Eίναι το οικονομικό δίχτυ που μας προστατεύει από τις πλημμύρες και τις φωτιές αλλά και ένας σημαντικός σύμμαχος για την προσαρμογή μας στις νέες κλιματικές και περιβαλλοντικές συνθήκες.
Αντιδράσεις από τα σχολεία για την μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια
Αντιδράσεις από τα σχολεία για την μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια
Οι σχολάρχες μιλούν για απόφαση ισοπεδωτική που στόχο έχει να πλήξει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των ιδιωτικών σχολείων - Εξισώνει προς τα κάτω την εκπαίδευση αντί να αναβαθμίζει το δημόσιο σχολείο, τονίζουν
Στην αντεπίθεση περνούν οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων αλλά και οι γονείς και κηδεμόνες σε ό,τι αφορά τις νέες παρεμβάσεις του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη ο οποίος απαγορεύει με ρύθμιση του τις απολύσεις εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία. Οι σχολάρχες μιλούν για απόφαση ισοπεδωτική που στόχο έχει να πλήξει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των ιδιωτικών σχολείων και τη δυνατότητα επιλογής εκπαιδευτικών και που εξισώνει προς τα κάτω την εκπαίδευση αντί να αναβαθμίζει το δημόσιο σχολείο.
« Το Υπουργείο Παιδείας, κυριευμένο από τις ιδεοληψίες του ενάντια στον ιδιωτικό τομέα και για να ανασχέσει το ρεύμα εγγραφών προς τα ιδιωτικά σχολεία, που επισφραγίζει την ποιοτική τους προσφορά στην ελληνική κοινωνία, αντί να προσπαθήσει να αντιγράψει τις καλές πρακτικές τους, αποφάσισε να κάνει το μόνο που γνωρίζει καλά: να ισοπεδώσει κάθε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Προσπαθεί να αναιρέσει, λοιπόν, με νέα τροπολογία που κατέθεσε, δύο βασικά πλεονεκτήματα: το ένα είναι η δυνατότητα επιλογής και αξιοκρατικής αντιμετώπισης του εκπαιδευτικού προσωπικού και το δεύτερο είναι οι δυνατότητες διαφοροποίησης στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα» αναφέρει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων Ελλάδος κ. Χαράλαμπος Κυραϊλίδης.
Θα πρέπει να σημειώσουμε πως η νέα ρύθμιση μονιμοποιεί ουσιαστικά τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς στα σχολεία. Η διοίκηση του κάθε σχολείου δεν θα μπορεί να διαφυλάξει την ποιότητα της εκπαιδευτικής υπηρεσίας που παρέχει στους μαθητές, καθώς δεν θα μπορεί να αντικαταστήσει έναν εκπαιδευτικό, ανεξάρτητα αν αυτός αποδίδει ή όχι, αν προσεγγίζει τους μαθητές ή όχι, αν έχει διάθεση προσφοράς ή όχι.
Ο κ. Κυραϊλίδης λοιπόν ξεκαθαρίζει: «Ας το κάνουμε σαφές στην ελληνική κοινωνία, σε κάθε μαθητή, σε κάθε γονέα και σε κάθε εκπαιδευτικό: η ρύθμιση δεν προστατεύει τον καλό εκπαιδευτικό (ο οποίος, άλλωστε, δεν χρειάζεται άλλη ρήτρα μονιμότητας παρά μόνο την αξία του) αλλά αυτόν που θα μπει στην τάξη και δεν θα κάνει μάθημα, αυτόν που θα προσβάλει τα παιδιά, αυτόν που δεν θα συνεργαστεί με την εκπαιδευτική κοινότητα- αυτός τελικά μονιμοποιείται!
Παράλληλα, δημιουργεί μια τάξη προνομιούχων, οι οποίοι στο όνομα της κρατικής διαφύλαξης του αγαθού της εκπαίδευσης (πόσο οξύμωρο ακούγεται αυτό στην εποχή μας…), θα είναι μόνιμοι στον ιδιωτικό τομέα. Κάθε εργαζόμενος γονέας που στέλνει το παιδί του σε ιδιωτικό σχολείο θα γνωρίζει ότι ενώ ο ίδιος κρίνεται καθημερινά για τη δουλειά του, ο δάσκαλος του παιδιού του είναι στο απυρόβλητο. Ο καθένας μπορεί να αντιληφθεί τις επιπτώσεις που θα έχει αυτό στην ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.
Ο υπουργός που είχε το θράσος να αποκαλέσει από τηλεοράσεως "πειρατικά" τα ιδιωτικά σχολεία, τα σχολεία που σε κάθε διεθνή αξιολόγηση διασώζουν με τις επιδόσεις τους το κύρος της χώρας, και με δεδομένη την ιδεοληπτική του εμπάθεια απέναντι στην ιδιωτική εκπαίδευση, με τη ρύθμιση αυτή εκτελει "εργολαβία", αναβιώνοντας παράλογα συντεχνιακά προνόμια του παρελθόντος.
Η ρύθμιση δεν είναι λανθασμένη απλώς επειδή πλήττει τα σχολεία – αυτό είναι το λιγότερο. Είναι όμως εντελώς αντίθετη προς τις διεθνείς καλές πρακτικές της εκπαίδευσης, προς τις παραινέσεις του ΟΟΣΑ, είναι επιζήμια για το συμφέρον μαθητών και οικογενειών και χαμηλώνει το επίπεδο της εκπαίδευσης γενικότερα».
« Το Υπουργείο Παιδείας, κυριευμένο από τις ιδεοληψίες του ενάντια στον ιδιωτικό τομέα και για να ανασχέσει το ρεύμα εγγραφών προς τα ιδιωτικά σχολεία, που επισφραγίζει την ποιοτική τους προσφορά στην ελληνική κοινωνία, αντί να προσπαθήσει να αντιγράψει τις καλές πρακτικές τους, αποφάσισε να κάνει το μόνο που γνωρίζει καλά: να ισοπεδώσει κάθε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Προσπαθεί να αναιρέσει, λοιπόν, με νέα τροπολογία που κατέθεσε, δύο βασικά πλεονεκτήματα: το ένα είναι η δυνατότητα επιλογής και αξιοκρατικής αντιμετώπισης του εκπαιδευτικού προσωπικού και το δεύτερο είναι οι δυνατότητες διαφοροποίησης στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα» αναφέρει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων Ελλάδος κ. Χαράλαμπος Κυραϊλίδης.
Θα πρέπει να σημειώσουμε πως η νέα ρύθμιση μονιμοποιεί ουσιαστικά τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς στα σχολεία. Η διοίκηση του κάθε σχολείου δεν θα μπορεί να διαφυλάξει την ποιότητα της εκπαιδευτικής υπηρεσίας που παρέχει στους μαθητές, καθώς δεν θα μπορεί να αντικαταστήσει έναν εκπαιδευτικό, ανεξάρτητα αν αυτός αποδίδει ή όχι, αν προσεγγίζει τους μαθητές ή όχι, αν έχει διάθεση προσφοράς ή όχι.
Ο κ. Κυραϊλίδης λοιπόν ξεκαθαρίζει: «Ας το κάνουμε σαφές στην ελληνική κοινωνία, σε κάθε μαθητή, σε κάθε γονέα και σε κάθε εκπαιδευτικό: η ρύθμιση δεν προστατεύει τον καλό εκπαιδευτικό (ο οποίος, άλλωστε, δεν χρειάζεται άλλη ρήτρα μονιμότητας παρά μόνο την αξία του) αλλά αυτόν που θα μπει στην τάξη και δεν θα κάνει μάθημα, αυτόν που θα προσβάλει τα παιδιά, αυτόν που δεν θα συνεργαστεί με την εκπαιδευτική κοινότητα- αυτός τελικά μονιμοποιείται!
Παράλληλα, δημιουργεί μια τάξη προνομιούχων, οι οποίοι στο όνομα της κρατικής διαφύλαξης του αγαθού της εκπαίδευσης (πόσο οξύμωρο ακούγεται αυτό στην εποχή μας…), θα είναι μόνιμοι στον ιδιωτικό τομέα. Κάθε εργαζόμενος γονέας που στέλνει το παιδί του σε ιδιωτικό σχολείο θα γνωρίζει ότι ενώ ο ίδιος κρίνεται καθημερινά για τη δουλειά του, ο δάσκαλος του παιδιού του είναι στο απυρόβλητο. Ο καθένας μπορεί να αντιληφθεί τις επιπτώσεις που θα έχει αυτό στην ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.
Ο υπουργός που είχε το θράσος να αποκαλέσει από τηλεοράσεως "πειρατικά" τα ιδιωτικά σχολεία, τα σχολεία που σε κάθε διεθνή αξιολόγηση διασώζουν με τις επιδόσεις τους το κύρος της χώρας, και με δεδομένη την ιδεοληπτική του εμπάθεια απέναντι στην ιδιωτική εκπαίδευση, με τη ρύθμιση αυτή εκτελει "εργολαβία", αναβιώνοντας παράλογα συντεχνιακά προνόμια του παρελθόντος.
Η ρύθμιση δεν είναι λανθασμένη απλώς επειδή πλήττει τα σχολεία – αυτό είναι το λιγότερο. Είναι όμως εντελώς αντίθετη προς τις διεθνείς καλές πρακτικές της εκπαίδευσης, προς τις παραινέσεις του ΟΟΣΑ, είναι επιζήμια για το συμφέρον μαθητών και οικογενειών και χαμηλώνει το επίπεδο της εκπαίδευσης γενικότερα».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα