Υπ. Παιδείας: Το «Βατερλώ» στην Α' Λυκείου ήταν πέρυσι και όχι φέτος
03.07.2014
14:00
Ο υφυπουργός Παιδείας παρέθεσε στοιχεία, που δείχουν ότι η αποτυχία πέρυσι, χωρίς την Τράπεζα Θεμάτων, ήταν μεγαλύτερη από φέτος
Τα στοιχεία για τα ποσοστά των μαθητών που έγραψαν κάτω από τη βάση φέτος, πρώτη χρονιά της εφαρμογής του θεσμού της Τράπεζας Θεμάτων, και αντίστοιχα στοιχεία για πέρυσι, όταν ο προβιβασμός των μαθητών έγινε με τον προηγούμενο νόμο, κατέθεσε στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας, Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος, κληθείς να απαντήσει σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Θανάση Πετράκου.
Ο υφυπουργός είπε ότι το υπουργείο στηρίζει το θεσμό της Τράπεζας Θεμάτων, πρόσθεσε όμως ότι κατατίθεται άμεσα στη Βουλή τροπολογία για το ζήτημα της προαγωγής.
Πρόκειται για τροπολογία, την οποία ανακοίνωσε ουσιαστικά από χθες το υπουργείο Παιδείας και που θα αποτελεί βαθμολογική οδηγία για την αντιμετώπιση των μαθητών της Α' Λυκείου, που έδωσαν φέτος με το σύστημα της Τράπεζας Θεμάτων.
Από την πρώτη ημέρα εφαρμογής αυτού του θεσμού, όπως είπε ο υφυπουργός, το υπουργείο ξεκίνησε έρευνα μέσα από τις αρμόδιες υπηρεσίες και συγκέντρωσε τα βαθμολογικά στοιχεία της φετινής και της περυσινής Α' Λυκείου.
«Οι μαθητές της Α' Λυκείου που έδωσαν εξετάσεις με το περσινό σύστημα, χωρίς την Τράπεζα Θεμάτων, είχαν μεγαλύτερα ποσοστά αποτυχίας, κάτω από το 10, απ' ότι φέτος με την Τράπεζα Θεμάτων» είπε ο υφυπουργός και παρέδωσε τα στοιχεία «ως απάντηση σε όσους αμφισβητούν την Τράπεζα Θεμάτων».
Αναφερόμενος στο ποσοστό των μαθητών που παραπέμπονται για επανεξέταση το Σεπτέμβριο, ο κ. Δερμεντζόπουλος είπε ότι η δεύτερη φάση της έρευνας δείχνει ότι τα ποσοστά αυτά θα φθάσουν κάπου στο 20% με 23%. Τα στοιχεία πιθανότατα θα δημοσιοποιηθούν αύριο.
Ο υφυπουργός είπε ότι το υπουργείο στηρίζει το θεσμό της Τράπεζας Θεμάτων, πρόσθεσε όμως ότι κατατίθεται άμεσα στη Βουλή τροπολογία για το ζήτημα της προαγωγής.
Πρόκειται για τροπολογία, την οποία ανακοίνωσε ουσιαστικά από χθες το υπουργείο Παιδείας και που θα αποτελεί βαθμολογική οδηγία για την αντιμετώπιση των μαθητών της Α' Λυκείου, που έδωσαν φέτος με το σύστημα της Τράπεζας Θεμάτων.
Από την πρώτη ημέρα εφαρμογής αυτού του θεσμού, όπως είπε ο υφυπουργός, το υπουργείο ξεκίνησε έρευνα μέσα από τις αρμόδιες υπηρεσίες και συγκέντρωσε τα βαθμολογικά στοιχεία της φετινής και της περυσινής Α' Λυκείου.
«Οι μαθητές της Α' Λυκείου που έδωσαν εξετάσεις με το περσινό σύστημα, χωρίς την Τράπεζα Θεμάτων, είχαν μεγαλύτερα ποσοστά αποτυχίας, κάτω από το 10, απ' ότι φέτος με την Τράπεζα Θεμάτων» είπε ο υφυπουργός και παρέδωσε τα στοιχεία «ως απάντηση σε όσους αμφισβητούν την Τράπεζα Θεμάτων».
Αναφερόμενος στο ποσοστό των μαθητών που παραπέμπονται για επανεξέταση το Σεπτέμβριο, ο κ. Δερμεντζόπουλος είπε ότι η δεύτερη φάση της έρευνας δείχνει ότι τα ποσοστά αυτά θα φθάσουν κάπου στο 20% με 23%. Τα στοιχεία πιθανότατα θα δημοσιοποιηθούν αύριο.
Ο κ. Δερμεντζόπουλος δεν αμφισβήτησε τις επισημάνσεις της ΟΛΜΕ ότι τα ποσοστά αυτά ήταν στο 6% πέρυσι, είπε όμως ότι θα κατατεθεί τροπολογία που θα βελτιώνει το νόμο, αλλά δεν θα αλλοιώνει το πνεύμα.
Πιθανόν να χρειάζεται βελτίωση ο τρόπος προαγωγής, είπε και δέχθηκε ότι υπάρχει κάποια στρέβλωση, διότι ένας μαθητής του «19» μέσο όρο μπορεί να κοπεί, επειδή σε κάποιο μάθημα είναι κάτω από τη βάση.
Αυτά όμως θα τα διορθώσει τροπολογία που θα έρθει για συζήτηση στη Βουλή την προσεχή εβδομάδα, όπως ανακοίνωσε.
Από τα στοιχεία που κατέθεσε στη Βουλή ο υφυπουργός, προκύπτει ότι το ποσοστό των μαθητών με γραπτά στην Α' Λυκείου κάτω από τη βάση, κινήθηκε:
• Στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία το 2013-14 σε ποσοστό 31% και πέρυσι σε ποσοστό 36%
• Στη Νέα Ελληνική Λογοτεχνία το ποσοστό φέτος ήταν 10% και πέρυσι ήταν 16%
• Στη Νέα Ελληνική Γλώσσα φέτος το ποσοστό ήταν 14% και πέρυσι 16%
• Στην Ιστορία φέτος το ποσοστό ήταν 37% και πέρυσι ήταν 38%.
• Στην 'Αλγεβρα φέτος το ποσοστό ήταν 48% και πέρυσι ήταν 57%.
• Στη Γεωμετρία φέτος το ποσοστό ήταν 47% και πέρυσι ήταν 56%
• Στη Φυσική φέτος το ποσοστό ήταν 50% και πέρυσι ήταν 56%
• Στη Χημεία φέτος το ποσοστό ήταν 48% και πέρυσι ήταν 53%
• Στη Βιολογία φέτος το ποσοστό ήταν 41% και πέρυσι ήταν 34%.
Ο υφυπουργός Παιδείας κατέθεσε τα στοιχεία, σχολιάζοντας ότι φέτος οι μαθητές που έγραψαν κάτω από το «10» ήταν λιγότεροι σε σχέση με πέρυσι, απορρίπτοντας τις αιτιάσεις όσων μιλούν για «Βατερλώ» με την τράπεζα θεμάτων.
Είχε προηγηθεί ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θανάσης Πετράκος, που είπε ότι η Τράπεζα Θεμάτων οδηγεί σε σφαγή χιλιάδες μαθητές της Α' Λυκείου και ότι το σύστημα απέτυχε, ότι πρέπει να επανέλθει η προαγωγή των μαθητών με το παλαιό σύστημα και κυρίως να μην μετρήσει ο βαθμός της Α' Λυκείου στις εισαγωγικές.
Πιθανόν να χρειάζεται βελτίωση ο τρόπος προαγωγής, είπε και δέχθηκε ότι υπάρχει κάποια στρέβλωση, διότι ένας μαθητής του «19» μέσο όρο μπορεί να κοπεί, επειδή σε κάποιο μάθημα είναι κάτω από τη βάση.
Αυτά όμως θα τα διορθώσει τροπολογία που θα έρθει για συζήτηση στη Βουλή την προσεχή εβδομάδα, όπως ανακοίνωσε.
Από τα στοιχεία που κατέθεσε στη Βουλή ο υφυπουργός, προκύπτει ότι το ποσοστό των μαθητών με γραπτά στην Α' Λυκείου κάτω από τη βάση, κινήθηκε:
• Στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία το 2013-14 σε ποσοστό 31% και πέρυσι σε ποσοστό 36%
• Στη Νέα Ελληνική Λογοτεχνία το ποσοστό φέτος ήταν 10% και πέρυσι ήταν 16%
• Στη Νέα Ελληνική Γλώσσα φέτος το ποσοστό ήταν 14% και πέρυσι 16%
• Στην Ιστορία φέτος το ποσοστό ήταν 37% και πέρυσι ήταν 38%.
• Στην 'Αλγεβρα φέτος το ποσοστό ήταν 48% και πέρυσι ήταν 57%.
• Στη Γεωμετρία φέτος το ποσοστό ήταν 47% και πέρυσι ήταν 56%
• Στη Φυσική φέτος το ποσοστό ήταν 50% και πέρυσι ήταν 56%
• Στη Χημεία φέτος το ποσοστό ήταν 48% και πέρυσι ήταν 53%
• Στη Βιολογία φέτος το ποσοστό ήταν 41% και πέρυσι ήταν 34%.
Ο υφυπουργός Παιδείας κατέθεσε τα στοιχεία, σχολιάζοντας ότι φέτος οι μαθητές που έγραψαν κάτω από το «10» ήταν λιγότεροι σε σχέση με πέρυσι, απορρίπτοντας τις αιτιάσεις όσων μιλούν για «Βατερλώ» με την τράπεζα θεμάτων.
Είχε προηγηθεί ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θανάσης Πετράκος, που είπε ότι η Τράπεζα Θεμάτων οδηγεί σε σφαγή χιλιάδες μαθητές της Α' Λυκείου και ότι το σύστημα απέτυχε, ότι πρέπει να επανέλθει η προαγωγή των μαθητών με το παλαιό σύστημα και κυρίως να μην μετρήσει ο βαθμός της Α' Λυκείου στις εισαγωγικές.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr