Χάος και στα πρατήρια βενζίνης - Ελλείψεις παρά τις διαβεβαίωσεις

Οι δεξαμενές παρουσίαζαν ελλείψεις από το Σάββατο το βράδυ - Πάνω από τα μισά πρατήρια στην Αττική έκλεισαν παρά τις διαβεβαιώσεις των ΕΛΠΕ - Οι παραγγελίες των πρατηριούχων δεν μπορούν να παραδοθούν λόγω των προβλημάτων στο τραπεζικό σύστημα


Τραγική είναι η εικόνα που επικρατεί στα πρατήρια καυσίμων σε όλη τη χώρα με την Αττική να αντιμετωπίζει τα μεγαλύτερα προβλήματα.

Όπως αναφέρουν ιδιοκτήτες πρατηρίων οι δεξαμενές παρουσίαζαν ελλείψεις από το Σάββατο το βράδυ, ενώ το πρόβλημα κλιμακώθηκε μετά την ανακοίνωση για κλείσιμο των τραπεζών και capital control.



Οι οδηγοί μετά το διάγγελμα του Αλέξη Τσίπρα έσπευσαν να φουλάρουν τα ρεζερβουάρ τους, παρά το γεγονός ότι τα Ελληνικά Πετρέλαια ανακοίνωσαν πως υπάρχει επάρκεια ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες της αγοράς για αρκετούς μήνες και δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας.



Πάντως, ήδη, πάνω από τα μισά πρατήρια στην Αττική έκλεισαν λόγω ελλείψεων, ενώ εκφράζονται φόβοι από εκπροσώπους της αγοράς να ξεμένει η αγορά από καύσιμα. 




Ο κύριος λόγος που συμβαίνει αυτό, όπως εξηγεί στο protothema.gr πρατηριούχος, ο οποίος έχει κάνει παραγγελία από το Σάββατο το πρωί και ακόμα δεν έχει έρθει, είναι ότι λόγω των προβλημάτων στο τραπεζικό σύστημα οι παραγγελίες δεν μπορούν να πληρωθούν και αυτό θα κρατήσει μέχρι να ανοίξουν οι τράπεζες η να υπάρξει μια ενημέρωση από την κυβέρνηση. 



Να σημειωθεί οτι ήδη πολλές περιοχές στην Αθήνα έχουν πρόβλημα με τα καύσιμα όπως η Καλλιθέα, η Δάφνη και ο Υμηττός και όπου υπάρχει πρατήριο ανοιχτό εμφανίζονται ουρές. 



Το protothema.gr προσπάθησε να έρθει σε επικοινωνία με το αρμόδιο υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος, ωστόσο, δεν έλαβε κάποιο σχόλιο για τους φόβους να ξεμείνει η αγορά από βενζίνη ή για το αν υπάρχουν σκέψεις για αγορά καυσίμων με δελτίο. Παρά τη διαβεβαίωση των ΕΛΠΕ, οι συνθήκες που δημιουργούνται λόγω των κλειστών τραπεζών αλλάζουν τα δεδομένα.



Όπως εξηγούν πρατηριούχοι, τα ΕΛΠΕ όντως μπορούν να εξασφαλίσουν την τροφοδοσία, ωστόσο, για τα πρατήρια προκύπτουν τα εξής ερωτήματα: 

-Κατά πόσο τα πρατήρια μπορούν να ολοκληρώσουν τις παραγγελίες από τις εταιρείες διότι απαιτείται τραπεζική συναλλαγή, δηλαδή κατάθεση επιταγής.

-Τι απόθεμα έχουν οι εταιρείες, για ποσότητες που ήδη έχουν πληρώσει συμπεριλαμβανομένου τους φόρους, που πάλι χρειάζεται τραπεζική συναλλαγή.



Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, σύμφωνα με τα ΕΛΠΕ η χώρα έχει για τουλάχιστον έξι μήνες καύσιμα, ενώ μπορεί να επεκταθεί η επάρκεια και στους εννέα μήνες. 

Σε πρώτη φάση το σχέδιο περιλαμβάνει τη χρήση των στρατηγικών αποθεμάτων που υπάρχουν για ανάλογες περιπτώσεις ή κρίσεις, τα οποία επαρκούν για τρεις μήνες. Σε δεύτερη φάση θα διοχετευτούν στην αγορά ποσότητες καυσίμων από μελλοντικά συμβόλαια που ήδη έχουν υπογράψει τα ΕΛΠΕ, ενώ για να επεκταθεί κατά άλλους τρεις μήνες η επάρκεια το σχέδιο προβλέπει αγορά επιπλέον ποσοτήτων από το εξωτερικό και πληρωμή μέσω προϊόντων που θα διυλίσουν τα ΕΛΠΕ.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr