«Μαχαίρι» στους προϋπολογισμούς των δήμων
03.08.2015
14:29
Περιορισμένες θα εξακολουθήσουν να είναι οι δαπάνες των δήμων, καθώς η υποχρέωση για ισοσκελισμένους ή πλεονασματικούς προϋπολογισμούς ισχύει και για το οικονομικό έτος 2016
Περιορισμένες θα εξακολουθήσουν να είναι οι δαπάνες των δήμων, καθώς η υποχρέωση για ισοσκελισμένους ή πλεονασματικούς προϋπολογισμούς ισχύει και για το οικονομικό έτος 2016.
Ισοσκελισμένα θα πρέπει να είναι και τα ανταποδοτικά τέλη (ύδρευση, καθαριότητα, φωτισμός), ενώ σε περίπτωση ελλειμμάτων η αύξηση των δημοτικών τελών είναι μονόδρομος.
Με Κοινή Υπουργική Απόφαση του υπουργού Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης Νίκου Βούτση και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Δημήτρη Μάρδα, ζητείται από τους δήμους η κατάρτιση «ρεαλιστικών» προϋπολογισμών, δεδομένου ότι με βάση τον ν. 4270/2014 η δημοσιονομική θέση των ΟΤΑ ως φορέων Γενικής Κυβέρνησης πρέπει να είναι ισοσκελισμένη ή πλεονασματική.
Στην ΚΥΑ, υπογραμμίζεται ιδιαίτερα η ανάγκη άσκησης περιοριστικής πολιτικής στις δαπάνες γενικότερα, με υποχρέωση συγκράτησης αυτών στα χαμηλότερα, δυνατά επίπεδα.
Στο πλαίσιο αυτό, ενδεικτικά αναφέρονται οι δαπάνες στις οποίες θα πρέπει να εξεταστεί η δυνατότητα πρόβλεψης χαμηλότερου ύψους ποσών σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος:
- οι δαπάνες υπερωριακής απασχόλησης του προσωπικού, οι οποίες πρέπει να αποβλέπουν στην αντιμετώπιση των εκτάκτων υπηρεσιακών αναγκών και να εγκρίνονται, αφού πρώτα εξαντληθούν όλα τα περιθώρια αξιοποίησής του εντός του ωραρίου εργασίας,
Ισοσκελισμένα θα πρέπει να είναι και τα ανταποδοτικά τέλη (ύδρευση, καθαριότητα, φωτισμός), ενώ σε περίπτωση ελλειμμάτων η αύξηση των δημοτικών τελών είναι μονόδρομος.
Με Κοινή Υπουργική Απόφαση του υπουργού Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης Νίκου Βούτση και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Δημήτρη Μάρδα, ζητείται από τους δήμους η κατάρτιση «ρεαλιστικών» προϋπολογισμών, δεδομένου ότι με βάση τον ν. 4270/2014 η δημοσιονομική θέση των ΟΤΑ ως φορέων Γενικής Κυβέρνησης πρέπει να είναι ισοσκελισμένη ή πλεονασματική.
Στην ΚΥΑ, υπογραμμίζεται ιδιαίτερα η ανάγκη άσκησης περιοριστικής πολιτικής στις δαπάνες γενικότερα, με υποχρέωση συγκράτησης αυτών στα χαμηλότερα, δυνατά επίπεδα.
Στο πλαίσιο αυτό, ενδεικτικά αναφέρονται οι δαπάνες στις οποίες θα πρέπει να εξεταστεί η δυνατότητα πρόβλεψης χαμηλότερου ύψους ποσών σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος:
- οι δαπάνες υπερωριακής απασχόλησης του προσωπικού, οι οποίες πρέπει να αποβλέπουν στην αντιμετώπιση των εκτάκτων υπηρεσιακών αναγκών και να εγκρίνονται, αφού πρώτα εξαντληθούν όλα τα περιθώρια αξιοποίησής του εντός του ωραρίου εργασίας,
- οι δαπάνες υπηρεσιακών μετακινήσεων, προμηθειών, τηλεφωνικών συνδιαλέξεων, κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος κ.ο.κ.
- οι επιχορηγήσεις ΝΠΔΔ, αθλητικών και πολιτιστικών συλλόγων, βοηθήματα σε οικονομικά αδύνατους κ.ο.κ.) πρέπει να περιορισθούν στις απολύτως αναγκαίες.
Η σύναψη δανείων επιτρέπεται αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση επενδύσεων και δεν επιτρέπεται για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών.
Κατ’ εξαίρεση παρέχεται η δυνατότητα στους δήμους που δεν μπορούν να ισοσκελίσουν τους προϋπολογισμούς τους, να συνομολογούν δάνεια με αποκλειστικό σκοπό την χρηματοδότηση των χρεών τους, τα οποία προέρχονται από πάσης φύσεως δαπάνες.
- οι επιχορηγήσεις ΝΠΔΔ, αθλητικών και πολιτιστικών συλλόγων, βοηθήματα σε οικονομικά αδύνατους κ.ο.κ.) πρέπει να περιορισθούν στις απολύτως αναγκαίες.
Η σύναψη δανείων επιτρέπεται αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση επενδύσεων και δεν επιτρέπεται για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών.
Κατ’ εξαίρεση παρέχεται η δυνατότητα στους δήμους που δεν μπορούν να ισοσκελίσουν τους προϋπολογισμούς τους, να συνομολογούν δάνεια με αποκλειστικό σκοπό την χρηματοδότηση των χρεών τους, τα οποία προέρχονται από πάσης φύσεως δαπάνες.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr