Αναστέλλονται όλοι οι διαγωνισμοί για τα εργοστάσια απορριμμάτων της Αττικής
12.06.2014
09:15
Γιατί ο απερχόμενος περιφερειάρχης πάγωσε τις αποφάσεις που είχε λάβει - Ο ρόλος της Ρένας Δούρου
Καταιγιστικές είναι οι εξελίξεις που πυροδοτεί το αποτέλεσμα των αυτοδιοικητικών εκλογών στην Αττική οδηγώντας σε πλήρες βραχυκύκλωμα την διαχείριση των απορριμμάτων. Λίγες εβδομάδες μετά την νικηφόρα πορεία του ΣΥΡΙΖΑ με την κυρία Ρένα Δούρου, οι εξελίξεις που δρομολογούνται στα έργα των σκουπιδιών συνολικού ύψους άνω των 2 δισ. ευρώ, επιβεβαιώνουν τις προβλέψεις για μεγάλες βραδυπορίες στις μονάδες επεξεργασίας.
Εταιρείες όπως ο Ελλάκτωρ, η Τέρνα, η Μέτκα, η J&P Άβαξ, ο όμιλος Κοπελούζου, η Μεσόγειος και άλλοι που συμμετέχουν στους τέσσερις διαγωνισμούς για τις μονάδες της Αττικής (Λιόσια, Φυλή, Κερατέα, Γραμματικό) αντιλαμβάνονται ότι η πορεία των έργων δεν είναι στρωμένη με ρόδα, χωρίς ακόμη να είναι ξεκάθαρο το πλάνο αλλά και ο σχεδιασμός που θα προκριθεί, ο οποίος σύμφωνα με τις προεκλογικές εξαγγελίες της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν ταυτίζεται με το μοντέλο των ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου-Ιδιωτικού Τομέα) που έχει ξεκινήσει.
Χθες, ο απερχόμενος περιφερειάρχης κ. Γιάννης Σγουρός, ανακοίνωσε αιφνιδίως την αναστολή όλων των διαγωνισμών για τα εργοστάσια απορριμμάτων της Αττικής, κηρύσσοντας την διάλυση της Εκτελεστικής Επιτροπής του Συνδέσμου που έχει την ευθύνη της διαχείρισης (ΕΔΣΝΑ) των απορριμμάτων της πρωτεύουσας, με μέλη 66 Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Πρόκειται για μία κίνηση τακτικής με την οποία η παρούσα διοίκηση του Συνδέσμου επιδιώκει να βγει από το κάδρο της προβληματικής πορείας των έργων αλλά και των πελώριων ευθυνών που δημιουργούν οι μεγάλες καθυστερήσεις, μεταφέροντας το μπαλάκι στην καινούργια διοίκηση, η οποία θα εκλεγεί με τις νέες ισορροπίες που διαμορφώνονται πλέον στους ΟΤΑ της Αττικής μετά τις εκλογές.
Όλοι πλέον υποστηρίζουν ότι οι ΣΔΙΤ, δύσκολα μπορούν να περπατήσουν σε ρεαλιστικούς χρόνους για τις ανάγκες του λεκανοπεδίου, ακόμη και αν συνεχιστούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες. Πιο εφικτή λύση θεωρείται η επέκταση του κυττάρου της Φυλής, η οποία ωστόσο θα φέρει εκτίναξη των δημοτικών τελών για να υλοποιηθεί. Υπολογίζεται ότι η αύξηση αυτή μπορεί να φτάσει από τα 45 ευρώ τον τόνο σήμερα τα 58 ευρώ, προκειμένου να καλυφθούν οι χρηματοδοτικές ανάγκες του έργου καθώς οι υποδομές ΧΥΤΑ δεν είναι επιλέξιμη δαπάνη στο ΕΣΠΑ.
Πρόκειται για μία μεγάλη επιβάρυνση των νοικοκυριών η οποία θα γίνει ακόμη μεγαλύτερη όταν οι δήμοι θα κληθούν να πληρώσουν και το τέλος ταφής των απορριμμάτων που έχει οριστεί στα 35 ευρώ ανά τόνο. Ο νέος «φόρος» σκουπιδιών έπρεπε κανονικά να ισχύσει από τις αρχές του έτους αλλά οι εκλογές και η έλλειψη πόρων τον έχουν μεταθέσει για αργότερα.
Εταιρείες όπως ο Ελλάκτωρ, η Τέρνα, η Μέτκα, η J&P Άβαξ, ο όμιλος Κοπελούζου, η Μεσόγειος και άλλοι που συμμετέχουν στους τέσσερις διαγωνισμούς για τις μονάδες της Αττικής (Λιόσια, Φυλή, Κερατέα, Γραμματικό) αντιλαμβάνονται ότι η πορεία των έργων δεν είναι στρωμένη με ρόδα, χωρίς ακόμη να είναι ξεκάθαρο το πλάνο αλλά και ο σχεδιασμός που θα προκριθεί, ο οποίος σύμφωνα με τις προεκλογικές εξαγγελίες της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν ταυτίζεται με το μοντέλο των ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου-Ιδιωτικού Τομέα) που έχει ξεκινήσει.
Χθες, ο απερχόμενος περιφερειάρχης κ. Γιάννης Σγουρός, ανακοίνωσε αιφνιδίως την αναστολή όλων των διαγωνισμών για τα εργοστάσια απορριμμάτων της Αττικής, κηρύσσοντας την διάλυση της Εκτελεστικής Επιτροπής του Συνδέσμου που έχει την ευθύνη της διαχείρισης (ΕΔΣΝΑ) των απορριμμάτων της πρωτεύουσας, με μέλη 66 Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Πρόκειται για μία κίνηση τακτικής με την οποία η παρούσα διοίκηση του Συνδέσμου επιδιώκει να βγει από το κάδρο της προβληματικής πορείας των έργων αλλά και των πελώριων ευθυνών που δημιουργούν οι μεγάλες καθυστερήσεις, μεταφέροντας το μπαλάκι στην καινούργια διοίκηση, η οποία θα εκλεγεί με τις νέες ισορροπίες που διαμορφώνονται πλέον στους ΟΤΑ της Αττικής μετά τις εκλογές.
Όλοι πλέον υποστηρίζουν ότι οι ΣΔΙΤ, δύσκολα μπορούν να περπατήσουν σε ρεαλιστικούς χρόνους για τις ανάγκες του λεκανοπεδίου, ακόμη και αν συνεχιστούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες. Πιο εφικτή λύση θεωρείται η επέκταση του κυττάρου της Φυλής, η οποία ωστόσο θα φέρει εκτίναξη των δημοτικών τελών για να υλοποιηθεί. Υπολογίζεται ότι η αύξηση αυτή μπορεί να φτάσει από τα 45 ευρώ τον τόνο σήμερα τα 58 ευρώ, προκειμένου να καλυφθούν οι χρηματοδοτικές ανάγκες του έργου καθώς οι υποδομές ΧΥΤΑ δεν είναι επιλέξιμη δαπάνη στο ΕΣΠΑ.
Πρόκειται για μία μεγάλη επιβάρυνση των νοικοκυριών η οποία θα γίνει ακόμη μεγαλύτερη όταν οι δήμοι θα κληθούν να πληρώσουν και το τέλος ταφής των απορριμμάτων που έχει οριστεί στα 35 ευρώ ανά τόνο. Ο νέος «φόρος» σκουπιδιών έπρεπε κανονικά να ισχύσει από τις αρχές του έτους αλλά οι εκλογές και η έλλειψη πόρων τον έχουν μεταθέσει για αργότερα.
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr