«Θερίζουν» τα τροχαία στην Ευρώπη - Βελτιώνεται η κατάσταση στην Ελλάδα
24.03.2015
18:06
Μόλις 1% σε σχέση με πέρυσι μειώθηκαν τα θανατηφόρα τροχαία στα 28 κράτη μέλη – Στην πρώτη θέση ως προς την βελτίωση του δείκτη οδικής ασφάλειας η Ελλάδα
Εκατομμύρια άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους στην άσφαλτο και τα ποσοστά που δημοσιεύθηκαν σήμερα κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικά είναι.
Οι πρώτες εκθέσεις για το 2014 στα 28 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι απογοητευτικές. Σύμφωνα με τα στοιχεία το ποσοστό των νεκρών το 2014 από τα τροχαία ατυχήματα στους δρόμους της Ευρώπης μειώθηκε μόνο κατά 1% σε σύγκριση με τα ποσοστά του 2013.
Συνολικά το 2014 στην άσφαλτο έχασαν την ζωή τους 25.700 άτομα στα 28 κράτη μέλη της ΕΕ.
Αντίθετα το διάστημα 2012-2013 είχε σημειωθεί ικανοποιητική μείωση του ποσοστού των νεκρών στο 8%.
Παρά το γεγονός ότι οι νεκροί είναι κατά 5.700 λιγότεροι από ότι το 2010, υπολείπονται ωστόσο του στόχου που είχε καθορισθεί: δηλαδή μείωση κατά το ήμισυ του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα από το 2010 έως το 2020.
Ωστόσο η εικόνα στους δρόμους της Ελλάδας δείχνει να είναι σαφώς καλύτερη. Τα στοιχεία είναι ικανοποιητικά και δείχνουν μείωση της τάξης του 9% σε σχέση με το 2013.
Οι πρώτες εκθέσεις για το 2014 στα 28 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι απογοητευτικές. Σύμφωνα με τα στοιχεία το ποσοστό των νεκρών το 2014 από τα τροχαία ατυχήματα στους δρόμους της Ευρώπης μειώθηκε μόνο κατά 1% σε σύγκριση με τα ποσοστά του 2013.
Συνολικά το 2014 στην άσφαλτο έχασαν την ζωή τους 25.700 άτομα στα 28 κράτη μέλη της ΕΕ.
Αντίθετα το διάστημα 2012-2013 είχε σημειωθεί ικανοποιητική μείωση του ποσοστού των νεκρών στο 8%.
Παρά το γεγονός ότι οι νεκροί είναι κατά 5.700 λιγότεροι από ότι το 2010, υπολείπονται ωστόσο του στόχου που είχε καθορισθεί: δηλαδή μείωση κατά το ήμισυ του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα από το 2010 έως το 2020.
Ωστόσο η εικόνα στους δρόμους της Ελλάδας δείχνει να είναι σαφώς καλύτερη. Τα στοιχεία είναι ικανοποιητικά και δείχνουν μείωση της τάξης του 9% σε σχέση με το 2013.
Συνολικά για την περίοδο 2010-2014, η μείωση των θανάτων που οφείλονται σε τροχαία ατυχήματα ανέρχεται στο 37%, ποσοστό που κατατάσσει την χώρα στην πρώτη θέση ως προς τη βελτίωση του δείκτη οδικής ασφάλειας και ενώ ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι μόλις στο 18%.
Όσον αφορά τις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, η Μάλτα, η Ολλανδία, η Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, εξακολουθούν να συγκεντρώνουν τα χαμηλότερα ποσοστά θανατηφόρων τροχαίων, με λιγότερους από 30 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων όταν ο μέσος όρος θανάτων στην άσφαλτο είναι 51 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκων.
Ωστόσο η εικόνα δεν είναι η ίδια σε Βουλγαρία, Λετονία, Λιθουανία και Ρουμανία. Στις παραπάνω χώρες αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα υπερβαίνει τους 90 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων.
Η Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ Βιολέτα Μπουλτς δήλωσε τα εξής: «Είναι λυπηρό και δύσκολο να δεχτεί κανείς ότι σχεδόν 70 Ευρωπαίοι πολίτες πεθαίνουν κάθε μέρα στους δρόμους μας και πολύ περισσότεροι τραυματίζονται σοβαρά. Τα αριθμητικά στοιχεία που δημοσιεύθηκαν σήμερα θα πρέπει να μας αφυπνίσουν. Πίσω από τα αριθμητικά στοιχεία και τις στατιστικές υπάρχουν σύζυγοι, γονείς, παιδιά, αδέλφια, συνάδελφοι και φίλοι που πενθούν. Μας θυμίζουν επίσης ότι η οδική ασφάλεια απαιτεί αμείωτη προσοχή και περισσότερες προσπάθειες». Και συνέχισε: «Πρέπει να εντείνουμε τις προσπάθειές μας κατά τα προσεχή έτη, με σκοπό να επιτευχθεί ο στόχος της ΕΕ για μείωση κατά το ήμισυ του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα έως το 2020. Ας εργαστούμε από κοινού για να διασφαλίσουμε ότι θα είναι περισσότεροι οι άνθρωποι που θα επιστρέφουν ασφαλείς στο σπίτι τους μετά το τέλος του ταξιδιού τους. Αυτή είναι μία από τις προτεραιότητές μου και θα πρέπει να αποτελέσει επίσης προτεραιότητα των κυβερνήσεων σε όλα τα κράτη μέλη!».
Από εδώ και στο εξής και προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος του 2020 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόκειται να κάνει τις παρακάτω ενέργειες:
· Ολοκλήρωση της ενδιάμεσης έκθεσης για την πολιτική της ΕΕ όσον αφορά την οδική ασφάλεια και καθορισμός της ατζέντας για την επόμενη πενταετία. Η έκθεση αναμένεται να δημοσιευθεί τον Μάιο του 2015.
· Συνέχιση εργασιών για τη νέα ανάλυση στοιχείων σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα. Η Επιτροπή σκοπεύει να θέσει σύντομα νέους στόχους για την μείωση των σοβαρών αυτών τραυματισμών καθώς και να καθορίσει στρατηγική για την επίτευξη των στόχων αυτών.
· Αναθεώρηση των κανόνων σχετικά με την κατάρτιση και τα προσόντα των επαγγελματιών οδηγών. Η πρόταση της Επιτροπής αναμένεται να εγκριθεί στα τέλη 2016.
· Αναθεώρηση του πλαισίου της ΕΕ για τη διαχείριση της ασφάλειας των υποδομών. Η πρόταση της Επιτροπής αναμένεται να εγκριθεί στα τέλη 2016.
Όσον αφορά τις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, η Μάλτα, η Ολλανδία, η Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, εξακολουθούν να συγκεντρώνουν τα χαμηλότερα ποσοστά θανατηφόρων τροχαίων, με λιγότερους από 30 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων όταν ο μέσος όρος θανάτων στην άσφαλτο είναι 51 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκων.
Ωστόσο η εικόνα δεν είναι η ίδια σε Βουλγαρία, Λετονία, Λιθουανία και Ρουμανία. Στις παραπάνω χώρες αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα υπερβαίνει τους 90 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων.
Η Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ Βιολέτα Μπουλτς δήλωσε τα εξής: «Είναι λυπηρό και δύσκολο να δεχτεί κανείς ότι σχεδόν 70 Ευρωπαίοι πολίτες πεθαίνουν κάθε μέρα στους δρόμους μας και πολύ περισσότεροι τραυματίζονται σοβαρά. Τα αριθμητικά στοιχεία που δημοσιεύθηκαν σήμερα θα πρέπει να μας αφυπνίσουν. Πίσω από τα αριθμητικά στοιχεία και τις στατιστικές υπάρχουν σύζυγοι, γονείς, παιδιά, αδέλφια, συνάδελφοι και φίλοι που πενθούν. Μας θυμίζουν επίσης ότι η οδική ασφάλεια απαιτεί αμείωτη προσοχή και περισσότερες προσπάθειες». Και συνέχισε: «Πρέπει να εντείνουμε τις προσπάθειές μας κατά τα προσεχή έτη, με σκοπό να επιτευχθεί ο στόχος της ΕΕ για μείωση κατά το ήμισυ του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα έως το 2020. Ας εργαστούμε από κοινού για να διασφαλίσουμε ότι θα είναι περισσότεροι οι άνθρωποι που θα επιστρέφουν ασφαλείς στο σπίτι τους μετά το τέλος του ταξιδιού τους. Αυτή είναι μία από τις προτεραιότητές μου και θα πρέπει να αποτελέσει επίσης προτεραιότητα των κυβερνήσεων σε όλα τα κράτη μέλη!».
Από εδώ και στο εξής και προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος του 2020 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόκειται να κάνει τις παρακάτω ενέργειες:
· Ολοκλήρωση της ενδιάμεσης έκθεσης για την πολιτική της ΕΕ όσον αφορά την οδική ασφάλεια και καθορισμός της ατζέντας για την επόμενη πενταετία. Η έκθεση αναμένεται να δημοσιευθεί τον Μάιο του 2015.
· Συνέχιση εργασιών για τη νέα ανάλυση στοιχείων σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα. Η Επιτροπή σκοπεύει να θέσει σύντομα νέους στόχους για την μείωση των σοβαρών αυτών τραυματισμών καθώς και να καθορίσει στρατηγική για την επίτευξη των στόχων αυτών.
· Αναθεώρηση των κανόνων σχετικά με την κατάρτιση και τα προσόντα των επαγγελματιών οδηγών. Η πρόταση της Επιτροπής αναμένεται να εγκριθεί στα τέλη 2016.
· Αναθεώρηση του πλαισίου της ΕΕ για τη διαχείριση της ασφάλειας των υποδομών. Η πρόταση της Επιτροπής αναμένεται να εγκριθεί στα τέλη 2016.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr