Χουντής προς Κομισιόν: Ο «Μορεάς» έχει απορροφήσει 1,44 δισ. και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί
15.12.2015
17:53
Σε ερώτησή του τονίζει πως το έργο ξεκίνησε με ποσό κατασκευής κατ' αποκοπή 847 εκατομμυρίων ευρώ
Με ερώτησή του προς την Κομισιόν, ο ευρωβουλευτής της Λαϊκής Ενότητας, Νίκος Χουντής, ζητά, σύμφωνα με την ανακοίνωση του κόμματος, «τα στοιχεία τα οποία απουσιάζουν από το φάκελο που κατέθεσε η ελληνική κυβέρνηση στη Βουλή την προηγούμενη Κυριακή, και που ψηφίζεται σήμερα, σχετικά με το υπερχρηματοδοτημένο έργο του οδικού άξονα του "Μορέα" (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα & Λεύκτρο-Σπάρτη)».
Όπως τονίζει στην ερώτησή του ο κ. Χουντής, «το έργο ξεκίνησε με ποσό κατασκευής κατ’ αποκοπή 847 εκατομμυρίων ευρώ, μέχρι σήμερα έχει απορροφήσει 1,44 δισ. ευρώ και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί».
Αφού σημειώνει ότι, «η λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου είναι επιδοτούμενη και η επιδότησή του έχει ξεκινήσει από το 2010, όταν βρισκόταν ακόμη στο πολύ αρχικό στάδιο κατασκευής», καλεί την Κομισιόν να δώσει ένα πλήρες «ιστορικό της μέχρι τώρα πορείας του έργου και των σχετικών χρηματοδοτήσεων (ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, εθνική χρηματοδότηση, εγγυήσεις δανείων από ΕΤΕπ, εισπράξεις από διόδια, δηλωθείσα ιδία συμμετοχή κ.λπ.)» και να το συγκρίνει με το φυσικό αντικείμενο που έχει εκτελεστεί μέχρι σήμερα.
Τέλος, ο ευρωβουλευτής της ΛΑΕ ζητά να πληροφορηθεί αν «έχει υποβληθεί η αναθεώρηση της σύμβασης, που βρίσκεται ενώπιον του ελληνικού Κοινοβουλίου, στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, όπως προβλέπεται για τον περί κρατικών ενισχύσεων έλεγχο» και πώς σχολιάζονται τα «περί επιπρόσθετης επιδότησης 330 εκατ. ευρώ, που θα αφορά και σε λειτουργικά έξοδα (χωρίς αυτά να έχουν εγκριθεί από το Δημόσιο), περί ΦΠΑ που θα βαρύνει το Δημόσιο και περί καταβολής του υπόλοιπου της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου (ύψους 51 εκατ. ευρώ), πριν ολοκληρωθεί το έργο».
Όπως τονίζει στην ερώτησή του ο κ. Χουντής, «το έργο ξεκίνησε με ποσό κατασκευής κατ’ αποκοπή 847 εκατομμυρίων ευρώ, μέχρι σήμερα έχει απορροφήσει 1,44 δισ. ευρώ και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί».
Αφού σημειώνει ότι, «η λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου είναι επιδοτούμενη και η επιδότησή του έχει ξεκινήσει από το 2010, όταν βρισκόταν ακόμη στο πολύ αρχικό στάδιο κατασκευής», καλεί την Κομισιόν να δώσει ένα πλήρες «ιστορικό της μέχρι τώρα πορείας του έργου και των σχετικών χρηματοδοτήσεων (ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, εθνική χρηματοδότηση, εγγυήσεις δανείων από ΕΤΕπ, εισπράξεις από διόδια, δηλωθείσα ιδία συμμετοχή κ.λπ.)» και να το συγκρίνει με το φυσικό αντικείμενο που έχει εκτελεστεί μέχρι σήμερα.
Τέλος, ο ευρωβουλευτής της ΛΑΕ ζητά να πληροφορηθεί αν «έχει υποβληθεί η αναθεώρηση της σύμβασης, που βρίσκεται ενώπιον του ελληνικού Κοινοβουλίου, στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, όπως προβλέπεται για τον περί κρατικών ενισχύσεων έλεγχο» και πώς σχολιάζονται τα «περί επιπρόσθετης επιδότησης 330 εκατ. ευρώ, που θα αφορά και σε λειτουργικά έξοδα (χωρίς αυτά να έχουν εγκριθεί από το Δημόσιο), περί ΦΠΑ που θα βαρύνει το Δημόσιο και περί καταβολής του υπόλοιπου της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου (ύψους 51 εκατ. ευρώ), πριν ολοκληρωθεί το έργο».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr