Δέκα χρόνια στην κορυφή της κυκλοφορίας
25.03.2015
06:14
Το «Πρώτο Θέμα» γιορτάζει τα δέκατα γενέθλιά του και παραμένει ανίκητος πρωταθλητής. Η διαφορά του από την αμέσως επόμενη κυριακάτικη εφημερίδα διευρύνεται συνεχώς, σημειώνοντας νέα ιστορικά ρεκόρ.
Η φράση «το “Πρώτο Θέμα” συμπληρώνει δέκα χρόνια κυκλοφορίας» είναι ακριβής μεν, αλλά μόνο κατά το ήμισυ. Η πλήρης και ολοκληρωμένη πρόταση έχει ως εξής: «Το “Πρώτο Θέμα” συμπληρώνει δέκα χρόνια στην κορυφή της κυκλοφορίας».
Αυτό σημαίνει ότι μια κυριακάτικη εφημερίδα, η οποία εμφανίστηκε μόλις το 2005, κατέλαβε αμέσως την πρώτη θέση των πωλήσεων, αφήνοντας πίσω της κάθε άλλο έντυπο του ανταγωνισμού, όσο μεγάλη και αν ήταν η ιστορική πορεία του. Το γεγονός ότι το «Πρώτο Θέμα» παραμένει πρώτο σε κυκλοφορία, σταθερό και ακλόνητο, επί 526 εβδομάδες (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) συνιστά μοναδικό φαινόμενο στον ελληνικό Τύπο. Φυσικά, στον δεκαετή βίο του υπήρξαν μερικές εβδομάδες κατά τις οποίες ο ανταγωνισμός κατάφερε να καταγάγει κάποιες σποραδικές νίκες.
Ωστόσο, εκείνο που μετρά είναι ο τερματισμός στο σύνολο του έτους, εφόσον η κούρσα που διεξάγεται στον πάγκο του εφημεριδοπώλη, στο περίπτερο και οπουδήποτε πωλείται ο κυριακάτικος Τύπος μοιάζει περισσότερο με μαραθώνιο παρά με δρόμο ταχύτητας.
Οπως είναι προφανές, οι κυκλοφοριακές επιδόσεις που σημειώνει η εφημερίδα μας αποδεικνύουν ότι το «Πρώτο Θέμα» είναι μόνιμος πρωταθλητής ανελλιπώς και συνεχώς από το 2005 μέχρι σήμερα. Και ενώ είναι σαφές ότι η οικονομική κρίση έχει πλήξει σφοδρά τις πωλήσεις των εφημερίδων συρρικνώνοντας το συνολικό μέγεθος της αγοράς τους, το «Πρώτο Θέμα» διευρύνει με μεγάλα άλματα τη διαφορά του από την αμέσως επόμενη κυριακάτικη εφημερίδα. Αυτό σημαίνει, πολύ απλά, ότι ο αναγνώστης που είναι εκ των συνθηκών αναγκασμένος να περιορίσει τις δαπάνες του για τον κυριακάτικο Τύπο επιλέγει να εγκαταλείψει κάποια άλλη εφημερίδα παραμένοντας πιστός στο «Πρώτο Θέμα».
Από το πλήθος των στατιστικών στοιχείων με βάση τα οποία συντίθεται η εικόνα της αγοράς, ειδικά για τις κυριακάτικες εφημερίδες, εκείνο που αποδίδει ιδανικά το πλήρες μέγεθος της επιτυχίας του «Πρώτου Θέματος» είναι η διακύμανση της διαφοράς του από την εκάστοτε δεύτερη σε κυκλοφορία εφημερίδα. Καθώς γιορτάζει τα δέκατα γενέθλιά του, δείχνει να έχει δημιουργήσει τη μεγαλύτερη απόσταση από τον ανταγωνισμό στην ιστορία του: όπως φαίνεται από τα επίσημα στοιχεία του πρακτορείου για το 2015, έως και την Κυριακή 8/3 τα πωληθέντα φύλλα του «Πρώτου Θέματος» είναι κατά 51% περισσότερα από εκείνα της αμέσως επόμενης εφημερίδας. Και, πιθανότατα, αυτό είναι μόνο η αρχή.
Αυτό σημαίνει ότι μια κυριακάτικη εφημερίδα, η οποία εμφανίστηκε μόλις το 2005, κατέλαβε αμέσως την πρώτη θέση των πωλήσεων, αφήνοντας πίσω της κάθε άλλο έντυπο του ανταγωνισμού, όσο μεγάλη και αν ήταν η ιστορική πορεία του. Το γεγονός ότι το «Πρώτο Θέμα» παραμένει πρώτο σε κυκλοφορία, σταθερό και ακλόνητο, επί 526 εβδομάδες (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) συνιστά μοναδικό φαινόμενο στον ελληνικό Τύπο. Φυσικά, στον δεκαετή βίο του υπήρξαν μερικές εβδομάδες κατά τις οποίες ο ανταγωνισμός κατάφερε να καταγάγει κάποιες σποραδικές νίκες.
Ωστόσο, εκείνο που μετρά είναι ο τερματισμός στο σύνολο του έτους, εφόσον η κούρσα που διεξάγεται στον πάγκο του εφημεριδοπώλη, στο περίπτερο και οπουδήποτε πωλείται ο κυριακάτικος Τύπος μοιάζει περισσότερο με μαραθώνιο παρά με δρόμο ταχύτητας.
Οπως είναι προφανές, οι κυκλοφοριακές επιδόσεις που σημειώνει η εφημερίδα μας αποδεικνύουν ότι το «Πρώτο Θέμα» είναι μόνιμος πρωταθλητής ανελλιπώς και συνεχώς από το 2005 μέχρι σήμερα. Και ενώ είναι σαφές ότι η οικονομική κρίση έχει πλήξει σφοδρά τις πωλήσεις των εφημερίδων συρρικνώνοντας το συνολικό μέγεθος της αγοράς τους, το «Πρώτο Θέμα» διευρύνει με μεγάλα άλματα τη διαφορά του από την αμέσως επόμενη κυριακάτικη εφημερίδα. Αυτό σημαίνει, πολύ απλά, ότι ο αναγνώστης που είναι εκ των συνθηκών αναγκασμένος να περιορίσει τις δαπάνες του για τον κυριακάτικο Τύπο επιλέγει να εγκαταλείψει κάποια άλλη εφημερίδα παραμένοντας πιστός στο «Πρώτο Θέμα».
Από το πλήθος των στατιστικών στοιχείων με βάση τα οποία συντίθεται η εικόνα της αγοράς, ειδικά για τις κυριακάτικες εφημερίδες, εκείνο που αποδίδει ιδανικά το πλήρες μέγεθος της επιτυχίας του «Πρώτου Θέματος» είναι η διακύμανση της διαφοράς του από την εκάστοτε δεύτερη σε κυκλοφορία εφημερίδα. Καθώς γιορτάζει τα δέκατα γενέθλιά του, δείχνει να έχει δημιουργήσει τη μεγαλύτερη απόσταση από τον ανταγωνισμό στην ιστορία του: όπως φαίνεται από τα επίσημα στοιχεία του πρακτορείου για το 2015, έως και την Κυριακή 8/3 τα πωληθέντα φύλλα του «Πρώτου Θέματος» είναι κατά 51% περισσότερα από εκείνα της αμέσως επόμενης εφημερίδας. Και, πιθανότατα, αυτό είναι μόνο η αρχή.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr