Κρίτων Αρσένης: Η πώληση των αεροδρομίων θα προκαλέσει ζημιά 250 εκατ. το χρόνο
30.04.2014
23:11
Θα εκτιναχθούν οι χρεώσεις, θα μειωθεί η επιβατική κίνηση, θα παγώσει η τουριστική ανάπτυξη και θα δυσχεράνουν οι συνθήκες απομόνωσης απομακρυσμένων και νησιωτικών περιοχών
Συνέντευξη τύπου για την παράνομη ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης καθώς και άλλων 21 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας έδωσε στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης από κοινού με τον σύλλογο εργαζομένων, ο ευρωβουλευτής και υποψήφιος ευρωβουλευτής με τον ΣΥΡΙΖΑ, Κρίτων Αρσένης.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου ο Κρίτωνας Αρσένης παρουσίασε την τρίτη κατά σειρά ερώτηση που υπέβαλε μέσα σε ένα μήνα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καταγγέλλοντας την παράνομη και παράλογη ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων από την κυβέρνηση. Στην ερώτηση γίνεται λόγος για παραβίαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας ως προς τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου “Μακεδονία” και των άλλων 21 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας από το ΤΑΙΠΕΔ.
Επίσης στις ερωτήσεις επισημαίνεται ότι η άνευ όρων παραχώρηση τους θα εκτινάξει τις χρεώσεις, θα μειώσει την επιβατική κίνηση, θα παγώσει την τουριστική ανάπτυξη και θα δυσχεράνει τις συνθήκες απομόνωσης απομακρυσμένων και νησιωτικών περιοχών. Θα επιβάλει πάγια κόστη στον κρατικό προϋπολογισμό, θα αυξήσει το κόστος των εισιτηρίων και θα απειλήσει με κλείσιμο αεροδρόμια περιοχών που εξαρτώνται από τον τουρισμό.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου ο Κρίτωνας Αρσένης δήλωσε:
«Αυτή τη στιγμή ο δημόσιος προϋπολογισμός έχει έσοδα 150 εκατομμυρίων ευρώ κάθε χρόνο από τα έσοδα των περιφερειακών αεροδρομίων. Επιπλέον με τα έσοδα αυτά, χρηματοδοτούνται με περίπου 55 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο οι άγονες γραμμές και τα μη κερδοφόρα μικρά αεροδρόμια στα νησιά και την υπόλοιπη χώρα. Η πώληση των αεροδρομίων θα προκαλέσει ζημιά στον προϋπολογισμό που θα ξεπερνά τα 250 εκατομμύρια κάθε χρόνο. Την ίδια στιγμή, όπως κατήγγειλαν οι εργαζόμενοι, υπάρχουν τεράστια κρυφά κόστη για το δημόσιο που δεν έχουν υπολογιστεί από την κυβέρνηση. Συγκεκριμένα στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος το δημόσιο πληρώνει «διόδια» και «ενοίκιο» για την παρουσία ασθενοφόρων, πυροσβεστικών οχημάτων, για την διέλευση υπαλλήλων από τον χώρο του αεροδρομίου για την συντήρηση ραντάρ και άλλων υποδομών, κόστη τεράστια και καθημερινά. Η κυβέρνηση χαρίζει σε τιμή ισότιμη με τα έσοδα τριών χρόνων του αεροδρομίου τα κλειδιά της πύλης εισόδου της Ελλάδας, ολόκληρων νησιών και ηπειρώτικών περιοχών, παραχωρώντας ταυτόχρονα το δικαίωμα στον ιδιώτη να σφραγίσει αυτές τις θύρες όποτε το επιθυμεί».
Στην συνέντευξη τύπου μίλησε και ο πρόεδρος των εργαζομένων του αεροδρομίου «Μακεδονία» Δημήτρης Νανούρης ο οποίος δήλωσε:
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου ο Κρίτωνας Αρσένης παρουσίασε την τρίτη κατά σειρά ερώτηση που υπέβαλε μέσα σε ένα μήνα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καταγγέλλοντας την παράνομη και παράλογη ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων από την κυβέρνηση. Στην ερώτηση γίνεται λόγος για παραβίαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας ως προς τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου “Μακεδονία” και των άλλων 21 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας από το ΤΑΙΠΕΔ.
Επίσης στις ερωτήσεις επισημαίνεται ότι η άνευ όρων παραχώρηση τους θα εκτινάξει τις χρεώσεις, θα μειώσει την επιβατική κίνηση, θα παγώσει την τουριστική ανάπτυξη και θα δυσχεράνει τις συνθήκες απομόνωσης απομακρυσμένων και νησιωτικών περιοχών. Θα επιβάλει πάγια κόστη στον κρατικό προϋπολογισμό, θα αυξήσει το κόστος των εισιτηρίων και θα απειλήσει με κλείσιμο αεροδρόμια περιοχών που εξαρτώνται από τον τουρισμό.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου ο Κρίτωνας Αρσένης δήλωσε:
«Αυτή τη στιγμή ο δημόσιος προϋπολογισμός έχει έσοδα 150 εκατομμυρίων ευρώ κάθε χρόνο από τα έσοδα των περιφερειακών αεροδρομίων. Επιπλέον με τα έσοδα αυτά, χρηματοδοτούνται με περίπου 55 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο οι άγονες γραμμές και τα μη κερδοφόρα μικρά αεροδρόμια στα νησιά και την υπόλοιπη χώρα. Η πώληση των αεροδρομίων θα προκαλέσει ζημιά στον προϋπολογισμό που θα ξεπερνά τα 250 εκατομμύρια κάθε χρόνο. Την ίδια στιγμή, όπως κατήγγειλαν οι εργαζόμενοι, υπάρχουν τεράστια κρυφά κόστη για το δημόσιο που δεν έχουν υπολογιστεί από την κυβέρνηση. Συγκεκριμένα στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος το δημόσιο πληρώνει «διόδια» και «ενοίκιο» για την παρουσία ασθενοφόρων, πυροσβεστικών οχημάτων, για την διέλευση υπαλλήλων από τον χώρο του αεροδρομίου για την συντήρηση ραντάρ και άλλων υποδομών, κόστη τεράστια και καθημερινά. Η κυβέρνηση χαρίζει σε τιμή ισότιμη με τα έσοδα τριών χρόνων του αεροδρομίου τα κλειδιά της πύλης εισόδου της Ελλάδας, ολόκληρων νησιών και ηπειρώτικών περιοχών, παραχωρώντας ταυτόχρονα το δικαίωμα στον ιδιώτη να σφραγίσει αυτές τις θύρες όποτε το επιθυμεί».
Στην συνέντευξη τύπου μίλησε και ο πρόεδρος των εργαζομένων του αεροδρομίου «Μακεδονία» Δημήτρης Νανούρης ο οποίος δήλωσε:
«Αντιδρούμε έντονα στην ιδιωτικοποίηση, ή την παραχώρηση των αεροδρομίων της χώρας σε ιδιώτες, γιατί έχουμε το κακό παράδειγμα του αερολιμένα των Σπάτων, του Ελευθέριος Βενιζέλος, στον οποίο η επιβατική κίνηση έχει μειωθεί αισθητά. Επίσης θεωρούμε ότι υπάρχει μεγάλος κίνδυνος σε περίπτωση που κάποιο αεροδρόμιο δεν αποβεί όσο κερδοφόρο θα ήθελε ο ιδιώτης που θα το ελέγχει, να το κλείσει με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την τοπική κοινωνία και την οικονομία.»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr