Αμάλ Αλαμουντίν: Ηρθε, είδε, στήριξε και επιστρέφει στον Τζορτζ

Αμάλ Αλαμουντίν: Ηρθε, είδε, στήριξε και επιστρέφει στον Τζορτζ

Χάνει τη σοβαρότητα που εξέπεμπε, γράφει το αμερικανικό περιοδικό σχολιάζοντας κυνικά: «Φέρτε πίσω την Αμάλ» - Το μεσημέρι φεύγει η δικηγόρος από την Αθήνα

Αμάλ Αλαμουντίν: Ηρθε, είδε, στήριξε και επιστρέφει στον Τζορτζ
Σήμερα το μεσημέρι αναχωρεί από τη χώρα μας η Αμάλ Αλαμουντίν. Η 36χρονη δικηγόρος κατά τη διάρκεια της τριήμερης επίσκεψής της μαζί με την ομάδα της που αποτελούταν από Βρετανούς νομικούς  είχε επαφές με Ελληνες αξιωματούχους
. Η 36χρονη δικηγόρος, μεταξύ άλλων, είδε τον υπουργό Πολιτισμού, Κώστα Τασούλα, και τον πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά, ενώ ξεναγήθηκε και στο Μουσείο Ακρόπολης.  

Η κυρία Κλούνεϊ σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε μετά την ξενάγησή της στο Μουσείο της Ακρόπολης το μεσημέρι της Τετάρτης. δήλωσε πως το Βρετανικό Μουσείο πρέπει να αναγνωρίσει το δίκαιο της ελληνικής πλευράς.


Κλείσιμο



Ο Παρθενώνας εκπροσωπεί την κοιτίδα του σύγχρονου πολιτισμού, σύμφωνα με την Λιβανέζα δικηγόρο η οποία δέκα λεπτά πριν τη 1 το μεσημέρι της Τετάρτης έφτασε στο Μουσείο της Ακρόπολης, όπου και ξεναγήθηκε από τον Δημήτρη Παντερμαλή. Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι η ελληνική κυβέρνηση θέλει να λυθεί το θέμα φιλικά και αυτή θα αποφασίσει. 

Οπως είναι φυσικό, οι δηλώσεις της Αμάλ Αλαμουντίν δεν θα μπορούσαν να περάσουν ασχολίαστες όχι μόνο από βρετανικά αλλά και αμερικανικά ΜΜΕ.



Χαρακτηριστικό δημοσίευμα είναι το πιο πρόσφατο άρθρο του περιοδικού Time. Με τίτλο «Η Αμάλ Αλαμουντίν είναι το τελευταίο έκθεμα στο Μουσείο των Αποδυναμωμένων Γυναικών», το βρετανικό περιοδικό στάζει... χολή και σχολιάζοντας τις δηλώσεις της για τα Γλυπτά, γράφει πως η Λιβανέζα δικηγόρος τείνει να χάσει τη σοβαρότητα που εξέπεμπε. Παραποιώντας μάλιστα το σλόγκαν της ελληνικής καμπάνιας για επιστροφή των Γλυπτών στη χώρα μας, το Time ζητά: «Φέρτε πίσω την Αμάλ».





«Η φρενίτιδα των φλας και ο σχολιασμός της μόδας που ακολούθησαν την επίσκεψη της κυρίας Κλούνεϊ δείχνουν ότι έχει εμπλακεί σε μια... πολιτιστική υπόθεση με μεγαλύτερη μακροζωία και σημασία από την αφαίρεση κάποιων παλαιών έργων τέχνης, όσο σημαντικά και αν αυτά μπορεί να είναι», γράφει το περιοδικό, ενώ σε άλλο σημείο σχολιάζει: «Από τότε που η Αλαμουντίν αρραβωνιάστηκε και παντρεύτηκε στη Βενετία με τον ηθοποιό Τζορτζ Κλούνεϊ, ποτέ πιο πριν δεν παρακολουθείτο τόσο στενά από ένα ευρύτερο κοινό ή δεν βρέθηκε σε μεγαλύτερο κίνδυνο εξαφάνισης».



«Θα μπορούσαμε να πούμε ότι αυτή είναι η δουλειά της Αμάλ Κλούνεϊ. Είναι εκείνη που επέλεξε να πει "δέχομαι" όχι μόνο στον "πιο περιζήτητο εργένη του Χόλιγουντ", αλλά και σε έναν γάμο που είχε ως αποτέλεσμα "οικείες, αποκλειστικές" εικόνες από το ευτυχισμένο ζευγάρι, τους φίλους και την οικογένεια και να δοθούν στα πολλά εκατομμύρια των αναγνωστών περιοδικών, όπως το People και το Hello», συνεχίζει.  

«Το πρόβλημα -και ο λόγος για τον αναπροσανατολισμό των μέσων ενημέρωσης της κυρίας Κλούνεϊ από την βασίλισσα της νομολογίας σε βασίλισσα για τα μαλλιά- είναι ότι εξακολουθεί να υπάρχει έλλειψη γυναικών που αναδείχθηκαν μέσα από τα δικά τους πλεονεκτήματα, αντανακλώντας τη σκληρή πραγματικότητα ενός κόσμου που είναι εντελώς ασύμμετρος και λειτουργεί σε βάρος των επιτευγμάτων των γυναικών. Πολλοί μηχανισμοί διαπλοκής κρατούν τις γυναίκες υπό, αλλά βλέποντας τη μεταμόρφωση -και τον ευτελισμό- της κυρίας Κλούνεϊ είμαστε μάρτυρες μιας από τις πιο ολέθριες από αυτές τις περιπτώσεις», γράφει μεταξύ άλλων. 




Στην ίδια γραμμή, άλλωστε, κινήθηκε την Τετάρτη και η Daily Mail. Συγκεκριμένα, έκανε λόγο για «τσίρκο των ελληνικών μέσων ενημέρωσης» έξω από το Μεγάλη Βρετανία, στο κέντρο της Αθήνας, ενώ σημείωνε πως «θα μπορούσε κανείς να φανταστεί ότι κάποιος παγκόσμιος ηγέτης ήταν στην πόλη ή πως οι... γνωστοί Ελληνες ταραξίες ετοιμάζονταν για μια ακόμη πορεία προς το ελληνικό κοινοβούλιο που βρίσκεται ακριβώς απέναντι από την πλατεία. Αλλά, όχι, δεν υπάρχουν ταραχές αυτή την εβδομάδα και οι ηγέτες του κόσμου βρίσκονται σε... λεπτή θέση, καθώς η Ελλάδα σήμερα είναι το οικονομικό... μπαλάκι της Ευρώπης».


Μάλιστα, το άρθρο έγραφε πως περισσότερα από 200 άτομα περίμεναν μια «νεαρή δικηγόρο» που είναι μέλος της ομάδας δικηγόρων που προσέλαβε η σημερινή ελληνική κυβέρνηση, η οποία κάνει «ό,τι όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις σε δύσκολους καιρούς: Ζητά επιτακτικά την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα. Όμως συμπεριφέρονται έτσι, πιστεύοντας πως θα τους υποστηρίξει η φιλελεύθερη ελίτ της Βρετανίας».



Σύμφωνα με το δημοσίευμα, μέχρι τη δεκαετία του '80 λίγοι γνώριζαν για το πού βρίσκονταν τα Ελγίνεια Μάρμαρα, ενώ οι υπόλοιποι Έλληνες δεν έδιναν δεκάρα. «Τα τελευταία χρόνια όμως, η επιστροφή τους έχει γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης από τους Έλληνες πολιτικούς που βλέπουν τα ποσοστά των κομμάτων τους να ανεβαίνουν, όταν προσπαθούν να τονώσουν την εθνική υπερηφάνεια».

Επιπλέον, αναφορά έγινε και στο πόσο κόστισε η επίσκεψη της Αμάλ Αλαμουντίν στην Αθήνα. «Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, ο σχεδόν χρεοκοπημένος Έλληνας φορολογούμενος θα πληρώσει σχεδόν 11.000 ευρώ για την τριήμερη επίσκεψη της Αμάλ Αλαμουντίν και των συνεργατών της», διάβαζε κανείς στο δημοσίευμα.


Το άρθρο μάλιστα έγινε ακόμα πιο προκλητικό αναφέροντας: «Οι Έλληνες δεν είναι ηλίθιοι. Ξέρουν πως δεν θα γίνει απολύτως τίποτα από την ομάδα που φιλοξενήθηκε στο Μεγάλη Βρετανία, στην περίπτωση που μια ομάδα Λονδρέζων δικηγόρων εμφανιστεί απέναντί τους. Αλλά, φυσικά, είναι όλοι εκεί για να δουν την κυρία Κλούνεϊ. Διότι, κατά τα άλλα, είναι πολύ δύσκολο να διακρίνει κανείς έστω και μια... γωνίτσα ανθρώπινων δικαιωμάτων (που άπτονται της ιδιότητας της Αμάλ Αλαμουντίν) σε αυτά τα μάρμαρα».




Η αλήθεια, «είναι ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα είναι νομική ιδιοκτησία του Βρετανικού Μουσείου. Δεν είχαν κλαπεί» ανέφερε το δημοσίευμα. «Προς το παρόν τα Γλυπτά του Παρθενώνα θα παραμείνουν σε ένα παγκόσμιας κλάσης μουσείο, που ο καθένας μπορεί να τα επισκεφθεί, γιατί αν πάνε στην Ελλάδα, θα στεγαστούν σε ένα λιγότερο εντυπωσιακό μουσείο κάτω από την Ακρόπολη», τόνιζε ακόμη, καταλήγοντας πως «οι Έλληνες πολιτικοί μπορούν να συνεχίσουν το αγαπημένο τους... τροπάριο, που επιδοκιμάζεται ακόμη και από τους ηλίθιους της Αριστεράς, όσο ο καημένος Έλληνας φορολογούμενος πληρώνει για την κυρία Κλούνεϊ και φιλαράκια της». 


Τα δημοσιεύματα στα περισσότερα βρετανικά ΜΜΕ, εστιάζουν στο γεγονός ότι η Αμάλ Αλαμουντίν παντρεύτηκε τον Τζορτζ Κλούνεϊ και απέκτησε λάμψη χολιγουντιανής σταρ, χάνοντας σταδιακά την εικόνα της σοβαρής δικηγόρου. Λίγη από αυτή τη λάμψη, όπως έγραψαν, έκλεψε και η Αθήνα. Πολλά επίσης, αναφέρονταν στην 36χρονη δικηγόρο αποκαλώντας την ειρωνικά «κυρία Κλούνεϊ», θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να μειώσουν την επαγγελματική της ταυτότητα και καριέρα.  

«Η κυρία Κλούνεϊ τώρα έστρεψε το βλέμμα στα Ελγίνεια Μάρμαρα», έγραψαν οι βρετανικοί Times, προσθέτοντας πως «μόλις ένα δεκαπενθήμερο μετά το γάμο που χτυπούσε η καρδιά του Χόλιγουντ, η Αμάλ Κλούνεϊ σχεδιάζει να στείλει τη Βρετανία στο Διεθνές Δικαστήριο για να την υποχρεώσει να επιστρέψει τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην Ελλάδα».

«Τα Μάρμαρα του Παρθενώνα συναντούν το Χόλιγουντ καθώς η Αμάλ Αλαμουντίν συμβουλεύει την Ελλάδα». Αυτός ήταν ο τίτλος δημοσιεύματος της βρετανικής Guardian, που σχολίασε πως για τους Έλληνες, η Αλαμουντίν είναι ένας χρήσιμος νομικός στη μάχη για την επιστροφή των Μαρμάρων. Φέρνει τη λάμψη που η ελληνική κυβέρνηση ούτε καν θα μπορούσε να ονειρευτεί, όταν από το 2011 το γραφείο της ανέλαβε την υπόθεση.

Οι Ελληνες δεν θέλουν να χάσουν αυτή την ευκαιρία, συνέχισε το δημοσίευμα. «Αυτό που θέλουμε είναι να κρατήσουμε την υπόθεση ζωντανή. Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να το κάνουμε αυτό από το να εμπλέξουμε το Χόλιγουντ και τον Κλούνεϊ, βεβαίως», σημείωσε ένας αξιωματούχος της κυβέρνησης στον Guardian.


Τασούλας: Δεν θα πάμε σε δίκη, αλλά στην UNESCO

«Δεν αποφασίσαμε να πάμε σε δίκη. Αποφασίσαμε να εξαντλήσουμε τη διαδικασία στην UNESCO, με την αποδοχή του ελληνικού αιτήματος για διαμεσολάβηση στο θέμα της επανένωσης των Γλυπτών του Παρθενώνα, έχοντας στο πλευρό μας εκτός από Έλληνες, και ξένους νομικούς για συμβουλές, όπως οι τρεις διακεκριμένοι δικηγόροι». Αυτό δήλωσε, δήλωσε μεταξύ άλλων ο κ. Τασούλας. 


«Αποφασίστηκε να γίνει σύσταση προς το Ηνωμένο Βασίλειο, να προσέλθει στη μεσολάβηση την οποία είχε ζητήσει η Ελλάδα. Ο χρόνος αναμονής που προβλέπεται, το εξάμηνο, για την ανταπόκριση της Βρετανίας σε αυτή την ομόφωνη σύσταση της διακυβερνητικής επιτροπής της UNESCO, θα μας παρέχει νομικές συμβουλές η ομάδα αυτή των διακεκριμένων δικηγόρων σε συνεργασία με τους δικούς μας νομικούς συμβούλους στο υπουργείο», σημείωσε ακόμη. 



Αμάλ Αλαμουντίν: Ήρθε η ώρα το Βρετανικό Μουσείο να επιστρέψει τα Γλυπτά στην Ελλάδα

«Η ελληνική κυβέρνηση έχει δίκιο που ζητά την επιστροφή των γλυπτών 200 χρόνια μετά την απομάκρυνσή τους. Είναι μία αδικία που έχει κρατήσει πολύ μεγάλο διάστημα, ένα θέμα που βρίσκεται στα δέκα πιο επείγοντα, όσον αφορά στα έργα τέχνης. Ήρθε η ώρα το Βρετανικό Μουσείο να επιστρέψει τα Γλυπτά στην Ελλάδα, ενώ το πρόβλημα μπορεί να λυθεί προς όφελος και των δύο λαών», συμπλήρωσε η Αμάλ Αλαμουντίν.
 
«Το θέμα δεν αφορά μόνο στην Ελλάδα, τα Μάρμαρα είναι σημαντικά για όλον τον κόσμο. Αποτελεί φοβερή βαρβαρότητα το γεγονός ότι τα γλυπτά βρίσκονται σε δύο ξεχωριστούς χώρους, το 60% στην Ελλάδα και το 40% στη Βρετανία. Αν συνενωθούν, όλος ο κόσμος θα έχει τη δυνατότητα να δει την απαρχή του πολιτισμού» ανέφερε ο κ. Ρόμπερτσον, επισημαίνοντας ότι «το Βρετανικό Μουσείο μπορεί να κρατήσει κάποια έργα τέχνης, όπως τις μούμιες, αλλά είναι υποχρεωμένο να επιστρέψει τα Γλυπτά».

Ερωτώμενη από δημοσιογράφο αν ο Τζορτζ Κλούνεϊ προτίθεται να βοηθήσει στο ζήτημα της επιστροφής των Γλυπτών, η ίδια απάντησε ότι έχει την «αμέριστη συμπαράσταση του συζύγου της σε όλες τις προσπάθειες».

«Το θέμα της επανένωσης των Μαρμάρων του Παρθενώνα είναι μοναδική περίπτωση και απαιτείται η επανένωσή τους» δήλωσαν, μεταξύ άλλων, οι Τζέφρι Ρόμπερτσον και Νόρμαν Πάλμερ, διακεκριμένοι δικηγόροι από τη Βρετανία, με ειδίκευση σε θέματα διεθνούς δικαίου και πνευματικής ιδιοκτησίας, που βρίσκονται στην Αθήνα προκειμένου να υποβάλλουν νομικές προτάσεις για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα.










 
Ο κ. Ρόμπερτσον διευκρίνισε: «Εάν υπάρξει ανταπόκριση της Βρετανίας στην πρόσκληση της UNESCO, τότε η διαμεσολάβηση θα ξεκινήσει και εμείς οι τρεις θα βρεθούμε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Όμως, μέχρι τώρα, η κυβέρνηση της Βρετανίας λέει ότι είναι θέμα του Μουσείου και εκείνο ότι δεν πρόκειται να τα επιστρέψει. Στόχος μας δεν είναι να απογυμνώσουμε το μουσεία, αλλά τα Γλυπτά του Παρθενώνα αποτελούν μοναδική περίπτωση. Δεν σχεδιάζουμε νομικές κινήσεις, απλώς νομικές συμβουλές. Υπάρχουν όμως ευκαιρίες, διεθνή δικαστήρια, εναλλακτικοί μηχανισμοί επίλυσης διαφορών, όπως η διαμεσολάβηση, διεθνείς συνθήκες, ιδέες που πρέπει να λάβουμε υπόψη. Η Μεγάλη Βρετανία είναι μεγάλη γιατί λαμβάνει υπόψη της τον διεθνή νόμο και τις αποφάσεις».
 
«Ζούμε σε έναν κόσμο που αλλάζει και οι νόμοι εξελίσσονται» σημείωσε ο κ. Πάλμερ, προσθέτοντας ότι τα μουσεία θα πρέπει κι αυτά να προσαρμόζονται σε αυτές τις αλλαγές. «Αν οι διεθνείς νόμοι αλλάξουν, τα μουσεία θα πρέπει να αλλάξουν κι αυτά», τόνισε.
 
«Υπάρχουν κοινοβουλευτικές αποφάσεις στη Βρετανία που από τη μία επέτρεψαν την επιστροφή λειψάνων πολιτισμού (σσ. των Αβορίγινων στην Αυστραλία) και από την άλλη απαγορεύουν την αποδοχή κλεμμένων πολιτιστικών θησαυρών. Υπάρχουν εξαιρέσεις και μπορούν να υπάρξουν κι άλλες. Οι ορίζοντες είναι ανοικτοί» υπογράμμισαν οι Βρετανοί νομικοί.
















«Θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος προχώρησε αυτό το θέμα πολύ περισσότερο από ποτέ στο παρελθόν. Είναι παλικάρι και πολύ καλός φίλος. Η Ελλάδα δεν είναι μόνη της, έχει πολλούς φίλους. Δεν θα σταματήσουμε εάν δεν γυρίσουν τα Γλυπτά στην Ελλάδα» ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Ντέιβιντ Χιλ, πρόεδρος της Διεθνούς Επιτροπής για την Επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα.
 
Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ο κ. Τασούλας τόνισε ότι η κυβέρνηση θα κάνει ό,τι μπορεί, ώστε το θέμα να οδηγηθεί σε φιλικό διακανονισμό. «Έλεγαν ότι ο ήλιος δεν δύει ποτέ στο Ηνωμένο Βασίλειο, όταν ήταν αυτοκρατορία. Αυτό δεν ισχύει πια, αλλά είμαστε σίγουροι ότι δεν έχει σβήσει η υψηλοφροσύνη. Περιμένουμε την ολοκλήρωση της διαδικασίας στην UNESCO. Αλλά εξετάζουμε και διαφορετικές εκδοχές. Δεν έχουμε αποφασίσει να κάνουμε δικαστικές ενέργειες» σημείωσε, τέλος, ο υπουργός Πολιτισμού.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης