«Λευκός καπνός» από την τριμερή συνάντηση για τον ΟΑΣΘ
25.08.2016
17:39
Σε τέσσερα σημεία κατέληξαν στη συνάντηση που είχαν οι εργαζόμενοι με τη διοίκηση του οργανισμού, παρουσία του υπουργού Εργασίας, Γιώργου Κατρούγκαλου
Θετική κατάληξη είχε η τριμερής συνάντηση μεταξύ των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, των εκπροσώπων της διοίκησης και του υπουργού Εργασίας, Γιώργου Κατρούγκαλου . Οι εμπλεκόμενες πλευρές κατέληξαν σε συμφωνία για τον τρόπο καταβολής των δεδουλευμένων, καθώς και το πλαίσιο λειτουργίας των αστικών λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη, κάτι που σημαίνει ότι αποκαθίσταται η κυκλοφορία των οχημάτων στην πόλη της Μακεδονίας. Παρόντες στη συνάντηση ήταν και ο γενικός γραμματέας Ανδρέα Νεφελούδη, καθώς και η γενική γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Θεοπίστη Πέρκα.
H συμφωνία περιλαμβάνει τέσσερα σημεία:
- Η διοίκηση του ΟΑΣΘ δεσμεύτηκε ότι θα καταβάλει μίνιμουμ το 18% των μηνιαίων εσόδων από τα κόμιστρα έναντι της αποπληρωμής των δεδουλευμένων των εργαζομένων.
- Το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα προκαταβάλει, μαζί με την επιδότηση του Σεπτεμβρίου και τα αντίστοιχα ποσά του Οκτωβρίου και του Νοεμβρίου, με την προϋπόθεση ότι με τα ποσά αυτά θα εξοφληθούν οι οφειλές προς τους εργαζόμενους, πράγμα που συμφωνήθηκε από τα δύο μέρη (εργοδοσία, εργαζόμενοι).
- Το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης θα καταβάλει σε σύντομο χρονικό διάστημα το ποσό των 2.400.00 ευρώ για την κάλυψη της μετακίνησης πολυτέκνων και άλλων κοινωνικών κατηγοριών για το 2016.
- Το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα οργανώσει άμεσα διαδικασίες διαλόγου με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη (διοίκηση ΟΑΣΘ, εργαζόμενων ΟΑΣΘ και υπουργεία) για το μέλλον του ΟΑΣΘ, ο οποίος διάλογος θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί, μέχρι τις 31.10.2016.
Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εργασίας Ανδρέας Νεφελούδης, μετά τη συνάντηση, δήλωσε: «Επιδιώκαμε να βγει λευκός καπνός σήμερα, νομίζω βγήκε ο πιο όμορφος λευκός καπνός, γιατί νομίζω ότι ήταν η καλύτερη δυνατή συμφωνία με τις παρούσες συνθήκες που μπορούσε να επιτευχθεί. Αυτό περιλαμβάνει τέσσερα μέρη: Το πρώτο είναι η δέσμευση της διοίκησης του ΟΑΣΘ να καταβάλλει από τώρα και στο εξής μίνιμουμ το 18% των εσόδων από τα κόμιστρα, για να εξοφλήσει σταδιακά και συστηματικά τα δεδουλευμένα που χρωστάει. Το δεύτερο με τη δέσμευση που αναλήφθηκε από το υπουργείο Υποδομών να γίνουν προκαταβολές σε σύντομο χρονικό διάστημα των δόσεων για τις αντισταθμιστικές εισφορές του υπουργείου προς τον ΟΑΣΘ, με την προϋπόθεση ότι αυτά θα πάνε στους εργαζόμενους. Το τρίτο είναι ότι και εμείς από την πλευρά του υπουργείου Εργασίας δεσμευθήκαμε για την άμεση καταβολή περίπου 2,5 εκατ. ευρώ για τη μετακίνηση πολυτέκνων και άλλων που έχουν ανάγκες. Και το τέταρτο, πιο σημαντικό, μπήκε ένα χρονοδιάγραμμα, για να γίνει μία σε βάθος συζήτηση που θα λύσει όλα τα προβλήματα που υπάρχουν σε σχέση με τη μετακίνηση των ανθρώπων και το μέλλον του ΟΑΣΘ. Είναι η σημερινή ημέρα μία πολύ καλή ημέρα, γιατί διασφαλίζουμε το μέλλον, τη διάρκεια και τη συνέχεια του συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη, για να μην ταλαιπωρούνται οι πολίτες».
H συμφωνία περιλαμβάνει τέσσερα σημεία:
- Η διοίκηση του ΟΑΣΘ δεσμεύτηκε ότι θα καταβάλει μίνιμουμ το 18% των μηνιαίων εσόδων από τα κόμιστρα έναντι της αποπληρωμής των δεδουλευμένων των εργαζομένων.
- Το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα προκαταβάλει, μαζί με την επιδότηση του Σεπτεμβρίου και τα αντίστοιχα ποσά του Οκτωβρίου και του Νοεμβρίου, με την προϋπόθεση ότι με τα ποσά αυτά θα εξοφληθούν οι οφειλές προς τους εργαζόμενους, πράγμα που συμφωνήθηκε από τα δύο μέρη (εργοδοσία, εργαζόμενοι).
- Το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης θα καταβάλει σε σύντομο χρονικό διάστημα το ποσό των 2.400.00 ευρώ για την κάλυψη της μετακίνησης πολυτέκνων και άλλων κοινωνικών κατηγοριών για το 2016.
- Το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα οργανώσει άμεσα διαδικασίες διαλόγου με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη (διοίκηση ΟΑΣΘ, εργαζόμενων ΟΑΣΘ και υπουργεία) για το μέλλον του ΟΑΣΘ, ο οποίος διάλογος θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί, μέχρι τις 31.10.2016.
Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εργασίας Ανδρέας Νεφελούδης, μετά τη συνάντηση, δήλωσε: «Επιδιώκαμε να βγει λευκός καπνός σήμερα, νομίζω βγήκε ο πιο όμορφος λευκός καπνός, γιατί νομίζω ότι ήταν η καλύτερη δυνατή συμφωνία με τις παρούσες συνθήκες που μπορούσε να επιτευχθεί. Αυτό περιλαμβάνει τέσσερα μέρη: Το πρώτο είναι η δέσμευση της διοίκησης του ΟΑΣΘ να καταβάλλει από τώρα και στο εξής μίνιμουμ το 18% των εσόδων από τα κόμιστρα, για να εξοφλήσει σταδιακά και συστηματικά τα δεδουλευμένα που χρωστάει. Το δεύτερο με τη δέσμευση που αναλήφθηκε από το υπουργείο Υποδομών να γίνουν προκαταβολές σε σύντομο χρονικό διάστημα των δόσεων για τις αντισταθμιστικές εισφορές του υπουργείου προς τον ΟΑΣΘ, με την προϋπόθεση ότι αυτά θα πάνε στους εργαζόμενους. Το τρίτο είναι ότι και εμείς από την πλευρά του υπουργείου Εργασίας δεσμευθήκαμε για την άμεση καταβολή περίπου 2,5 εκατ. ευρώ για τη μετακίνηση πολυτέκνων και άλλων που έχουν ανάγκες. Και το τέταρτο, πιο σημαντικό, μπήκε ένα χρονοδιάγραμμα, για να γίνει μία σε βάθος συζήτηση που θα λύσει όλα τα προβλήματα που υπάρχουν σε σχέση με τη μετακίνηση των ανθρώπων και το μέλλον του ΟΑΣΘ. Είναι η σημερινή ημέρα μία πολύ καλή ημέρα, γιατί διασφαλίζουμε το μέλλον, τη διάρκεια και τη συνέχεια του συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη, για να μην ταλαιπωρούνται οι πολίτες».
Η γενική γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Θεοπίστη Πέρκα, υπογράμμισε: «Έγινε μία αρκετά αναλυτική συζήτηση για όλα τα θέματα. Το μείζον θέμα ήταν τα δεδουλευμένα, τα οποία, βεβαίως, πρέπει να πάρουν οι εργαζόμενοι. Με αυτή την έννοια, προσπαθήσαμε να βοηθήσουμε σε αυτό το σημείο. Εμείς ως υπουργείο θα κάνουμε τα αδύνατα δυνατά, θα προσπαθήσουμε να δοθεί ως προκαταβολή η τακτική επιχορήγηση δύο μηνών, βεβαίως με την προϋπόθεση ότι αυτά θα πάνε για την πληρωμή των εργαζομένων. Από εκεί και πέρα, έχουμε να κάνουμε αρκετές κουβέντες και, βεβαίως, ως αρμόδιο υπουργείο θα πάρουμε τις πρωτοβουλίες εκείνες, ώστε να ανοίξει αυτή η κουβέντα, για να μπει ένα πλαίσιο στη λειτουργία του ΟΑΣΘ, για το δημόσιο συμφέρον και για το καλό της πόλης, η οποία είναι πολύ εξαρτημένη από τα λεωφορεία, το μοναδικό μέσο μεταφοράς που έχει».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης Δημήτρης Τσερμενίδης, σημείωσε ότι δεν τίθεται θέμα κινητοποιήσεων στις αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης, «εφόσον αυτά τα οποία δεσμευθήκαμε και υπογράψαμε, γίνουν πράξη».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης Δημήτρης Τσερμενίδης, σημείωσε ότι δεν τίθεται θέμα κινητοποιήσεων στις αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης, «εφόσον αυτά τα οποία δεσμευθήκαμε και υπογράψαμε, γίνουν πράξη».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr