Τώρα και οι «αριστερές» μπορούν να είναι κομψές
21.07.2015
06:34
Η εντυπωσιακή μεταμόρφωση της συζύγου του πρωθυπουργού που από τη φάση της ιδεολόγου Περιστέρας με τα φλοράλ φορέματα και τα σανδάλια πέρασε με επιτυχία στη δυναμική πλην κομψή Μπέτυ υπηρετώντας επάξια τον ρόλο της ως πρώτης κυρίας της χώρας
Στο μικροσκόπιο έβαλε η γερμανική εφημερίδα «Die Welt» το στυλ της κυρίας Περιστέρας Μπαζιάνα με αφορμή την πρόσφατη δημόσια εμφάνισή της στο Μέγαρο Μαξίμου την ημέρα του δημοψηφίσματος. Το μαύρο φόρεμα σε ίσια γραμμή που αναδείκνυε την καλλίγραμμη σιλουέτα της πήρε τα εύσημα από τη γερμανική εφημερίδα, η οποία σε άρθρο της κάνει λόγο για τον στυλιστικό πονοκέφαλο που αντιμετωπίζουν οι κυρίες της Αριστεράς καθώς καλούνται να ισορροπήσουν μεταξύ ιδεολογίας και θηλυκότητας. Μια ισορροπία του τρόμου αφού το λάθος και μόνο τακούνι μπορεί να προκαλέσει πολιτικό ζήτημα στη χειρότερη, στυλιστικό κράξιμο στην καλύτερη των περιπτώσεων. Η σύζυγος, πάντως, του κ. Αλέξη Τσίπρα προς στιγμήν έχει καταφέρει επιτυχώς να διανύσει την όχθη από την εποχή της ιδεολόγου Περιστέρας σε εκείνη της δυναμικής Μπέτυς.
Το μαύρο φόρεμα της Μπέτυς Μπαζιάνα κατά τη διάρκεια της δημόσιας εμφάνισής της στο Μαξίμου την ημέρα του δημοψηφίσματος πήρε τα εύσημα από τη γερμανική «Die Welt». H στυλιστική επιλογή της συζύγου του πρωθυπουργού ήταν μεταξύ κομψότητας και απλότητας
Από τα σχολικά σταράκια στα φοιτητικά αμπέχονα και από τα τεράστια φλοράλ μοτίβα και τα κοινά σανδάλια στο μαύρο φόρεμα και τις μεσαίου ύψους πλατφόρμες: η στυλιστική μετάλλαξη της κυρίας Μπαζιάνα ανά τις εποχές φαίνεται να βρίσκεται σε φάση ωρίμασης υπηρετώντας επάξια τον ρόλο της πρώτης κυρίας της χώρας, ρόλος που τουλάχιστον εμφανισιακά δείχνει να της πηγαίνει πολύ. Στο σύνηθες δίλημμα που αντιμετωπίζουν οι κυρίες της Αριστεράς ανοίγοντας την ντουλάπα τους, τύπου «τι να φορέσω ώστε να δείχνω ιδεολόγος χωρίς να με πούνε ταγάρι;», η σύζυγος του πρωθυπουργού βρήκε την ασπιρίνη στο μαύρο θηλυκό φόρεμα, εκείνο που τόσο έχει εκθειαστεί από όλες τις βίβλους του στυλ όπως η «Vogue», που το θεωρεί κάτι σαν το ασφαλές λιμανάκι κάθε αριστερόφρονης πλην κοκέτας πολιτικού. Η ενσυνείδηση της δύσκολης αποστολής του συζύγου της; Το ότι ως πρώτη κυρία κάθε της κίνηση, γκριμάτσα ή τσάντα βρίσκεται στο μικροσκόπιο; Το ότι ωρίμασε και η ίδια ως γυναίκα; Το ότι τη χτύπησε η ηλικιακή κρίση των 40 και άρχισε το γυμναστήριο; Το ότι αποφάσισε επιτέλους να ασχοληθεί περισσότερο με την εικόνα της μετά από χρόνια που την είχε στη βαθιά κατάψυξη; Ισως κάποιο από αυτά ή όλα αυτά μαζί, σημασία πάντως έχει ότι το στυλ της κυρίας Μπαζιάνα χωρίζεται νοερά σε δύο περιόδους: στην προ πρωθυπουργίας Τσίπρα και στη μετά. Η εντυπωσιακή μεταμόρφωση από τη φάση της ιδεολόγου Περιστέρας στη δυναμική πλην κομψή Μπέτυ προφανώς και έχει κάποια βάση στον νέο της ρόλο και όπως κάθε πρώτη κυρία παγκοσμίως έτσι και στη χώρα μας οι στυλιστικές της επιλογές βρίσκονται στο μικροσκόπιο ειδικών και μη, αρθρογράφων περιοδικών αλλά και μεγάλων εφημερίδων που ψάχνουν τη σημειολογία πίσω από τις στυλιστικές επιλογές - κατά το «πίσω από τις λέξεις κρύβεται ο Αλέξης». Αυτήν ακριβώς τη στυλιστική δυσκολία επιλογής της Περιστέρας, της γυναίκας που τα τελευταία 23 χρόνια βρίσκεται στο πλευρό του κ. Τσίπρα, αναλύει η γερμανική «Die Welt» αποκρυπτογραφώντας το ντύσιμό της τη στιγμή που εκείνος εμφανίζεται δημόσια με έρπη στο χείλος από τις τσίτες, ενώ εκείνη κάνει μια δυναμική εμφάνιση, με το καλλίγραμμο πόδι της να ξεπροβάλλει από το μαύρο φόρεμα πατώντας αποφασιστικά στη γη. Η λεπτή φιγούρα της, τα γυμνασμένα άκρα της, οι μεσαίου ύψους πλατφόρμες χωρίς κανένα άλλο περιττό αξεσουάρ πλην ενός διακριτικού μενταγιόν είναι δηλωτικά μιας απλής πλην θηλυκής εμφάνισης που εκφράζει αποφασιστικότητα, σοβαρότητα αλλά και κομψότητα. Η εμφάνιση που θα ταίριαζε στον ρόλο της αλλά και στις συγκεκριμένες κρίσιμες περιστάσεις δεν θα έπρεπε, όπως λέει και η «Welt», να είναι ούτε εξεζητημένη, αλλά ούτε και εντελώς ατημέλητη. Κάτι που ισχύει εν γένει για τις γυναίκες πολιτικούς που ανήκουν στον χώρο της Αριστεράς και βρίσκονται στο πολιτικό προσκήνιο, αφού ακόμα και τα τακούνια μπορεί να αναχθούν σε πολιτικό ζήτημα. Η εικόνα της κυρίας Μπαζιάνα στο Μέγαρο Μαξίμου έθεσε, κατά τη γερμανική εφημερίδα, σε πλήρη ισορροπία το εξής τρίπτυχο: πρώτον, το ντύσιμό της αντανακλούσε απόλυτα τις απόψεις και τη στάση ζωής της, δεύτερον, προσέλκυε το βλέμμα και τρίτον, και κυριότερο, δεν προκαλούσε. Εν ολίγοις, υπηρετούσε άψογα τη χρυσή τομή μεταξύ κομψότητας και απλότητας -για την ακρίβεια λιτότητας-, το λεγόμενο «τόσο όσο», το κατά άλλους «επιμελώς ατημέλητο». Ούτε «στην τρίχα», ούτε σαν χίπισσα φοιτήτρια. Ούτε και θεαματικά αλλαγμένη ώστε να προκαλέσει σοκ και να δώσει λαβές για σχόλια τύπου «την άλλαξε η εξουσία». Τα αριστερά ιδανικά θα πρέπει να πηγαίνουν χέρι-χέρι με μια απλή ενδυματολογία, αντάξια της ηλικίας της, της φιλοσοφίας της και κυρίως των νέων καθηκόντων της.
Το μαύρο φόρεμα της Μπέτυς Μπαζιάνα κατά τη διάρκεια της δημόσιας εμφάνισής της στο Μαξίμου την ημέρα του δημοψηφίσματος πήρε τα εύσημα από τη γερμανική «Die Welt». H στυλιστική επιλογή της συζύγου του πρωθυπουργού ήταν μεταξύ κομψότητας και απλότητας
Από τα σχολικά σταράκια στα φοιτητικά αμπέχονα και από τα τεράστια φλοράλ μοτίβα και τα κοινά σανδάλια στο μαύρο φόρεμα και τις μεσαίου ύψους πλατφόρμες: η στυλιστική μετάλλαξη της κυρίας Μπαζιάνα ανά τις εποχές φαίνεται να βρίσκεται σε φάση ωρίμασης υπηρετώντας επάξια τον ρόλο της πρώτης κυρίας της χώρας, ρόλος που τουλάχιστον εμφανισιακά δείχνει να της πηγαίνει πολύ. Στο σύνηθες δίλημμα που αντιμετωπίζουν οι κυρίες της Αριστεράς ανοίγοντας την ντουλάπα τους, τύπου «τι να φορέσω ώστε να δείχνω ιδεολόγος χωρίς να με πούνε ταγάρι;», η σύζυγος του πρωθυπουργού βρήκε την ασπιρίνη στο μαύρο θηλυκό φόρεμα, εκείνο που τόσο έχει εκθειαστεί από όλες τις βίβλους του στυλ όπως η «Vogue», που το θεωρεί κάτι σαν το ασφαλές λιμανάκι κάθε αριστερόφρονης πλην κοκέτας πολιτικού. Η ενσυνείδηση της δύσκολης αποστολής του συζύγου της; Το ότι ως πρώτη κυρία κάθε της κίνηση, γκριμάτσα ή τσάντα βρίσκεται στο μικροσκόπιο; Το ότι ωρίμασε και η ίδια ως γυναίκα; Το ότι τη χτύπησε η ηλικιακή κρίση των 40 και άρχισε το γυμναστήριο; Το ότι αποφάσισε επιτέλους να ασχοληθεί περισσότερο με την εικόνα της μετά από χρόνια που την είχε στη βαθιά κατάψυξη; Ισως κάποιο από αυτά ή όλα αυτά μαζί, σημασία πάντως έχει ότι το στυλ της κυρίας Μπαζιάνα χωρίζεται νοερά σε δύο περιόδους: στην προ πρωθυπουργίας Τσίπρα και στη μετά. Η εντυπωσιακή μεταμόρφωση από τη φάση της ιδεολόγου Περιστέρας στη δυναμική πλην κομψή Μπέτυ προφανώς και έχει κάποια βάση στον νέο της ρόλο και όπως κάθε πρώτη κυρία παγκοσμίως έτσι και στη χώρα μας οι στυλιστικές της επιλογές βρίσκονται στο μικροσκόπιο ειδικών και μη, αρθρογράφων περιοδικών αλλά και μεγάλων εφημερίδων που ψάχνουν τη σημειολογία πίσω από τις στυλιστικές επιλογές - κατά το «πίσω από τις λέξεις κρύβεται ο Αλέξης». Αυτήν ακριβώς τη στυλιστική δυσκολία επιλογής της Περιστέρας, της γυναίκας που τα τελευταία 23 χρόνια βρίσκεται στο πλευρό του κ. Τσίπρα, αναλύει η γερμανική «Die Welt» αποκρυπτογραφώντας το ντύσιμό της τη στιγμή που εκείνος εμφανίζεται δημόσια με έρπη στο χείλος από τις τσίτες, ενώ εκείνη κάνει μια δυναμική εμφάνιση, με το καλλίγραμμο πόδι της να ξεπροβάλλει από το μαύρο φόρεμα πατώντας αποφασιστικά στη γη. Η λεπτή φιγούρα της, τα γυμνασμένα άκρα της, οι μεσαίου ύψους πλατφόρμες χωρίς κανένα άλλο περιττό αξεσουάρ πλην ενός διακριτικού μενταγιόν είναι δηλωτικά μιας απλής πλην θηλυκής εμφάνισης που εκφράζει αποφασιστικότητα, σοβαρότητα αλλά και κομψότητα. Η εμφάνιση που θα ταίριαζε στον ρόλο της αλλά και στις συγκεκριμένες κρίσιμες περιστάσεις δεν θα έπρεπε, όπως λέει και η «Welt», να είναι ούτε εξεζητημένη, αλλά ούτε και εντελώς ατημέλητη. Κάτι που ισχύει εν γένει για τις γυναίκες πολιτικούς που ανήκουν στον χώρο της Αριστεράς και βρίσκονται στο πολιτικό προσκήνιο, αφού ακόμα και τα τακούνια μπορεί να αναχθούν σε πολιτικό ζήτημα. Η εικόνα της κυρίας Μπαζιάνα στο Μέγαρο Μαξίμου έθεσε, κατά τη γερμανική εφημερίδα, σε πλήρη ισορροπία το εξής τρίπτυχο: πρώτον, το ντύσιμό της αντανακλούσε απόλυτα τις απόψεις και τη στάση ζωής της, δεύτερον, προσέλκυε το βλέμμα και τρίτον, και κυριότερο, δεν προκαλούσε. Εν ολίγοις, υπηρετούσε άψογα τη χρυσή τομή μεταξύ κομψότητας και απλότητας -για την ακρίβεια λιτότητας-, το λεγόμενο «τόσο όσο», το κατά άλλους «επιμελώς ατημέλητο». Ούτε «στην τρίχα», ούτε σαν χίπισσα φοιτήτρια. Ούτε και θεαματικά αλλαγμένη ώστε να προκαλέσει σοκ και να δώσει λαβές για σχόλια τύπου «την άλλαξε η εξουσία». Τα αριστερά ιδανικά θα πρέπει να πηγαίνουν χέρι-χέρι με μια απλή ενδυματολογία, αντάξια της ηλικίας της, της φιλοσοφίας της και κυρίως των νέων καθηκόντων της.
Chic and simple το μαύρο ταγέρ της κυρίας Περιστέρας Μπαζιάνα στην ορκωμοσία της κυβέρνησης Τσίπρα τον περασμένο Ιανουάριο
«Η Μπέτυ μπορεί και ελίσσεται στυλιστικά επιδεικνύοντας την ικανότητά της στις μεταρρυθμίσεις», αναφέρει η γερμανική εφημερίδα. Από μια τυπική εκπρόσωπο της Αριστεράς που είχε ανέκαθεν υιοθετήσει χαμηλούς τόνους στη ζωή της φορώντας άνετα ρούχα -ενίοτε άχαρα με καμία αίσθηση του στυλ, όπως θα έλεγαν οι γκουρού της μόδας- με έντονα μοτίβα, τώρα ζυμώνεται με τον νέο της ρόλο. Λαμβάνοντας υπόψη της τις στυλιστικές συμβουλές του περιοδικού «Vogue», έχει ήδη κάνει μια απότομη προσαρμογή επιλέγοντας πλέον ρούχα που αγκαλιάζουν το σώμα της.
Το νέο status
Μέχρι στιγμής τουλάχιστον έχει καταφέρει να αλλάξει το στυλ της χωρίς να αλλάξει την ουσία της δημόσιας εικόνας της και οι επιλογές της δεν υπογραμμίζουν μόνο τη στάση ζωής και την προσωπικότητά της αλλά και το νέο της στάτους. Ο κίνδυνος να θεωρηθεί ανόητο θύμα της μόδας τέθηκε έτσι εκτός των πυλών δίνοντας έμφαση στην κομψότητα. Οι φωτογράφοι έχουν κάθε λόγο να στρέψουν πάνω της τους φακούς τους όχι επειδή είναι κοκέτα, αλλά επειδή είναι μια γυναίκα με προσωπικότητα. Ως φαίνεται η κυρία Μπαζιάνα πήρε σοβαρά υπόψη της τις στυλιστικές συμβουλές που της έδωσε το περιοδικό «Vogue» μέσα από δημοσίευμά του όταν ο κ. Τσίπρας ανέλαβε πρωθυπουργός, στο οποίο κάνει ιδιαίτερη αναφορά και η «Welt». «Πίσω από κάθε σπουδαίο άνδρα υπάρχει μια σπουδαία γυναίκα», έγραφε τότε η «Vogue» επισημαίνοντας ότι είναι η σύντροφος του πιο νέου σε ηλικία πρωθυπουργού της Ελλάδας, η εκλογή του οποίου σηματοδοτεί μια μεγάλη στροφή για τη χώρα. Αν και η Περιστέρα δείχνει να προτιμάει τα πλούσια χρώματα με τολμηρά σχέδια, το περιοδικό τής πρότεινε πανάκριβα σύνολα επώνυμων οίκων όπως των Αlexander McQueen, Balenciaga και Prada, μονόχρωμα ή δίχρωμα. Τα πανάκριβα βέβαια σύνολα η κυρία Μπαζιάνα για προφανείς λόγους τα απέρριψε ασυζητητί, υιοθέτησε όμως τις μονοχρωμίες - και πολύ καλά έκανε, όπως φάνηκε, αφού τα φλοράλ μοτίβα του παρελθόντος σε συνδυασμό με τα φλατ σανδάλια όχι μόνο δεν την κολάκευαν αλλά την έβαζαν αυτομάτως στο μάτι της αστυνομίας του στυλ - και της εκδότριας Ελενας-Μακρή Λυμπέρη, η οποία στο διαδικτυακό της ημερολόγιο που φέρει τον τίτλο «Elena’s Diary» παραθέτει συμβουλές για την κομμουνίστρια Μπέτυ γράφοντας χαρακτηριστικά: «Πάρτε μια μεγάλη βαλίτσα και καταχωνιάστε όλα τα ρούχα σας. Υιοθετήστε μια εμφάνιση που να σας δείχνει πιο γλυκιά. Τα παπούτσια Camper δεν είναι κατάλληλα, όπως και τα υπέροχα ελληνικά σανδάλια αλλά και οι αλυσίδες στο πόδι...».Η πρώην πρωθυπουργός της Δανίας Χέλε Τόρνινγκ Σμιτ είχε το παρατσούκλι «Gucci Helle» καθώς δεν αποχωριζόταν ποτέ την αγαπημένη της τσάντα με την υπογραφή του ιταλικού οίκου μόδας
Στυλιστικά ατοπήματα
Οι κυρίες της πολιτικής δεν ξεφεύγουν από τον κίνδυνο να τους κολλήσουν αντιπαθητικά παρατσούκλια, ενίοτε ενδεικτικά των στυλιστικών τους ατοπημάτων, που συγχωρούνται πιο δύσκολα, είναι αλήθεια, σε σχέση με τους άνδρες συναδέλφους τους. Τρανταχτό παράδειγμα το ξανθό «αντικείμενο του πόθου» και πρώην πρωθυπουργός της Δανίας Χέλε Τόρνινγκ Σμιτ, που κατά τη διάρκεια της θητείας της τής κόλλησαν το παρατσούκλι «Gucci Helle», καυστικός υπαινιγμός για την αγαπημένη της τσάντα του ιταλικού οίκου που δεν αποχωριζόταν σχεδόν ποτέ κατά τις δημόσιες εμφανίσεις της.Για τη γερμανική εφημερίδα παράδειγμα κομψότητας, όμως, αποτελεί η Σάρα Βάγκενκνεχτ, ένα από τα πρωτοκλασάτα στελέχη της Αριστεράς στη Γερμανία του κόμματος Die Linke. Η Σάρα έχει καταφέρει από στυλιστικής πλευράς να κινείται ισορροπώντας σε γόβες μεσαίου ύψους που αποφεύγουν αριστοτεχνικά τον χαρακτηρισμό «σέξι». Αντιπρόεδρος της Κ.Ο. του κόμματος της Αριστεράς, παραμένει πιστή στο στυλ της επαναστάτριας Ρόζα Λούξεμπουργκ αφού η κόμμωσή της είναι σχεδόν ίδια με αυτήν της Γερμανίδας μαρξίστριας. Οι μόνες αλλαγές που έχει κάνει τα τελευταία χρόνια που κινείται στον χώρο της πολιτικής είναι στις χρωματικές αποχρώσεις - πάντα, όμως, με τα μαλλιά της πιασμένα πίσω. Η Βάγκενκνεχτ όχι μόνο μοιάζει με το αιώνιο κορίτσι του γερμανικού σοσιαλισμού, αλλά με τα μαλλιά αιωνίως σε κότσο περνάει το μήνυμα ότι δεν έχει καθόλου χρόνο να καταναλώσει για να τιθασεύσει τα μαλλιά της ακόμα κι αν ο αέρας τής τα έχει ανακατέψει στη διάρκεια της ημέρας.
Η Σεγκολέν Ρουαγιάλ κόντυνε τη φούστα της όταν διεκδικούσε το προεδρικό χρίσμα στο κόμμα της το 2007. Σήμερα, ως υπουργός Οικολογίας στην κυβέρνηση Ολάντ, ακροβατεί επιδέξια ανάμεσα στο συντηρητικό, απλό και ταυτόχρονα σικάτο στυλ
Πόζαρε ως μοντέλο
Σε όλη της την καριέρα η Σάρα Βάγκενκνεχτ έχει συνθηκολογήσει με το hair styling μόνο για μία φωτογράφηση - άφησε δηλαδή κάτω τα μαλλιά της. Για την ακρίβεια έγινε μία από τις ελάχιστες πολιτικούς της Αριστεράς που τόλμησαν να ποζάρουν και ως μοντέλο, όπως έκανε για λογαριασμό του περιοδικό «Gala», αν και με συγκεκριμένο συμβολισμό. Η Σάρα αφέθηκε στα έμπειρα χέρια των μακιγιέρ και φωτογραφήθηκε ως η Μεξικανή ζωγράφος Φρίντα Κάλο, μια παθιασμένη κομμουνίστρια που δεν καταλάβαινε από συμβατικότητες και κοινωνικά ταμπού. Για τη βρετανική εφημερίδα «Guardian» η «κόκκινη Σάρα» θεωρείται ως το «pin up» της γερμανικής Αριστεράς αφού μπορεί να συνδυάζει με δεξιοτεχνία ζογκλέρ τη φυσική της συστολή με το πάθος για τις αριστερές της αξίες. Την ίδια επιδεξιότητα, όμως, δεν φαίνεται να επέδειξε η Σεγκολέν Ρουαγιάλ. Το 2007 η Γαλλίδα σοσιαλίστρια, όταν διεκδικούσε το προεδρικό χρίσμα με το κόμμα της, υπέπεσε σε μέγα ενδυματολογικό σφάλμα καθώς στις δημόσιες εμφανίσεις της εμφανιζόταν με φούστες που κάλυπταν όλο και λιγότερο τα άκρα της. Η Σεγκολέν τότε «επέλεξε λάθος τρόπο για να δείξει τη σεξουαλικότητά της», σχολιάζει η γερμανική εφημερίδα. Η ίδια μπορεί να μην ανήκει στο κόμμα της Αριστεράς, κατατάσσεται, όμως, στην αριστερή πτέρυγα του Σοσιαλιστικού Κόμματος της Γαλλίας. Σήμερα, ως υπουργός Οικολογίας στην κυβέρνηση Ολάντ, έχει πλέον καταφέρει να ακροβατεί επιδέξια ανάμεσα στο συντηρητικό, απλό και ταυτόχρονα σικάτο στυλ, ενώ τα μαντίλια που επιλέγει να φορά στον λαιμό σε συνδυασμό με τα σακάκια προσδίδουν μια σημαντική πινελιά κομψότητας στο ντύσιμό της.Η Σάρα Βάγκενκνεχτ, πρωτοκλασάτο στέλεχος του κόμματος της γερμανικής Αριστεράς Die Linke, έχει το προσωνύμιο «κόκκινη Σάρα». Παραμένει πιστή στο στυλ της επαναστάτριας Ρόζα Λούξεμπουργκ, αφού η κόμμωσή της είναι σχεδόν ίδια με αυτήν της Γερμανίδας μαρξίστριας
Από την πλευρά της η Δημοκρατική πρώτη κυρία των ΗΠΑ, Μισέλ Ομπάμα, βρήκε ένα ενδιαφέρον και ταυτόχρονα μοντέρνο στυλ για να σταθεί στο πλευρό του συζύγου της: κατάφερε να προσελκύσει το ενδιαφέρον των ΜΜΕ έχοντας υιοθετήσει ένα σοβαρό, μοντέρνο αλλά και οικονομικό στυλ.
Ο βραχνάς της γκαρνταρόμπας των γυναικών που ασπάζονται την Αριστερά δεν θα υπήρχε αν είχε θεσπιστεί ένας κομμουνιστικός ενδυματολογικός κώδικας. «Πόσο πιο εύκολος θα ήταν ο κόσμος αν υπήρχε, όπως στην εποχή του Μάο, ένα κομμουνιστικό dress code;» διερωτάται η γερμανική εφημερίδα. Αν φέρ’ ειπείν αντί για γαλάζια εργατική φόρμα υπήρχε ένας και μοναδικός τρόπος για τις αριστερές πρώτες κυρίες και τις γυναίκες πολιτικούς να διακριθούν από το αστικό καθεστώς - όπως και ο Στάλιν φορούσε ρούχα σαν κι αυτά που φορούσαν οι εργάτες για να δείχνει «πατερούλης του λαού». Μόνο που το Τείχος έπεσε και όλοι μπορούν πια να βλέπουν και να θαυμάζουν όσους προσέχουν τους εαυτούς τους - ή να κράζουν όσους προσέχουν πάνω απ’ όλα μόνο αυτούς.
Με σεμνό και κομψό μίνι παλτό και γόβες μεσαίου ύψους κατά τη διάρκεια της επίσκεψης στη Μόσχα. Η τσάντα περασμένη χιαστί στον ώμο
Μπέτυ Vs Δανάης: Απλότητα και Εκκεντρικότητα
Δύο εκ διαμέτρου διαφορετικές προσωπικότητες, η σύζυγος του πρωθυπουργού και η σύζυγος του τέως υπουργού Οικονομικών φαίνεται να κινούνται σε δύο παράλληλους δρόμους που δεν πρόκειται να συναντηθούν ποτέ, τόσο λόγω προσωπικότητας όσο και του στυλ που όσο βελτιώνεται της πρώτης τόσο επιδεινώνεται της δεύτερης. Αν η κυρία Μπαζιάνα θα προτιμούσε στην πραγματικότητα να μην ασχολείται κανείς μαζί της και να μην την πιάνει κανείς στο στόμα ή στην πένα του έστω και για τους σωστούς λόγους, η κυρία Δανάη Στράτου φαίνεται να απολαμβάνει τη δημοσιότητα στο έπακρο, φτάνει βέβαια να μην την πιάνει ο φωτογραφικός φακός στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή (βλέπε Αίγινα, πισίνα, σούπερ μάρκετ και άντρες της ασφάλειας με σακούλες κ.τ.λ.). Και ενώ η Μπέτυ αφουγκράστηκε πλήρως τις ανάγκες των καιρών και της εποχής εναρμονίζοντας το στυλ της με το ύψος των περιστάσεων και περιφρουρώντας τον ρόλο της ως πρώτη κυρία, η Δανάη δεν δείχνει καμία διάθεση συμβιβασμού σε τέτοιου είδους κοινωνικές επιταγές προτιμώντας να κάνει ό,τι θέλει και όπως την εκφράζει - υπακούοντας προφανώς και πρωτίστως στα καλλιτεχνικά της ένστικτα παρά στην κοινή λογική και τους στυλιστικούς κανόνες κομψότητας.Στη δίνη της δημοσιότητας
Αντισυμβατική, με μια μάλλον κακώς εννοούμενη ροκ αίσθηση του στυλ, η σύζυγος του κ. Γιάνη Βαρουφάκη φαίνεται σαν παρασυρμένη από τη δίνη της δημοσιότητας, όπου προφανώς παραζαλισμένη από τους θυελλώδεις στροβιλισμούς παραπατά μεταξύ ξεχειλωμένου σεξαπίλ και επιδεικτικού αντικομφορμισμού. Αν η Μπέτυ προτιμά να φορά ρούχα που αγκαλιάζουν το σώμα της χωρίς να το σφίγγουν, αφήνοντας σε κοινή θέα κάθε πόντο της ανατομίας της, η Δανάη κάνει ακριβώς το αντίθετο: κοντά δερμάτινα biker μπουφάν, εφαρμοστά παντελόνια που κάνουν το σώμα της να ασφυκτιά και στενά T-shirt με ροκ στάμπες σε συνδυασμό με μπότες πάνω από το γόνατο σε έναν σωματότυπο που δεν τον λες και ψιλόλιγνο μάλλον την εκθέτουν παρά την κολακεύουν.Η ανάγκη της να προβάλλει τη θηλυκότητά της καταλήγει σε ένα υπερβολικό αποτέλεσμα που τελικά αντί να είναι σέξι γίνεται μάλλον παλιμπαιδίζον και έκδηλο της άρνησής της να συμβιβαστεί με τα χρόνια που περνάνε, αφού δεν είναι ούτε η Μαντόνα ούτε και η Ελ Μακφέρσον, η οποία τουλάχιστον στην ηλικία της μπορεί να υποστηρίξει όχι μόνο τα εφαρμοστά ρούχα αλλά και τα καυτά σορτς. Το ότι η σύζυγος του τέως υπουργού Οικονομικών καβαλάει μηχανές και τρέχει είναι ίσως μια καλή δικαιολογία για το τύπου easy rider στυλάκι, μόνο που το προτιμά ακόμα και χωρίς μηχανή, σε δημόσιες εμφανίσεις, θέατρα ή γκαλερί. Η κυρία Στράτου βέβαια δεν είναι πολιτικός, είναι εικαστικός. Και αυτό μπορεί να δικαιολογήσει ακόμα περισσότερα. Το ότι όμως είναι η σύζυγος του κ. Βαρουφάκη, με τον οποίο φαίνεται να ταυτίζεται απόλυτα και στο στυλ, προφανώς τα δικαιολογεί όλα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr