Τι λέει το υπουργείο Παιδείας για την έρευνα του Economist
08.05.2014
18:18
Επιβεβαιώνονται πλήρως οι διαπιστώσεις και οι μεταρρυθμίσεις μας, λένε συνεργάτες του Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου
«Η έρευνα του εκδοτικού οίκου Pearson επιβεβαιώνει πλήρως τις πολιτικές επιλογές και τις μεταρρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας» τονίζουν στο υπουργείο Παιδείας, ύστερα από τη δημοσιοποίηση αποτελεσμάτων της έρευνας για τη χαμηλή θέση που καταλαμβάνει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Συγκεκριμένα, το γραφείο Τύπου του υπουργείου Παιδείας, σε σχέση με την έρευνα του εκδοτικού οίκου Pearson για λογαριασμό του ιδρύματος Economist Intelligence Unit, προέβη στην ακόλουθη ανακοίνωση:
«Η συγκεκριμένη έρευνα επιβεβαιώνει τη διαπίστωση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων -από την πρώτη μέρα της ανάληψης των καθηκόντων- πως το εκπαιδευτικό μας σύστημα, εδώ και πολλά χρόνια, ήταν χωρίς στρατηγική, αντιπαιδαγωγικό και αντιαναπτυξιακό, και αυτό ήταν μία από τις βασικότερες δομικές αιτίες της κρίσης που βιώνουμε σήμερα».
»Στο Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, όπως περιγράψαμε στις προγραμματικές δηλώσεις τον Ιούλιο 2012, τα τελευταία δύο χρόνια επιδιώξαμε μικρές και μεγάλες τομές, αλλαγές και μεταρρυθμίσεις με στόχο μια Εθνική Παιδεία, που οδηγεί στην αγωγή και την αρετή, και ένα Εκπαιδευτικό Σύστημα, που παρέχει γνώση, δεξιότητες και ικανότητες, μαθησιακά αποτελέσματα εφόδια στη ζωή του πολίτη».
»Πιστεύοντας ότι όταν σχεδιάζεις την εκπαίδευση και τη δια βίου μάθηση μιας κοινωνίας, ενός λαού, σχεδιάζεις την εθνική οικονομία της επόμενης γενιάς υλοποιήσαμε ένα πλέγμα δράσεων και πολιτικών με στρατηγική επιλογή την ποιότητα και την υψηλή αποτελεσματικότητα και απόκριση της δημόσιας, δωρεάν παροχής παιδείας στους νέους μας, στα παιδιά μας».
»Και Δημόσια δωρεάν παιδεία σημαίνει ελεύθερη, ανεμπόδιστη και καθολική προσφορά γνώσης, δεξιότητας και ευκαιριών σε όλους τους Έλληνες, προσανατολισμένης στις εθνικές στρατηγικές επιλογές».
Συγκεκριμένα, το γραφείο Τύπου του υπουργείου Παιδείας, σε σχέση με την έρευνα του εκδοτικού οίκου Pearson για λογαριασμό του ιδρύματος Economist Intelligence Unit, προέβη στην ακόλουθη ανακοίνωση:
«Η συγκεκριμένη έρευνα επιβεβαιώνει τη διαπίστωση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων -από την πρώτη μέρα της ανάληψης των καθηκόντων- πως το εκπαιδευτικό μας σύστημα, εδώ και πολλά χρόνια, ήταν χωρίς στρατηγική, αντιπαιδαγωγικό και αντιαναπτυξιακό, και αυτό ήταν μία από τις βασικότερες δομικές αιτίες της κρίσης που βιώνουμε σήμερα».
»Στο Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, όπως περιγράψαμε στις προγραμματικές δηλώσεις τον Ιούλιο 2012, τα τελευταία δύο χρόνια επιδιώξαμε μικρές και μεγάλες τομές, αλλαγές και μεταρρυθμίσεις με στόχο μια Εθνική Παιδεία, που οδηγεί στην αγωγή και την αρετή, και ένα Εκπαιδευτικό Σύστημα, που παρέχει γνώση, δεξιότητες και ικανότητες, μαθησιακά αποτελέσματα εφόδια στη ζωή του πολίτη».
»Πιστεύοντας ότι όταν σχεδιάζεις την εκπαίδευση και τη δια βίου μάθηση μιας κοινωνίας, ενός λαού, σχεδιάζεις την εθνική οικονομία της επόμενης γενιάς υλοποιήσαμε ένα πλέγμα δράσεων και πολιτικών με στρατηγική επιλογή την ποιότητα και την υψηλή αποτελεσματικότητα και απόκριση της δημόσιας, δωρεάν παροχής παιδείας στους νέους μας, στα παιδιά μας».
»Και Δημόσια δωρεάν παιδεία σημαίνει ελεύθερη, ανεμπόδιστη και καθολική προσφορά γνώσης, δεξιότητας και ευκαιριών σε όλους τους Έλληνες, προσανατολισμένης στις εθνικές στρατηγικές επιλογές».
»Οι στρατηγικές, οι πολιτικές και οι δράσεις που αναφέρονται παρακάτω στόχευσαν την αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης, από το Νηπιαγωγείο έως το Πανεπιστήμιο, από την τυπική έως την άτυπη μάθηση».
»Βασικοί Στόχοι της πολιτικής μας που υλοποιήθηκαν και φέρνουν ήδη αποτελέσματα είναι οι κάτωθι:
- Η μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και η ενίσχυση της προσχολικής εκπαίδευσης με την ίδρυση των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης μετά το Γυμνάσιο, με την ενίσχυση των προγραμμάτων σε Δημοτικό και Γυμνάσιο και με την ενίσχυση του διετούς υποχρεωτικού Νηπιαγωγείου
- Η δημιουργία «αταξικών» σχολείων αριστείας με το ανάπτυξη του δικτύου των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων, την αναβάθμιση των προγραμμάτων τους και την ενίσχυση των διαδικασιών τους
- Η αναβάθμιση της ποιότητας της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με στόχο την ποιότητα στην εκπαίδευση και την πληρότητα του γνωσιακού και αναπτυξιακού ρόλου της πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με νέα ωρολόγια προγράμματα και το Νέο Λύκειο
- Η αντιστοίχιση μαθησιακών αποτελεσμάτων του εκπαιδευτικού συστήματος και απαιτήσεων της αγοράς εργασίας με ειδικότητες στην επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση σύμφωνες με την οικονομική γεωγραφία της χώρας σε περιφερειακό επίπεδο και το νέο ΕΠΑΛ καθώς και η ίδρυση των Σχολών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και των ΙΕΚ ως φορείς Δημόσιας Δωρεάν Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
- Ο εξορθολογισμός δομών και των υπηρεσιών καθώς και η μείωση των λειτουργικών δαπανών, με μείωση δομών κατά 45% και μείωση ετήσιων λειτουργικών δαπανών κατά 35%
- Η παροχή γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων που διασφαλίζουν στη νέα γενιά υψηλή κινητικότητα και προσαρμοστικότητα στον εργασιακό τους βίο, απαραίτητο στοιχείο για μείωση της ανεργίας
- Η ενίσχυση του θεσμού της ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ και η παροχή ευκαιριών στους νέους για ένταξη στην αγορά εργασίας και για εύκολη πρόσβαση από το σχολείο στην εργασία
- Η εφαρμογή μετά από 32 χρόνια της Αξιολόγησης των Εκπαιδευτικών με στόχο την ποιότητα στο Σχολείο
- Η ενίσχυση των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ μέσα από την ολοκλήρωση εντός του 2013 της Αξιολόγησης των Τμημάτων και την έναρξη της διαδικασίας Ακαδημαϊκής Πιστοποίησης, που θα ολοκληρωθεί εντός του 2014
- Η αύξηση της ανταγωνιστικότητας των Ιδρυμάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η καλύτερη σύνδεση μεταξύ Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας, η υποστήριξη των φοιτητών για την έγκαιρη ολοκλήρωση των κύκλων σπουδών
- Η ενίσχυση της ερευνητικού δυναμικού της χώρας στο πλαίσιο της βασικής έρευνας αλλά και της ανάπτυξης καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών που περιλαμβάνονται και στο σχέδιο νόμου που κατατίθεται στη Βουλή εντός του Μαΐου».
»Βασικοί Στόχοι της πολιτικής μας που υλοποιήθηκαν και φέρνουν ήδη αποτελέσματα είναι οι κάτωθι:
- Η μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και η ενίσχυση της προσχολικής εκπαίδευσης με την ίδρυση των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης μετά το Γυμνάσιο, με την ενίσχυση των προγραμμάτων σε Δημοτικό και Γυμνάσιο και με την ενίσχυση του διετούς υποχρεωτικού Νηπιαγωγείου
- Η δημιουργία «αταξικών» σχολείων αριστείας με το ανάπτυξη του δικτύου των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων, την αναβάθμιση των προγραμμάτων τους και την ενίσχυση των διαδικασιών τους
- Η αναβάθμιση της ποιότητας της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με στόχο την ποιότητα στην εκπαίδευση και την πληρότητα του γνωσιακού και αναπτυξιακού ρόλου της πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με νέα ωρολόγια προγράμματα και το Νέο Λύκειο
- Η αντιστοίχιση μαθησιακών αποτελεσμάτων του εκπαιδευτικού συστήματος και απαιτήσεων της αγοράς εργασίας με ειδικότητες στην επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση σύμφωνες με την οικονομική γεωγραφία της χώρας σε περιφερειακό επίπεδο και το νέο ΕΠΑΛ καθώς και η ίδρυση των Σχολών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και των ΙΕΚ ως φορείς Δημόσιας Δωρεάν Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
- Ο εξορθολογισμός δομών και των υπηρεσιών καθώς και η μείωση των λειτουργικών δαπανών, με μείωση δομών κατά 45% και μείωση ετήσιων λειτουργικών δαπανών κατά 35%
- Η παροχή γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων που διασφαλίζουν στη νέα γενιά υψηλή κινητικότητα και προσαρμοστικότητα στον εργασιακό τους βίο, απαραίτητο στοιχείο για μείωση της ανεργίας
- Η ενίσχυση του θεσμού της ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ και η παροχή ευκαιριών στους νέους για ένταξη στην αγορά εργασίας και για εύκολη πρόσβαση από το σχολείο στην εργασία
- Η εφαρμογή μετά από 32 χρόνια της Αξιολόγησης των Εκπαιδευτικών με στόχο την ποιότητα στο Σχολείο
- Η ενίσχυση των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ μέσα από την ολοκλήρωση εντός του 2013 της Αξιολόγησης των Τμημάτων και την έναρξη της διαδικασίας Ακαδημαϊκής Πιστοποίησης, που θα ολοκληρωθεί εντός του 2014
- Η αύξηση της ανταγωνιστικότητας των Ιδρυμάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η καλύτερη σύνδεση μεταξύ Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας, η υποστήριξη των φοιτητών για την έγκαιρη ολοκλήρωση των κύκλων σπουδών
- Η ενίσχυση της ερευνητικού δυναμικού της χώρας στο πλαίσιο της βασικής έρευνας αλλά και της ανάπτυξης καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών που περιλαμβάνονται και στο σχέδιο νόμου που κατατίθεται στη Βουλή εντός του Μαΐου».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr