ΟΟΣΑ: «Πατώνουν» οι Έλληνες μαθητές
11.01.2014
13:59
Δείτε σε ποια μαθήματα έχουν τις χαμηλότερες αποδόσεις τα ελληνόπουλα
«Αδιάβαστοι» έχουν πιαστεί οι Έλληνες έφηβοι και μάλλον πρέπει να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο διαβάζουν, προκειμένου να θεωρηθούν ξανά επιτυχημένοι!
Συγκεκριμένα, σε σύνολο 65 χωρών, η Ελλάδα κατατάσσεται 42η το 2012, καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση... στις λιγότερο επιτυχημένες ευρωπαϊκές χώρες, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ετήσιας έκθεσης του ΟΟΣΑ σχετικά με τις ικανότητες των 15χρονων μαθητών στους τομείς των μαθηματικών, των φυσικών επιστημών και της ανάγνωσης.
Όπως σημειώνει το GreekReporter, το Πρόγραμμα του ΟΟΣΑ για τη Διεθνή Αξιολόγηση των Μαθητών ( PISA ), περιελάμβανε περίπου 510.000 μαθητές (ηλικίας 15-16 ετών) από τις 34 χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ, καθώς και συνεργάτες από 31 χώρες, αναφέρει ότι η ΕΕ στο σύνολό της υστερεί σημαντικά στα μαθηματικά. Αντίθετα, στις φυσικές επιστήμες και την κατανόηση ανάγνωσης τα αποτελέσματα είναι κάπως πιο αισιόδοξα!
Το ποσοστό των Ελλήνων μαθητών με χαμηλή επίδοση στην κατανόηση ανάγνωση, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες, έχει αυξηθεί κατά πολύ κατά τη διάρκεια των τριών τελευταίων ετών. Πιο αναλυτικά, το επίπεδο των επιδόσεων των Ελλήνων μαθητών μειώθηκε κατά 17 θέσεις το 2012, πέφτοντας από την 25η θέση, στην 42η και είναι υψηλότερο από το μέσο όρο της ΕΕ και στις τρεις δεξιότητες και ιδιαίτερα στην ανάγνωση.
Ενώ η Ελλάδα, η Ουγγαρία, η Σλοβακία, η Φινλανδία και η Σουηδία θεωρούνται χώρες με χαμηλές επιδόσεις, δέκα κράτη-μέλη της ΕΕ (Βουλγαρία, Τσεχική Δημοκρατία, Γερμανία, Εσθονία, Ιρλανδία, Ουγγαρία, Λετονία, Αυστρία, Πολωνία και Ρουμανία) έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο όσον αφορά τη μείωση αυτή ποσοστό.
«Μετά το πέρας των σχολικών βαθμίδων είναι συνήθως πολύ αργά για να αντισταθμίσουν, οι μαθητές τις χαμένες ευκαιρίες του σχολείου», υπογραμμίζει η έκθεση, τονίζοντας ότι οι πολιτικές πρέπει να επικεντρωθούν στη βελτίωση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα, σε σύνολο 65 χωρών, η Ελλάδα κατατάσσεται 42η το 2012, καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση... στις λιγότερο επιτυχημένες ευρωπαϊκές χώρες, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ετήσιας έκθεσης του ΟΟΣΑ σχετικά με τις ικανότητες των 15χρονων μαθητών στους τομείς των μαθηματικών, των φυσικών επιστημών και της ανάγνωσης.
Όπως σημειώνει το GreekReporter, το Πρόγραμμα του ΟΟΣΑ για τη Διεθνή Αξιολόγηση των Μαθητών ( PISA ), περιελάμβανε περίπου 510.000 μαθητές (ηλικίας 15-16 ετών) από τις 34 χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ, καθώς και συνεργάτες από 31 χώρες, αναφέρει ότι η ΕΕ στο σύνολό της υστερεί σημαντικά στα μαθηματικά. Αντίθετα, στις φυσικές επιστήμες και την κατανόηση ανάγνωσης τα αποτελέσματα είναι κάπως πιο αισιόδοξα!
Το ποσοστό των Ελλήνων μαθητών με χαμηλή επίδοση στην κατανόηση ανάγνωση, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες, έχει αυξηθεί κατά πολύ κατά τη διάρκεια των τριών τελευταίων ετών. Πιο αναλυτικά, το επίπεδο των επιδόσεων των Ελλήνων μαθητών μειώθηκε κατά 17 θέσεις το 2012, πέφτοντας από την 25η θέση, στην 42η και είναι υψηλότερο από το μέσο όρο της ΕΕ και στις τρεις δεξιότητες και ιδιαίτερα στην ανάγνωση.
Ενώ η Ελλάδα, η Ουγγαρία, η Σλοβακία, η Φινλανδία και η Σουηδία θεωρούνται χώρες με χαμηλές επιδόσεις, δέκα κράτη-μέλη της ΕΕ (Βουλγαρία, Τσεχική Δημοκρατία, Γερμανία, Εσθονία, Ιρλανδία, Ουγγαρία, Λετονία, Αυστρία, Πολωνία και Ρουμανία) έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο όσον αφορά τη μείωση αυτή ποσοστό.
«Μετά το πέρας των σχολικών βαθμίδων είναι συνήθως πολύ αργά για να αντισταθμίσουν, οι μαθητές τις χαμένες ευκαιρίες του σχολείου», υπογραμμίζει η έκθεση, τονίζοντας ότι οι πολιτικές πρέπει να επικεντρωθούν στη βελτίωση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Από την ίδια ανάλυση προκύπτει επίσης ότι το φύλο, η προσχολική εκπαίδευση και η κοινωνικο-οικονομική κατάσταση των φοιτητών είναι σημαντικές παράμετροι για την απόδοσή τους.
Τα 15χρονα κορίτσια έχουν καλύτερες επιδόσεις, κατά μέσο όρο από τα αγόρια, ενώ το ποσοστό των αγοριών με χαμηλές επιδόσεις αυξάνεται δραματικά.
Το ποσοστό των Ελλήνων παιδιών που έχουν δυσκολία στην κατανόηση των μαθηματικών είναι περισσότερο από το διπλάσιο μεταξύ των παιδιών που δεν έχουν παρακολουθήσει νηπιαγωγείο ή οποιοδήποτε προσχολική εκπαίδευση.
Όσοι προέρχονται από νοικοκυριά με χαμηλό εισόδημα είναι πιο πιθανό να είναι χαμηλές επιδόσεις στα μαθηματικά, τις φυσικές επιστήμες και την ανάγνωση .
Σε γενικές γραμμές, οι επιδόσεις των μαθητών στην Ελλάδα έχει επιδεινωθεί σε όλους τους τρεις δεξιοτήτων κατά τη διάρκεια των τριών τελευταίων ετών και δεν έχει βελτιωθεί κατά την τελευταία δεκαετία.
Η έκθεση του ΟΟΣΑ σχολιάζει επίσης το γεγονός ότι υπάρχει ένα μεγάλο χάσμα μεταξύ των επιδόσεων σε γηγενείς Έλληνες φοιτητές και παιδιά μεταναστών πρώτης και δεύτερης γενιάς.
Τα 15χρονα κορίτσια έχουν καλύτερες επιδόσεις, κατά μέσο όρο από τα αγόρια, ενώ το ποσοστό των αγοριών με χαμηλές επιδόσεις αυξάνεται δραματικά.
Το ποσοστό των Ελλήνων παιδιών που έχουν δυσκολία στην κατανόηση των μαθηματικών είναι περισσότερο από το διπλάσιο μεταξύ των παιδιών που δεν έχουν παρακολουθήσει νηπιαγωγείο ή οποιοδήποτε προσχολική εκπαίδευση.
Όσοι προέρχονται από νοικοκυριά με χαμηλό εισόδημα είναι πιο πιθανό να είναι χαμηλές επιδόσεις στα μαθηματικά, τις φυσικές επιστήμες και την ανάγνωση .
Σε γενικές γραμμές, οι επιδόσεις των μαθητών στην Ελλάδα έχει επιδεινωθεί σε όλους τους τρεις δεξιοτήτων κατά τη διάρκεια των τριών τελευταίων ετών και δεν έχει βελτιωθεί κατά την τελευταία δεκαετία.
Η έκθεση του ΟΟΣΑ σχολιάζει επίσης το γεγονός ότι υπάρχει ένα μεγάλο χάσμα μεταξύ των επιδόσεων σε γηγενείς Έλληνες φοιτητές και παιδιά μεταναστών πρώτης και δεύτερης γενιάς.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr