχή, η διαδικασία αποπληρωμής των προγραμμάτων κατάρτισης δημιουργείται αυτόματα από το Πληροφοριακό Σύστημα όταν ο φορέας δηλώσει τις δαπάνες του προγράμματος κατάρτισης που έχει υλοποιήσει.
Ωστόσο, για την αποπληρωμή κάθε προγράμματος κατάρτισης, ο φορέας πρέπει να προσκομίσει όλα τα παραστατικά δαπανών για το σύνολο του κόστους του προγράμματος και να τηρεί αντίγραφά τους στο φυσικό αρχείο για έλεγχο. Τα έξοδα διατροφής και μετακίνησης ανά καταρτιζόμενο αποδίδονται στους δικαιούχους από την αρμόδια υπηρεσία του ΟΑΕΔ.
Η αρχή διαπίστωσε ότι οι συμμετέχοντες σε αυτά τα προγράμματα κατάρτισης βρίσκονται απέναντι σε μια δαιδαλώδη διαδικασία και ανάμεσα σε διαφορετικούς φορείς, οι οποίοι συχνά τους δίνουν αποκλίνουσες εξηγήσεις για τους λόγους καθυστέρησης της πληρωμής τους.
Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα, όπως αναφέρει η αρχή, υλοποιήθηκε τον Νοέμβριο του 2011, και παρά τις προσπάθειες καταγγέλλουσας να ενημερωθεί για την εξέλιξη της αποπληρωμής της και τα αίτια της καθυστέρησης, αυτό δεν κατέστη δυνατόν καθώς η μία υπηρεσία την παρέπεμπε στην άλλη.
Έπειτα από αλλεπάλληλες γραπτές και τηλεφωνικές επικοινωνίες του Συνηγόρου με τη Διοίκηση του ΟΑΕΔ, η ενδιαφερόμενη τελικώς πληρώθηκε τον Οκτώβριο του 2013, δηλαδή μετά από δύο χρόνια, για ένα πρόγραμμα διάρκειας μόλις 50 ωρών.
Όπως σημειώνει η ανεξάρτητη αρχή, η διαδικασία αποπληρωμής των προγραμμάτων κατάρτισης δημιουργείται αυτόματα από το Πληροφοριακό Σύστημα όταν ο φορέας δηλώσει τις δαπάνες του προγράμματος κατάρτισης που έχει υλοποιήσει.
Ωστόσο, για την αποπληρωμή κάθε προγράμματος κατάρτισης, ο φορέας πρέπει να προσκομίσει όλα τα παραστατικά δαπανών για το σύνολο του κόστους του προγράμματος και να τηρεί αντίγραφά τους στο φυσικό αρχείο για έλεγχο. Τα έξοδα διατροφής και μετακίνησης ανά καταρτιζόμενο αποδίδονται στους δικαιούχους από την αρμόδια υπηρεσία του ΟΑΕΔ.
Η αρχή διαπίστωσε ότι οι συμμετέχοντες σε αυτά τα προγράμματα κατάρτισης βρίσκονται απέναντι σε μια δαιδαλώδη διαδικασία και ανάμεσα σε διαφορετικούς φορείς, οι οποίοι συχνά τους δίνουν αποκλίνουσες εξηγήσεις για τους λόγους καθυστέρησης της πληρωμής τους.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr