Ακούστε το ντοκουμέντο: Επιβάτης ενημερώνει το Λιμενικό για τη φωτιά στο Norman Atlantic
30.12.2014
15:39
Κυριακή 28/12 ώρα 05:40: Είμαστε στο πλοίο Norman Atlantic, έχει πιάσει φωτιά, επικρατεί πανικός - Λιμενικό: Οι Ιταλοί στη γέφυρα του πλοίου δεν καταλάβαιναν τι τους λέγαμε
Νέες διαστάσεις στο ναυτικό ατύχημα με το Norman Atlantic δίνει η αποκάλυψη που έγινε σήμερα κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου της ηγεσίας του Λιμενικού Σώματος για όσα συνέβησαν τα ξημερώματα της Κυριακής καθώς αυτός που ενημέρωσε τις ελληνικές αρχές ήταν ένας... επιβάτης!
Το ρολόι έδειχνε 5:40 τα ξημερώματα όταν ένας εκ των επιβατών του πλοίου κάλεσε τον διεθνή αριθμό 112 και συνδέθηκε με το κέντρο επιχειρήσεων του Λιμενικού.
Με τρεμάμενη φωνή ακούστηκε να λέει στα στελέχη του Λιμενικού ότι επιβαίνουμε σε ένα σκάφος που έφυγε από Ηγουμενίτσα, έχει πάρει φωτιά και επικρατεί πανικός.
Όπως ενημέρωσε ο επικεφαλής του κέντρου επιχειρήσεων μέσα σε δέκα λεπτά είχαν δεσμευθεί 8 πλοία για να ξεκινήσει η επιχείρηση καθώς το σκάφος βρισκόταν, κατά τα λεγόμενά του, το πλοίο εκείνη την ώρα βρισκόταν οριακά στην ελληνική περιοχή ευθύνης βορειοδυτικά της Κέρκυρας.
Το ρολόι έδειχνε 5:40 τα ξημερώματα όταν ένας εκ των επιβατών του πλοίου κάλεσε τον διεθνή αριθμό 112 και συνδέθηκε με το κέντρο επιχειρήσεων του Λιμενικού.
Με τρεμάμενη φωνή ακούστηκε να λέει στα στελέχη του Λιμενικού ότι επιβαίνουμε σε ένα σκάφος που έφυγε από Ηγουμενίτσα, έχει πάρει φωτιά και επικρατεί πανικός.
Όπως ενημέρωσε ο επικεφαλής του κέντρου επιχειρήσεων μέσα σε δέκα λεπτά είχαν δεσμευθεί 8 πλοία για να ξεκινήσει η επιχείρηση καθώς το σκάφος βρισκόταν, κατά τα λεγόμενά του, το πλοίο εκείνη την ώρα βρισκόταν οριακά στην ελληνική περιοχή ευθύνης βορειοδυτικά της Κέρκυρας.
Από την πλευρά του ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος έκανε λόγο για ένα από τα δυσκολότερα περιστατικά υπό εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες, οι οποίες, όπως τόνισε, για μεγάλο χρονικό διάστημα δεν επέτρεπαν σε διασωστικά μέσα να περάσουν τα χαμηλά βαρομετρικά σε θάλασσα και αέρα.
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο τύπου του Λιμενικού έχουν διασωθεί συνολικά 201 Έλληνες οι οποίοι βρίσκονται με ασφάλεια είτε στα παραπλέοντα πλοία είτε στο ελληνικό έδαφος.
«Συνεχίζουμε την επιβεβαίωση και διασταύρωση των ονομάτων όχι μόνο από τις ιταλικές αρχές αλλά και τους πλοιάρχους των ξένων πλοίων που συμμετείχαν στην΄ερευνα και διάσωση» συμπλήρωσε ο κ. Λαγκαδιανός.
Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης ανακοίνωσε ότι από τη Δευτέρα έχει ξεκίνησει η έρευνα για την έκδοση του τεχνικού πορίσματος ανεξαρτήτως του πορίσματος που θα εκδόσουν οι Ιταλοί. «Κάθε ναυάγιο, κάθε ζωή που χάνεται δεν μπορεί να μένει χωρίς την τιμωρία των υπευθύνων και χωρίς την διερεύνηση των αιτιών που οδήγησαν στην τραγική κατάληξη» συμπλήρωσε ο κ. Βαρβιτσιώτης.
Στόχος των ελληνικών αρχών είναι να ταυτοποιηθούν όλοι οι Έλληνες επιβαίνοντες και να γυρίσουνε με ασφάλεια στα σπίτια τους υπογράμμισε ο υπουργός.
«Ίσως να μην έχει υπάρξει τόσο πολύπλοκο περιστατικό μέχρι σήμερα. Ακόμα αγωνιούμε για να ταυτοποιήσουμε και τους υπόλοιπους Έλληνες που δεν έχουν ταυτοποιηθεί» κατέληξε ο κ. Βαρβιτσιώτης.
Αναλυτικά η συνέντευξη Τύπου για τη ναυτική τραγωδία
«Οι αριθμοί θα αλλάζουν συνέχεια όσο υπάρχουν επιβάτες που είναι ακόμη πάνω στα πλοία και δεν έχουν πατήσει στεριά για να καταγραφούν».
Με τα λόγια αυτά, ο επικεφαλής του Θαλάμου Επιχειρήσεων του ΥΝΑ, υποναύαρχος Νίκος Πατρινός, στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που δόθηκε σήμερα το μεσημέρι, περιέγραψε την πραγματική εικόνα που υπάρχει αυτές τις ώρες για τη ναυτική τραγωδία της Αδριατικής.
Έως τώρα υπάρχουν 201 Έλληνες διασωθέντες-ταυτοποιημένοι από σύνολο 266 Ελλήνων επιβατών. Στη συνέχεια άφησε αιχμές για τη διαχείριση του περιστατικού από τους Ιταλούς, λέγοντας «έχουν τον κόσμο στα πλοία και τους ανεβοκατεβάζουν», ενώ αναφέρθηκε και στον Ιταλό καπετάνιο του μοιραίου καραβιού: «Υπήρχε χρονοκαθυστέρηση στην εκτέλεση των εντολών που δίναμε στον πλοίαρχο. Ήταν δύσκολη η επικοινωνία, γινόταν στα αγγλικά και δεν μας έδινε να καταλάβουμε τι συμβαίνει, ακόμη και όταν του μιλούσαμε στην απλή ναυτική γλώσσα».
Η επικοινωνία ήταν πιο εύκολη, όπως τόνισε ο Ν. Πατρινός, με τον επίσης Ιταλό πλοίαρχο του ε/γ-ο/γ Cruise Europa που ήταν πλοίο συντονισμού. Όσον αφορά στο συντονισμό, τόνισε: «Είχαμε δύσκολο καιρό και δεν μπορούσαμε να ανοίξουμε το μέτωπο. Δεσμεύσαμε οκτώ πλοία και ελικόπτερα από τις ένοπλες δυνάμεις και δυνάμεις του λιμενικού. Ο καιρός άνοιγε από την πλευρά των Ιταλών και μπόρεσαν αναστείλουν σωστικά και ανέλαβε την διαχείριση του περιστατικού η Ρώμη από τι 10 η ώρα το πρωί της ίδιας ημέρας».
Ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος, αντιναύαρχος Αθανάσιος Αθανασόπουλος, στράφηκε κατά των ιταλικών εισαγγελικών αρχών, με αφορμή την είδηση ότι ο εισαγγελέας του Μπάρι έδωσε ότι ήταν 499 επιβάτες, αντί για 475. «Ο εισαγγελέας από το Μπάρι μπορεί να λέει ό,τι θέλει. Δεν μπορώ να απολογηθώ για το τι έχει πει ο Ιταλός εισαγγελέας» τόνισε με έντονο ύφος.
Στη συνέχεια, μιλώντας για τον αριθμό των αγνοουμένων, είπε: «Δεν μπορώ να σας πω αν υπάρχουν αγνοούμενοι και πόσοι. Αυτό θα μας το πουν οι Ιταλοί».
Όσον αφορά στις ευθύνες που υπάρχουν, ο Αρχηγός του ΛΣ υπογράμμισε ότι θα γίνει έρευνα σε βάθος και δεν θα μείνει κανένα σημείο της υπόθεσης αφώτιστο.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ξεκαθάρισε ότι η Ελληνική Υπηρεσία Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων θα διεξάγει τη δική της έρευνα, ανεξαρτήτως του τι θα πράξουν οι ιταλικές αρχές.
Ήδη, έχει διαταχθεί επείγουσα προκαταρκτική εξέταση από την προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πειραιά, κατόπιν εντολής της προϊσταμένης της Εισαγγελίας ΑΠ, Ευτέρπης Κουτζαμάνη, μετά από έγγραφο που της απέστειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Όσον αφορά στο έγγραφο που είδε της δημοσιότητας για τις έξι παρατηρήσεις που έγιναν από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων στο Norman Atlantic στις 19 Δεκεμβρίου στο λιμάνι της Πάτρας, ο διευθυντής του Κλάδου Επιθεώρησης Εμπορικού Πλοίου, Σταμάτης Ράπτης, επισήμανε ότι πριν τον απόπλου του μοιραίου ταξιδιού, είχαν ήδη αποκατασταθεί οι δύο από αυτές, ενώ για τις τέσσερις άλλες, οι οποίες θεωρούνται ήσσονος σημασίας, κατά τον αξιωματικό του Λιμενικού δόθηκε παράταση 14 ημερών.
Αξιοσημείωτο είναι ότι ο διευθυντής της Λιμενικής Αστυνομίας, Νίκος Σπανός, τόνισε ότι κατά τους ελέγχους που έγιναν στο λιμάνι της Πάτρας, βρέθηκαν εννέα άτομα με πλαστά έγγραφα και συνελήφθησαν, ενώ τόσο σε Πάτρα όσο και σε Ηγουμενίτσα ελέγχθηκαν και με τα μηχανήματα με ακτίνες Χ -τα Χ-Ray- και από τους άνδρες των ιδιωτικών εταιρειών ασφαλείας συνολικά 148 οχήματα.
Το επίσημο πρωτόκολλο του πλοίου ήταν για μεταφορά 499 ατόμων.
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο τύπου του Λιμενικού έχουν διασωθεί συνολικά 201 Έλληνες οι οποίοι βρίσκονται με ασφάλεια είτε στα παραπλέοντα πλοία είτε στο ελληνικό έδαφος.
Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης ανακοίνωσε ότι από τη Δευτέρα έχει ξεκίνησει η έρευνα για την έκδοση του τεχνικού πορίσματος ανεξαρτήτως του πορίσματος που θα εκδόσουν οι Ιταλοί. «Κάθε ναυάγιο, κάθε ζωή που χάνεται δεν μπορεί να μένει χωρίς την τιμωρία των υπευθύνων και χωρίς την διερεύνηση των αιτιών που οδήγησαν στην τραγική κατάληξη» συμπλήρωσε ο κ. Βαρβιτσιώτης.
Στόχος των ελληνικών αρχών είναι να ταυτοποιηθούν όλοι οι Έλληνες επιβαίνοντες και να γυρίσουνε με ασφάλεια στα σπίτια τους υπογράμμισε ο υπουργός.
Αναλυτικά η συνέντευξη Τύπου για τη ναυτική τραγωδία
«Οι αριθμοί θα αλλάζουν συνέχεια όσο υπάρχουν επιβάτες που είναι ακόμη πάνω στα πλοία και δεν έχουν πατήσει στεριά για να καταγραφούν».
Με τα λόγια αυτά, ο επικεφαλής του Θαλάμου Επιχειρήσεων του ΥΝΑ, υποναύαρχος Νίκος Πατρινός, στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που δόθηκε σήμερα το μεσημέρι, περιέγραψε την πραγματική εικόνα που υπάρχει αυτές τις ώρες για τη ναυτική τραγωδία της Αδριατικής.
Έως τώρα υπάρχουν 201 Έλληνες διασωθέντες-ταυτοποιημένοι από σύνολο 266 Ελλήνων επιβατών. Στη συνέχεια άφησε αιχμές για τη διαχείριση του περιστατικού από τους Ιταλούς, λέγοντας «έχουν τον κόσμο στα πλοία και τους ανεβοκατεβάζουν», ενώ αναφέρθηκε και στον Ιταλό καπετάνιο του μοιραίου καραβιού: «Υπήρχε χρονοκαθυστέρηση στην εκτέλεση των εντολών που δίναμε στον πλοίαρχο. Ήταν δύσκολη η επικοινωνία, γινόταν στα αγγλικά και δεν μας έδινε να καταλάβουμε τι συμβαίνει, ακόμη και όταν του μιλούσαμε στην απλή ναυτική γλώσσα».
Η επικοινωνία ήταν πιο εύκολη, όπως τόνισε ο Ν. Πατρινός, με τον επίσης Ιταλό πλοίαρχο του ε/γ-ο/γ Cruise Europa που ήταν πλοίο συντονισμού. Όσον αφορά στο συντονισμό, τόνισε: «Είχαμε δύσκολο καιρό και δεν μπορούσαμε να ανοίξουμε το μέτωπο. Δεσμεύσαμε οκτώ πλοία και ελικόπτερα από τις ένοπλες δυνάμεις και δυνάμεις του λιμενικού. Ο καιρός άνοιγε από την πλευρά των Ιταλών και μπόρεσαν αναστείλουν σωστικά και ανέλαβε την διαχείριση του περιστατικού η Ρώμη από τι 10 η ώρα το πρωί της ίδιας ημέρας».
Ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος, αντιναύαρχος Αθανάσιος Αθανασόπουλος, στράφηκε κατά των ιταλικών εισαγγελικών αρχών, με αφορμή την είδηση ότι ο εισαγγελέας του Μπάρι έδωσε ότι ήταν 499 επιβάτες, αντί για 475. «Ο εισαγγελέας από το Μπάρι μπορεί να λέει ό,τι θέλει. Δεν μπορώ να απολογηθώ για το τι έχει πει ο Ιταλός εισαγγελέας» τόνισε με έντονο ύφος.
Στη συνέχεια, μιλώντας για τον αριθμό των αγνοουμένων, είπε: «Δεν μπορώ να σας πω αν υπάρχουν αγνοούμενοι και πόσοι. Αυτό θα μας το πουν οι Ιταλοί».
Όσον αφορά στις ευθύνες που υπάρχουν, ο Αρχηγός του ΛΣ υπογράμμισε ότι θα γίνει έρευνα σε βάθος και δεν θα μείνει κανένα σημείο της υπόθεσης αφώτιστο.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ξεκαθάρισε ότι η Ελληνική Υπηρεσία Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων θα διεξάγει τη δική της έρευνα, ανεξαρτήτως του τι θα πράξουν οι ιταλικές αρχές.
Ήδη, έχει διαταχθεί επείγουσα προκαταρκτική εξέταση από την προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πειραιά, κατόπιν εντολής της προϊσταμένης της Εισαγγελίας ΑΠ, Ευτέρπης Κουτζαμάνη, μετά από έγγραφο που της απέστειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Όσον αφορά στο έγγραφο που είδε της δημοσιότητας για τις έξι παρατηρήσεις που έγιναν από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων στο Norman Atlantic στις 19 Δεκεμβρίου στο λιμάνι της Πάτρας, ο διευθυντής του Κλάδου Επιθεώρησης Εμπορικού Πλοίου, Σταμάτης Ράπτης, επισήμανε ότι πριν τον απόπλου του μοιραίου ταξιδιού, είχαν ήδη αποκατασταθεί οι δύο από αυτές, ενώ για τις τέσσερις άλλες, οι οποίες θεωρούνται ήσσονος σημασίας, κατά τον αξιωματικό του Λιμενικού δόθηκε παράταση 14 ημερών.
Αξιοσημείωτο είναι ότι ο διευθυντής της Λιμενικής Αστυνομίας, Νίκος Σπανός, τόνισε ότι κατά τους ελέγχους που έγιναν στο λιμάνι της Πάτρας, βρέθηκαν εννέα άτομα με πλαστά έγγραφα και συνελήφθησαν, ενώ τόσο σε Πάτρα όσο και σε Ηγουμενίτσα ελέγχθηκαν και με τα μηχανήματα με ακτίνες Χ -τα Χ-Ray- και από τους άνδρες των ιδιωτικών εταιρειών ασφαλείας συνολικά 148 οχήματα.
Το επίσημο πρωτόκολλο του πλοίου ήταν για μεταφορά 499 ατόμων.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr