Καταργούν την ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς - Κύθηρα;

Η μείωση της επιβατικής κίνησης, η αύξηση της τιμής των καυσίμων και η διακοπή της ροής κίνησης κεφαλαίων από τις τράπεζες προς τις εταιρείες, είναι οι κύριες αιτίες που ενδέχεται να φέρουν το «μπλακάουτ» στην ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλι

Μια σειρά αλυσιδωτών προβλημάτων, όπως η μείωση της επιβατικής κίνησης, η αύξηση της τιμής των καυσίμων, το μεγάλο λειτουργικό κόστος των πλοίων και το βασικότερο, η διακοπή της ροής κίνησης κεφαλαίων από τις τράπεζες προς τις εταιρείες, είναι οι κύριες αιτίες που πιθανόν θα προκαλέσουν τη διακοπή της ακτοπλοϊκής γραμμής Πειραιά, Κύθηρα, Αντικύθηρα, Καστέλι.

Ωστόσο, τίποτε δεν έχει ακόμα κριθεί, καθώς η πλοιοκτήτρια εταιρεία LANE του πλοίου «Βιντσένζος Κορνάρος», που έχει σύμβαση για το συγκεκριμένο δρομολόγιο, στο τέλος του μήνα αναμένεται να κάνει επισήμως γνωστές τις προθέσεις της, καθώς έχει ζητήσει απο τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας, παράταση μέχρι της 28 Ιανουαρίου για την ετήσια τεχνική επιθεώρησή του πλοίου της, που βρίσκεται σε ακινησία από 1ης Νοεμβρίου του 2013.

Σε περίπτωση που η συγκεκριμένη εταιρεία δεν θα θελήσει να συνεχίσει την τακτική δρομολόγησή του πλοίου, το υπουργείο Ναυτιλίας, αναμένεται να ακολουθήσει συγκεκριμένη διαδικασία, προκειμένου να κηρύξει έκπτωτη την εταιρεία, ενώ δεν αποκλείεται να προχωρήσει και σε νέα προκήρυξη της συγκεκριμένης γραμμής.

Ο ακτοπλοϊκός κλάδος, πρέπει να ακολουθήσει το παράδειγμα των τραπεζών και χρήζει συγχωνεύσεων, όχι μόνο σε καθαρά εταιρικό επίπεδο αλλά και σε επίπεδο δρομολογίων τόσο στην Αδριατική όσο και στο Αιγαίο, καθώς η περίοδος της αυτο-ρύθμισης της αγοράς έχει τελειώσει προ πολλού, τονίζουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ σύμβουλοι ναυτιλιακών χρηματοδοτήσεων.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης αναφερόμενος στο θέμα της γραμμής των Κυθήρων και των Αντικυθήρων, είπε ότι έχει συζητηθεί εκτενώς με βουλευτές του Πειραιά, κατοίκους και φορείς των δύο νησιών και επισήμανε ότι οι κάτοικοί τους καλύπτονται ήδη με ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, μέσω Πελοποννήσου από τη Νεάπολη.

Σχετικά με το πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος», ο κ. Βαρβιτσιώτης ανέφερε πως η πλοιοκτήτρια εταιρεία από τον Ιούνιο του 2013 έχει γνωστοποιήσει ότι δεν ενδιαφέρεται να συνεχίσει το δρομολόγιο. Έκανε λόγο για υψηλό μίσθωμα σε μια γραμμή που εξυπηρετεί πολύ χαμηλό αριθμό επιβατών, σημειώνοντας χαρακτηριστικά, πως είναι σχεδόν 200 ευρώ η επιδότηση ανά επιβάτη, όταν ο μεγαλύτερος όγκος αυτών που θέλουν να ταξιδέψουν προς τα εκεί, μετακινούνται οδικώς από την Πελοπόννησο μέσω του λιμανιού της Νεάπολης Βοιών.

Πρόσθεσε, επίσης, ότι στόχος του υπουργείου είναι να συνεχιστεί η επιδότηση για το συγκεκριμένο δρομολόγιο, αλλά ανέφερε ότι καμία εταιρεία δεν έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και γίνεται προσπάθεια να επιδοτηθούν γραμμές από Γύθειο όσο και από το Καστέλι για να καλυφθούν οι συγκοινωνιακές ανάγκες των Κυθήρων και των Αντικυθήρων.

Σημειώνεται ότι τα δύο νησιά εξυπηρετούνται συγκοινωνιακά από τη Νέαπολη Βοιών στην Πελοπόννησο με το επιβατηγό πλοίο «Πορφυρούσα», με έξι δρομολόγια την εβδομάδα εκτός της Πέμπτης και απο τον Πειραιά με το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Βιντζέντσος Κορνάρος» δύο φορές την εβδομάδα.

Οι πιστώσεις για τη συναφθείσα πολυετή σύμβαση με την εταιρεία LΑΝΕ του πλοίου «Βιντζέντσος Κορνάρος» ηλικίας του 1976 έχουν προϋπολογισθεί και δεσμευτεί μέχρι και το έτος 2016 ημερομηνία λήξεως της σύμβασης, εφόσον η εταιρεία αντικαταστήσει το πλοίο με νέο μικρότερη ηλικίας και μεγαλύτερης ταχύτητας μέχρι τις 28/08/2014. Επίσης η σύμβαση με το "Πορφυρούσα" λήγει στις 31/10/2014.

Σύμφωνα με στοιχεία της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών του υπουργείου Ναυτιλίας το πλοίο «Βιντζέντσος Κορνάρος» επιδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό με 6.046.293,24 ευρώ για τα συγκεκριμένα δρομολόγια: Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Ρέθυμνο Καστέλι, Γύθειο-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλι Κισσάμου,Καστέλι-Ρέθυμνο-Αντικύθηρα-Κύθηρα-Γύθειο,Πειραιάς-Κύθηρα-Ρέθυμνο/Καστέλι και Καλαμάτα-Κύθηρα-Καστέλι-Ρέθυμνο.

Επίσης, το πλοίο «Πορφυρούσα» που επιδοτείται στο τμήμα Κύθηρα-Αντικύθηρα και ξεκινάει το δρομολόγιό του από τη Νεάπολη Βοιών επιδοτείται με 353.600 ευρώ. Την ίδια ώρα στοιχεία αποδεικνύουν μείωση της επιβατικής κίνησης και υψηλό μεταφορικό κόστος από τον Πειραιά.

Μάλιστα, όπως ανέφεραν κύκλοι από την ακτοπλοϊκή αγορά για ένα δρομολόγιο του «Β.Κορνάρος» από τον Πειραιά με 55 άτομα πλήρωμα οι εισπράξεις μπορεί να είναι 1.300 ευρώ, όταν μόνο για καύσιμα στο κάθε δρομολόγιο μετ' επιστροφής χρειάζεται 45.000 ευρώ.

Σύμφωνα με στοιχεία της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών το 2012 το πλοίο «Βιντζέντσος Κορνάρος» πραγματοποίησε από τον Πειραιά 187 δρομολόγια, αποβίβασε συνολικά 16.109 επιβάτες και επιβίβασε 15.067. Επίσης εκφορτώθηκαν 2.315 οχήματα.Το 2013 πραγματοποίησε 156 δρομολόγια, αποβίβασε 15.868 επιβάτες και επιβίβασε 13.081. Επίσης εκφόρτωσε 2.882 οχήματα.

Από το λιμάνι Βοιών στη Νεάπολη το επιβατηγό οχηματαγωγό Πορφυρούσα το 2012 πραγματοποίησε 369 δρομολόγια, αποβίβασε 38.006 επιβάτες, επιβίβασε 37.140 ενώ εκφόρτωσε 10.652 οχήματα. Το 2013 πραγματοποίησε 345 δρομολόγια, αποβίβασε 40.948 επιβάτες επιβίβασε 39.766 ενώ εκφόρτωσε 11.312 ΙΧ αυτοκίνητα.

Πάντως κάτοικοι και φορείς των Κυθήρων και των Αντικυθήρων με ανακοινώσεις τους προειδοποιούν ότι αν η συγκεκριμένη γραμμή καταργηθεί από τον Πειραιά θα προσφύγουν νομικά (αστικά και ποινικά) κατά παντός υπευθύνου «για παραβίαση του άρθρου 101 του Συντάγματος της Ελλάδος»

«Κανένας δεν μπορεί να μας υποχρεώσει να συναλλασσόμαστε με όλες αυτές τις υπηρεσίες και να επικοινωνούμε με τη μεγάλη αριθμητικά παροικία των Αντικυθηρίων στον Πειραιά, μέσω Νεάπολης Λακωνίας, καθώς το κόστος μετάβασης στη Νεάπολη είναι εξαιρετικά υψηλό, ο δρόμος μειωμένης ασφάλειας και η ταλαιπωρία που υφιστάμεθα αδικαιολόγητη» σημειώνουν.

Την περασμένη Κυριακή 12/01 πραγματοποιήθηκε Παγκυθηραϊκή συγκέντρωση για το ακτοπλοϊκό στην εκκλησία της Μυρτιδιώτισσας στην οποία παραβρέθηκε αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ, με επικεφαλής το βουλευτή Α Πειραιά και Νήσων Θ.Δρίτσα.

Ο βουλευτής Πειραιά στην τοποθέτησή του τόνισε την ανάγκη να διατηρηθεί η σύνδεση των δύο νησιών με το διοικητικό κέντρο του Πειραιά καθώς και με το Καστέλι Κισσάμου Κρήτης.

Τη διατήρηση δρομολογίου από τον Πειραιά μια φορά την εβδομάδα με ταυτόχρονη ενίσχυση της τοπικής γραμμής από τη Νεάπολη Βοιών ζητεί η ΔΗΜΑΡ και τονίζει ότι οι Κυθήριοι και οι Αντικυθήριοι, όπως όλοι οι νησιώτες, έχουν ίσα δικαιώματα στο μεταφορικό αγαθό όπως και οι υπόλοιποι πολίτες που κατοικούν στην ηπειρωτική χώρα.

Κάτοικοι των δύο νησιών έχουν στείλει επίσης εξώδικη δήλωση-διαμαρτυρία προς τον πρωθυπουργό Α. Σαμαρά και τον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας Μιλτ. Βαρβιτσιώτη, ενώ ανάλογη επιστολή προς το υπουργείο Ναυτιλίας έχει αποστείλει και ο μητροπολίτης Κυθήρων κ. Σεραφείμ.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr