Ο «τρελοκαμπέρος» «ξαναγύρισε» στην Πρέβεζα!
24.06.2014
16:14
Συλλέκτης κατασκεύασε πιστό αντίγραφο του πρώτου ελληνικού αεροπλάνου, που πιλόταρε ο Δημήτριος Καμπέρος - ο πρώτος Έλληνας πιλότος - και το οποίο φιλοξενείται στον κήπο του ιδιωτικού Μουσείου Τεχνών και Επιστημών Ηπείρου
Με βάση τα σχέδια και τις φωτογραφίες από το πρώτο ελληνικό αεροπλάνο τύπου Henri Farman, που εκτίθενται στο Πολεμικό Μουσείο Αθηνών, ένας δεινός συλλέκτης από την Πρέβεζα, κατασκεύασε πιστό αντίγραφο, το οποίο φιλοξενείται στον κήπο του ιδιωτικού Μουσείου Τεχνών και Επιστημών Ηπείρου.
Ο Χαράλαμπος Γκούβας, ορθοπεδικός χειρουργός, εδώ και 40 χρόνια, ασχολείται με διάφορες συλλογές, τις οποίες ομαδοποίησε και δημιούργησε έτσι το δικό του Μουσείο στο 16ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Πρέβεζας- Ιωαννίνων στη θέση Φλάμπουρα.
Ο συλλέκτης, είπε στο ΑΠΕ- ΜΠΕ, ότι το αεροπλάνο κατασκευάστηκε με δική του οικονομική επιβάρυνση και εποπτεία, από δύο σιδεράδες της Πρέβεζας. Το αεροπλάνο αποτελείται από σίδερα, πανιά και έναν κινητήρα. Οι λόγοι που τον ώθησαν σε αυτήν τη δημιουργία, όπως επισήμανε, μεταξύ άλλων, είναι το γεγονός, ότι η Ελλάδα, είναι η πρώτη χώρα που χρησιμοποίησε αεροπλάνο σε πολεμικές επιχειρήσεις.
Ο κ. Γκούβας αναφέρει χαρακτηριστικά, ότι « η Κυβέρνηση Ελ. Βενιζέλου το 1911, είχε την προνοητικότητα να στείλει 4 Έλληνες αξιωματικούς στη Γαλλία να εκπαιδευτούν ως πιλότοι, από τον Henri Farman.
Το 1912 η Ελλάδα αγόρασε τέσσερα αεροπλάνα. Αυτά προσγειώθηκαν τον Οκτώβριο 1912 στο υποτυπώδες αεροδρόμιο Νικόπολης, απέναντι από την ψησταριά του Αρίστου Ακρίβη και από εκεί έκαναν αναγνωριστικές πτήσεις στο Μπιζάνι.
Ο ριψοκίνδυνος Δημήτριος Καμπέρος είναι ο πρώτος Έλληνας πιλότος που πέταξε πάνω από τις θέσεις των Τούρκων στην Ήπειρο, εξ' ου και η φράση "μωρή τρελλοκαμπέρω"». Το Μουσείο απέχει 3 χιλιόμετρα από το σημείο απογείωσης του πολεμικού αεροπλάνου.
Ο Χαράλαμπος Γκούβας, ορθοπεδικός χειρουργός, εδώ και 40 χρόνια, ασχολείται με διάφορες συλλογές, τις οποίες ομαδοποίησε και δημιούργησε έτσι το δικό του Μουσείο στο 16ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Πρέβεζας- Ιωαννίνων στη θέση Φλάμπουρα.
Ο συλλέκτης, είπε στο ΑΠΕ- ΜΠΕ, ότι το αεροπλάνο κατασκευάστηκε με δική του οικονομική επιβάρυνση και εποπτεία, από δύο σιδεράδες της Πρέβεζας. Το αεροπλάνο αποτελείται από σίδερα, πανιά και έναν κινητήρα. Οι λόγοι που τον ώθησαν σε αυτήν τη δημιουργία, όπως επισήμανε, μεταξύ άλλων, είναι το γεγονός, ότι η Ελλάδα, είναι η πρώτη χώρα που χρησιμοποίησε αεροπλάνο σε πολεμικές επιχειρήσεις.
Ο κ. Γκούβας αναφέρει χαρακτηριστικά, ότι « η Κυβέρνηση Ελ. Βενιζέλου το 1911, είχε την προνοητικότητα να στείλει 4 Έλληνες αξιωματικούς στη Γαλλία να εκπαιδευτούν ως πιλότοι, από τον Henri Farman.
Το 1912 η Ελλάδα αγόρασε τέσσερα αεροπλάνα. Αυτά προσγειώθηκαν τον Οκτώβριο 1912 στο υποτυπώδες αεροδρόμιο Νικόπολης, απέναντι από την ψησταριά του Αρίστου Ακρίβη και από εκεί έκαναν αναγνωριστικές πτήσεις στο Μπιζάνι.
Ο ριψοκίνδυνος Δημήτριος Καμπέρος είναι ο πρώτος Έλληνας πιλότος που πέταξε πάνω από τις θέσεις των Τούρκων στην Ήπειρο, εξ' ου και η φράση "μωρή τρελλοκαμπέρω"». Το Μουσείο απέχει 3 χιλιόμετρα από το σημείο απογείωσης του πολεμικού αεροπλάνου.
Οι φωτογραφίες αναδημοσιεύονται από το pamepreveza.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr