Μπαλτάς: Με κλήρωση η εισαγωγή μαθητών στα πειραματικά σχολεία
18.03.2015
21:39
Σε ό,τι αφορά τα πρότυπα σχολεία, ο υπουργός εξήγησε ότι «τα σχολεία αυτά θα εξακολουθήσουν να λειτουργούν με τους δικούς τους, ιστορικά αιτιολογημένους κανόνες»
Με κλήρωση θα γίνεται η επιλογή των μαθητών στα πειραματικά σχολεία, ενώ η Διοικούσα Επιτροπή Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων θα καθορίσει σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς τη διαδικασία και τα κριτήρια επιλογής των μαθητών των πρότυπων σχολείων για την προσεχή χρονιά, σημείωσε σε έγγραφο που απέστειλε στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς.
Όπως επεσήμανε ο κ. Μπαλτάς, ο νόμος 3966/2011 που ενοποίησε τα πειραματικά και τα πρότυπα σχολεία, εξομοιώνοντάς τα, συνάντησε πολλές και σοβαρές ενστάσεις, οι οποίες δεν ελήφθησαν υπόψη.
Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ. Θεόδωρου Φορτσάκη, ο κ. Μπαλτάς τόνισε ότι η επιβολή εξετάσεων για την εισαγωγή των μαθητών και μαθητριών στο Γυμνάσιο και το Λύκειο μεταβάλλει τον πειραματικό χαρακτήρα του σχολείου σε πειραματισμό επί της αριστείας, κάτι που αντιβαίνει στον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου, όπως είπε.
Ο υπουργός Παιδείας παρατήρησε ότι η δοκιμαστική εφαρμογή μίας εκπαιδευτικής καινοτομίας σε μαθητές υψηλών επιδόσεων μπορεί, ενδεχομένως, να έχει αξιόλογα αποτελέσματα, αλλά δεν έχει τα εχέγγυα για να διαδοθεί στο σύνολο των σχολείων της χώρας, γι’ αυτό και η εισαγωγή μαθητών στα πειραματικά σχολεία θα γίνεται αποκλειστικά με κλήρωση.
Όσον αφορά τα πρότυπα σχολεία, ο υπουργός εξήγησε ότι «τα σχολεία αυτά θα εξακολουθήσουν να λειτουργούν με τους δικούς τους, ιστορικά αιτιολογημένους κανόνες, συμπληρωματικά στο εκπαιδευτικό σύστημα ως η βέλτιστη εκδοχή του» , και πρόσθεσε:
«Για τα σχολεία αυτά η Διοικούσα Επιτροπή Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων θα καθορίσει άμεσα σε συνεργασία με τον σύλλογο διδασκόντων, τον σύλλογο αποφοίτων, τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, τη διαδικασία και τα κριτήρια επιλογής των μαθητών και μαθητριών τους για την προσεχή σχολική χρονιά».
Όπως διευκρίνισε ο κ. Μπαλτάς, την κατά σχολείο εφαρμογή των διαδικασιών επιλογής θα έχει το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο σε συνεργασία με τα όργανα διοίκησης του σχολείου και υπό όρους απόλυτης διαφάνειας.
Όπως επεσήμανε ο κ. Μπαλτάς, ο νόμος 3966/2011 που ενοποίησε τα πειραματικά και τα πρότυπα σχολεία, εξομοιώνοντάς τα, συνάντησε πολλές και σοβαρές ενστάσεις, οι οποίες δεν ελήφθησαν υπόψη.
Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ. Θεόδωρου Φορτσάκη, ο κ. Μπαλτάς τόνισε ότι η επιβολή εξετάσεων για την εισαγωγή των μαθητών και μαθητριών στο Γυμνάσιο και το Λύκειο μεταβάλλει τον πειραματικό χαρακτήρα του σχολείου σε πειραματισμό επί της αριστείας, κάτι που αντιβαίνει στον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου, όπως είπε.
Ο υπουργός Παιδείας παρατήρησε ότι η δοκιμαστική εφαρμογή μίας εκπαιδευτικής καινοτομίας σε μαθητές υψηλών επιδόσεων μπορεί, ενδεχομένως, να έχει αξιόλογα αποτελέσματα, αλλά δεν έχει τα εχέγγυα για να διαδοθεί στο σύνολο των σχολείων της χώρας, γι’ αυτό και η εισαγωγή μαθητών στα πειραματικά σχολεία θα γίνεται αποκλειστικά με κλήρωση.
Όσον αφορά τα πρότυπα σχολεία, ο υπουργός εξήγησε ότι «τα σχολεία αυτά θα εξακολουθήσουν να λειτουργούν με τους δικούς τους, ιστορικά αιτιολογημένους κανόνες, συμπληρωματικά στο εκπαιδευτικό σύστημα ως η βέλτιστη εκδοχή του» , και πρόσθεσε:
«Για τα σχολεία αυτά η Διοικούσα Επιτροπή Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων θα καθορίσει άμεσα σε συνεργασία με τον σύλλογο διδασκόντων, τον σύλλογο αποφοίτων, τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, τη διαδικασία και τα κριτήρια επιλογής των μαθητών και μαθητριών τους για την προσεχή σχολική χρονιά».
Όπως διευκρίνισε ο κ. Μπαλτάς, την κατά σχολείο εφαρμογή των διαδικασιών επιλογής θα έχει το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο σε συνεργασία με τα όργανα διοίκησης του σχολείου και υπό όρους απόλυτης διαφάνειας.
Ο υπουργός σημείωσε ότι θα αξιολογηθεί η μέχρι σήμερα λειτουργία των πρότυπων πειραματικών σχολείων, υπογραμμίζοντας ότι όλες οι απαιτούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις για την ομαλή λειτουργία των πειραματικών και πρότυπων σχολείων θα προωθηθούν στο πρώτο νομοσχέδιο του υπουργείου.
Σύμφωνα με στοιχεία που διαβίβασε στη Βουλή ο υπουργός, σήμερα λειτουργούν 60 πρότυπα πειραματικά πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια σχολεία και σε αυτά φοιτούν περίπου 120.000 μαθητές.
«Πολλά από τα σχολεία της χώρας βρίσκονται σε συνθήκες ανθρωπιστικής κρίσης, παρά τις ηρωϊκές προσπάθειες και την αυταπάρνηση των περισσοτέρων δασκάλων και καθηγητών. Με ελλείψεις στο διδακτικό προσωπικό, χωρίς επαρκή θέρμανση, με πεινασμένα παιδιά. Αποτελεί πολιτική επιλογή του υπουργείου να επικεντρωθεί στην αντιμετώπιση αντίστοιχων προβλημάτων» υποστήριξε ο υπουργός Παιδείας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr