Μέσα σε 10 μέρες 3.321 Κεφαλονίτες ζήτησαν βοήθεια από τη γραμμή υποστήριξης

Σε ποσοστό 31% τα ερωτήματα αφορούσαν στα συνεργεία ελέγχου, το 16,7% τη δυνατότητα επιδότησης ανακατασκευής/επισκευής, το 11,7% την επιδότηση οικοσκευών και το 10,4% για τη διαδικασία επιδότησης ενοικίου

Γραμμή πληροφόρησης και υποστήριξης σεισμοπλήκτων και πολιτών της Κεφαλονιάς, ενεργοποίησε το υπουργείο Υγείας, με απόφαση του πρωθυπουργού.

Πρόκειται για την τηλεφωνική γραμμή «1135» που λειτουργεί από τις 11 Φεβρουαρίου στο Κέντρο Ελέγχου Πρόληψης Νοσημάτων επί 24ώρου βάσεως, 7 ημέρες την εβδομάδα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση από το γραφείο Τύπου του υπουργού Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη, από την ημέρα λειτουργίας του τηλεφωνικού κέντρου έως και σήμερα, έχουν καταγραφεί 3.321 εισερχόμενες κλήσεις, απαντήθηκαν αμέσως οι 2.326 και χρειάσθηκαν επανάκληση 995 από αυτές. Σε ποσοστό 31% τα ερωτήματα αφορούσαν στα συνεργεία ελέγχου, το 16,7% τη δυνατότητα επιδότησης ανακατασκευής/επισκευής, το 11,7% την επιδότηση οικοσκευών και το 10,4% για τη διαδικασία επιδότησης ενοικίου.     

Ακόμη σύμφωνα με την ανακοίνωση, από τις 20/02 το κέντρο πραγματοποίησε 12.540 εξερχόμενες κλήσεις με στόχο να καταγράψει και να διερευνήσει τις ανάγκες και την κατάσταση του νησιού. Όπως προκύπτει, το 33,2% δηλώνει κατεστραμμένες οικοσκευές, το 25,2 % ότι το σπίτι τους χρήζει επισκευής και μόνο το 0.9% ότι η οικία τους έχει κριθεί κατεδαφιστέα. 

Τα στοιχεία που έχουν καταγραφεί έως τώρα, δείχνουν ότι το 87.2% των κατοίκων διαμένουν στα σπίτια τους, το 7,9% σε φίλους/συγγενείς, το 2,6% στο αυτοκίνητο, το 1,8% σε σκηνή και μόλις το 0,5% σε πλοίο. Όσοι έχουν πληγεί και δε μένουν στο σπίτι τους, σε ποσοστό 32,2% είναι άτομα με χρόνια πάθηση, το 25,4% είναι με παιδιά κάτω των 15 ετών, το 11,9% είναι άτομα με αναπηρία άνω των 67% και το 6,8% είναι άτομα με αναπηρία έως 67%.

Δεδομένων των ειδικών συνθηκών το 83% των πολιτών είναι ικανοποιημένο με τις συνθήκες διαβίωσης, το 14,6% πιστεύει ότι είναι υποφερτά, ενώ το 2,4% ψάχνει να μείνει αλλού, γιατί οι συνθήκες είναι ανυπόφορες. Όσον αφορά στη χρήση νερού για πόση, το 73,3% των κατοίκων του νησιού χρησιμοποιεί εμφιαλωμένο νερό και το 19,2% καταναλώνει νερό βρύσης. Για μαγειρική χρήση, το 41,8% χρησιμοποιεί εμφιαλωμένο νερό και το 50,2% νερό βρύσης.  
Αν και αποκαθίσταται σταδιακά η ηρεμία στο νησί και ειδικότερα στην περιοχή του Ληξουρίου, όπου έχουν καταγραφεί και οι περισσότερες ζημιές, ο μεγαλύτερος φόβος που επικρατεί είναι η πιθανότητα ενός νέου μεγάλου σεισμού, όπως εκφράζει το 66,6% των κατοίκων. Το 5,8% αγωνιά για την επιδιόρθωση/ανακατασκευή της οικίας του, το 3,9% της επιχείρησής του και το 2% για θέματα υγείας του ιδίου και της οικογενείας του.
 
Από τα μέτρα που ανακοινώθηκαν το 40,9% εμφανίζεται ικανοποιημένο, το 23% εκφράζει επίσης ικανοποίηση αλλά και την ανάγκη λήψης επιπλέον μέτρων, ενώ το 16.8% δηλώνει ότι δεν είναι ικανοποιημένο. Με ποσοστό από 90% έως 68,8% καταγράφεται η σημαντικότητα των παρακάτω μέτρων: ενίσχυση ανακατασκευής ή επισκευών, επιδότηση ενοικίου, επιδότηση 6.000 ευρώ για την οικοσκευή, συσσίτια και διανομή προϊόντων στους πληγέντες, έκτακτο βοήθημα των 600 ευρώ, αναστολή πληρωμών σε ασφαλιστικά ταμεία, εφορία και δόσεις δανείων.                
                                         
Εντέλει, αξίζει να σημειωθεί ότι οι κινητές μονάδες του ΚΕΕΛΠΝΟ που βρίσκονται στο νησί, παρέχουν υπηρεσίες πρωτοβάθμιας περίθαλψης. Τηλεφωνώντας στο 1135 μπορεί να σταλεί η κινητή μονάδα και να παρέχει εξυπηρέτηση.      
 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr