Με «προσωπική συνέντευξη» και μαγνητοφωνάκι θα επιλέγει διευθυντές Εκπαίδευσης ο Φίλης
20.11.2015
16:06
Επαναφέρει το κριτήριο επιλογής, που είχε αποσύρει, μετά το σάλο, ο προκάτοχός του, Αριστείδης Μπαλτάς - Η συνέντευξη μάλιστα θα μοριοδοτείται περισσότερο από τη μόρφωση και την εμπειρία, ενώ το μαγνητόφωνο «διασφαλίζει τη διαφάνεια», κατά το υπουργείο Παιδείας
Στελέχη εκπαίδευσης με κριτήριο την προσωπική συνέντευξη επαναφέρει ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης.
Παρά το γεγονός ότι το συγκεκριμένο κριτήριο, μετά το σάλο που είχε δημιουργηθεί, είχε αφαιρεθεί από τον προκάτοχό του, Αριστείδη Μπαλτά, ο κ. Φίλης το επαναφέρει σε σχέδιο νόμου που απέστειλε στην ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ, για το οποίο οι εκπρόσωποι των Ομοσπονδιών πρέπει να απαντήσουν έως την Τρίτη. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο νομοσχέδιο προβλέπεται και «μαγνητόφωνο», για να διασφαλίζεται η διαφάνεια.
Το κριτήριο της συνέντευξης για την επιλογή των υποψηφίων των Διευθυντών Εκπαίδευσης θα έχει 15 μόρια, αποτελώντας στην ουσία το βασικό κριτήριο επιλογής και στη συνέχεια θα ακολουθούν κριτήρια, όπως η μόρφωση και η εμπειρία.
Τα Περιφερειακά Συμβούλια που θα κρίνουν τους υποψηφίους θα αποτελούνται από τον περιφερειακό διευθυντή κάθε περιοχής (διορισμένο από την κυβέρνηση), ένα σύμβουλο και έναν καθηγητή πανεπιστημίου (διορισμένους από τον υπουργό Παιδείας) και δύο αιρετούς εκπροσώπους των συνδικαλιστών των εκπαιδευτικών.
Το κριτήριο, εκείνο της ψήφου των διευθυντών των σχολείων κάθε περιοχής που ισούται με 12 μόρια, ακυρώνεται, εάν δεν ψηφίσει το 65% του εκλεκτορικού σώματος.
Παράλληλα, δυνατότητα να προχωρήσουν με την υποψηφιότητά τους έχουν και όσοι δεν συγκεντρώνουν την αποδοχή των συναδέλφων τους. Όπως αναφέρεται στην πρόταση του υπουργείου Παιδείας, «υποψήφιο στέλεχος, το οποίο δεν συγκεντρώνει κατά τη μυστική ψηφοφορία τουλάχιστον το 20% των έγκυρων ψήφων συμμετέχει στην περαιτέρω διαδικασία επιλογής, χωρίς να προσμετράται στη συνολική του μοριοδότηση το ανωτέρω ποσοστό επί των 12 μορίων».
Παρά το γεγονός ότι το συγκεκριμένο κριτήριο, μετά το σάλο που είχε δημιουργηθεί, είχε αφαιρεθεί από τον προκάτοχό του, Αριστείδη Μπαλτά, ο κ. Φίλης το επαναφέρει σε σχέδιο νόμου που απέστειλε στην ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ, για το οποίο οι εκπρόσωποι των Ομοσπονδιών πρέπει να απαντήσουν έως την Τρίτη. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο νομοσχέδιο προβλέπεται και «μαγνητόφωνο», για να διασφαλίζεται η διαφάνεια.
Το κριτήριο της συνέντευξης για την επιλογή των υποψηφίων των Διευθυντών Εκπαίδευσης θα έχει 15 μόρια, αποτελώντας στην ουσία το βασικό κριτήριο επιλογής και στη συνέχεια θα ακολουθούν κριτήρια, όπως η μόρφωση και η εμπειρία.
Τα Περιφερειακά Συμβούλια που θα κρίνουν τους υποψηφίους θα αποτελούνται από τον περιφερειακό διευθυντή κάθε περιοχής (διορισμένο από την κυβέρνηση), ένα σύμβουλο και έναν καθηγητή πανεπιστημίου (διορισμένους από τον υπουργό Παιδείας) και δύο αιρετούς εκπροσώπους των συνδικαλιστών των εκπαιδευτικών.
Το κριτήριο, εκείνο της ψήφου των διευθυντών των σχολείων κάθε περιοχής που ισούται με 12 μόρια, ακυρώνεται, εάν δεν ψηφίσει το 65% του εκλεκτορικού σώματος.
Παράλληλα, δυνατότητα να προχωρήσουν με την υποψηφιότητά τους έχουν και όσοι δεν συγκεντρώνουν την αποδοχή των συναδέλφων τους. Όπως αναφέρεται στην πρόταση του υπουργείου Παιδείας, «υποψήφιο στέλεχος, το οποίο δεν συγκεντρώνει κατά τη μυστική ψηφοφορία τουλάχιστον το 20% των έγκυρων ψήφων συμμετέχει στην περαιτέρω διαδικασία επιλογής, χωρίς να προσμετράται στη συνολική του μοριοδότηση το ανωτέρω ποσοστό επί των 12 μορίων».
Συγκεκριμένα, στο σχέδιο νόμου αναφέρεται:
«Συνέντευξη
ββ) Με συνέντευξη των υποψηφίων από το αρμόδιο συμβούλιο επιλογής του άρθρου 16Α που προστίθεται με το παρόν, με 15 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.
Για τη μοριοδότηση της συνέντευξης το αρμόδιο συμβούλιο επιλογής συνεκτιμά και τα παρακάτω στοιχεία: Τα στοιχεία που ο υποψήφιος αναφέρει στο βιογραφικό του σημείωμα, τα οποία αποδεικνύονται με τα απαραίτητα παραστατικά (αντίγραφα βεβαιώσεις κ.ά.) και τα οποία δεν έχουν μοριοδοτηθεί, όπως άλλες σπουδές, επιμόρφωση και μετεκπαίδευση, οργάνωση εκπαιδευτικών συνεδρίων, σεμιναρίων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων ή συμμετοχή σε αυτά με την ιδιότητα του εισηγητή, του μέλους της επιστημονικής ομάδας ή του επιμορφωτή, συγγραφικό και ερευνητικό έργο, πρωτοβουλίες σε σχέση με το εκπαιδευτικό έργο, υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εφαρμογή καινοτομιών, σχετική με την εκπαίδευση διοικητική ή καθοδηγητική εμπειρία, συμμετοχή σε συμβούλια, επιτροπές ή ομάδες εργασίας, κοινωνική και συνδικαλιστική δράση, συμμετοχή σε όργανα διοίκησης επιστημονικών και εκπαιδευτικών οργανώσεων ή σε όργανα λαϊκής συμμετοχής και επίσημες διακρίσεις και αριστεία. Η εισαγωγική επιμόρφωση του υποψηφίου και οι δραστηριότητες (σεμινάρια, ημερίδες, επιμορφωτικές συναντήσεις κ.λ.π.) που αποτελούν υπηρεσιακές υποχρεώσεις δεν μοριοδοτούνται. Το συμβούλιο επιλογής δύναται να ζητήσει περαιτέρω στοιχεία και ιδίως πρακτικά συνεδριάσεων συλλογικών οργάνων.
Το συμβούλιο επιλογής δύναται με ομόφωνη και πλήρως αιτιολογημένη απόφαση να αποκλείσει από την περαιτέρω διαδικασία υποψήφιο που κατά τη διάρκεια της συνέντευξης διαπιστώνεται ότι δεν είναι κατάλληλος για την άσκηση των καθηκόντων του διευθυντή εκπαίδευσης.
ΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΟ
Η συνέντευξη ενώπιον του συμβουλίου επιλογής μαγνητοφωνείται για να διασφαλίζεται η διαφάνεια. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζονται ο τρόπος τήρησης των πρακτικών και κάθε θέμα σχετικό με τη διαδικασία της συνέντευξης».
«Συνέντευξη
ββ) Με συνέντευξη των υποψηφίων από το αρμόδιο συμβούλιο επιλογής του άρθρου 16Α που προστίθεται με το παρόν, με 15 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.
Για τη μοριοδότηση της συνέντευξης το αρμόδιο συμβούλιο επιλογής συνεκτιμά και τα παρακάτω στοιχεία: Τα στοιχεία που ο υποψήφιος αναφέρει στο βιογραφικό του σημείωμα, τα οποία αποδεικνύονται με τα απαραίτητα παραστατικά (αντίγραφα βεβαιώσεις κ.ά.) και τα οποία δεν έχουν μοριοδοτηθεί, όπως άλλες σπουδές, επιμόρφωση και μετεκπαίδευση, οργάνωση εκπαιδευτικών συνεδρίων, σεμιναρίων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων ή συμμετοχή σε αυτά με την ιδιότητα του εισηγητή, του μέλους της επιστημονικής ομάδας ή του επιμορφωτή, συγγραφικό και ερευνητικό έργο, πρωτοβουλίες σε σχέση με το εκπαιδευτικό έργο, υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εφαρμογή καινοτομιών, σχετική με την εκπαίδευση διοικητική ή καθοδηγητική εμπειρία, συμμετοχή σε συμβούλια, επιτροπές ή ομάδες εργασίας, κοινωνική και συνδικαλιστική δράση, συμμετοχή σε όργανα διοίκησης επιστημονικών και εκπαιδευτικών οργανώσεων ή σε όργανα λαϊκής συμμετοχής και επίσημες διακρίσεις και αριστεία. Η εισαγωγική επιμόρφωση του υποψηφίου και οι δραστηριότητες (σεμινάρια, ημερίδες, επιμορφωτικές συναντήσεις κ.λ.π.) που αποτελούν υπηρεσιακές υποχρεώσεις δεν μοριοδοτούνται. Το συμβούλιο επιλογής δύναται να ζητήσει περαιτέρω στοιχεία και ιδίως πρακτικά συνεδριάσεων συλλογικών οργάνων.
Το συμβούλιο επιλογής δύναται με ομόφωνη και πλήρως αιτιολογημένη απόφαση να αποκλείσει από την περαιτέρω διαδικασία υποψήφιο που κατά τη διάρκεια της συνέντευξης διαπιστώνεται ότι δεν είναι κατάλληλος για την άσκηση των καθηκόντων του διευθυντή εκπαίδευσης.
ΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΟ
Η συνέντευξη ενώπιον του συμβουλίου επιλογής μαγνητοφωνείται για να διασφαλίζεται η διαφάνεια. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζονται ο τρόπος τήρησης των πρακτικών και κάθε θέμα σχετικό με τη διαδικασία της συνέντευξης».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr