Μέτρο-μέτρο έψαξαν για δυόμισι ώρες την Αττική Οδό για να βρουν πώς κάηκε ο Μαυρίκος
12.06.2016
12:48
Οι πραγματογνώμονες εντόπισαν ότι είχε προσκρούσει περισσότερες από πέντε φορές στο τοιχίο καθώς και διαρροή λαδιού 200 μέτρα πριν από το σημείο -Η πόρτα του οδηγού είχε ανοίξει 8-10 πόντους, σύμφωνα με δηλώσει τους
Μετά από δυόμισι ώρες ενδελεχούς έρευνας οι πραγματογνώμονες της οικογένειας του Παναγιώτη Μαυρίκου συγκέντρωσαν τα πρώτα στοιχεία που θα τους βοηθήσουν στο δύσκολο έργο τους. Σύμφωνα με τους ίδιους το πολυτελές τζιπ του εκδότη ήρθε σε επαφή περισσότερες από πέντε φορές με το τοιχείο πριν τελικά σταματήσει σε αυτό και παραδοθεί στις φλόγες, ενώ όπως ανέφεραν εντόπισαν και διαρροή λαδιού 200 μέτρα πριν από το σημείο που βρήκε το θάνατο ο 42χρονος άνδρας. Επισήμαναν για άλλη μια φορά ότι τα αλάρμ του αυτοκινήτου άναψαν όταν αυτό ακινητοποιήθηκε από τον οδηγό του, ενώ ανέφεραν ότι η πόρτα του οδηγού είχε ανοίξει 8-10 πόντους λίγο πριν η πυρκαγιά μετατρέψει το αυτοκίνητο σε άμορφη μάζα.
«Ήρθαμε εδώ για να βρούμε τι στοιχεία έχουν απομείνει και να δούμε πώς αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Εντοπίσαμε διάφορα σημαντικά στοιχεία τα οποία θα πρέπει να συνδεθούν με το όχημα και να αναλυθούν για να δώσουμε την οποιαδήποτε περαιτέρω προσέγγιση και διαπίστωση. Σταματήσαμε σε όλα εκείνα τα σημεία, δεν ήταν πέντε. Εκτιμώ ότι ήταν περισσότερα, σε όλα εκείνα τα σημεία που είχαμε ενδείξεις επαφής του οχήματος με το διαχωριστικό τοιχείο. Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να επισημάνουμε πως τα σημεία αυτά δεν ήταν ικανά να δημιουργήσουν μεγάλη παραμόρφωση καθώς είχαμε ομαλή τριβή σε μερικά σημεία», ανέφερε μετά το τέλος της αυτοψίας ο Γιώργος Ραφτογιάννης, ειδικός εξεταστής σε θέματα ιχνών εργαλείων.
Από την πλευρά του ο πρώην υποστράτηγος της πυροσβεστικής και νομικός σύμβουλος Πυρασφαλειας Νίκος Διαμαντής έδωσε έμφαση στον εντοπισμό λαδιών στο οδόστρωμα.
«Τα στοιχεία τα οποία συλλέξαμε ήταν σε δύο είδη. Το ένα ήταν στοιχεία και ευρήματα τα οποία σχετίζονται με την πορεία του οχήματος και το δεύτερο ήταν στοιχεία και ευρήματα τα οποία σχετίζονται με την πυρκαγιά. Πρέπει να πούμε πως δεν βρήκαμε σημαντικά ευρήματα χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν βρήκαμε σημαντικά στοιχεία, καθώς βρήκαμε κάποια στοιχεία τα οποία ενδεχομένως να σχετίζονται με την πυρκαγιά σε απόσταση από το τελικό σημείο ανάφλεξης του αυτοκινήτου. Είναι αξιολογήσιμα καθώς δεν ξέρουμε αν είναι από το ίδιο αυτοκίνητο γιατί έχουν περάσει κάποιες μέρες. Θα πρέπει να δούμε εάν αυτά τα ευρήματα και τα ίχνη καύσης που βρήκαμε συνδέονται με το οχήματα καθώς δεν είναι στοιχεία του οχήματος είναι στοιχεία ξένα με το όχημα και ενδεχομένως να υπήρχαν μέσα στο όχημα. Βρήκαμε μόνο διαρροή λαδιού σε απόσταση 200 μέτρων από την αρχική πρόσκρουση, όμως δεν είναι σε ανάφλεξη και δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά οτι δεν είναι του συγκεκριμένου οχήματος».
Για τον εντοπισμό των λαδιών στο οδόστρωμα ο κ. Ραφτογιάννης ανέφερε: «Βρέθηκαν ίχνη λαδιού πιο κοντά στο όχημα στο σημείο που το όχημα έχει προσκρούσει πάνω στο τοιχείο. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε τα αλάρμ άναψαν αφού το αυτοκίνητο σταμάτησε. Το αυτοκίνητο σταμάτησε για 30 δευτερόλεπτα δεν υπήρξε ούτε πυρκαγιά ούτε καμιά άλλη κίνηση του οδηγού να εξέλθει. Στη συνέχεια έχουμε την ανάφλεξη. Όλα αυτά είναι αξιολογήσιμα και θα τα πούμε στη συνέχεια. Έκανε ένα σχετικό ζιγκ ζαγκ. Δεν έκανε έντονο. Δεν είχε εντελώς άτακτη κίνηση. Ερχόταν σε πλαγιά επαφή μαλακή, αυτή την επαφή αναλύσαμε και στα σημεία εκείνα συλλέξαμε τμήματα από όχημα που υπάρχουν και θα τα συσχετίσουμε με το συγκεκριμένο εάν και εφόσον ισχύει. Όσον αφορά την πόρτα, βρέθηκε να είναι ανοιχτή 8 με 10 πόντους. Είχε έρθει σε επαφή με το τοιχείο. Δεν μπορούσε να ανοίξει λόγω την ύπαρξης του τοιχείου. Δεν σχετίζεται η πόρτα ή η παραμόρφωση της με το μη άνοιγμα της».
Σε ερώτηση των δημοσιογράφων «γιατί η φωτιά ξέσπασε στο μπροστινό σημείο του αυτοκινήτου από την πλευρά του οδηγού», ο κ. Διαμαντής λέει: «Καμία πληροφορία δεν θεωρείται δεδομένη εάν δεν επαληθευθεί από τα ευρήματα. Το γεγονός πως είχαμε 30 δευτερόλεπτα πριν χωρίς εμφανή ίχνη πυρκαγιάς στην κάμερα της Αττικής οδού, αυτό δεν σημαίνει πως δεν είχε πυρκαγιά το όχημα. Ήταν ενδεχομένως σε σημείο που δεν φαινόταν ή ήταν στο εσωτερικό της μηχανής. Σε κάθε περίπτωση όμως η πυρκαγιά κατά την εξέλιξη της είχε εμπλοκή και υγρών καυσίμων γιατί καιγόταν στο οδόστρωμα. Είχαμε διαρροή είτε υγρών καυσίμων είτε λιπαντικών και ελαίων.
«Ήρθαμε εδώ για να βρούμε τι στοιχεία έχουν απομείνει και να δούμε πώς αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Εντοπίσαμε διάφορα σημαντικά στοιχεία τα οποία θα πρέπει να συνδεθούν με το όχημα και να αναλυθούν για να δώσουμε την οποιαδήποτε περαιτέρω προσέγγιση και διαπίστωση. Σταματήσαμε σε όλα εκείνα τα σημεία, δεν ήταν πέντε. Εκτιμώ ότι ήταν περισσότερα, σε όλα εκείνα τα σημεία που είχαμε ενδείξεις επαφής του οχήματος με το διαχωριστικό τοιχείο. Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να επισημάνουμε πως τα σημεία αυτά δεν ήταν ικανά να δημιουργήσουν μεγάλη παραμόρφωση καθώς είχαμε ομαλή τριβή σε μερικά σημεία», ανέφερε μετά το τέλος της αυτοψίας ο Γιώργος Ραφτογιάννης, ειδικός εξεταστής σε θέματα ιχνών εργαλείων.
Από την πλευρά του ο πρώην υποστράτηγος της πυροσβεστικής και νομικός σύμβουλος Πυρασφαλειας Νίκος Διαμαντής έδωσε έμφαση στον εντοπισμό λαδιών στο οδόστρωμα.
«Τα στοιχεία τα οποία συλλέξαμε ήταν σε δύο είδη. Το ένα ήταν στοιχεία και ευρήματα τα οποία σχετίζονται με την πορεία του οχήματος και το δεύτερο ήταν στοιχεία και ευρήματα τα οποία σχετίζονται με την πυρκαγιά. Πρέπει να πούμε πως δεν βρήκαμε σημαντικά ευρήματα χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν βρήκαμε σημαντικά στοιχεία, καθώς βρήκαμε κάποια στοιχεία τα οποία ενδεχομένως να σχετίζονται με την πυρκαγιά σε απόσταση από το τελικό σημείο ανάφλεξης του αυτοκινήτου. Είναι αξιολογήσιμα καθώς δεν ξέρουμε αν είναι από το ίδιο αυτοκίνητο γιατί έχουν περάσει κάποιες μέρες. Θα πρέπει να δούμε εάν αυτά τα ευρήματα και τα ίχνη καύσης που βρήκαμε συνδέονται με το οχήματα καθώς δεν είναι στοιχεία του οχήματος είναι στοιχεία ξένα με το όχημα και ενδεχομένως να υπήρχαν μέσα στο όχημα. Βρήκαμε μόνο διαρροή λαδιού σε απόσταση 200 μέτρων από την αρχική πρόσκρουση, όμως δεν είναι σε ανάφλεξη και δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά οτι δεν είναι του συγκεκριμένου οχήματος».
Για τον εντοπισμό των λαδιών στο οδόστρωμα ο κ. Ραφτογιάννης ανέφερε: «Βρέθηκαν ίχνη λαδιού πιο κοντά στο όχημα στο σημείο που το όχημα έχει προσκρούσει πάνω στο τοιχείο. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε τα αλάρμ άναψαν αφού το αυτοκίνητο σταμάτησε. Το αυτοκίνητο σταμάτησε για 30 δευτερόλεπτα δεν υπήρξε ούτε πυρκαγιά ούτε καμιά άλλη κίνηση του οδηγού να εξέλθει. Στη συνέχεια έχουμε την ανάφλεξη. Όλα αυτά είναι αξιολογήσιμα και θα τα πούμε στη συνέχεια. Έκανε ένα σχετικό ζιγκ ζαγκ. Δεν έκανε έντονο. Δεν είχε εντελώς άτακτη κίνηση. Ερχόταν σε πλαγιά επαφή μαλακή, αυτή την επαφή αναλύσαμε και στα σημεία εκείνα συλλέξαμε τμήματα από όχημα που υπάρχουν και θα τα συσχετίσουμε με το συγκεκριμένο εάν και εφόσον ισχύει. Όσον αφορά την πόρτα, βρέθηκε να είναι ανοιχτή 8 με 10 πόντους. Είχε έρθει σε επαφή με το τοιχείο. Δεν μπορούσε να ανοίξει λόγω την ύπαρξης του τοιχείου. Δεν σχετίζεται η πόρτα ή η παραμόρφωση της με το μη άνοιγμα της».
Σε ερώτηση των δημοσιογράφων «γιατί η φωτιά ξέσπασε στο μπροστινό σημείο του αυτοκινήτου από την πλευρά του οδηγού», ο κ. Διαμαντής λέει: «Καμία πληροφορία δεν θεωρείται δεδομένη εάν δεν επαληθευθεί από τα ευρήματα. Το γεγονός πως είχαμε 30 δευτερόλεπτα πριν χωρίς εμφανή ίχνη πυρκαγιάς στην κάμερα της Αττικής οδού, αυτό δεν σημαίνει πως δεν είχε πυρκαγιά το όχημα. Ήταν ενδεχομένως σε σημείο που δεν φαινόταν ή ήταν στο εσωτερικό της μηχανής. Σε κάθε περίπτωση όμως η πυρκαγιά κατά την εξέλιξη της είχε εμπλοκή και υγρών καυσίμων γιατί καιγόταν στο οδόστρωμα. Είχαμε διαρροή είτε υγρών καυσίμων είτε λιπαντικών και ελαίων.
Στα 358 μέτρα ακριβώς εντοπίζεται η πρώτη έξοδος από το οδόστρωμα η πρώτη επαφή με το κιγκλίδωμα μέχρι την τελική καύση. Κάναμε την κίνηση του αυτοκινήτου από την είσοδο στην Κηφισίας όπως αυτή προέκυπτε από τις κάμερες της Αττικής οδού. Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι δεν υπάρχει αποτύπωση όλης αυτής της απόστασης γιατί υπάρχει ένα τυφλό σημείο κάτω από τη γέφυρα που δεν αποτυπώνεται από την κάμερα. Θα πρέπει να επισημάνουμε πως οι κάμερες ακολουθούν την κίνηση, δεν βλέπουν πίσω. Γι' αυτο λοιπόν υπάρχει αυτό το τυφλό σημείο.
Τέλος όσον αφορά υπήρξε πρόβλημα με την κατάσταση της υγείας του Παναγιώτη Μαυρίκου που είχε σαν αποτέλεσμα να οδηγηθεί το αυτοκίνητο πάνω στο τοιχίο ο κ. Ραφτογιάννης τόνισε:
«Είναι παρακινδυνευμένο να πούμε σε ποιο σημείο και αν υπήρξε πρόβλημα με την βιολογική κατάσταση του οδηγού. Εκείνο που μπορούμε να πούμε είναι πως από εκείνο το σημείο υπήρξε κάποιο πρόβλημα στο αυτοκίνητο. Τα ευρήματα ειναι τμήματα οχήματος και τμήματα απο σημεία που έχει αναπτυχθεί η πυρκαγιά που υπάρχει έντονη καύση η ίχνη καύσης. Αυτά θα αξιολογηθούν και θα συνδεθούν με το όχημα. Βρήκαμε και τρία μεταλλικά καπάκια. Βρέθηκαν σε πολύ μεγάλη απόσταση».
Δείτε φωτογραφίες από την έρευνα
Τέλος όσον αφορά υπήρξε πρόβλημα με την κατάσταση της υγείας του Παναγιώτη Μαυρίκου που είχε σαν αποτέλεσμα να οδηγηθεί το αυτοκίνητο πάνω στο τοιχίο ο κ. Ραφτογιάννης τόνισε:
«Είναι παρακινδυνευμένο να πούμε σε ποιο σημείο και αν υπήρξε πρόβλημα με την βιολογική κατάσταση του οδηγού. Εκείνο που μπορούμε να πούμε είναι πως από εκείνο το σημείο υπήρξε κάποιο πρόβλημα στο αυτοκίνητο. Τα ευρήματα ειναι τμήματα οχήματος και τμήματα απο σημεία που έχει αναπτυχθεί η πυρκαγιά που υπάρχει έντονη καύση η ίχνη καύσης. Αυτά θα αξιολογηθούν και θα συνδεθούν με το όχημα. Βρήκαμε και τρία μεταλλικά καπάκια. Βρέθηκαν σε πολύ μεγάλη απόσταση».
Δείτε φωτογραφίες από την έρευνα
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr