Υπερφορτωμένο με 200 νταλίκες το μοιραίο πλοίο
28.12.2014
22:28
Τα περισσότερα ήταν βυτιοφόρα που μετέφεραν ελληνικό ελαιόλαδο
Νέες πληροφορίες για το τι προηγήθηκε στο πλοίο Norman Atlantic πριν ξεσπάσει η πυρκαγιά έρχονται στην δημοσιότητα τις τελευταίες ώρες.
Σύμφωνα λοιπόν με μαρτυρίες επιβαινόντων οδηγών οι οποίοι έχουν διασωθεί το πλοίο ήταν υπερφορτωμένο με 200 τουλάχιστον βυτιοφόρα των 32 τόνων έκαστο που μετέφεραν ελληνικά ελαιόλαδα.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες τα βαρέα οχήματα μόλις χωρούσαν στο πλοίο και κατά μία εκδοχή υπήρξαν διαμαρτυρίες προς τους ιδιοκτήτες των μεταφορικών εταιριών ότι μπορεί να υπάρξει πρόβλημα κατά τη διαδρομή, επειδή οι κυματισμοί πιθανώς να προκαλούσαν μετατοπίσεις και τα βυτιοφόρα να ακουμπούσαν στην οροφή του γκαράζ του πλοίου.
Το εύφλεκτο φορτίο εξηγεί και την γρήγορη επέκταση της πυρκαγιάς και πολύ περισσότερο την αποτυχία της κατάσβεσης από μελή του πληρώματος.
Ένας από τους διασωθέντες οδηγούς υποστήριξε ότι κατά τη διαδρομή προς την Ιταλία και λόγω της θαλασσοταραχής σημειώθηκε μετατόπιση φορτίου, οι τριβές πιθανώς των βυτιοφόρων με τη μεταλλική οροφή του πλοίου να προκάλεσαν σπινθήρες και από αυτούς εικάζεται ότι ξεκίνησε η πυρκαγιά.
Η υπερφόρτωση του πλοίου προέκυψε από την και με τις αυξημένες ανάγκες μεταφοράς ελαιολάδου στην Ιταλία αφού η παραγωγή της γείτονος χώρας έχει υποστεί μεγάλη καταστροφή από τις πρόσφατες θεομηνίες που έπληξαν της περιοχές παραγωγής ελαιολάδου και ιδιαίτερα την Τοσκάνη . Παράλληλα την εποχή αυτή πραγματοποιείται ο μεγαλύτερος όγκος εξαγωγών λαδιού προς την γειτονική χώρα.
Έτσι οι μεγάλοι μεταφορείς πιέζουν τις ακτοπλοϊκές εταιρίες να υπερφορτώνουν τα πλοία έτσι ώστε να μην χάσουν τα συμβόλαια που έχουν με μεγάλες βιομηχανίες εμφιάλωσης ελαιολάδου της Ιταλίας.
Σύμφωνα λοιπόν με μαρτυρίες επιβαινόντων οδηγών οι οποίοι έχουν διασωθεί το πλοίο ήταν υπερφορτωμένο με 200 τουλάχιστον βυτιοφόρα των 32 τόνων έκαστο που μετέφεραν ελληνικά ελαιόλαδα.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες τα βαρέα οχήματα μόλις χωρούσαν στο πλοίο και κατά μία εκδοχή υπήρξαν διαμαρτυρίες προς τους ιδιοκτήτες των μεταφορικών εταιριών ότι μπορεί να υπάρξει πρόβλημα κατά τη διαδρομή, επειδή οι κυματισμοί πιθανώς να προκαλούσαν μετατοπίσεις και τα βυτιοφόρα να ακουμπούσαν στην οροφή του γκαράζ του πλοίου.
Το εύφλεκτο φορτίο εξηγεί και την γρήγορη επέκταση της πυρκαγιάς και πολύ περισσότερο την αποτυχία της κατάσβεσης από μελή του πληρώματος.
Ένας από τους διασωθέντες οδηγούς υποστήριξε ότι κατά τη διαδρομή προς την Ιταλία και λόγω της θαλασσοταραχής σημειώθηκε μετατόπιση φορτίου, οι τριβές πιθανώς των βυτιοφόρων με τη μεταλλική οροφή του πλοίου να προκάλεσαν σπινθήρες και από αυτούς εικάζεται ότι ξεκίνησε η πυρκαγιά.
Η υπερφόρτωση του πλοίου προέκυψε από την και με τις αυξημένες ανάγκες μεταφοράς ελαιολάδου στην Ιταλία αφού η παραγωγή της γείτονος χώρας έχει υποστεί μεγάλη καταστροφή από τις πρόσφατες θεομηνίες που έπληξαν της περιοχές παραγωγής ελαιολάδου και ιδιαίτερα την Τοσκάνη . Παράλληλα την εποχή αυτή πραγματοποιείται ο μεγαλύτερος όγκος εξαγωγών λαδιού προς την γειτονική χώρα.
Έτσι οι μεγάλοι μεταφορείς πιέζουν τις ακτοπλοϊκές εταιρίες να υπερφορτώνουν τα πλοία έτσι ώστε να μην χάσουν τα συμβόλαια που έχουν με μεγάλες βιομηχανίες εμφιάλωσης ελαιολάδου της Ιταλίας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr