Πιο φθηνά τα εισιτήρια για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς από Σεπτέμβριο
16.06.2014
13:42
Στο 1,20 ευρώ το ενιαίο εισιτήριο από 1,40 που κοστίζει σήμερα - Ωστόσο θα μπορεί να χρησιμοποιείται για 70 λεπτά ενώ σήμερα η ισχύς του διαρκεί 90 λεπτά - Στα 30 ευρώ το κόστος της μηνιαίας κάρτας για τις συγκοινωνίες
Με νέα κουλτούρα και καινούρια τιμολογιακή πολιτική επιδιώκει να γυρίσει σελίδα στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών το υπουργείο Υποδομών, με στόχο να δημιουργηθεί ένα ενιαίο δίκτυο στα ΜΜΜ, φιλικό στους επιβάτες με ραχοκοκαλιά το δίκτυο του μετρό.
Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, αφετηρία των μεγάλων αλλαγών θα είναι ο ερχόμενος Σεπτέμβριος.
Η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου από το Φθινόπωρο θα διαμορφωθεί στα 1,20 ευρώ και θα είναι διάρκειας 70 λεπτών αντικαθιστώντας το εισιτήριο του 1,40 διάρκειας 90 λεπτών που ισχύει σήμερα.
Συγχρόνως, εφαρμόζεται μηναία κάρτα με κόστος τα 30 ευρώ, η οποία θα αντικαταστήσει τις κάρτες που ίσχυαν και αφορούσαν σε διαφορετικά μέσα αστικών συγκοινωνιών (μέχρι σήμερα υπάρχει μία κάρτα για όλα τα μέσα και μία κάρτα για λεωφορεία, τραμ και τρόλεϊ που κόστιζε 20 ευρώ). Πρόκειται για μείωση που σύμφωνα με τον υπουργό φτάνει το 33%. Ωστόσο, μένει να φανεί στην πράξη αν θα υπάρχει πραγματικό όφελος για τον πολίτη καθώς εκτιμάται ότι λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων που υπάρχουν στις μετεπιβιβάσεις των οδικών μέσων, πιθανότατα ο χρόνος των 70 λεπτών να μην επαρκεί για τις μετακινήσεις με το μειωμένο τιμολόγιο.
Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, αφετηρία των μεγάλων αλλαγών θα είναι ο ερχόμενος Σεπτέμβριος.
Η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου από το Φθινόπωρο θα διαμορφωθεί στα 1,20 ευρώ και θα είναι διάρκειας 70 λεπτών αντικαθιστώντας το εισιτήριο του 1,40 διάρκειας 90 λεπτών που ισχύει σήμερα.
Συγχρόνως, εφαρμόζεται μηναία κάρτα με κόστος τα 30 ευρώ, η οποία θα αντικαταστήσει τις κάρτες που ίσχυαν και αφορούσαν σε διαφορετικά μέσα αστικών συγκοινωνιών (μέχρι σήμερα υπάρχει μία κάρτα για όλα τα μέσα και μία κάρτα για λεωφορεία, τραμ και τρόλεϊ που κόστιζε 20 ευρώ). Πρόκειται για μείωση που σύμφωνα με τον υπουργό φτάνει το 33%. Ωστόσο, μένει να φανεί στην πράξη αν θα υπάρχει πραγματικό όφελος για τον πολίτη καθώς εκτιμάται ότι λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων που υπάρχουν στις μετεπιβιβάσεις των οδικών μέσων, πιθανότατα ο χρόνος των 70 λεπτών να μην επαρκεί για τις μετακινήσεις με το μειωμένο τιμολόγιο.
Οι αλλαγές θα συνοδευτούν με εντατικοποίηση των ελέγχων ώστε να αντιμετωπιστεί η εισιτηριοδιαφυγή, την εφαρμογή τουρνικέ στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ για είσοδο μόνο από την μπροστινή πόρτα των επιβατών, μέτρο που θα ξεκινήσει σταδιακά από το Φθινόπωρο, την χρήση θερμικού εισιτηρίου, για το οποίο όμως πρέπει να επιλυθούν ακόμη νομικά θέματα κ.α. Άμεσα πάντως αλλάζει η εταιρική ταυτότητα των αστικών συγκοινωνιών, με στόχο να υπάρξει μία ενιαία εικόνα στα ΜΜΜ με την επωνυμία «Συγκοινωνίες Αθηνών».
«Πριν ένα χρόνο μιλούσαμε για αύξηση εισιτηρίων, που ήταν μνημονιακή υποχρέωση. Όχι μόνο ο παραλογισμός της αύξησης δεν έγινε αλλά προχωρούμε και σε μειώσεις με φιλοσοφία μία πόλη, ένα δίκτυο και ένα φορέα» σημείωσε ο κ. Χρυσοχοΐδης, προσθέτοντας ότι οι συγκοινωνιακοί φορείς πρέπει να λειτουργούν για την εξυπηρέτηση των επιβατών.
Σε ερώτηση εάν θα εφαρμοστεί το μέτρο της κινητικότητας και των απολύσεων στις αστικές συγκοινωνίες, ο υπουργός Υποδομών επισήμανε ότι εκείνο που χρειάζεται η δημόσια διοίκηση είναι να αλλάξει τον τρόπο που λειτουργεί αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο των μετακινήσεων προσωπικού σε φορείς που έχουν ανάγκη από εξειδικευμένο προσωπικό, όπως για παράδειγμα η ΟΣΥ που χρειάζεται 300 οδηγούς.
Περιγράφοντας τις αλλαγές που έρχονται στις συγκοινωνίες, ο επικεφαλής του ΟΑΣΑ κ. Γρηγόρης Δημητριάδης δήλωσε ότι δημιουργείται ένα δίκτυο με συνδυασμένες μετακινήσεις που θα επανασχεδιάσει τις γραμμές των λεωφορείων, ώστε να «κουμπώνουν» με το μετρό.
Από την μείωση στις τιμές των εισιτηρίων το υπουργείο Υποδομών εκτιμά ότι οι συγκοινωνιακοί φορείς θα απωλέσουν σε ετήσια βάση 10 εκατ. ευρώ, τα οποία όμως θεωρείται ότι μπορεί να ισοφαρίσει η αύξηση των μετακινήσεων και η ποιοτική αναβάθμιση των ΜΜΜ.
Ήδη, σύμφωνα με τον επικεφαλής του ΟΑΣΑ κ. Γρηγόρη Δημητριάδη, το α΄ τρίμηνο του έτους παρατηρείται αύξηση εσόδων 6,3 εκατ. ευρώ από τις κάρτες. Όπως είπε, ο όμιλος ΟΑΣΑ απασχολεί 8.500 εργαζόμενους, εξυπηρετεί 636 εκ. πολίτες και 1 εκατομμύριο μοναδικούς επιβάτες την ημέρα.
«Πριν ένα χρόνο μιλούσαμε για αύξηση εισιτηρίων, που ήταν μνημονιακή υποχρέωση. Όχι μόνο ο παραλογισμός της αύξησης δεν έγινε αλλά προχωρούμε και σε μειώσεις με φιλοσοφία μία πόλη, ένα δίκτυο και ένα φορέα» σημείωσε ο κ. Χρυσοχοΐδης, προσθέτοντας ότι οι συγκοινωνιακοί φορείς πρέπει να λειτουργούν για την εξυπηρέτηση των επιβατών.
Σε ερώτηση εάν θα εφαρμοστεί το μέτρο της κινητικότητας και των απολύσεων στις αστικές συγκοινωνίες, ο υπουργός Υποδομών επισήμανε ότι εκείνο που χρειάζεται η δημόσια διοίκηση είναι να αλλάξει τον τρόπο που λειτουργεί αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο των μετακινήσεων προσωπικού σε φορείς που έχουν ανάγκη από εξειδικευμένο προσωπικό, όπως για παράδειγμα η ΟΣΥ που χρειάζεται 300 οδηγούς.
Περιγράφοντας τις αλλαγές που έρχονται στις συγκοινωνίες, ο επικεφαλής του ΟΑΣΑ κ. Γρηγόρης Δημητριάδης δήλωσε ότι δημιουργείται ένα δίκτυο με συνδυασμένες μετακινήσεις που θα επανασχεδιάσει τις γραμμές των λεωφορείων, ώστε να «κουμπώνουν» με το μετρό.
Από την μείωση στις τιμές των εισιτηρίων το υπουργείο Υποδομών εκτιμά ότι οι συγκοινωνιακοί φορείς θα απωλέσουν σε ετήσια βάση 10 εκατ. ευρώ, τα οποία όμως θεωρείται ότι μπορεί να ισοφαρίσει η αύξηση των μετακινήσεων και η ποιοτική αναβάθμιση των ΜΜΜ.
Ήδη, σύμφωνα με τον επικεφαλής του ΟΑΣΑ κ. Γρηγόρη Δημητριάδη, το α΄ τρίμηνο του έτους παρατηρείται αύξηση εσόδων 6,3 εκατ. ευρώ από τις κάρτες. Όπως είπε, ο όμιλος ΟΑΣΑ απασχολεί 8.500 εργαζόμενους, εξυπηρετεί 636 εκ. πολίτες και 1 εκατομμύριο μοναδικούς επιβάτες την ημέρα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr