Το δελτίο των Οκτώ βλάπτει σοβαρά τον γάμο
05.08.2014
06:32
Στην Αντίπαρο Μπακογιάννης - Κοσιώνη, με σακίδια στυλ Σταύρος
Ο γάμος της Μαρίας Σαράφογλου στο «ταμείο» της δημοσιότητας
Ενδεχομένως δεν είναι κάτι περισσότερο και πιο αλλόκοτο από μια σύμπτωση, φαίνεται όμως ότι οι κυρίες των κεντρικών δελτίων ειδήσεων διαπρέπουν στην τηλεόραση και αντιμετωπίζουν περιπλοκές στον ιδιωτικό τους βίο.
Ο ανθόσπαρτος συζυγικός βίος δεν φαίνεται να συνάδει με την πίεση και τις υποχρεώσεις μιας ανκοργούμαν πρώτης γραμμής - εκτός αν συμβαίνει απλώς η τρέχουσα περίοδος να βρίσκει τις σταρ των δελτίων σε φάση αναθεώρησης της προσωπικής τους ζωής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, από κάθε άποψη, είναι ενδεχομένως το ειδύλλιο της Σίας Κοσιώνη με τον Κώστα Μπακογιάννη.
Σαν ερωτευμένο ζευγαράκι εφήβων, η ανκοργούμαν του ΣΚΑΪ και ο νέος περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας περνούν τις διακοπές τους στην Αντίπαρο, ζουν το αίσθημά τους και αδιαφορούν για τους παπαράτσι που τους ακολουθούν σε κάθε τους βήμα
Εκ των υστέρων, θα μπορούσε κανείς να διακρίνει ακόμη και ένα κρυμμένο μήνυμα στο βασικό προεκλογικό σύνθημα με το οποίο ο εγγονός του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη διεκδίκησε τη νίκη στις αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαΐου: «Αλλάζουμε - Στην καρδιά της Ελλάδας». Το κλειδί για την ορθή αποκωδικοποίηση της φράσης είναι ορισμένες φωτογραφίες - οι πιο πρόσφατες δείχνουν τον λίαν προσεχώς περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας χέρι-χέρι με τη Σία Κοσιώνη, σε διάθεση ρομαντικού παραθερισμού στην Αντίπαρο. Κάποια άλλα στιγμιότυπα, χρονολογούμενα στην περασμένη άνοιξη, απεικόνιζαν το ζεύγος να αποφεύγει τόσο επιμελώς τις διαχύσεις δημοσίως ώστε τελικά επιτύγχαναν το αντίθετο, δηλαδή επιβεβαίωναν τη φήμη περί του αισθήματος που σιγόβραζε ανάμεσά τους. Πλέον, μετά τα παπαρατσικά πειστήρια της Αντιπάρου, που δημοσιεύτηκαν κατ’ αποκλειστικότητα σε εβδομαδιαίο περιοδικό, κανείς δεν αμφιβάλλει ότι ο Κώστας Μπακογιάννης και η Σία Κοσιώνη εφάρμοσαν κατά γράμμα το προεκλογικό σλόγκαν: άλλαξαν αμφότεροι και ακολούθησαν την καρδιά τους. Συγκεκριμένα, δε, ο γιος της Ντόρας Μπακογιάννη θα πρέπει να θεωρεί ιδιαίτερα καλότυχο το σύνθημα περί αλλαγής, καρδιάς κ.λπ., καθώς με αυτό κέρδισε την εκλογή του, ενώ βρήκε και νέο αμόρε με όλα όσα συνέβησαν τους προηγούμενους μήνες στην προσωπική του ζωή, με το διαζύγιό του αλλά και το ζήτημα που προέκυψε σε σχέση με το παιδί που απέκτησε εκτός γάμου.
Ο ανθόσπαρτος συζυγικός βίος δεν φαίνεται να συνάδει με την πίεση και τις υποχρεώσεις μιας ανκοργούμαν πρώτης γραμμής - εκτός αν συμβαίνει απλώς η τρέχουσα περίοδος να βρίσκει τις σταρ των δελτίων σε φάση αναθεώρησης της προσωπικής τους ζωής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, από κάθε άποψη, είναι ενδεχομένως το ειδύλλιο της Σίας Κοσιώνη με τον Κώστα Μπακογιάννη.
Σαν ερωτευμένο ζευγαράκι εφήβων, η ανκοργούμαν του ΣΚΑΪ και ο νέος περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας περνούν τις διακοπές τους στην Αντίπαρο, ζουν το αίσθημά τους και αδιαφορούν για τους παπαράτσι που τους ακολουθούν σε κάθε τους βήμα
Εκ των υστέρων, θα μπορούσε κανείς να διακρίνει ακόμη και ένα κρυμμένο μήνυμα στο βασικό προεκλογικό σύνθημα με το οποίο ο εγγονός του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη διεκδίκησε τη νίκη στις αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαΐου: «Αλλάζουμε - Στην καρδιά της Ελλάδας». Το κλειδί για την ορθή αποκωδικοποίηση της φράσης είναι ορισμένες φωτογραφίες - οι πιο πρόσφατες δείχνουν τον λίαν προσεχώς περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας χέρι-χέρι με τη Σία Κοσιώνη, σε διάθεση ρομαντικού παραθερισμού στην Αντίπαρο. Κάποια άλλα στιγμιότυπα, χρονολογούμενα στην περασμένη άνοιξη, απεικόνιζαν το ζεύγος να αποφεύγει τόσο επιμελώς τις διαχύσεις δημοσίως ώστε τελικά επιτύγχαναν το αντίθετο, δηλαδή επιβεβαίωναν τη φήμη περί του αισθήματος που σιγόβραζε ανάμεσά τους. Πλέον, μετά τα παπαρατσικά πειστήρια της Αντιπάρου, που δημοσιεύτηκαν κατ’ αποκλειστικότητα σε εβδομαδιαίο περιοδικό, κανείς δεν αμφιβάλλει ότι ο Κώστας Μπακογιάννης και η Σία Κοσιώνη εφάρμοσαν κατά γράμμα το προεκλογικό σλόγκαν: άλλαξαν αμφότεροι και ακολούθησαν την καρδιά τους. Συγκεκριμένα, δε, ο γιος της Ντόρας Μπακογιάννη θα πρέπει να θεωρεί ιδιαίτερα καλότυχο το σύνθημα περί αλλαγής, καρδιάς κ.λπ., καθώς με αυτό κέρδισε την εκλογή του, ενώ βρήκε και νέο αμόρε με όλα όσα συνέβησαν τους προηγούμενους μήνες στην προσωπική του ζωή, με το διαζύγιό του αλλά και το ζήτημα που προέκυψε σε σχέση με το παιδί που απέκτησε εκτός γάμου.
Πολύ μακριά από τις τυπικότητες που επιβάλλουν στο προσωπικό τους στυλ οι δημοσιογραφικές και πολιτικές τους υποχρεώσεις, με τα ασορτί σακίδια πλάτης και τον γενικότερο εκδρομικό ενδυματολογικό κώδικα που επέλεξαν, Κοσιώνη και Μπακογιάννης υπογραμμίζουν την απόφασή τους να αναμειχθούν με τους κοινούς θνητούς. Και, κυρίως, χωρίς καμία προσπάθεια να αυτολογοκριθούν ή να κρυφτούν, ο Κώστας και η Σία περιφέρουν τον φρέσκο έρωτά τους στο Αιγαίο.
Αντιπαριώτικη αντιστάρ: Νοτισμένη με την αρμύρα του Αιγαίου, η Σία σπάει τα ιερά για τηλεπαρουσιάστρια δεσμά του ταγέρ σουλατσάροντας στα στενά του νησιού με ένα απλό πλην βαθιά απελευθερωτικό χακί tank top
Η ανεπιτήδευτη νεανική τους εμφάνιση «διαδηλώνει» για λογαριασμό τους το δικαίωμα να ζήσουν χωρίς να δίνουν λογαριασμό γι’ αυτό που είναι ή γι’ αυτό που υπήρξαν. Μπανάκια, βολτούλες στα δρομάκια της Αντιπάρου χεράκι-χεράκι -και μπόλικα ακόμη υποκοριστικά- χαρακτηρίζουν όχι μόνο την πρόσφατη εμφάνιση του ζεύγους, αλλά συνολικά την κατάφορτη αισθήματος εναρκτήρια φάση του δεσμού τους. Η Σία Κοσιώνη, για παράδειγμα, μόλις πριν από έναν χρόνο είχε θεαθεί σε ελληνικό αεροδρόμιο να διαπληκτίζεται άγρια με τον πρώην σύζυγό της Μιχάλη Λεάνη, τον αθλητικογράφο και ιστορικό στέλεχος του αρχικού θεσσαλονικιώτικου πυρήνα περί τον Αντώνη Κανάκη, της παρέας που ξεκίνησε από το «Κομφούζιο» της ΕΤ3 και κατά κάποιον τρόπο εξακολουθεί να ταράζει τα τηλεοπτικά νερά έως σήμερα με το «Ράδιο Αρβύλα» του ΑΝΤ1. Το πάλαι ποτέ αγαπημένο ζεύγος Κοσιώνη - Λεάνη είχε φτάσει μάλλον στο σημείο που δεν έχει επιστροφή, καθώς φιλονικούσε δημοσίως αδιαφορώντας για την αναγνωρισιμότητα - τουλάχιστον της παρουσιάστριας του ΣΚΑΪ. Εκτός εαυτού και καπνίζοντας μανιωδώς, η Σία άφησε έναν άλλον, πολύ πιο εκδηλωτικό εαυτό να πρωταγωνιστήσει στη συγκεκριμένη σκηνή.
Κι αυτό έμοιαζε εντελώς παράταιρο με την προσωπικότητά της, που είναι γνωστή -τουλάχιστον αν κρίνει κανείς από την τηλεοπτική περσόνα που έχει καθιερώσει τα τελευταία χρόνια- ως ζωντανή απεικόνιση του αλεξίσφαιρου αυτοελέγχου. Το ότι πίσω από την επαγγελματική, κουμπωμένη και αρραγή ευπρέπεια του στούντιο υπήρχε μια άλλη Σία Κοσιώνη κάποιοι το υποπτεύονταν και πολλοί το εύχονταν. Ο Κώστας Μπακογιάννης έχει το προνόμιο να γνωρίζει αυτή την άλλη όψη της Σίας, όπως φαίνεται από τις χαλαρές πόζες που μοιράζεται μαζί της στην Αντίπαρο. Ακόμα και η επιλογή ενός τόσο μικρού νησιού μαρτυρά τη διάθεση του νεαρού ζεύγους: η επίγνωση ότι θα γίνουν εύκολα αντιληπτοί απλώς δεν έχει πια καμία σημασία. Συνήθως αυτού του είδους η ανεμελιά είναι ευθέως ανάλογη της σοβαρότητας ενός ειδυλλίου, καθώς η όποια τήρηση των προσχημάτων καθίσταται κενή νοήματος και εξουδετερώνεται από την ορμή του αισθήματος.
Ερωτας πρωτο τραπεζι πιστα: Το «Πρώτο Θέμα» είχε δημοσιεύει στιγμιότυπο από την πρώτη κοινή δημόσια εμφάνιση της Σίας Κοσιώνη με τον Κώστα Μπακογιάννη στα μπουζούκια, συντροφιά με τους επίσης ερωτευμένους Ανδρέα Παπαδόπουλο και Αλεξία Μπακογιάννη
Η Σία και το σόι
Οταν η πολιτική συνευρίσκεται με τη δημοσιογραφία, οι ισορροπίες ανάμεσα στους θεσμούς, στις εξουσίες και τα άτομα που τις εκφράζουν μοιραία αποσταθεροποιούνται. Ωστόσο, αν υπάρχει ένα οικογενειακό περιβάλλον που διεκδικεί το δικαίωμα συγγραφής ενός άτυπου «βιβλίου οδηγιών χρήσης» σχετικά με το ζήτημα, αυτό είναι αναμφίβολα της Ντόρας Μπακογιάννη. Επομένως, η Σία Κοσιώνη εισέρχεται σε έναν κύκλο ήδη εξοικειωμένο με τις ιδιαιτερότητες -ή και τους κινδύνους- που συνεπάγεται η επαγγελματική ιδιότητά της ως διακεκριμένης και καθημερινά προβεβλημένης ανκοργούμαν. Δικαίως, λοιπόν, μπορεί κάποιος να φανταστεί ότι η επόμενη σύνδεση του ΣΚΑΪ με το γραφείο του Κώστα Μπακογιάννη, ως νέου περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδος, όταν και αν γίνει κάτι τέτοιο, θα έχει πολύ διαφορετικό νόημα απ’ ό,τι συνήθως. Ιδιαίτερα, δε, αν η δημοσιογράφος που θα συνομιλήσει μαζί του τυγχάνει να είναι και σύντροφός του. Το πόσο στενά δεμένος με τη μητέρα του είναι ο Κώστας Μπακογιάννης φαίνεται από τη σταδιοδρομία του, καθώς απέκτησε πολύτιμες εμπειρίες για την καθημερινή δουλειά του πολιτικού εκτελώντας χρέη συμβούλου της Ντόρας Μπακογιάννη κατά τη θητεία της ως υπουργού Εξωτερικών την περίοδο 2006-2009. Οταν αναδείχθηκε νικητής στις πρόσφατες αυτοδιοικητικές εκλογές, καθώς το 55,7% των ψηφοφόρων αποφάσισε ότι ο 36χρονος Κώστας Μπακογιάννης είναι ιδανικός ως νέος περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδος, εκείνος μνημόνευσε τον πρόωρα χαμένο πατέρα του και απηύθυνε «ένα τεράστιο ευχαριστώ» στη μητέρα του. Το αν εκείνη θα ευλογήσει με την έγκριση και την ευχή της μάνας το καινούριο αίσθημα του γιου της προς το παρόν δεν φαίνεται να απασχολεί ιδιαιτέρως κάποιον από τους εμπλεκομένους.
Το δισάκι τους στον ώμο: Το αγαπημένο αξεσουάρ κάθε teenager μαρτυρά πως η Σία και ο Κώστας διανύουν ενδεχομένως μια ξέγνοιαστη και ανέμελη δεύτερη εφηβεία. Ή ότι απλώς κλέβουν τεχνογνωσία εναλλακτικότητας από τον πρώτο διδάξαντα Σταύρο Θεοδωράκη
Το τι ακριβώς μπορεί να σημαίνει για τα δύο μέρη αυτός ο φρέσκος δεσμός -εφόσον μακροημερεύσει- δεν είναι κάτι που μπορεί κανείς να προδικάσει. Εκείνο που φαίνεται πιο πιθανό είναι ότι η Σία Κοσιώνη «ανεβαίνει κατηγορία», έχοντας πλέον άμεση σχέση με το πιο ισχυρό πολιτικό τζάκι της μεταπολιτευτικής Ελλάδας, κάτι που μόνο ασήμαντο ή ούτε καν μονοσήμαντο δεν μπορεί να είναι, τόσο για την ίδια όσο και για τον ΣΚΑΪ. Οπωσδήποτε όμως η όποια εξέλιξη μπορεί να υπάρξει στη σχέση του Κώστα Μπακογιάννη με ένα από τα πιο αγαπημένα παιδιά του σταθμού θα παρουσιάσει μεγάλο ενδιαφέρον, ακόμη και τώρα που τα τόμαχοκ του παλιού πολέμου της οικογένειας Αλαφούζου με τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη έχουν προ πολλού θαφτεί βαθιά στο χώμα του Νέου Φαλήρου.
Από πρακτικής άποψης και με δεδομένο ότι από την 1η Σεπτεμβρίου ο Κώστας Μπακογιάννης αναλαμβάνει καθήκοντα περιφερειάρχη, η απόσταση ανάμεσα στην Αθήνα και τη νέα του έδρα, όπως και οι αυξημένες υποχρεώσεις θα δημιουργήσουν τα αναμενόμενα προβλήματα. Ισως οι βραδινές έξοδοι του ζεύγους πέριξ του Κολωνακίου να αραιώσουν σε σύγκριση με ό,τι συνέβαινε το τελευταίο διάστημα. Από την άλλη, όμως, η Λαμία δεν είναι και τόσο μακριά ώστε να μπει ανάμεσα σε δύο ερωτευμένους.
Με την υποχρέωση να περάσει πρώτα από το «ταμείο» της διασημότητας φαίνεται ότι συμπίπτει η επικείμενη αναβάθμιση της Μαρίας-Νεφέλης Σαράφογλου σε παρουσιάστρια του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του MEGA από τον Οκτώβριο. Ο βαρύς κεφαλικός φόρος που κλήθηκε να καταβάλει προτού καν αναλάβει επισήμως καθήκοντα ως διάδοχος της Ολγας Τρέμη είναι η βίαιη εισβολή μερίδας του Τύπου στον ιδιωτικό της βίο.
Οι φήμες περί νεφών στη συζυγική ζωή της αναμασήθηκαν και αναμεταδόθηκαν με την ταχύτητα που αρμόζει σε ένα πρώτης τάξεως κουτσομπολιό. Ο,τι πρέπει για την αναβροχιά παρόμοιων ειδήσεων από τη θερινή ερήμωση της μιντιακής πιάτσας. Η αλλόκοτη σύμπτωση είναι ότι η αδιακρισία έπαιξε ρόλο προπομπού, καθώς οι εξελίξεις κατά κάποιον τρόπο επιταχύνθηκαν για χάρη της. Η προαλειφόμενη ως νέα anchorwoman του Μεγάλου Καναλιού, από κάποιο παιχνίδι της τύχης, βρέθηκε μια ώρα αρχύτερα στο κεντρικό δελτίο του σταθμού ύστερα από την αιφνίδια απουσία του Νίκου Στραβελάκη λόγω τροχαίου ατυχήματος. Η παράλληλη εξαφάνιση του συζύγου της, επίσης τηλεπαρουσιαστή ειδήσεων, Αντώνη Αλαφογιώργου, από τον αφρό των ΜΜΕ, καθώς δεν θέλησε να μετάσχει στη ΝΕΡΙΤ, ήταν μία ακόμη βασική παράμετρος για το χτίσιμο του δραματικού σεναρίου: Εκείνη, νέα, φιλόδοξη, αγκαλιά με την επαγγελματική ευκαιρία της ζωής της. Εκείνος, αναγκασμένος από τις συνθήκες να ζήσει στη σκιά της. Εικόνες με τη Μαρία Σαράφογλου να λείπει ατελείωτες ώρες από την οικογενειακή εστία εξάπτουν τη φαντασία δημοσιογράφων και κοινού. Στην περίπτωση αυτή, η επιμονή του ζεύγους στην πάγια τήρηση χαμηλών τόνων και η αποχή από κάθε δημοσιότητα που αφορά στην προσωπική ζωή τους το μόνο που κάνει είναι να ρίχνει λάδι στη φωτιά της φημολογίας. Στο μεταξύ, η Μαρία Σαράφογλου δεν σπαταλά ούτε δευτερόλεπτο σε επιβεβαίωση ή διάψευση όλων όσων κυκλοφορούν για τις «δύσκολες στιγμές» που περνά ο γάμος της, μια που αυτή ειδικά την περίοδο είναι υπερβολικά απασχολημένη στο MEGA, καθώς ο Οκτώβριος, υπό μια έννοια, έχει ήδη αρχίσει για εκείνη. Και μολονότι λίγο μετά τη γέννηση του γιου της, το 2010, δήλωνε ερωτευμένη με τη μητρότητα και πρόθυμη να κάνει κι άλλα παιδιά, το να ρωτήσει κάποιος σήμερα τη Μαρία Σαράφογλου αν προτίθεται να διευρύνει την οικογένειά της προφανώς θα ήταν κάτι τελείως άστοχο.
Η ανάδειξη της anchorwoman ως επικρατέστερης υποψήφιας για το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του MEGA συνέπεσε με φήμες για προβλήματα στην προσωπική της ζωή. Η γοητευτική κόρη του πρώην δημάρχου Κερατσινίου Δημήτρη Σαράφογλου έχει την εύνοια των μετόχων του καναλιού αλλά και του διευθυντή Ειδήσεων Χρήστου Παναγιωτόπουλου
Κι αυτό δεν έχει να κάνει καθόλου με την όποια κρίση, μικρή, μεγάλη ή ανύπαρκτη, υπάρχει στη σχέση της με τον σύντροφο της ζωής της. Η πρόκληση της παρουσίασης του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του MEGA είναι τεράστια και συνορεύει με το όνειρο ζωής μιας δυναμικής γυναίκας που από την παιδική της ηλικία έχει μάθει να οραματίζεται τον εαυτό της ως δημοσιογράφο. Το πόσο σοβαρά παίρνει την επαγγελματική της ιδιότητα φάνηκε ήδη από τo ότι ανέκαθεν αναφέρει τη μαθητεία της στο CNN και το Associated Press, έστω και αν ήταν σύντομη. Ωστόσο αυτό φαίνεται και από το πώς αυτοπροσδιορίστηκε ως πολιτική ρεπόρτερ: υπέρκομψη, ατσαλάκωτη και απολύτως απόμακρη στις συνεντεύξεις Τύπου της ΔΗΜ.ΑΡ., έκανε πολλούς από το παλιό δημοσιογραφικό σινάφι να απορούν μαζί της, ψιθυρίζοντας στα πηγαδάκια «ποιος έβαλε πάλι τη Μαρία τιμωρία;».
Η γενικότερη στάση της Μαρίας Σαράφογλου που θα μπορούσε να μεταδίδει -σε εντελώς ελεύθερη μετάφραση- το μήνυμα «ήρθα να κάνω καριέρα και όχι φίλους», είναι, αν μη τι άλλο, εύκολα παρεξηγήσιμη. Στην πράξη, βέβαια, η οχύρωσή της πίσω από το προσωπείο της ψυχρής επαγγελματία τη δυσκόλεψε στις σχέσεις της με τον περίγυρο, τόσο στην ΕΡΤ όσο και στο MEGA. Ταυτόχρονα, όμως, αυτή η επιμελημένη αποστασιοποίηση αποδείχτηκε ανεπαρκής σε τουλάχιστον μία αλλά κρίσιμη περίπτωση, καθώς ήταν ακριβώς μέσω του δημοσιογραφικού συγχρωτισμού στην κρατική τηλεόραση που γνώρισε και αλληλογοητεύτηκε με τον Αντώνη Αλαφογιώργο.
Η μεταγραφή της Μαρίας στο Μεγάλο Κανάλι, το καλοκαίρι του 2012, θα μπορούσε να λειτουργήσει ως ιδανικός εξισορροπιστικός παράγοντας στις πιέσεις που εξ ορισμού δέχεται ένα ζευγάρι που μοιράζεται εκτός από τη συζυγική και την επαγγελματική στέγη. Ωστόσο, το αιφνίδιο κλείσιμο της ΕΡΤ, το οποίο μοιραία έβαλε σε περιπέτειες τον άντρα του σπιτιού, ανέτρεψε τα δεδομένα. Ο Αντώνης Αλαφογιώργος αποσύρθηκε από το προσκήνιο της καθημερινής παρουσίασης ειδήσεων, ενώ ταυτόχρονα ανέτειλε το άστρο της συζύγου του ως πουλέν της ανώτατης διοίκησης του MEGA, απολαμβάνοντας την εύνοια τόσο του διευθυντή Ειδήσεων και Ενημέρωσης, Χρήστου Παναγιωτόπουλου, όσο και ενός εκ των μεγαλομετόχων της Τηλέτυπος Α.Ε., του κ. Γιώργου Μπόμπολα. Αυτή η «συμπάθεια» ίσως δεν είναι εντελώς άσχετη με τις καταβολές της Μαρίας Σαράφογλου, αφού είναι κόρη του πάλαι ποτέ δημάρχου Κερατσινίου και στενού συνεργάτη του Κώστα Λαλιώτη επί των ημερών του δεύτερου ως υπουργού ΠΕΧΩΔΕ.
Οι φήμες για νέφη στη συζυγική ζωή της Μαρίας Σαράφογλου αναμασήθηκαν και αναμεταδόθηκαν με την ταχύτητα που αρμόζει σε ένα πρώτης τάξεως κουτσομπολιό
Η Μαρία γεννήθηκε μέσα σε ένα περιβάλλον όπου η ενεργή ανάμειξη στην πολιτική ήταν αυτονόητη, τα ηχηρά ονόματα των πρωταγωνιστών απλώς αναφέρονταν εν παρόδω και, κυρίως, η καθημερινότητα του πατέρα της ήταν ένα σεμινάριο στο πόσο βαραίνουν οι κομματικές αποσκευές στην πορεία οποιουδήποτε αναμειγνύεται στα κοινά: ο Δημήτρης Σαράφογλου ανήκε παραδοσιακά στο ΚΚΕ και με τη στήριξη του Κομμουνιστικού Κόμματος, το οποίο είχε ισχυρή επιρροή στην περιοχή, εξελέγη δήμαρχος στο Κερατσίνι. Αυτό συνέβη για πρώτη φορά στο τέλος της δεκαετίας του 1970, όταν ο Σαράφογλου ήταν ένας δυναμικός νέος πολιτικός μηχανικός - και εξίσου νέος οικογενειάρχης, έχοντας ήδη μια κόρη με τη σύντροφο της ζωής του, Βαρβάρα, με καταγωγή από τα Καρδάμυλα της Χίου. Η πολιτική ωρίμανση του Δημήτρη Σαράφογλου εξελισσόταν ενόσω έχαιρε της εμπιστοσύνης των συμπολιτών του, οι οποίοι εξακολούθησαν να τον εκλέγουν αδιαλείπτως έως το 1990. Ωστόσο, όταν ανέλαβε καθήκοντα για την τρίτη από τις διαδοχικές του θητείες ως δημάρχου, βρισκόταν ήδη σε πορεία σύγκρουσης με το ΚΚΕ, έχοντας πλέον στιγματιστεί από τους πρώην συντρόφους του ως «μεταρρυθμιστής», «αναθεωρητής» κ.ο.κ. Λίγο καιρό αργότερα, ο Δημήτρης Σαράφογλου θα μετείχε στην πρώτη πολιτική επιτροπή του ΣΥΝ, ακολουθώντας τον Μίμη Ανδρουλάκη, τη Μαρία Δαμανάκη, τον Φώτη Κουβέλη και πάρα πολλές άλλες κεφαλές της Ανανεωτικής Αριστεράς που αποσκίρτησαν από το ΚΚΕ κατά τη διάσπαση που υπέστη εκείνη την περίοδο. Και επειδή οι πολιτικοί αργούν χαρακτηριστικά να γεράσουν, σήμερα η Μαρία Σαράφογλου μπορεί να νιώθει παράξενα οικεία συνομιλώντας π.χ. με τον Σπύρο Λυκούδη ή τον ηγέτη της ΔΗΜ.ΑΡ. Ισως, μάλιστα, πίσω από την ενόχληση του κ. Λυκούδη, που εκδηλωνόταν αυθόρμητα τις περισσότερες φορές που εκείνη του απηύθυνε κάποια όχι και τόσο βολική ερώτηση στις συναντήσεις με τους δημοσιογράφους, να κρύβεται κάποιο κομμάτι από την παλιά σχέση με τον Δημήτρη Σαράφογλου, τον παλιό σύντροφο που ξεκίνησε από το ΚΚΕ -όπως όλοι- και μέσω του Συνασπισμού κατέληξε -όπως αρκετοί άλλοι- στο τότε κραταιό ΠΑΣΟΚ.
Η Μαρία Σαράφογλου θα μπορούσε να είχε ασχοληθεί κάλλιστα με την πολιτική, καθώς την εποχή που αποφάσισε ότι το μέλλον της ήταν η δημοσιογραφία η επικαιρότητα, τηρουμένων των αναλογιών, αφορούσε τον ίδιο της τον πατέρα. Η Μαρία μάθαινε από πρώτο χέρι πώς είναι να κρίνουν ή και να κατακρίνουν κάποιον εκείνοι που μέχρι πρότινος στήριζαν το ίδιο ακριβώς πρόσωπο με πάθος, το οποίο έφτανε ως την αυτοθυσία. Και ενόσω εκείνη παρακολουθούσε μαγεμένη το μεγαλύτερο δημοσιογραφικό σόου που είχε προβληθεί ποτέ σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση, με τους ρεπόρτερ του CNN και των υπόλοιπων μεγάλων διεθνών δικτύων να μεταδίδουν τις ανταποκρίσεις, ενώ πίσω τους μαινόταν η αμερικανική εκστρατεία στο Ιράκ, ο «Ριζοσπάστης» άρχιζε τη δική του επίθεση στον «αποστάτη» Δημήτρη Σαράφογλου. Το ότι η Μαρία σπούδασε Δημοσιογραφία στο Λονδίνο -μετά τη Νομική Θεσσαλονίκης- και φρόντισε να εμπλουτίσει τη γλωσσομάθειά της με αγγλικά, γαλλικά, ισπανικά και κινέζικα δεν ήταν τυχαίο. Οπως εξομολογείται η ίδια, το διεθνές ειδησεογραφικό δελτίο είναι η μεγάλη της αγάπη, πιθανώς διότι σε αυτό βρίσκει τον τρόπο να παρακάμψει την ντόπια μικροπολιτική, παρακολουθώντας, όμως, στενά την πολιτική στην ευρύτερη, οικουμενική της διάσταση. Ο πατέρας της επανεξελέγη δήμαρχος Κερατσινίου το 2003 και οι διασυνδέσεις του θα μπορούσαν να έχουν διευκολύνει σημαντικά τη Μαρία Σαράφογλου, νεαρή δημοσιογράφο της ΕΡΤ. Ωστόσο, παρέμεινε συμβασιούχος και μάλιστα με διαρκή αγωνία για το μέλλον ως το τέλος της 12ετούς παρουσίας της εκεί - κάποτε, μάλιστα, είχε φτάσει να δηλώνει «όμηρος» της κρατικής τηλεόρασης. Τελικά, όμως, απελευθερώθηκε την κατάλληλη στιγμή, όταν το MEGA πείστηκε από τις εμφανίσεις της σε εκπομπές όπως η «Σάββατο-Κυριακή live», «Σαββατοκύριακο στη ΝΕΤ», «Πρώτη Γραμμή» και «Συμβαίνει τώρα». Λόγω του νεαρού της ηλικίας της, η δημοσιογράφος έως τώρα προσδιορίζεται συνήθως με αναφορά στην προκάτοχό της, δηλαδή ως «αντι-Τσαπανίδου» ή «αντι-Τρέμη». Η αυτοδιάθεση, όμως, έχει ένα κόστος ανάλογο της επαγγελματικής καταξίωσης στη δημοσιογραφία, σε έναν χώρο που σπάνια αντιστέκεται στον πειρασμό της προκατάληψης ή τη σεναριολογία. Γι’ αυτό η Μαρία θα είναι πάντα η κόρη του Δημήτρη Σαράφογλου, ο οποίος σημειωτέον κατηγορήθηκε για καταχρήσεις κατά την περίοδο 1999-2002, όταν είχε τοποθετηθεί ως διευθύνων σύμβουλος στη ΔΕΠΑΝΟΜ - ασχέτως εάν ουδέποτε κρίθηκε ένοχος για ό,τι του καταλογίστηκε. Το τεκμήριο της αθωότητας του πατρός είναι γραμμένο με τα πλέον ψιλά γράμματα για όσους αναζητούν τρωτά σημεία σε μια τάχιστα ανερχόμενη anchorwoman, έτοιμη να καταλάβει μια επίζηλη θέση. Εξίσου δυσανάγνωστο είναι όμως το σημείο εκείνο της δεοντολογίας που ορίζει ότι ο οικογενειακός βίος μιας τηλεπαρουσιάστριας δελτίου ειδήσεων δεν συνιστά ο ίδιος μέρος της ειδησεογραφίας.
Αντιπαριώτικη αντιστάρ: Νοτισμένη με την αρμύρα του Αιγαίου, η Σία σπάει τα ιερά για τηλεπαρουσιάστρια δεσμά του ταγέρ σουλατσάροντας στα στενά του νησιού με ένα απλό πλην βαθιά απελευθερωτικό χακί tank top
Η ανεπιτήδευτη νεανική τους εμφάνιση «διαδηλώνει» για λογαριασμό τους το δικαίωμα να ζήσουν χωρίς να δίνουν λογαριασμό γι’ αυτό που είναι ή γι’ αυτό που υπήρξαν. Μπανάκια, βολτούλες στα δρομάκια της Αντιπάρου χεράκι-χεράκι -και μπόλικα ακόμη υποκοριστικά- χαρακτηρίζουν όχι μόνο την πρόσφατη εμφάνιση του ζεύγους, αλλά συνολικά την κατάφορτη αισθήματος εναρκτήρια φάση του δεσμού τους. Η Σία Κοσιώνη, για παράδειγμα, μόλις πριν από έναν χρόνο είχε θεαθεί σε ελληνικό αεροδρόμιο να διαπληκτίζεται άγρια με τον πρώην σύζυγό της Μιχάλη Λεάνη, τον αθλητικογράφο και ιστορικό στέλεχος του αρχικού θεσσαλονικιώτικου πυρήνα περί τον Αντώνη Κανάκη, της παρέας που ξεκίνησε από το «Κομφούζιο» της ΕΤ3 και κατά κάποιον τρόπο εξακολουθεί να ταράζει τα τηλεοπτικά νερά έως σήμερα με το «Ράδιο Αρβύλα» του ΑΝΤ1. Το πάλαι ποτέ αγαπημένο ζεύγος Κοσιώνη - Λεάνη είχε φτάσει μάλλον στο σημείο που δεν έχει επιστροφή, καθώς φιλονικούσε δημοσίως αδιαφορώντας για την αναγνωρισιμότητα - τουλάχιστον της παρουσιάστριας του ΣΚΑΪ. Εκτός εαυτού και καπνίζοντας μανιωδώς, η Σία άφησε έναν άλλον, πολύ πιο εκδηλωτικό εαυτό να πρωταγωνιστήσει στη συγκεκριμένη σκηνή.
Κι αυτό έμοιαζε εντελώς παράταιρο με την προσωπικότητά της, που είναι γνωστή -τουλάχιστον αν κρίνει κανείς από την τηλεοπτική περσόνα που έχει καθιερώσει τα τελευταία χρόνια- ως ζωντανή απεικόνιση του αλεξίσφαιρου αυτοελέγχου. Το ότι πίσω από την επαγγελματική, κουμπωμένη και αρραγή ευπρέπεια του στούντιο υπήρχε μια άλλη Σία Κοσιώνη κάποιοι το υποπτεύονταν και πολλοί το εύχονταν. Ο Κώστας Μπακογιάννης έχει το προνόμιο να γνωρίζει αυτή την άλλη όψη της Σίας, όπως φαίνεται από τις χαλαρές πόζες που μοιράζεται μαζί της στην Αντίπαρο. Ακόμα και η επιλογή ενός τόσο μικρού νησιού μαρτυρά τη διάθεση του νεαρού ζεύγους: η επίγνωση ότι θα γίνουν εύκολα αντιληπτοί απλώς δεν έχει πια καμία σημασία. Συνήθως αυτού του είδους η ανεμελιά είναι ευθέως ανάλογη της σοβαρότητας ενός ειδυλλίου, καθώς η όποια τήρηση των προσχημάτων καθίσταται κενή νοήματος και εξουδετερώνεται από την ορμή του αισθήματος.
Ερωτας πρωτο τραπεζι πιστα: Το «Πρώτο Θέμα» είχε δημοσιεύει στιγμιότυπο από την πρώτη κοινή δημόσια εμφάνιση της Σίας Κοσιώνη με τον Κώστα Μπακογιάννη στα μπουζούκια, συντροφιά με τους επίσης ερωτευμένους Ανδρέα Παπαδόπουλο και Αλεξία Μπακογιάννη
Η Σία και το σόι
Οταν η πολιτική συνευρίσκεται με τη δημοσιογραφία, οι ισορροπίες ανάμεσα στους θεσμούς, στις εξουσίες και τα άτομα που τις εκφράζουν μοιραία αποσταθεροποιούνται. Ωστόσο, αν υπάρχει ένα οικογενειακό περιβάλλον που διεκδικεί το δικαίωμα συγγραφής ενός άτυπου «βιβλίου οδηγιών χρήσης» σχετικά με το ζήτημα, αυτό είναι αναμφίβολα της Ντόρας Μπακογιάννη. Επομένως, η Σία Κοσιώνη εισέρχεται σε έναν κύκλο ήδη εξοικειωμένο με τις ιδιαιτερότητες -ή και τους κινδύνους- που συνεπάγεται η επαγγελματική ιδιότητά της ως διακεκριμένης και καθημερινά προβεβλημένης ανκοργούμαν. Δικαίως, λοιπόν, μπορεί κάποιος να φανταστεί ότι η επόμενη σύνδεση του ΣΚΑΪ με το γραφείο του Κώστα Μπακογιάννη, ως νέου περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδος, όταν και αν γίνει κάτι τέτοιο, θα έχει πολύ διαφορετικό νόημα απ’ ό,τι συνήθως. Ιδιαίτερα, δε, αν η δημοσιογράφος που θα συνομιλήσει μαζί του τυγχάνει να είναι και σύντροφός του. Το πόσο στενά δεμένος με τη μητέρα του είναι ο Κώστας Μπακογιάννης φαίνεται από τη σταδιοδρομία του, καθώς απέκτησε πολύτιμες εμπειρίες για την καθημερινή δουλειά του πολιτικού εκτελώντας χρέη συμβούλου της Ντόρας Μπακογιάννη κατά τη θητεία της ως υπουργού Εξωτερικών την περίοδο 2006-2009. Οταν αναδείχθηκε νικητής στις πρόσφατες αυτοδιοικητικές εκλογές, καθώς το 55,7% των ψηφοφόρων αποφάσισε ότι ο 36χρονος Κώστας Μπακογιάννης είναι ιδανικός ως νέος περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδος, εκείνος μνημόνευσε τον πρόωρα χαμένο πατέρα του και απηύθυνε «ένα τεράστιο ευχαριστώ» στη μητέρα του. Το αν εκείνη θα ευλογήσει με την έγκριση και την ευχή της μάνας το καινούριο αίσθημα του γιου της προς το παρόν δεν φαίνεται να απασχολεί ιδιαιτέρως κάποιον από τους εμπλεκομένους.
Το δισάκι τους στον ώμο: Το αγαπημένο αξεσουάρ κάθε teenager μαρτυρά πως η Σία και ο Κώστας διανύουν ενδεχομένως μια ξέγνοιαστη και ανέμελη δεύτερη εφηβεία. Ή ότι απλώς κλέβουν τεχνογνωσία εναλλακτικότητας από τον πρώτο διδάξαντα Σταύρο Θεοδωράκη
Το τι ακριβώς μπορεί να σημαίνει για τα δύο μέρη αυτός ο φρέσκος δεσμός -εφόσον μακροημερεύσει- δεν είναι κάτι που μπορεί κανείς να προδικάσει. Εκείνο που φαίνεται πιο πιθανό είναι ότι η Σία Κοσιώνη «ανεβαίνει κατηγορία», έχοντας πλέον άμεση σχέση με το πιο ισχυρό πολιτικό τζάκι της μεταπολιτευτικής Ελλάδας, κάτι που μόνο ασήμαντο ή ούτε καν μονοσήμαντο δεν μπορεί να είναι, τόσο για την ίδια όσο και για τον ΣΚΑΪ. Οπωσδήποτε όμως η όποια εξέλιξη μπορεί να υπάρξει στη σχέση του Κώστα Μπακογιάννη με ένα από τα πιο αγαπημένα παιδιά του σταθμού θα παρουσιάσει μεγάλο ενδιαφέρον, ακόμη και τώρα που τα τόμαχοκ του παλιού πολέμου της οικογένειας Αλαφούζου με τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη έχουν προ πολλού θαφτεί βαθιά στο χώμα του Νέου Φαλήρου.
Από πρακτικής άποψης και με δεδομένο ότι από την 1η Σεπτεμβρίου ο Κώστας Μπακογιάννης αναλαμβάνει καθήκοντα περιφερειάρχη, η απόσταση ανάμεσα στην Αθήνα και τη νέα του έδρα, όπως και οι αυξημένες υποχρεώσεις θα δημιουργήσουν τα αναμενόμενα προβλήματα. Ισως οι βραδινές έξοδοι του ζεύγους πέριξ του Κολωνακίου να αραιώσουν σε σύγκριση με ό,τι συνέβαινε το τελευταίο διάστημα. Από την άλλη, όμως, η Λαμία δεν είναι και τόσο μακριά ώστε να μπει ανάμεσα σε δύο ερωτευμένους.
Ο γάμος της ...αντι-Τρέμη στο «ταμείο» της δημοσιότητας
Με την υποχρέωση να περάσει πρώτα από το «ταμείο» της διασημότητας φαίνεται ότι συμπίπτει η επικείμενη αναβάθμιση της Μαρίας-Νεφέλης Σαράφογλου σε παρουσιάστρια του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του MEGA από τον Οκτώβριο. Ο βαρύς κεφαλικός φόρος που κλήθηκε να καταβάλει προτού καν αναλάβει επισήμως καθήκοντα ως διάδοχος της Ολγας Τρέμη είναι η βίαιη εισβολή μερίδας του Τύπου στον ιδιωτικό της βίο.
Οι φήμες περί νεφών στη συζυγική ζωή της αναμασήθηκαν και αναμεταδόθηκαν με την ταχύτητα που αρμόζει σε ένα πρώτης τάξεως κουτσομπολιό. Ο,τι πρέπει για την αναβροχιά παρόμοιων ειδήσεων από τη θερινή ερήμωση της μιντιακής πιάτσας. Η αλλόκοτη σύμπτωση είναι ότι η αδιακρισία έπαιξε ρόλο προπομπού, καθώς οι εξελίξεις κατά κάποιον τρόπο επιταχύνθηκαν για χάρη της. Η προαλειφόμενη ως νέα anchorwoman του Μεγάλου Καναλιού, από κάποιο παιχνίδι της τύχης, βρέθηκε μια ώρα αρχύτερα στο κεντρικό δελτίο του σταθμού ύστερα από την αιφνίδια απουσία του Νίκου Στραβελάκη λόγω τροχαίου ατυχήματος. Η παράλληλη εξαφάνιση του συζύγου της, επίσης τηλεπαρουσιαστή ειδήσεων, Αντώνη Αλαφογιώργου, από τον αφρό των ΜΜΕ, καθώς δεν θέλησε να μετάσχει στη ΝΕΡΙΤ, ήταν μία ακόμη βασική παράμετρος για το χτίσιμο του δραματικού σεναρίου: Εκείνη, νέα, φιλόδοξη, αγκαλιά με την επαγγελματική ευκαιρία της ζωής της. Εκείνος, αναγκασμένος από τις συνθήκες να ζήσει στη σκιά της. Εικόνες με τη Μαρία Σαράφογλου να λείπει ατελείωτες ώρες από την οικογενειακή εστία εξάπτουν τη φαντασία δημοσιογράφων και κοινού. Στην περίπτωση αυτή, η επιμονή του ζεύγους στην πάγια τήρηση χαμηλών τόνων και η αποχή από κάθε δημοσιότητα που αφορά στην προσωπική ζωή τους το μόνο που κάνει είναι να ρίχνει λάδι στη φωτιά της φημολογίας. Στο μεταξύ, η Μαρία Σαράφογλου δεν σπαταλά ούτε δευτερόλεπτο σε επιβεβαίωση ή διάψευση όλων όσων κυκλοφορούν για τις «δύσκολες στιγμές» που περνά ο γάμος της, μια που αυτή ειδικά την περίοδο είναι υπερβολικά απασχολημένη στο MEGA, καθώς ο Οκτώβριος, υπό μια έννοια, έχει ήδη αρχίσει για εκείνη. Και μολονότι λίγο μετά τη γέννηση του γιου της, το 2010, δήλωνε ερωτευμένη με τη μητρότητα και πρόθυμη να κάνει κι άλλα παιδιά, το να ρωτήσει κάποιος σήμερα τη Μαρία Σαράφογλου αν προτίθεται να διευρύνει την οικογένειά της προφανώς θα ήταν κάτι τελείως άστοχο.
Η ανάδειξη της anchorwoman ως επικρατέστερης υποψήφιας για το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του MEGA συνέπεσε με φήμες για προβλήματα στην προσωπική της ζωή. Η γοητευτική κόρη του πρώην δημάρχου Κερατσινίου Δημήτρη Σαράφογλου έχει την εύνοια των μετόχων του καναλιού αλλά και του διευθυντή Ειδήσεων Χρήστου Παναγιωτόπουλου
Κι αυτό δεν έχει να κάνει καθόλου με την όποια κρίση, μικρή, μεγάλη ή ανύπαρκτη, υπάρχει στη σχέση της με τον σύντροφο της ζωής της. Η πρόκληση της παρουσίασης του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του MEGA είναι τεράστια και συνορεύει με το όνειρο ζωής μιας δυναμικής γυναίκας που από την παιδική της ηλικία έχει μάθει να οραματίζεται τον εαυτό της ως δημοσιογράφο. Το πόσο σοβαρά παίρνει την επαγγελματική της ιδιότητα φάνηκε ήδη από τo ότι ανέκαθεν αναφέρει τη μαθητεία της στο CNN και το Associated Press, έστω και αν ήταν σύντομη. Ωστόσο αυτό φαίνεται και από το πώς αυτοπροσδιορίστηκε ως πολιτική ρεπόρτερ: υπέρκομψη, ατσαλάκωτη και απολύτως απόμακρη στις συνεντεύξεις Τύπου της ΔΗΜ.ΑΡ., έκανε πολλούς από το παλιό δημοσιογραφικό σινάφι να απορούν μαζί της, ψιθυρίζοντας στα πηγαδάκια «ποιος έβαλε πάλι τη Μαρία τιμωρία;».
Η γενικότερη στάση της Μαρίας Σαράφογλου που θα μπορούσε να μεταδίδει -σε εντελώς ελεύθερη μετάφραση- το μήνυμα «ήρθα να κάνω καριέρα και όχι φίλους», είναι, αν μη τι άλλο, εύκολα παρεξηγήσιμη. Στην πράξη, βέβαια, η οχύρωσή της πίσω από το προσωπείο της ψυχρής επαγγελματία τη δυσκόλεψε στις σχέσεις της με τον περίγυρο, τόσο στην ΕΡΤ όσο και στο MEGA. Ταυτόχρονα, όμως, αυτή η επιμελημένη αποστασιοποίηση αποδείχτηκε ανεπαρκής σε τουλάχιστον μία αλλά κρίσιμη περίπτωση, καθώς ήταν ακριβώς μέσω του δημοσιογραφικού συγχρωτισμού στην κρατική τηλεόραση που γνώρισε και αλληλογοητεύτηκε με τον Αντώνη Αλαφογιώργο.
Η μεταγραφή της Μαρίας στο Μεγάλο Κανάλι, το καλοκαίρι του 2012, θα μπορούσε να λειτουργήσει ως ιδανικός εξισορροπιστικός παράγοντας στις πιέσεις που εξ ορισμού δέχεται ένα ζευγάρι που μοιράζεται εκτός από τη συζυγική και την επαγγελματική στέγη. Ωστόσο, το αιφνίδιο κλείσιμο της ΕΡΤ, το οποίο μοιραία έβαλε σε περιπέτειες τον άντρα του σπιτιού, ανέτρεψε τα δεδομένα. Ο Αντώνης Αλαφογιώργος αποσύρθηκε από το προσκήνιο της καθημερινής παρουσίασης ειδήσεων, ενώ ταυτόχρονα ανέτειλε το άστρο της συζύγου του ως πουλέν της ανώτατης διοίκησης του MEGA, απολαμβάνοντας την εύνοια τόσο του διευθυντή Ειδήσεων και Ενημέρωσης, Χρήστου Παναγιωτόπουλου, όσο και ενός εκ των μεγαλομετόχων της Τηλέτυπος Α.Ε., του κ. Γιώργου Μπόμπολα. Αυτή η «συμπάθεια» ίσως δεν είναι εντελώς άσχετη με τις καταβολές της Μαρίας Σαράφογλου, αφού είναι κόρη του πάλαι ποτέ δημάρχου Κερατσινίου και στενού συνεργάτη του Κώστα Λαλιώτη επί των ημερών του δεύτερου ως υπουργού ΠΕΧΩΔΕ.
Οι φήμες για νέφη στη συζυγική ζωή της Μαρίας Σαράφογλου αναμασήθηκαν και αναμεταδόθηκαν με την ταχύτητα που αρμόζει σε ένα πρώτης τάξεως κουτσομπολιό
Η Μαρία γεννήθηκε μέσα σε ένα περιβάλλον όπου η ενεργή ανάμειξη στην πολιτική ήταν αυτονόητη, τα ηχηρά ονόματα των πρωταγωνιστών απλώς αναφέρονταν εν παρόδω και, κυρίως, η καθημερινότητα του πατέρα της ήταν ένα σεμινάριο στο πόσο βαραίνουν οι κομματικές αποσκευές στην πορεία οποιουδήποτε αναμειγνύεται στα κοινά: ο Δημήτρης Σαράφογλου ανήκε παραδοσιακά στο ΚΚΕ και με τη στήριξη του Κομμουνιστικού Κόμματος, το οποίο είχε ισχυρή επιρροή στην περιοχή, εξελέγη δήμαρχος στο Κερατσίνι. Αυτό συνέβη για πρώτη φορά στο τέλος της δεκαετίας του 1970, όταν ο Σαράφογλου ήταν ένας δυναμικός νέος πολιτικός μηχανικός - και εξίσου νέος οικογενειάρχης, έχοντας ήδη μια κόρη με τη σύντροφο της ζωής του, Βαρβάρα, με καταγωγή από τα Καρδάμυλα της Χίου. Η πολιτική ωρίμανση του Δημήτρη Σαράφογλου εξελισσόταν ενόσω έχαιρε της εμπιστοσύνης των συμπολιτών του, οι οποίοι εξακολούθησαν να τον εκλέγουν αδιαλείπτως έως το 1990. Ωστόσο, όταν ανέλαβε καθήκοντα για την τρίτη από τις διαδοχικές του θητείες ως δημάρχου, βρισκόταν ήδη σε πορεία σύγκρουσης με το ΚΚΕ, έχοντας πλέον στιγματιστεί από τους πρώην συντρόφους του ως «μεταρρυθμιστής», «αναθεωρητής» κ.ο.κ. Λίγο καιρό αργότερα, ο Δημήτρης Σαράφογλου θα μετείχε στην πρώτη πολιτική επιτροπή του ΣΥΝ, ακολουθώντας τον Μίμη Ανδρουλάκη, τη Μαρία Δαμανάκη, τον Φώτη Κουβέλη και πάρα πολλές άλλες κεφαλές της Ανανεωτικής Αριστεράς που αποσκίρτησαν από το ΚΚΕ κατά τη διάσπαση που υπέστη εκείνη την περίοδο. Και επειδή οι πολιτικοί αργούν χαρακτηριστικά να γεράσουν, σήμερα η Μαρία Σαράφογλου μπορεί να νιώθει παράξενα οικεία συνομιλώντας π.χ. με τον Σπύρο Λυκούδη ή τον ηγέτη της ΔΗΜ.ΑΡ. Ισως, μάλιστα, πίσω από την ενόχληση του κ. Λυκούδη, που εκδηλωνόταν αυθόρμητα τις περισσότερες φορές που εκείνη του απηύθυνε κάποια όχι και τόσο βολική ερώτηση στις συναντήσεις με τους δημοσιογράφους, να κρύβεται κάποιο κομμάτι από την παλιά σχέση με τον Δημήτρη Σαράφογλου, τον παλιό σύντροφο που ξεκίνησε από το ΚΚΕ -όπως όλοι- και μέσω του Συνασπισμού κατέληξε -όπως αρκετοί άλλοι- στο τότε κραταιό ΠΑΣΟΚ.
Η Μαρία Σαράφογλου θα μπορούσε να είχε ασχοληθεί κάλλιστα με την πολιτική, καθώς την εποχή που αποφάσισε ότι το μέλλον της ήταν η δημοσιογραφία η επικαιρότητα, τηρουμένων των αναλογιών, αφορούσε τον ίδιο της τον πατέρα. Η Μαρία μάθαινε από πρώτο χέρι πώς είναι να κρίνουν ή και να κατακρίνουν κάποιον εκείνοι που μέχρι πρότινος στήριζαν το ίδιο ακριβώς πρόσωπο με πάθος, το οποίο έφτανε ως την αυτοθυσία. Και ενόσω εκείνη παρακολουθούσε μαγεμένη το μεγαλύτερο δημοσιογραφικό σόου που είχε προβληθεί ποτέ σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση, με τους ρεπόρτερ του CNN και των υπόλοιπων μεγάλων διεθνών δικτύων να μεταδίδουν τις ανταποκρίσεις, ενώ πίσω τους μαινόταν η αμερικανική εκστρατεία στο Ιράκ, ο «Ριζοσπάστης» άρχιζε τη δική του επίθεση στον «αποστάτη» Δημήτρη Σαράφογλου. Το ότι η Μαρία σπούδασε Δημοσιογραφία στο Λονδίνο -μετά τη Νομική Θεσσαλονίκης- και φρόντισε να εμπλουτίσει τη γλωσσομάθειά της με αγγλικά, γαλλικά, ισπανικά και κινέζικα δεν ήταν τυχαίο. Οπως εξομολογείται η ίδια, το διεθνές ειδησεογραφικό δελτίο είναι η μεγάλη της αγάπη, πιθανώς διότι σε αυτό βρίσκει τον τρόπο να παρακάμψει την ντόπια μικροπολιτική, παρακολουθώντας, όμως, στενά την πολιτική στην ευρύτερη, οικουμενική της διάσταση. Ο πατέρας της επανεξελέγη δήμαρχος Κερατσινίου το 2003 και οι διασυνδέσεις του θα μπορούσαν να έχουν διευκολύνει σημαντικά τη Μαρία Σαράφογλου, νεαρή δημοσιογράφο της ΕΡΤ. Ωστόσο, παρέμεινε συμβασιούχος και μάλιστα με διαρκή αγωνία για το μέλλον ως το τέλος της 12ετούς παρουσίας της εκεί - κάποτε, μάλιστα, είχε φτάσει να δηλώνει «όμηρος» της κρατικής τηλεόρασης. Τελικά, όμως, απελευθερώθηκε την κατάλληλη στιγμή, όταν το MEGA πείστηκε από τις εμφανίσεις της σε εκπομπές όπως η «Σάββατο-Κυριακή live», «Σαββατοκύριακο στη ΝΕΤ», «Πρώτη Γραμμή» και «Συμβαίνει τώρα». Λόγω του νεαρού της ηλικίας της, η δημοσιογράφος έως τώρα προσδιορίζεται συνήθως με αναφορά στην προκάτοχό της, δηλαδή ως «αντι-Τσαπανίδου» ή «αντι-Τρέμη». Η αυτοδιάθεση, όμως, έχει ένα κόστος ανάλογο της επαγγελματικής καταξίωσης στη δημοσιογραφία, σε έναν χώρο που σπάνια αντιστέκεται στον πειρασμό της προκατάληψης ή τη σεναριολογία. Γι’ αυτό η Μαρία θα είναι πάντα η κόρη του Δημήτρη Σαράφογλου, ο οποίος σημειωτέον κατηγορήθηκε για καταχρήσεις κατά την περίοδο 1999-2002, όταν είχε τοποθετηθεί ως διευθύνων σύμβουλος στη ΔΕΠΑΝΟΜ - ασχέτως εάν ουδέποτε κρίθηκε ένοχος για ό,τι του καταλογίστηκε. Το τεκμήριο της αθωότητας του πατρός είναι γραμμένο με τα πλέον ψιλά γράμματα για όσους αναζητούν τρωτά σημεία σε μια τάχιστα ανερχόμενη anchorwoman, έτοιμη να καταλάβει μια επίζηλη θέση. Εξίσου δυσανάγνωστο είναι όμως το σημείο εκείνο της δεοντολογίας που ορίζει ότι ο οικογενειακός βίος μιας τηλεπαρουσιάστριας δελτίου ειδήσεων δεν συνιστά ο ίδιος μέρος της ειδησεογραφίας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr