Χωρίς βραδινές πτήσεις νησιά του Αιγαίου γιατί τα αεροδρόμια «τυφλώθηκαν»

Στη Μυτιλήνη δεν λειτουργούν τα ραδιοβοηθήματα - Το ίδιο αναμένεται να γίνει σε Σκιάθο, Σαντορίνη

Με την έναρξη του καλοκαιριού πολλά αναμένεται να είναι τα προβλήματα σε διάφορα αεροδρόμια μεγάλων νησιών της χώρας. Συγκεκριμένα και σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας το «Εθνος» ήδη οι πρώτες καθυστερήσεις και αλλαγές ώρας σε πτήσεις ξεκίνησαν το περασμένο τριήμερο από το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης.

Λόγω της μη λειτουργίας των ραδιοβοηθημάτων (είναι αυτά που δίνουν τη δυνατότητα στα αεροσκάφη να ακολουθούν την πορεία τους από το αεροδρόμιο αναχώρησης, στο αεροδρόμιο προορισμού) διακόπηκαν νυχτερινές πτήσεις. 

Σε αντίστοιχη κίνηση διακοπής των βραδινών δρομολογίων αναμένεται να προχωρήσουν τις επόμενες μέρες άλλα δύο αεροδρόμια, αυτά της Σκιάθου και της Σαντορίνης, καθώς λήγει και η παράταση ενός μήνα για την επιθεώρηση και έλεγχο των ραδιοβοηθημάτων τους. 

Την ίδια στιγμή προβλήματα διαπιστώνονται και στο αεροδρόμιο της Μυκόνου καθώς διαρκώς «μπαλώνουν» τον διάδρομο προσγείωσης και απογείωσης των αεροσκαφών. Εξαιτίας της έλλειψης κονδυλίων η άσφαλτος ξεκολλάει και έχει να επισκευαστεί πάνω από δύο χρόνια. 

Σε ότι έχει να κάνει με τα ραδιοβοηθήματα πολλά αεροδρόμια απειλούνται να... κλείσουν με τη δύση του ηλίου. Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας εξηγούν πως αν και δουλεύουν δεν έχουν πάρει τη σχετική πιστοποίηση για φέτος. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι πτήσεις να επιτρέπονται ως και μισή ώρα μετά τη δύση του ηλίου και όχι αργότερα.

Ο πρόεδρος, πάντως, της Ενωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, Σπύρος Ρολάκης, μιλώντας στο Βήμα Fm υποστήριξε ότι «σε όλα τα αεροδρόμια υπάρχουν τα ραδιοβοηθήματα, τα οποία είναι ένα όργανο που δίνει τις διάφορες γωνίες από ένα σημείο και μετά για να προσεγγίσει το αεροπλάνο και να μπει στο διάδρομο για να προσγειωθεί. Δεν είναι εκτός ενεργείας, δεν έχει χαλάσει, απλά δεν έχει γίνει το τεστ που πρέπει να γίνεται βάσει κανονισμών την ανάλογη χρονική περίοδο. Σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει ένας μήνας παράταση, τέλειωσε και η παράταση. Δεν αναλαμβάνει κανείς την ευθύνη που έχει τεθεί εκτός ενεργείας, μέχρι να γίνει το τεστ, το οποίο κάνει ένα αεροπλανάκι των ΗΠΑ και είναι αυτή τη στιγμή στη Γαλλία και δεν έχει επισκευαστεί ακόμα. Ακούγεται για 15-20 Ιουνίου, δεν ξέρω κι εγώ συγκεκριμένα. Κακώς βέβαια δεν έχει γίνει αυτό. 

Δεν είναι μόνο η Μυτιλήνη, είναι και άλλα αεροδρόμια, όπου το αεροπλανάκι πρέπει να κάνει τον έλεγχο. Η ασφάλεια των πτήσεων είναι δεδομένη, δεν το συζητάμε. Τα αεροπλάνα που πάνε εκεί και θα συνεχίσουν και σήμερα, δεν πάνε VFR, δεν είναι αυτό το «βλέπω και πάω», πάει κανονικά η IFR διαδικασία, με έλεγχο δηλαδή στο σημείο, το οποίο είναι εκεί κι από εκεί και μετά θα εκτελεί visual προσέγγιση, που είναι μια προσέγγιση που βλέπει ναι μεν το αεροπλάνο, αλλά ελέγχεται από τον ελεγκτή, είναι πλήρως ελεγχόμενο και λογικό είναι την νύχτα να μην μπορέσει να πάει.

Σε λίγο θα είναι η Σκιάθος, 15 Ιουνίου θα είναι η Σαντορίνη και ακολουθεί και η Κως (που θα έχουν το ίδιο πρόβλημα). Είναι ζήτημα και χρημάτων. Με τα πλήρως ανταποδοτικά τέλη διαδρομής, αυτή τη στιγμή στο κράτος, δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο τέτοια υπηρεσία. Έχουν μπλέξει το έδαφος με τον αέρα. Έχουν μπλέξει τα πάντα.

Και με την προηγούμενη κυβέρνηση (υπήρχε το πρόβλημα). Εμείς, αυτή τη στιγμή, έχουμε προσφύγει στον ΣτΕ, 20 Οκτώβρη είναι η δικάσιμος. Θεωρούμε εμείς και οι δικοί μας ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ότι είναι τυπικό το τεστ, αλλά χωρίς αυτό, αν γίνει μια στραβή, θα έχουμε την ευθύνη».


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr