ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ: 70% πιο ψηλά από τον δεύτερο
21.12.2014
11:30
Το τελευταίο τρίμηνο ανοίγει εντυπωσιακά η ψαλίδα των πωλήσεων του «Πρώτου Θέματος» από τη 2η εφημερίδα
Πλησιάζει η επέτειος των 10 ετών από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του και το «Πρώτο Θέμα» βρίσκεται πάντα στην κορυφή - όχι μόνο των πωλήσεων, αλλά και της εμπιστοσύνης του κοινού. Με εντυπωσιακά ποσοστά, που ενίοτε υπερβαίνουν το 70%, διευρύνεται η διαφορά στις πωλήσεις από τις ανταγωνιστικές εφημερίδες στην κυριακάτικη αγορά.
Με εκτίναξη της διαφοράς ανάμεσα στο «Πρώτο Θέμα» και την αμέσως δεύτερη σε πωλήσεις κυριακάτικη εφημερίδα κλείνει η φετινή χρονιά. Συγκεκριμένα, το φύλλο του «Πρώτου Θέματος» της 14ης Δεκεμβρίου, το τελευταίο για το οποίο υπάρχουν επίσημα στοιχεία κυκλοφορίας, σημείωσε πωλήσεις 124.000 αντιτύπων.
Η αμέσως επόμενη εφημερίδα τερμάτισε μακράν πίσω, στις 72.000, δηλαδή σε απόσταση 52.000 φύλλων από το «Πρώτο Θέμα».
Αυτό σημαίνει ότι το αναγνωστικό κοινό προτίμησε την εφημερίδα μας από τον ανταγωνισμό σε ποσοστό που φτάνει το εντυπωσιακό 70%. Το στοιχείο αυτό επιβεβαιώνει την αλματώδη εκτίναξη της διαφοράς που καταγράφεται, ιδιαίτερα κατά το τελευταίο τρίμηνο, μεταξύ του «Πρώτου Θέματος» και των άλλων κυριακάτικων εφημερίδων.
Με εκτίναξη της διαφοράς ανάμεσα στο «Πρώτο Θέμα» και την αμέσως δεύτερη σε πωλήσεις κυριακάτικη εφημερίδα κλείνει η φετινή χρονιά. Συγκεκριμένα, το φύλλο του «Πρώτου Θέματος» της 14ης Δεκεμβρίου, το τελευταίο για το οποίο υπάρχουν επίσημα στοιχεία κυκλοφορίας, σημείωσε πωλήσεις 124.000 αντιτύπων.
Η αμέσως επόμενη εφημερίδα τερμάτισε μακράν πίσω, στις 72.000, δηλαδή σε απόσταση 52.000 φύλλων από το «Πρώτο Θέμα».
Αυτό σημαίνει ότι το αναγνωστικό κοινό προτίμησε την εφημερίδα μας από τον ανταγωνισμό σε ποσοστό που φτάνει το εντυπωσιακό 70%. Το στοιχείο αυτό επιβεβαιώνει την αλματώδη εκτίναξη της διαφοράς που καταγράφεται, ιδιαίτερα κατά το τελευταίο τρίμηνο, μεταξύ του «Πρώτου Θέματος» και των άλλων κυριακάτικων εφημερίδων.
Απ’ ό,τι φαίνεται, το 2014 θα είναι μία ακόμη χρονιά κυριαρχίας της εφημερίδας μας, η οποία δεν έχει χάσει την πρωτιά στις πωλήσεις από την πρώτη χρονιά της κυκλοφορίας της. Η σταθερή αγάπη και η εμπιστοσύνη που δείχνει εμπράκτως το κοινό στην εφημερίδα αποτυπώνονται με τον πλέον καταδεικτικό και αδιαμφισβήτητο τρόπο μέσω των επίσημων στατιστικών στοιχείων κυκλοφορίας. Παρόλο που η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται σε παρατεινόμενη οικονομική δυσπραγία και μολονότι ειδικά ο κλάδος του Τύπου υπέστη συντριπτικά πλήγματα τα τελευταία χρόνια, το «Πρώτο Θέμα» δικαιούται να υπερηφανεύεται ότι διευρύνει τη διαφορά από τους αντιπάλους του στον πάγκο των κυριακάτικων εφημερίδων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 11μηνο Ιανουαρίου - Νοεμβρίου 2014 η διαφορά ανάμεσα στο «Πρώτο Θέμα» και την εκάστοτε δεύτερη σε κυκλοφορία εφημερίδα έκλεισε στο 20,54% - λαμβάνοντας υπόψη τον μέσο όρο πωλήσεων.
Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι σε μια περίοδο που έχει αρχίσει από τον Απρίλιο και συνεχίζεται το «Πρώτο Θέμα» είναι η μοναδική κυριακάτικη εφημερίδα που καταγράφει σταθερά εξαψήφιες πωλήσεις, ενώ ο ανταγωνισμός έχει πέσει κάτω από τις 100.000 φύλλα - πάντα με βάση τον μηνιαίο μέσο όρο.
Ως προς τον ρυθμό με τον οποίο αυξάνεται η διαφορά στις πωλήσεις το τελευταίο διάστημα, η εικόνα αποδίδεται καλύτερα με την απλή παράθεση των στατιστικών στοιχείων. Ετσι, πριν από το 70,72% που γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για τον Δεκέμβριο, το χάσμα ανάμεσα στο «Πρώτο Θέμα» και την αμέσως επόμενη κυριακάτικη εφημερίδα κατά τον μήνα Νοέμβριο ήταν περίπου στο 40%.
Επιβράβευση αλλά και δέσμευση
Η ψυχρή πλην αδιάβλητη γλώσσα των αριθμών είναι μια κρίσιμης σημασίας αποτύπωση της πραγματικότητας, αλλά όχι η μόνη.
Πέρα από τις κυκλοφοριακές τους επιδόσεις, οι εφημερίδες είναι ζωντανοί οργανισμοί που δρουν και αντιδρούν στα ερεθίσματα του κοινωνικού περιβάλλοντος, χρησιμοποιώντας τα αντανακλαστικά, το δημοσιογραφικό ένστικτο και, πάνω από όλα, τη δίψα για την αλήθεια και την έγκυρη ενημέρωση. Ενας τέτοιος οργανισμός είναι το «Πρώτο Θέμα» που νιώθει κάθε κύτταρό του να ξυπνά όχι μόνο όταν βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των κυκλοφοριών, αλλά και στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας, εκεί ακριβώς όπου διαμορφώνεται το κοινωνικό, πολιτικό, οικονομικό κ.ο.κ. γίγνεσθαι.
Εκεί δηλαδή όπου οφείλει να είναι πάντα το «Πρώτο Θέμα», στις επάλξεις των γεγονότων, εκπληρώνοντας το χρέος απέναντι στον εαυτό του και, κυρίως, στο πιστό του κοινό. Οι κυκλοφοριακές πρωτιές είναι επιβράβευση, αλλά και δέσμευση: Ολοι όσοι εργαζόμαστε για το «Πρώτο Θέμα» αναλαμβάνουμε την ευθύνη να το κρατήσουμε στην κορυφή. Επειδή εσείς, ο κάθε αναγνώστης, δεν περιμένει τίποτα λιγότερο από την καλύτερη ελληνική εφημερίδα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 11μηνο Ιανουαρίου - Νοεμβρίου 2014 η διαφορά ανάμεσα στο «Πρώτο Θέμα» και την εκάστοτε δεύτερη σε κυκλοφορία εφημερίδα έκλεισε στο 20,54% - λαμβάνοντας υπόψη τον μέσο όρο πωλήσεων.
Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι σε μια περίοδο που έχει αρχίσει από τον Απρίλιο και συνεχίζεται το «Πρώτο Θέμα» είναι η μοναδική κυριακάτικη εφημερίδα που καταγράφει σταθερά εξαψήφιες πωλήσεις, ενώ ο ανταγωνισμός έχει πέσει κάτω από τις 100.000 φύλλα - πάντα με βάση τον μηνιαίο μέσο όρο.
Ως προς τον ρυθμό με τον οποίο αυξάνεται η διαφορά στις πωλήσεις το τελευταίο διάστημα, η εικόνα αποδίδεται καλύτερα με την απλή παράθεση των στατιστικών στοιχείων. Ετσι, πριν από το 70,72% που γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για τον Δεκέμβριο, το χάσμα ανάμεσα στο «Πρώτο Θέμα» και την αμέσως επόμενη κυριακάτικη εφημερίδα κατά τον μήνα Νοέμβριο ήταν περίπου στο 40%.
Επιβράβευση αλλά και δέσμευση
Η ψυχρή πλην αδιάβλητη γλώσσα των αριθμών είναι μια κρίσιμης σημασίας αποτύπωση της πραγματικότητας, αλλά όχι η μόνη.
Πέρα από τις κυκλοφοριακές τους επιδόσεις, οι εφημερίδες είναι ζωντανοί οργανισμοί που δρουν και αντιδρούν στα ερεθίσματα του κοινωνικού περιβάλλοντος, χρησιμοποιώντας τα αντανακλαστικά, το δημοσιογραφικό ένστικτο και, πάνω από όλα, τη δίψα για την αλήθεια και την έγκυρη ενημέρωση. Ενας τέτοιος οργανισμός είναι το «Πρώτο Θέμα» που νιώθει κάθε κύτταρό του να ξυπνά όχι μόνο όταν βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των κυκλοφοριών, αλλά και στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας, εκεί ακριβώς όπου διαμορφώνεται το κοινωνικό, πολιτικό, οικονομικό κ.ο.κ. γίγνεσθαι.
Εκεί δηλαδή όπου οφείλει να είναι πάντα το «Πρώτο Θέμα», στις επάλξεις των γεγονότων, εκπληρώνοντας το χρέος απέναντι στον εαυτό του και, κυρίως, στο πιστό του κοινό. Οι κυκλοφοριακές πρωτιές είναι επιβράβευση, αλλά και δέσμευση: Ολοι όσοι εργαζόμαστε για το «Πρώτο Θέμα» αναλαμβάνουμε την ευθύνη να το κρατήσουμε στην κορυφή. Επειδή εσείς, ο κάθε αναγνώστης, δεν περιμένει τίποτα λιγότερο από την καλύτερη ελληνική εφημερίδα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr