Υπ. Παιδείας: «Λάθος στον αλγόριθμο» ήταν το πρόβλημα με τη χαμηλή βαθμολογία στην Α' Λυκείου
27.06.2014
15:31
Το λάθος εντοπίστηκε στον αλγόριθμο που χρησιμοποιούσαν οι διορθωτές - Κλήθηκαν να προχωρήσουν στην ιδιόχειρη βαθμολόγηση των γραπτών ή να κάνουν χρήση του σωστού αλγορίθμου
Μεγάλο είναι το ζήτημα που ανέκυψε με τη βαθμολόγηση των γραπτών στις προαγωγικές εξετάσεις της Α' Λυκείου, καθώς, σύμφωνα με παλαιότερο δημοσίευμα, ειδικά στην Άλγεβρα φέρεται να έχει γράψει κάτω από τη βάση ποσοστό 20% του μαθητικού πληθυσμού. Μάλιστα, σύμφωνα με βαθμολογητές σχολείων, το μεγάλο αυτό πρόβλημα με την Άλγεβρα προκλήθηκε διότι το 50% των ερωτημάτων επελέγη από την Τράπεζα Θεμάτων.
Ωστόσο, το υπουργείο Παιδείας έρχεται να απαντήσει στο σάλο που προκλήθηκε -καθώς πολλοί είναι οι μαθητές που θα κληθούν να δώσουν ξανά εξετάσεις το Σεπτέμβριο (αλλιώς θα μείνουν στην ίδια τάξη)- διευκρινίζοντας πως πρόκειται για «τεχνικής φύσεως πρόβλημα».
Συγκεκριμένα, το λάθος εντοπίστηκε στον αλγόριθμο που χρησιμοποιούσαν οι διορθωτές για τη βαθμολόγηση των γραπτών και είχε ως αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να βαθμολογηθούν με κάτω από τη βάση. Κατόπιν αυτού, οι διορθωτές κλήθηκαν να προχωρήσουν στην ιδιόχειρη βαθμολόγηση των γραπτών ή να κάνουν χρήση του σωστού αλγορίθμου.
Πήγες του υπουργείου Παιδείας τόνιζαν ότι δεν θα υπάρξει καθυστέρηση στην έκδοση των αποτελεσμάτων, ενώ επισήμαναν ότι δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα για τις επιδόσεις των μαθητών, αν δεν υπάρξει μεγαλύτερο δείγμα ή ακόμη και τα τελικά αποτελέσματα.
Το παλαιότερο δημοσίευμα ανέφερε πως ενδεχομένως σε κάποια μαθήματα το ποσοστό των μαθητών που έχει γράψει κάτω από τη βάση έφτανε ακόμη και το 40%. Αιτία αυτής της «βουτιάς» θεωρήθηκε η Τράπεζα Θεμάτων από την οποία αντλήθηκε για πρώτη φορά φέτος το 50% των ερωτημάτων στις εξετάσεις, ενώ ο υπουργός παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος έσπευσε να διευκρινίσει την Πέμπτη πως «το υπουργείο βιάστηκε να εφαρμόσει την Τράπεζα Θεμάτων», σπεύδοντας να προσθέσει πως δεν θα καταργηθεί, ωστόσο «θα γίνουν βελτιώσεις, εάν χρειαστεί, αφού βγουν οι βαθμολογίες».
Δερμεντζόπουλος: «Έχουμε εμπιστοσύνη στο θεσμό της Τράπεζας Θεμάτων»
Ωστόσο, το υπουργείο Παιδείας έρχεται να απαντήσει στο σάλο που προκλήθηκε -καθώς πολλοί είναι οι μαθητές που θα κληθούν να δώσουν ξανά εξετάσεις το Σεπτέμβριο (αλλιώς θα μείνουν στην ίδια τάξη)- διευκρινίζοντας πως πρόκειται για «τεχνικής φύσεως πρόβλημα».
Συγκεκριμένα, το λάθος εντοπίστηκε στον αλγόριθμο που χρησιμοποιούσαν οι διορθωτές για τη βαθμολόγηση των γραπτών και είχε ως αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να βαθμολογηθούν με κάτω από τη βάση. Κατόπιν αυτού, οι διορθωτές κλήθηκαν να προχωρήσουν στην ιδιόχειρη βαθμολόγηση των γραπτών ή να κάνουν χρήση του σωστού αλγορίθμου.
Πήγες του υπουργείου Παιδείας τόνιζαν ότι δεν θα υπάρξει καθυστέρηση στην έκδοση των αποτελεσμάτων, ενώ επισήμαναν ότι δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα για τις επιδόσεις των μαθητών, αν δεν υπάρξει μεγαλύτερο δείγμα ή ακόμη και τα τελικά αποτελέσματα.
Το παλαιότερο δημοσίευμα ανέφερε πως ενδεχομένως σε κάποια μαθήματα το ποσοστό των μαθητών που έχει γράψει κάτω από τη βάση έφτανε ακόμη και το 40%. Αιτία αυτής της «βουτιάς» θεωρήθηκε η Τράπεζα Θεμάτων από την οποία αντλήθηκε για πρώτη φορά φέτος το 50% των ερωτημάτων στις εξετάσεις, ενώ ο υπουργός παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος έσπευσε να διευκρινίσει την Πέμπτη πως «το υπουργείο βιάστηκε να εφαρμόσει την Τράπεζα Θεμάτων», σπεύδοντας να προσθέσει πως δεν θα καταργηθεί, ωστόσο «θα γίνουν βελτιώσεις, εάν χρειαστεί, αφού βγουν οι βαθμολογίες».
Δερμεντζόπουλος: «Έχουμε εμπιστοσύνη στο θεσμό της Τράπεζας Θεμάτων»
Ανησυχία προκαλούν οι εκτιμήσεις για υψηλό ποσοστό αποτυχίας των μαθητών της Α’ Λυκείου, χάρη στην εφαρμογή της θεματοδοσίας από την Τράπεζα Θεμάτων, ωστόσο ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων δήλωσε, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, πως: «Αξιολόγηση και βελτίωση του θεσμού της Τράπεζας Θεμάτων θα υπάρξει εντός των ημερών με τη συγκέντρωση των αποτελεσμάτων της Α’ Λυκείου από τα σχολεία της Επικράτειας».
Ειδικότερα ο κ. Δερμεντζόπουλος αναφερόμενος στην αρνητική κριτική που προκλήθηκε από τα αποτελέσματα των εξετάσεων, διευκρίνισε ότι «η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων φέτος ήταν υποχρέωση που προέκυπτε από τον ν. 4186/13. Υπήρξε μια πρόταση από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, για μια πιλοτική εφαρμογή αλλά η προηγούμενη πολιτική ηγεσία επέλεξε την εφαρμογή του νόμου. Αυτό είναι θεσμικά σωστό και έτσι έπρεπε να γίνει».
Μιλώντας για τα υψηλά ποσοστά αποτυχίας που σημειώθηκαν σε κάποια σχολεία υπογράμμισε: «Αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχει συνολική εικόνα σε πανελλαδικό επίπεδο και για να εξαχθούν συμπεράσματα θα πρέπει να υπάρξει πλήρης εικόνα η οποία θα αποκτηθεί στα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας». Σύμφωνα με το «αίτημα που έστειλα προς όλες τις διευθύνσεις, να μου αποσταλούν τα αποτελέσματα της Α’ Λυκείου από όλα τα σχολεία της χώρας για τη φετινή χρονιά που ίσχυσε για πρώτη φορά η Τράπεζα Θεμάτων, καθώς και για την περσινή, οπότε η σύγκριση αυτών των δύο θα μας δώσει κάποια συμπεράσματα».
Για την Τράπεζα Θεμάτων ο υφυπουργός τόνισε πως «πρόκειται για έναν θεσμό που και η προηγούμενη ηγεσία τον στήριξε και τον πέρασε από τη Βουλή και η σημερινή τον στηρίζει». Από εκεί και πέρα, πρόσθεσε «βεβαίως μπορεί να κάνουμε κάποιες βελτιώσεις όταν προκύπτουν κάποιες αδυναμίες κατά τη περίοδο της εφαρμογής οποιουδήποτε νόμου».
Σχετικά με τους χαρακτηρισμούς των θεμάτων ως «δυσνόητα και εκτός σχολικής πραγματικότητας» ο υφυπουργός απέκλεισε αποφασιστικά κάτι τέτοιο υπογραμμίζοντας ότι η Τράπεζα Θεμάτων αποτελείται από σειρά θεμάτων της ύλης που έχει διδαχθεί.
Ο υφυπουργός ερωτηθείς για την επιπλέον επιβάρυνση της βαθμολόγησης και από την εφαρμογή μιας ακόμη νέας ρύθμισης που θέλει τους μαθητές να έχουν τον βαθμό 10 ως μέσο όρο σε κάθε βασικό μάθημα, με αποτέλεσμα το υψηλό ποσοστό των μετεξεταστέων, σημείωσε ότι πρόκειται για διαφορετικό θέμα και ότι δεν πρέπει να τα συσχετίζουμε. «Απλά εφαρμόζονται και τα δύο για πρώτη φορά φέτος. Άλλο λοιπόν το θέμα για την Τράπεζα Θεμάτων, άλλο το θέμα αυτό του μέσου όρου του 8 ή του 10 σε κάποια μαθήματα. Αυτό το δεύτερο θέμα αφορά τον συμψηφισμό των τριών μαθημάτων των φυσικών επιστημών όπου θα πρέπει με έναν μέσο όρο 8 και επάνω να είσαι προακτέος. Το 8 ισχύει στις φυσικές επιστήμες, ισχύει το 10 στα φιλολογικά και στα μαθηματικά και ισχύουν όλα όσα προβλέπει ο νόμος».
Κλείνοντας ο κ. Δερμεντζόπουλος βεβαίωσε ότι η νέα ηγεσία του υπουργείου δεν προτίθεται να ανατρέψει τον νόμο ούτε να κάνει αλλοιώσεις επάνω στο πνεύμα και στην ουσία του νόμου.
«Την επόμενη εβδομάδα θα έχουμε πλήρη στοιχεία» επανέλαβε. Από εκεί και μετά θα ακολουθήσουν τα συμπεράσματα. «Βεβαίως» αποδέχεται, «υπάρχει μια εκτίμηση που μιλά για μεγάλο ποσοστό αποτυχίας αλλά μην ρίχνουμε το ανάθεμα στην Τράπεζα Θεμάτων. Η Τράπεζα Θεμάτων είναι ένας θεσμός που πραγματικά πιστεύω θα βοηθήσει την Παιδεία. Εμείς εδώ στο υπουργείο, στο σύνολό της η πολιτική ηγεσία, αυτό που προσπαθούμε είναι μέσα από τις εφαρμογές των νόμων -ειδικά αυτή την περίοδο, που όπως είναι γνωστό οι εξεταστικές περίοδοι είναι από τις δυσκολότερες στην εκπαιδευτική κοινότητα και κυρίως για τα παιδιά- να δημιουργήσουμε ένα αίσθημα ασφάλειας, αξιοπιστίας και ηρεμίας».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr