Η σιδηρά κυρία των e-media και οι Ελληνες «μνηστήρες»
23.03.2014
21:42
Ποιοι επιχειρηματίες φέρνουν τη Huffington Post στην Ελλάδα - Έκλεισε η συμφωνία, στο Διαδίκτυο το Σεπτέμβριο
Δαιμόνια, πάμπλουτη και μία από τις επιδραστικότερες γυναίκες στον κόσμο, η Αριάννα Στασινοπούλου-Χάφινγκτον φαίνεται να παραμένει δεμένη στο άρμα της χώρας που τη γέννησε. Από τη μία παρακινεί ομογενείς να ενισχύσουν οικονομικά οικογένειες εν όψει της 25ης Μαρτίου και από την άλλη ανακοινώνει την ελληνική έκδοση της Huffington Post τον Σεπτέμβριο, το site που ίδρυσε η ίδια και σήμερα βρίσκεται στην κορυφή του παγκόσμιου χάρτη των ιστότοπων. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όμως, παρουσιάζουν τα πρόσωπα που φέρονται να εμπλέκονται στην ελληνική έκδοση που θέλουν γνωστό εφοπλιστή και έναν επιχειρηματία να βρίσκονται πίσω από το φιλόδοξο εγχείρημα.
100.000.000 μοναδικοί επισκέπτες μόνο στις ΗΠΑ και 250.000.000 στον υπόλοιπο κόσμο είναι οι αριθμοί που έχουν εκτοξεύσει το site Huffington Post στο Nο1 της λίστας των ιστότοπων παγκοσμίως. Η είδηση της δημιουργίας της ελληνικής έκδοσής του, που θα λανσαριστεί τον Σεπτέμβριο, δεν είναι αποτέλεσμα μιας ακόμα φημολογίας. Η ίδια η ιδρύτριά του το ανακοίνωσε στη Νέα Υόρκη ως ομιλήτρια στο Global Leadership Meeting της εταιρείας δημοσίων σχέσεων Burson-Marsteller παρουσία όλων των ηγετικών στελεχών του ομίλου μεταξύ των οποίων και η Μαίρη Λαζαρίμου, συνιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της Burson-Marsteller Athens. Στο συνέδριο η Αριάννα Χάφινγκτον είχε προσκληθεί ως κεντρική ομιλήτρια με αφορμή το νέο βιβλίο της με τίτλο «Thrive» («Ευημερία») στο οποίο αναπτύσσει τη θεωρία της περί ολοκληρωμένης επιτυχίας όταν αυτή στηρίζεται όχι μόνο στο χρήμα και στη δύναμη, αλλά και στην ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής επιτυχίας. Η Αριάννα Χάφινγκτον, όπως το συνηθίζει στις ομιλίες της, χρησιμοποίησε προσωπικά παραδείγματα από τη ζωή της για να ενδυναμώσει τις θεωρίες που πρεσβεύει στο βιβλίο της, αναφερόμενη σε ένα περιστατικό λιποθυμίας το οποίο της στοίχισε ένα σπασμένο σαγόνι, αποτέλεσμα υπερκόπωσης όπως προέκυψε από τις δεκάδες εξετάσεις στις οποίες υπεβλήθη. Γεγονός που την τάραξε και την έκανε να αλλάξει κοσμοθεωρία περί σκληρής δουλειάς με κάθε κόστος, αλλά και τις προτεραιότητές της από τις οποίες μέχρι τότε, αν δεν απουσίαζαν πλήρως, βρίσκονταν πολύ χαμηλά στη λίστα της οι προσωπικές απολαύσεις. Στο τέλος της ομιλίας της η Αριάννα Χάφινγκτον δέχτηκε ερωτήσεις από το ακροατήριο, μεταξύ των οποίων και εκείνες που αφορούν το υπερ-επιτυχημένο site Huffington Post και τις προοπτικές περαιτέρω γιγάντωσής του. Η εμπνεύστρια ενός από τα πλέον επιτυχημένα πειράματα στην ιστορία των media -που για την ιστορία πούλησε τον Φεβρουάριο του 2011 στον επιχειρηματικό κολοσσό AOL (America On Line) αντί 315 εκατ. δολαρίων- ανακοίνωσε δύο ακόμα εκδόσεις του portal: στην Ινδία και τον προσεχή Σεπτέμβριο και στην Ελλάδα - «για συναισθηματικούς λόγους» όπως χαρακτηριστικά είπε στην ομιλία της.
Η Μαίρη Λαζαρίμου, στο πέρας των ερωτήσεων και ορμώμενη από το γεγονός της κοινής καταγωγής τους, έσπευσε να συστηθεί στη Χάφινγκτον που έκπληκτη την άκουσε να της μιλά στα ελληνικά. Στη σύντομη συνομιλία τους, η Ελληνίδα διευθύνουσα σύμβουλος της Burson-Marsteller Athens, όπως η ίδια επιβεβαιώνει στο «ΘΕΜΑ», τη ρώτησε αν θα μπορούσε να μοιραστεί την είδηση της ελληνικής έκδοσης της Huffington Post μέσω των social media. Λίγες ώρες μετά, οι φίλοι της Μαίρης Λαζαρίμου στο Facebook και όσοι την ακολουθούν στο Twitter διαβάζουν την ανάρτησή της: «Ευχαριστώ την Αριάννα Χάφινγκτον που μου έδωσε την άδεια να μοιραστώ τα νέα για την ελληνική έκδοση της Huffington Post στην Ελλάδα». Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η Χάφινγκτον ανακοινώνει τη δημιουργία της ελληνικής έκδοσης του portal. Τον Ιανουάριο του 2012, με αφορμή την έκδοση του site στη Γαλλία, στο οποίο διευθύντρια είναι η Αν Σενκλέρ, πρώην πια σύζυγος του Ντομινίκ Στρος Καν, η Αριάννα Χάφινγκτον σε συνέντευξή της δήλωσε σχετικά με την ελληνική έκδοση ότι βρίσκεται σε συζητήσεις με Ελληνες επενδυτές και ότι εντός τριμήνου το πρότζεκτ θα έχει ολοκληρωθεί. Οπως απεδείχθη εκ των πραγμάτων, οι τότε συνομιλίες της ναυάγησαν, αλλά τα «εμπόδια είναι για να ξεπερνιούνται», ατάκα που και η ίδια επικαλείται στην κοσμοθεωρία της περί επιτυχίας.
Οι Ελληνες «μνηστήρες» της Αριάννας
100.000.000 μοναδικοί επισκέπτες μόνο στις ΗΠΑ και 250.000.000 στον υπόλοιπο κόσμο είναι οι αριθμοί που έχουν εκτοξεύσει το site Huffington Post στο Nο1 της λίστας των ιστότοπων παγκοσμίως. Η είδηση της δημιουργίας της ελληνικής έκδοσής του, που θα λανσαριστεί τον Σεπτέμβριο, δεν είναι αποτέλεσμα μιας ακόμα φημολογίας. Η ίδια η ιδρύτριά του το ανακοίνωσε στη Νέα Υόρκη ως ομιλήτρια στο Global Leadership Meeting της εταιρείας δημοσίων σχέσεων Burson-Marsteller παρουσία όλων των ηγετικών στελεχών του ομίλου μεταξύ των οποίων και η Μαίρη Λαζαρίμου, συνιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της Burson-Marsteller Athens. Στο συνέδριο η Αριάννα Χάφινγκτον είχε προσκληθεί ως κεντρική ομιλήτρια με αφορμή το νέο βιβλίο της με τίτλο «Thrive» («Ευημερία») στο οποίο αναπτύσσει τη θεωρία της περί ολοκληρωμένης επιτυχίας όταν αυτή στηρίζεται όχι μόνο στο χρήμα και στη δύναμη, αλλά και στην ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής επιτυχίας. Η Αριάννα Χάφινγκτον, όπως το συνηθίζει στις ομιλίες της, χρησιμοποίησε προσωπικά παραδείγματα από τη ζωή της για να ενδυναμώσει τις θεωρίες που πρεσβεύει στο βιβλίο της, αναφερόμενη σε ένα περιστατικό λιποθυμίας το οποίο της στοίχισε ένα σπασμένο σαγόνι, αποτέλεσμα υπερκόπωσης όπως προέκυψε από τις δεκάδες εξετάσεις στις οποίες υπεβλήθη. Γεγονός που την τάραξε και την έκανε να αλλάξει κοσμοθεωρία περί σκληρής δουλειάς με κάθε κόστος, αλλά και τις προτεραιότητές της από τις οποίες μέχρι τότε, αν δεν απουσίαζαν πλήρως, βρίσκονταν πολύ χαμηλά στη λίστα της οι προσωπικές απολαύσεις. Στο τέλος της ομιλίας της η Αριάννα Χάφινγκτον δέχτηκε ερωτήσεις από το ακροατήριο, μεταξύ των οποίων και εκείνες που αφορούν το υπερ-επιτυχημένο site Huffington Post και τις προοπτικές περαιτέρω γιγάντωσής του. Η εμπνεύστρια ενός από τα πλέον επιτυχημένα πειράματα στην ιστορία των media -που για την ιστορία πούλησε τον Φεβρουάριο του 2011 στον επιχειρηματικό κολοσσό AOL (America On Line) αντί 315 εκατ. δολαρίων- ανακοίνωσε δύο ακόμα εκδόσεις του portal: στην Ινδία και τον προσεχή Σεπτέμβριο και στην Ελλάδα - «για συναισθηματικούς λόγους» όπως χαρακτηριστικά είπε στην ομιλία της.
Η Μαίρη Λαζαρίμου, στο πέρας των ερωτήσεων και ορμώμενη από το γεγονός της κοινής καταγωγής τους, έσπευσε να συστηθεί στη Χάφινγκτον που έκπληκτη την άκουσε να της μιλά στα ελληνικά. Στη σύντομη συνομιλία τους, η Ελληνίδα διευθύνουσα σύμβουλος της Burson-Marsteller Athens, όπως η ίδια επιβεβαιώνει στο «ΘΕΜΑ», τη ρώτησε αν θα μπορούσε να μοιραστεί την είδηση της ελληνικής έκδοσης της Huffington Post μέσω των social media. Λίγες ώρες μετά, οι φίλοι της Μαίρης Λαζαρίμου στο Facebook και όσοι την ακολουθούν στο Twitter διαβάζουν την ανάρτησή της: «Ευχαριστώ την Αριάννα Χάφινγκτον που μου έδωσε την άδεια να μοιραστώ τα νέα για την ελληνική έκδοση της Huffington Post στην Ελλάδα». Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η Χάφινγκτον ανακοινώνει τη δημιουργία της ελληνικής έκδοσης του portal. Τον Ιανουάριο του 2012, με αφορμή την έκδοση του site στη Γαλλία, στο οποίο διευθύντρια είναι η Αν Σενκλέρ, πρώην πια σύζυγος του Ντομινίκ Στρος Καν, η Αριάννα Χάφινγκτον σε συνέντευξή της δήλωσε σχετικά με την ελληνική έκδοση ότι βρίσκεται σε συζητήσεις με Ελληνες επενδυτές και ότι εντός τριμήνου το πρότζεκτ θα έχει ολοκληρωθεί. Οπως απεδείχθη εκ των πραγμάτων, οι τότε συνομιλίες της ναυάγησαν, αλλά τα «εμπόδια είναι για να ξεπερνιούνται», ατάκα που και η ίδια επικαλείται στην κοσμοθεωρία της περί επιτυχίας.
Οι Ελληνες «μνηστήρες» της Αριάννας
Το κυνήγι για τη συμφωνία της ελληνικής έκδοσης του Huffington Post έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια. Η επωνυμία του site, που φέρει έντονα τη σφραγίδα της δημιουργού του, σε συνδυασμό με την εκρηκτική επιτυχία που έχει γνωρίσει όχι μόνο σε επισκεψιμότητα, αλλά και σε διαφημιστικά έσοδα, είναι φυσικό να αποτελεί πόλο έλξης για πολλούς Ελληνες επενδυτές που ακόμα και εν καιρώ κρίσης αναγνωρίζουν τη δύναμη των νέων τεχνολογιών. Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν καν από την εξαγορά της από την AOL, το κόστος μιας καταχώρησης στη HuffPo κυμαινόταν από 90.000 έως 125.000 δολάρια, ενώ στην αρχική σελίδα της AOL το κόστος άγγιζε ημερησίως τα 200.000 δολάρια. Βέβαια μετά τη συγχώνευσή τους, η απόκλιση περιορίστηκε, αλλά ούτως ή άλλως τα νούμερα φαντάζουν τρελά, πολύ περισσότερο αν τα συγκρίνει κανείς με τα αντίστοιχα που ισχύουν σήμερα στη χώρα μας. Εύλογο, λοιπόν, να καταφτάνουν προτάσεις στα γραφεία της Χάφινγκτον από χώρες από όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Ηδη εδώ και δύο χρόνια περίπου, προτάσεις για την ελληνική έκδοση του site είχαν καταθέσει, όπως λένε οι πληροφορίες, τόσο ο Νίκος Νανόπουλος, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Τράπεζας Eurobank, όσο και ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος, πρόεδρος του ΣΕΒ και αντιπρόεδρος της Ενωσης Βιομηχανικών και Εργοδοτικών Συνδέσμων της Ευρώπης Business Europe. Το ενδιαφέρον Ελλήνων επενδυτών είχε επιβεβαιώσει και η ίδια η Χάφινγκτον, χωρίς φυσικά να αναφέρεται στα ονόματα των συνομιλητών της, εφόσον ακόμα βρισκόταν σε διαπραγματεύσεις. Για άγνωστους, όμως, λόγους η συμφωνία δεν προχώρησε, ωστόσο το ενδιαφέρον παρέμενε ενεργό.
Πέτρος Παππάς, ο εφοπλιστής που δεν φοβάται να ρισκάρει
Η πρόταση τελικά επανήλθε το τελευταίο διάστημα και, όπως λένε οι πηγές, αυτή τη φορά κατατέθηκε από τον εφοπλιστή Πέτρο Παππά, έναν από τους πιο δυναμικά αναπτυσσόμενους πλοιοκτήτες τόσο στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία όσο και στη Wall Street. Γιος του εφοπλιστή Αλέκου Παππά και γεννημένος στις ΗΠΑ το 1953, έγινε γνωστός στο ευρύτερο κοινό με την ενεργή ανάμιξή του στα διοικητικά της ΑΕΚ επί εποχής Ντέμη Νικολαΐδη, ενώ στήριξε έμπρακτα την ομάδα βάζοντας βαθιά το χέρι στην τσέπη ακόμα και όταν αποχώρησε η πλειοψηφία των μετόχων. Πρόθυμος να αποχωριστεί και πάλι αρκετά εκατομμύρια ευρώ φέρεται ο γνωστός πλοιοκτήτης, αυτή τη φορά για μια διαφορετική επένδυση. Σύμφωνα με όσα έχουν διαρρεύσει, η πλευρά της Χάφινγκτον ζήτησε δεσμευτικό συμβόλαιο για 2 χρόνια, ενώ για την παραχώρηση του τίτλου και τη διαχείριση του site στην Ελλάδα αξίωσε το ποσό των 3,4 εκατ. ευρώ ετησίως. Ποσό που όπως φαίνεται διόλου δεν κρίθηκε απαγορευτικό για τον εφοπλιστή, δεδομένης της διαδραστικότητας του site παγκοσμίως και των υψηλών προσδοκιών που αυτή δημιουργεί. Ο Πέτρος Παππάς ούτως ή άλλως έχει μάθει να βάζει στόχους, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Απόφοιτος του Πανεπιστημίου Μίσιγκαν στα Οικονομικά, με μεταπτυχιακά στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και με πατέρα που ήταν και χρηματιστής, μυήθηκε από νωρίς τόσο στις οικογενειακές επιχειρήσεις όσο και στα μυστικά του αθλήματος της σκοποβολής. Στην οικογένεια Παππά υπήρχε μεγάλη παράδοση στον αθλητισμό και εκτός της σκοποβολής. Ο πατέρας του, εκτός από τη σκοποβολή έπαιξε και βόλεϊ σε υψηλό επίπεδο, αλλά υπήρξε και σφαιροβόλος στον Εθνικό Γυμναστικό Σύλλογο, με ατομικό ρεκόρ τα 13 μέτρα περίπου, ενώ είχε και κάποιες συμμετοχές ως μέλος της εθνικής ομάδας.
Ο θείος του Γιάννης, χρηματιστής στην Ελβετία, ήταν και αυτός αθλητής του ακοντισμού. Ο Πέτρος Παππάς, σε ηλικία 27 ετών, συμμετείχε ως μέλος της ελληνικής εθνικής ομάδας σκοποβολής στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Μόσχας το 1980 στο αγώνισμα του σκιτ, στα κυνηγετικά όπλα δηλαδή, καταλαμβάνοντας την 37η θέση. Επιπλέον, υπήρξε πρωταθλητής Ελλάδας επί σειρά ετών και μέλος του Ομίλου Φιλάθλων Κυνηγετικού Οπλου. Πέραν των αθλητικών του επιδόσεων, το επιχειρηματικό δαιμόνιο ήταν επίσης οικογενειακή υπόθεση. Ο Πέτρος Παππάς ίδρυσε το 1989 την Oceanbulk Maritime S.A., με μετόχους τον πατέρα του και την αδελφή του Σοφία Γεράρδη. Εκτοτε ο Ομιλος Oceanbulk έχει δημιουργήσει θυγατρικές που καλύπτουν όλο το φάσμα των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων.
Μια άλλη εταιρεία που εντάσσεται στις δραστηριότητές του είναι η Interwood, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον εγχώριο κλάδο εισαγωγής, εμπορίας και διάθεσης προϊόντων ξυλείας που διευθύνει ο γαμπρός του Γιώργος Γεράρδης. Πριν από λίγα χρόνια επίσης, ο Πέτρος Παππάς εξαγόρασε την «Ξυλεμπορία», συμφερόντων της οικογένειας Καπράλου, μέλος της οποίας είναι ο πρώην πρόεδρος του Χρηματιστηρίου Σπύρος Καπράλος. Ο Πέτρος Παππάς ίδρυσε επίσης το 2006 τη Star Bulk, της οποίας είναι πρόεδρος. Η εταιρεία με στόλο 17 πλοία εισήχθη στον NASDAQ, ενώ τον Οκτώβριο του 2013 άντλησε 70,840 εκατ. δολάρια, εκδίδοντας 8.050 εκατομμύρια μετοχές. Πριν από 1,5 χρόνο, η κεφαλαιοποίηση της Star Bulk Carriers ήταν περίπου στα 30 εκατ. δολάρια, ενώ σήμερα, μετά τις αυξήσεις κεφαλαίου, η αξία της έχει υπερδεκαπλασιαστεί, καθώς έχει φτάσει από τα 30 στα 400 εκατ. δολάρια.
Το μεγάλο στοίχημα του Δημήτρη Μάρη
Εκτός όμως από τον εφοπλιστή που φέρεται ως ο κύριος επενδυτής, ενδιαφέρον προκαλεί η ανάμιξη και άλλων ονομάτων στην υπόθεση «ελληνική έκδοση της Huffington Post». Σύμφωνα, λοιπόν, με τις πληροφορίες, έτερος επενδυτής φέρεται ο επιχειρηματίας Δημήτρης Μάρης, που διαθέτει έναν όμιλο από 17 ιδιόκτητα και συνεργαζόμενα sites. Πρόκειται κυρίως για αθλητικές και στοιχηματικές ιστοσελίδες (news 247, sport 24, stoiximan, in kazino, poker.gr, ola paok, prasina nea, daily motion, red planet κ.τ.λ.), ενώ ο ίδιος κατέχει και ποσοστά στην εταιρεία που εκδίδει την εφημερίδα «Δημοκρατία». Αν και με σπουδές στην Αρχιτεκτονική, αποδείχθηκε μετρ στο χτίσιμο στοιχηματικών ιστοσελίδων, χρησιμοποιώντας ως εκκίνηση της επιχειρηματικής του δραστηριότητας τα χρήματα από την κληρονομιά που του άφησε συγγενής του.
Μόλις πρόσφατα μάλιστα γράφτηκε ότι σκοπεύει να αγοράσει το Goal και τον Sentra Fm. Ο Δημήτρης Μάρης θεωρείται μεγάλος παίκτης στους ελιγμούς κινήσεων που διέπουν τους κανόνες της στοιχηματικής αγοράς. Το σημείο εκκίνησης των δραστηριοτήτων του είναι η γνωριμία του με έναν συνεργάτη του Κύπριου επιχειρηματία Χρήστου Ρούσσου, εκπρόσωπο στην Ελλάδα της ξένης στοιχηματικής εταιρείας Eurobet. Ο Μάρης πείθει τον συνεργάτη του Ρούσσου να τοποθετεί διαφημίσεις στα site του εξασφαλίζοντας για εκείνον ποσά από τις επιστροφές. Η τακτική φαίνεται να λειτουργεί αφού οι ξένες εταιρείες στοιχημάτων είναι πρόθυμες να διαθέσουν σεβαστά ποσά προκειμένου να ανταγωνιστούν τον ΟΠΑΠ αποσπώντας πελάτες. Η συνεργασία, όμως, που του απέφερε μεγάλα κέρδη ήταν εκείνη με την εταιρεία bwin, με την οποία υπέγραψε με ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους προς όφελος της ελληνικής πλευράς.
Οταν η σύμβαση διακόπηκε, λέγεται πως ο Μάρης πήρε μια τεράστια αποζημίωση (17.000.000 ευρώ), ποσό διόλου ευκαταφρόνητο για τα επόμενα επιχειρηματικά του πρότζεκτ. Θα ακολουθήσει η συνεργασία με τον επιχειρηματία Ροδόλφο Οντόνι, που μέσω της εισηγμένης Centric εκπροσωπεί στην Ελλάδα τη βρετανική εταιρεία SportingBet. Από τον Οντόνι ζητάει διαφημιστική κάλυψη στην εφημερίδα του τελευταίου «Sportime» για το site του Μάρη, το betoto. Αίτημα που έγινε δεκτό, μόνο που στην πορεία ο Μάρης πρότεινε στον συνεργάτη του να αποκτήσει ποσοστό από το στοιχηματικό του site, betoto. Η συνεργασία επεκτείνεται και στην πορεία από κοινού θα φτιάξουν ένα αθλητικό site με το όνομα της εφημερίδας, το sportime.gr. Οι παραπάνω επιχειρηματικές πρακτικές είναι ενδεικτικές των χειρισμών του επιχειρηματία στον ιδιαίτερα επικερδή χώρο των στοιχηματικών ιστοσελίδων που άγνωστο με ποιο τρόπο και πώς τον θέλουν να εμπλέκεται και στη Huffington Post.
Διαψεύδει η Εμυ Λιβανίου
Ιδιαίτερη έκπληξη, όμως, ήταν η εμπλοκή του ονόματος της Εμυς Λιβανίου στην ελληνική έκδοση του portal. Σε επικοινωνία που είχε το «ΘΕΜΑ» μαζί της, η γνωστή παρουσιάστρια και δημοσιογράφος ανέφερε ότι όντως γνωρίζει την Αριάννα Στασινοπούλου Χάφινγκτον από επαφές της στη Νέα Υόρκη όπου ταξίδευε συχνά στο παρελθόν, αλλά μέχρι εκεί: «Γνωριζόμαστε, έχουμε καλή σχέση, αλλά για το site και την ελληνική του έκδοση στην Ελλάδα δεν γνωρίζω τίποτα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Το success story μιας αμφιλεγόμενης προσωπικότητας
Από το 2005, όταν η Αριάννα Χάφινγκτον ίδρυσε το ομώνυμο site και την τεράστια επιτυχία που ακολούθησε χάρη στην έμπνευσή της να φιλοξενεί διάσημους bloggers αλλά και απόψεις κορυφαίων προσωπικοτήτων από διάφορους χώρους της δημόσιας ζωής, η ίδια βρίσκεται συχνά στο στόχαστρο επιχειρηματιών και επενδυτών που βλέπουν στο πρόσωπό της την κότα με τα χρυσά αβγά. Και η αλήθεια είναι ότι η πορεία της δαιμόνιας Ελληνίδας στον στίβο των επιχειρήσεων και των εκδόσεων είναι τουλάχιστον εντυπωσιακή, αν σκεφτεί κανείς ότι ξεκίνησε από μια μεσοαστική οικογένεια (από μητέρα Ρωσίδα και πατέρα Ελληνα δημοσιογράφο) του κέντρου της Αθήνας, περνώντας τα σχολικά της χρόνια στην Πλάκα, για να καταλήξει αργότερα να μπαίνει στις λίστες των ισχυρών και των πιο επιδραστικών ανθρώπων στον πλανήτη. Στην πραγματικότητα όλα ξεκίνησαν από μια φωτογραφία που έπεσε στα χέρια της όταν ήταν ακόμη μαθήτρια. Απεικόνιζε το Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ και της καρφώθηκε στο μυαλό. Τόσο που έβαλε στόχο ζωής να περπατήσει κάποια μέρα στους εμβληματικούς χώρους του ως φοιτήτρια. Οπερ και εγένετο - και όχι μόνο: το 1971 θα γίνει πρόεδρος του φοιτητικού συλλόγου στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ -η τρίτη γυναίκα στην Ιστορία-, θα κάνει τα πρώτα της βήματα στη δημοσιογραφία, θα εργαστεί στο BBC, θα γράψει βιβλία, θα αναγνωριστεί στη Βρετανία και στην Ευρώπη. Οι φιλοδοξίες της, όμως, ξεπερνούν τα ευρωπαϊκά σύνορα και η ανήσυχη Ελληνίδα, το 1980, θα ανοίξει τα φτερά της για την Αμερική. Η έκδοση δύο βιογραφιών που συνέγραψε, της Μαρίας Κάλλας και μετέπειτα του Αριστοτέλη Ωνάση, γίνονται μπεστ σέλερ και τη φέρνουν στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας. Οχι όμως για τους σωστούς λόγους. Το βιβλίο της για την Κάλλας θεωρήθηκε προϊόν λογοκλοπής, η υπόθεση έφτασε στα δικαστήρια και ο μηνυτής δικαιώθηκε λαμβάνοντας χρηματική αποζημίωση. Η ίδια, βέβαια, είχε γίνει ήδη διάσημη και μάλιστα το «it girl» της Νέας Υόρκης, χτίζοντας επιπλέον τη φήμη της ως αρθρογράφου σε μεγάλες εφημερίδες. Το 1986 παντρεύεται τον μεγιστάνα των πετρελαιοειδών και υψηλόβαθμο στελέχος του αμερικανικού υπουργείου Αμυνας, Μάικλ Χάφινγκτον, έναν άνθρωπο με ισχυρές διασυνδέσεις και τεράστιο κύκλο γνωριμιών, που η Αριάννα θα εκμεταλλευτεί στο έπακρο. Είναι η κατάλληλη ευκαιρία για να αλώσει τα σνομπ σαλόνια της αμερικανικής μητρόπολης και να αποκτήσει ερείσματα στον χώρο της πολιτικής και των πολυεθνικών. Η Αριάννα αρθρογραφεί ακολουθώντας πιστά τις ρεμπουπλικανικές απόψεις του συντηρητικού συζύγου της, στάση που θα αλλάξει δραματικά όταν έπειτα από 11 χρόνια συμβίωσης και δύο κόρες -τη Χριστίνα-Σοφία και την Ισαβέλλα-Νταϊάνα- ο γάμος τους θα λήξει, καταφέροντας ένα καίριο πλήγμα στον εγωισμό της: η εικόνα να πιάνει στα πράσα τον άντρα της με τον εραστή του και η μετέπειτα δημόσια παραδοχή του ότι είναι αμφισεξουαλικός δεν αφήνουν στην Αριάννα κανένα περιθώριο για δεύτερη προσπάθεια. Πρόκειται για τη δεύτερη μεγάλη απογοήτευση στην προσωπική της ζωή. Είχε προηγηθεί ο μεγάλος της έρωτας με τον συγγραφέα και δημοσιογράφο Μπέρναρντ Λέβιν που γνώρισε σε ένα τηλεπαιχνίδι του BBC στα 21 της χρόνια (το 1971) και με τον οποίο θα μείνει για δέκα χρόνια μαζί. Ο κατά 21 χρόνια μεγαλύτερός της Λέβιν, ο «μέντοράς» της, όπως τον αποκαλούσε, δεν θα δεχτεί ποτέ ούτε να την παντρευτεί, ούτε να κάνει παιδιά μαζί της. Αντιμέτωπη με το προσωπικό της αδιέξοδο αλλά και την υπέρμετρη φιλοδοξία της, η Αριάννα θα μετατρέψει την απογοήτευσή της σε κίνητρο για να κατακτήσει την Αμερική. Η φράση «τα εμπόδια είναι για να ξεπερνιούνται» θα γίνει στο εξής μότο της ζωής της - κάτι που η ίδια φροντίζει να το επαληθεύει στην πράξη καθημερινά. Την ίδια τακτική θα ακολουθήσει και μετά τον χωρισμό της. Από εκεί που αρθρογραφούσε στους «Times» του Λος Αντζελες υπέρ των συντηρητικών, μετά τη λήξη του γάμου της, θα κάνει στροφή 180 μοιρών. Η Χάφινγκτον κρατά το επίθετο με το οποίο έγινε διάσημη στην Αμερική, υποστηρίζει ανοιχτά το Δημοκρατικό Κόμμα και το 2003 θα αναμετρηθεί με τον Ρεπουμπλικανό Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ διεκδικώντας ως ανεξάρτητη υποψήφια τον θώκο του κυβερνήτη της Καλιφόρνιας. Ο αέρας με τον οποίο μπήκε στην πολιτική -και με ατάκες όπως «το υβριδικό εναντίον του Hummer», με την οποία περιέγραφε το δικό της αυτοκίνητο σε αντιδιαστολή με εκείνο του πολιτικού της αντιπάλου- θα της κοπεί απότομα μετά το αμελητέο 2% που της δίνουν οι δημοσκοπήσεις οι οποίες θα την αναγκάσουν τελικά να αποσυρθεί άρον άρον από την προεκλογική κούρσα. Αλλη μια αποτυχία καταχωρείται στα πρακτικά της καριέρας της, αλλά αυτό ισχύει για όλους όσοι επιμένουν να τολμούν. Και την τόλμη της δεν μπορεί να την αμφισβητήσει κανείς. Αντιθέτως πολλοί είναι εκείνοι που αμφισβητούν τις αγνές προθέσεις της τόσο λόγω της τάσης της να επιδίδεται σε πολιτικές κωλοτούμπες όσο και λόγω του μεγάλου χάσματος που χωρίζει τα λόγια από τις πράξεις της. Από τη μια εξαπέλυε μύδρους κατά των Ρεπουμπλικανών, από την άλλη μετά την πικρία του διαζυγίου της βρήκε τη ζεστή αγκαλιά που έψαχνε στον κόρφο των δημοκρατικών. Από τη μια κατηγορούσε τον Σβαρτσενέγκερ για μονόπλευρες φοροαπαλλαγές υπέρ των πλουσίων, από την άλλη τα δύο προηγούμενα χρόνια πλήρωνε στην Εφορία μόλις 771 δολάρια, λιγότερο κι από έναν μεροκαματιάρη των ΗΠΑ. Οσο για τον ζήλο της να καταφέρεται εναντίον όσων χρησιμοποιούσαν επιβαρυντικά για το περιβάλλον θηριώδη τζιπ, αξίζει να σημειωθεί ότι η ίδια μετακινείται με ιδιωτικό τζετ. Οταν το 2005 θα ιδρύσει τελικά τη Huffington Post, είναι σαφές ότι πρόκειται για ένα αριστερών τάσεων portal που δίνει βήμα σε όλες τις προοδευτικές πένες της χώρας -6.000 μπλόγκερ για την ακρίβεια- να αναπτύξουν τις απόψεις τους συχνά με σατιρική διάθεση. Η αρχική καχυποψία των επικριτών της για το εγχείρημά της που το είδαν ως άλλη μια προσπάθειά της να βρίσκεται μονίμως στην επικαιρότητα θα καμφθεί από την τεράστια επιτυχία που θα γνωρίσει. Οι επικρίσεις θα αρχίσουν ξανά όταν θα πει το ναι στην πρόταση εξαγοράς του site από την America online τον Φεβρουάριο του 2011 και τη διάχυτη πεποίθηση ότι η περίφημη ανεξαρτησία που μέχρι τότε κυριαρχούσε στον ιστότοπο θα πάει περίπατο. Η Χάφινγκτον που διατηρεί τη θέση της προέδρου και της διευθύντριας θα απαντήσει ως εξής: «Η HuffPo πήγε από την υπερταχεία σε ένα υπερηχητικό τζετ. Συνεχίζουμε να ταξιδεύουμε προς την ίδια κατεύθυνση με ιλιγγιώδη πια ταχύτητα». Και η αλήθεια είναι ότι σήμερα τα νούμερα που αφορούν το site είναι όντως ιλιγγιώδη, με τους επισκέπτες να ξεπερνούν τους 250.000.000 παγκοσμίως, ενώ ήδη «τρέχει» σε δέκα χώρες εκτός ΗΠΑ -Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία (σε συνεργασία με τον όμιλο L' Espresso που βγάζει την εφημερίδα «La Reppublica»), Ισπανία (με τον όμιλο της εφημερίδας «El Pais»), Καναδά, Βρετανία, Βραζιλία κ.α. - ενώ σύντομα, όπως όλα δείχνουν, θα το δούμε και στην Ελλάδα. Αγνωστο αν θα έχει την ίδια επιτυχία, αλλά ούτως ή άλλως και μόνο η λέξη «άγνωστο» είναι για την ίδια σκέτη πρόκληση. Η Χάφινγκτον, που πάντα βρίσκει λόγο να αναφέρεται στα θετικά του ελληνικού τρόπου ζωής (εξυμνώντας από τη φέτα, το λάδι και τους λουκουμάδες μέχρι το τζατζίκι και τον φραπέ), σήμερα ζει στο Λος Αντζελες, έχει πάρει εδώ και χρόνια την αμερικανική υπηκοότητα, αλλά εκείνη παραμένει μέσα της, όπως λέει, το κοριτσάκι που τρέχει στις γειτονιές της Πλάκας. Η γνωστή και ως «Ο τιτάνας του Διαδικτύου», έχει πάντα, είναι η αλήθεια, την ευχέρεια να βοηθήσει τη χώρα της. Σε μια προσπάθεια οικονομικής ενίσχυσης των δοκιμαζόμενων από τη γενικότερη δυσπραγία Ελλήνων πολιτών, η οργάνωση Hellenic Initiative, λίγο πριν από τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου, τη βάζει εμπροσθοφυλακή προκειμένου να παρακινήσει την Ομογένεια να συνδράμει οικονομικά το εγχείρημα που φέρει το σύνθημα «Ολοι μαζί». Και εκείνη ανταποκρίνεται με συνεχείς αναρτήσεις στη HuffPo και στα social media. Το Hellenic Initiative είναι οργάνωση της Διασποράς με μέλη πανίσχυρους επιχειρηματίες όπως οι Αντριου Λιβέρης -διευθύνων σύμβουλος της Dow Chemical- και Γιώργος Δαυίδ -διευθύνων σύμβουλος της Coca Cola- με στόχο να ενισχύει αδύναμες οικονομικά ομάδες και φιλανθρωπικές οργανώσεις όπως τα Παιδικά Χωριά SOS. Οσο για το αν η Αριάννα Στασινοπούλου Χάφινγκτον αντιμετωπίζεται με δυσπιστία λόγω της καταγωγής της, η ίδια απαντά: «Ολοι θέλουν να γίνουν Ελληνες».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr