Δάσκαλοι: 42 κλειστά σχολεία στις Κυκλάδες, 35 στην Εύβοια και 31 στα Δωδεκάνησα
Δάσκαλοι: 42 κλειστά σχολεία στις Κυκλάδες, 35 στην Εύβοια και 31 στα Δωδεκάνησα
Μηδενικοί διορισμοί, κακός σχεδιασμός και παράβλεψη των νομικών ζητημάτων, έφεραν το χάος στην Παιδεία, λέει η Διδασκαλική Ομοσπονδία
Τα προβλήματα, με τα οποία ξεκίνησαν τα σχολεία βρέθηκαν στο επίκεντρο συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε σήμερα, Δευτέρα, η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ). «Το ότι δε γίνονται διορισμοί, ο εξαιρετικά κακός σχεδιασμός, η εγκληματική παράβλεψη των νομικών ζητημάτων, τα οποία υπήρχαν και ήταν οφθαλμοφανές ότι θα δημιουργήσουν προβλήματα στην έναρξη της σχολικής χρονιάς, οδήγησαν στο σημείο το οποίο είμαστε σήμερα" δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Θανάσης Κικινής.
Ειδικότερα, ο κ. Κικινής χαρακτήρισε "διαχρονικό" το ζήτημα των εκπαιδευτικών κενών, λόγω του ότι τα τελευταία δύο χρόνια δεν έχουν γίνει διορισμοί. «Μοιραία, είναι πολλά τα κενά που πρέπει να καλυφθούν με αναπληρωτές», σημείωσε και έκανε λόγο για «πλήρη διακομματική σύμπνοια» και πολιτική επιλογή των ηγεσιών του υπουργείου Παιδείας τα τελευταία χρόνια, να επιλέγονται ελαστικές μορφές εργασίας. Ο κ. Κικινής πρόσθεσε χαρακτηριστικά ότι τα δύο τελευταία χρόνια οι διορισμοί είναι μηδενικοί, τη στιγμή που τα τελευταία πέντε χρόνια έχουν συνταξιοδοτηθεί 8.500 εκπαιδευτικοί, ενώ έχουν προσληφθεί μόλις 250.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στα προβλήματα σχολείων την ημέρα του αγιασμού, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΟΕ, παρέμειναν κλειστές πολλές σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με τις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα και την Εύβοια να είναι οι περιοχές με τα περισσότερα κλειστά σχολεία. Πιο συγκεκριμένα, στις Κυκλάδες παρέμειναν κλειστά 20 δημοτικά και 32 νηπιαγωγεία, στα Δωδεκάνησα 10 δημοτικά και 21 νηπιαγωγεία, ενώ στην Εύβοια συνολικά 35 σχολικές μονάδες δεν άνοιξαν για τον αγιασμό.
Εξάλλου, οι καθυστερήσεις της διαδικασίας πρόσληψης αναπληρωτών, που οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στην έκδοση σχετικής εγκυκλίου χωρίς ΦΕΚ, οι καθυστερήσεις στον έλεγχο των μεταπτυχιακών των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, το ότι δε λειτουργούν στην πλήρη έκτασή τους τα νηπιαγωγεία, το ότι η ειδική αγωγή δεν έχει εκσυγχρονισμένες δομές και στελέχωση, ότι δεν έχουν γίνει επισκευαστικές εργασίες στα σχολεία, η καθυστέρηση ολοκλήρωσης των διαδικασιών και των ρυθμίσεων για την πρόσληψη καθαριστριών στα σχολεία, καθώς επίσης και η υποστελέχωση των σχολείων του εξωτερικού, είναι επίσης ζητήματα που επισήμανε η ΔΟΕ.
«Τα δεδομένα αυτά δεν τιμούν την εκπαίδευση», τόνισε ο κ. Κικινής και κατέληξε ότι αυτή η κατάσταση, σε συνδυασμό με τη συνεχή υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης και την παραπομπή των προβλημάτων στο μέλλον, έχει σαν αποτέλεσμα την υποβάθμιση της εκπαίδευσης στη χώρα.
Ειδικότερα, ο κ. Κικινής χαρακτήρισε "διαχρονικό" το ζήτημα των εκπαιδευτικών κενών, λόγω του ότι τα τελευταία δύο χρόνια δεν έχουν γίνει διορισμοί. «Μοιραία, είναι πολλά τα κενά που πρέπει να καλυφθούν με αναπληρωτές», σημείωσε και έκανε λόγο για «πλήρη διακομματική σύμπνοια» και πολιτική επιλογή των ηγεσιών του υπουργείου Παιδείας τα τελευταία χρόνια, να επιλέγονται ελαστικές μορφές εργασίας. Ο κ. Κικινής πρόσθεσε χαρακτηριστικά ότι τα δύο τελευταία χρόνια οι διορισμοί είναι μηδενικοί, τη στιγμή που τα τελευταία πέντε χρόνια έχουν συνταξιοδοτηθεί 8.500 εκπαιδευτικοί, ενώ έχουν προσληφθεί μόλις 250.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στα προβλήματα σχολείων την ημέρα του αγιασμού, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΟΕ, παρέμειναν κλειστές πολλές σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με τις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα και την Εύβοια να είναι οι περιοχές με τα περισσότερα κλειστά σχολεία. Πιο συγκεκριμένα, στις Κυκλάδες παρέμειναν κλειστά 20 δημοτικά και 32 νηπιαγωγεία, στα Δωδεκάνησα 10 δημοτικά και 21 νηπιαγωγεία, ενώ στην Εύβοια συνολικά 35 σχολικές μονάδες δεν άνοιξαν για τον αγιασμό.
Εξάλλου, οι καθυστερήσεις της διαδικασίας πρόσληψης αναπληρωτών, που οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στην έκδοση σχετικής εγκυκλίου χωρίς ΦΕΚ, οι καθυστερήσεις στον έλεγχο των μεταπτυχιακών των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, το ότι δε λειτουργούν στην πλήρη έκτασή τους τα νηπιαγωγεία, το ότι η ειδική αγωγή δεν έχει εκσυγχρονισμένες δομές και στελέχωση, ότι δεν έχουν γίνει επισκευαστικές εργασίες στα σχολεία, η καθυστέρηση ολοκλήρωσης των διαδικασιών και των ρυθμίσεων για την πρόσληψη καθαριστριών στα σχολεία, καθώς επίσης και η υποστελέχωση των σχολείων του εξωτερικού, είναι επίσης ζητήματα που επισήμανε η ΔΟΕ.
«Τα δεδομένα αυτά δεν τιμούν την εκπαίδευση», τόνισε ο κ. Κικινής και κατέληξε ότι αυτή η κατάσταση, σε συνδυασμό με τη συνεχή υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης και την παραπομπή των προβλημάτων στο μέλλον, έχει σαν αποτέλεσμα την υποβάθμιση της εκπαίδευσης στη χώρα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα