Αναβίωση του Τourist Τrophy Μοτοσυκλέτας την Κυριακή στο Ψυχικό

Ένας αγώνας με ιστορικές μοτοσυκλέτες που χρονολογείται από το 1929 ζωντανεύει και πάλι

Την Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2016 από τις 10 πμ, πραγματοποιείται στους δρόμους του  Ψυχικού η ιστορικότερη εκδήλωση μοτοσυκλέτας που έχει γίνει μέχρι σήμερα  στην Ελλάδα :
Αναβιώνει ο πρώτος αγώνας ταχύτητας σε «πίστα» που έγινε στη χώρα μας , το «Tourist Trophy Ψυχικού»,  όπως είχε ονομαστεί από τους τότε οργανωτές του !

Σας καλούμε, λοιπόν, να θαυμάσετε από κοντά μερικές από τις πιο ονομαστές μοτοσυκλέτες  που θα τρέξουν στην ίδια εκείνη διαδρομή που είχαν τρέξει οι πρωτοπόροι των αγώνων! Θα ακούσετε τους ίδιους ήχους, θα αισθανθείτε την ίδια ένταση που είχαν νοιώσει και οι θεατές του πρώτου εκείνου Τourist Τrophy!  

Ο πρώτος αυτός αγώνας ταχύτητας είχε γίνει στο Ψυχικό και μάλιστα στα πρότυπα του διασημότερου αγώνα μοτοσυκλέτας στον ΚΟΣΜΟ, του Tourist Trophy (ΤΤ) που γίνεται εδώ και… 109  χρόνια στο γνωστό νησί Άϊλ οφ Μαν, της Βρετανίας !!!

Στην  εκδήλωση  μπορείτε να θαυμάσετε από κοντά γνωστούς  Έλληνες πρωταθλητές της κλασικής περιόδου αλλά και άλλους αξιόλογοι μοτοσυκλετιστές με τις «κούκλες» τους  από το 1910   μέχρι και το 1968. Πρόκειται για  κορυφαίες κλασικές μοτοσυκλέτες που δεν βγαίνουν εύκολα στους δρόμους ! Π.χ.  BSA… του 1926 (!), Νιού Ιμπήριαλ του 37, Ζούνταππ του 1933, BMW R 12 του 35, Μπενέλλι, Βελοσέτ, Χάρλεϋ,  Παρίλλα, Χόρεξ, Μότο Γκούτσι του 1930 και άλλες.

Οι αγωνιζόμενοι θα χωριστούν σε δύο κατηγορίες : η πρώτη για μοτοσυκλέτες  από το 1910 μέχρι και το 1945 και η δεύτερη  από το 1946 μέχρι και το 1968.  
Η εκδήλωση της ερχόμενης Κυριακής  δεν είναι ένας απλός «αγώνας», αλλά- ουσιαστικά- πρόκειται για μία πολιτιστική εκδήλωση που θα ξυπνήσει ιστορικές μνήμες μιας εποχής που έφυγε, όχι μόνο για το Ψυχικό αλλά και για όλη την Ελλάδα. Άλλωστε, γι’ αυτό, θα υπάρχει στην Πρώτη  Πλατεία και έκθεση μοτοσυκλετών εποχής!

Αυτονόητο είναι πως, επειδή οι εποχές έχουν αλλάξει,  η Αναβίωση δεν εστιάζεται στην τ α  χ ύ τ η τ α. Δυστυχώς  ή… ευτυχώς,  το αραιοκατοικημένο προάστιο του ΄20 είναι σήμερα μία πυκνοκατοικημένη πόλη.  Έτσι, ο αγώνας θα είναι σαφώς πιο… αργός, δηλαδή ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ, σύμφωνα με τους διεθνείς  κανονισμούς  Regularity  της  FIVA και της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ για ανάλογες περιπτώσεις.    
Ο αγώνας τότε, είχε σημειώσει μεγάλη αγωνιστική επιτυχία, συγκεντρώνοντας αρκετές χιλιάδες θεατών που είχαν έρθει να παρακολουθήσουν το πρωτόγνωρο θέαμα.  Βλέπετε, στην Ελλάδα δεν υπήρχαν, τότε, πάνω από… 200 μοτοσυκλέτες  οι δε αγώνες ήταν κάτι το εντελώς καινούργιο για όλους!

Αυτόν ακριβώς τον ιστορικό αγώνα νοιώθουμε υπερήφανοι που θα αναβιώσουμε όλοι εμείς που εμπλεκόμαστε στη διοργάνωσή του :
Ο Δήμος Φιλοθέης – Ψυχικού με την Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση Φιλοθέης Ψυχικού ( ΔΗΚΕΦΙΨ) και ο  Πολιτισμικός Οργανισμός  Motorcycle Republic (http://motorcyclerepublic.org) που είχε και την ιδέα της αναβίωσης. Είναι ο φορέας ο οποίος  λειτουργεί εδώ και δύο χρόνια το «Ελληνικό Μουσείο Μοτοσυκλέτας», το μόνο του είδους του στην Ελλάδα, και θα έχει την κύρια ευθύνη της διοργάνωσης. Είναι μέλος της ΦΙΛΠΑ και της FIVA, υπό την αιγίδα των οποίων διοργανώνεται η Αναβίωση του «1ου ΤΤ ΨΥΧΙΚΟΥ» .                                     
ΓΥΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΠΙΣΩ

Ας κάνουμε, όμως, ένα flash back στον χρόνο, στα τέλη της δεκαετίας του 20, τότε που έγινε το «1ο Τourist Τrophy Ψυχικού».                                                                                                                 
Είμαστε στην εποχή που η Ελλάδα συνέρχεται, σιγά-σιγά, από την δίνη της Μικρασιατικής Καταστροφής, του Διχασμού, της ανταλλαγής πληθυσμών και η καθημερινή ζωή βρίσκει τον ρυθμό της.
Εκείνη λοιπόν την περίοδο, έρχεται μία ομάδα νέων που τους αρέσει η μοτοσυκλέτα, (κι αυτή τότε βρίσκεται στα σπάργανα) κι αρχίζουν να κάνουν… αγώνες!              
Ξεκινούν με τα εύκολα, δηλαδή αγώνας χιλιομέτρου στην… Συγγρού και στο Μενίδι για να καθιερώσουν το Πανελλήνιο Ρεκόρ Ταχύτητας και μετά… ράλλυ σε δημόσιους δρόμους: Αθήνα- Χαλκίδα- Αθήνα  κλπ!
Τους λείπει όμως η κορωνίδα των αγώνων, δηλαδή η ταχύτητα σε κυκλική πίστα! Oι δρόμοι του αραιοκατοικημένου Ψυχικού αποτελούσαν τότε ένα ολοκληρωμένο σύνολο δρόμων και ήταν η καλύτερη επιλογή για το καινούργιο άθλημα! Στην αφετηρία, που ήταν περίπου 40μ. μετά την 1η πλατεία επί της Διαμαντίδου, συγκεντρώθηκαν 8 από τους 12-15 οδηγούς αγώνων που δραστηριοποιούνταν τότε στην Αθήνα.
Πολλές από τις μοτοσυκλέτες τους είναι… εργοστασιακές  καθαρόαιμες αγωνιστικές, όπως π.χ. οι ελβετικές Μοτοσακός, οι εγγλέζικες Ράτζ κλπ.  Όπως και στο βρετανικό ΤΤ, έτσι και στο δικό μας ΤΤ, ξεκινούσαν ανά 15’’ μεταξύ τους, κάλυπταν 34 γύρους της διαδρομής των 2,89 χμ και είχαν  εντονότατο συναγωνισμό. Και μην φανταστείτε πως ήταν εύκολος αγώνας : υπήρξαν μηχανικές βλάβες, κάμποσες πτώσεις, ακόμη και εγκατάλειψη λόγω… κόπωσης (!) και όλα όσα συμβαίνουν στους αγώνες!         
Νικητής – τι χρονική σύμπτωση – ένας … πρόσφυγας, 24 ετών από την Σμύρνη, τραπεζικός υπάλληλος πλέον, που κατοικούσε με την οικογένειά του στους Αμπελοκήπους, μετά τον ξεριζωμό τους από την Γή της Ιωνίας : ήταν ο Ιορδάνης Καπλάνογλου με εγγλέζικη BSA Slopper (500κ.εκ.).

ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΩΣ

Για να ζήσουμε όλη αυτή την ατμόσφαιρα, ο Δήμος Φιλοθέης – Ψυχικού και το Ελληνικό Μουσείο Μοτοσυκλέτας, σας καλούμε την Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2016 στην ίδια ιστορική διαδρομή του 1ου ΤΤ ΨΥΧΙΚΟΥ, του πρώτου αγώνα ταχύτητας σε κυκλική διαδρομή  που έγινε στην Ελλάδα !
Κι αν όλα αυτά σε κάποιους φαίνονται λίγα, να σας ενημερώσομε ότι  την διαδρομή θα ελέγξει και θα ανοίγει  ως αυτοκίνητο ασφαλείας ένα από τα πιο εντυπωσιακά κομμάτια της παγκόσμιας αυτοκίνησης : Το μοναδικό και ελληνικότατο αυτοκίνητο του αρχιτέκτονα με τις επαναστατικές εμπνεύσεις  Δημήτρη  Κορρέ, το θηριώδες όφ ρόουντ 4x4 και ταυτόχρονα σούπερσπορ Koρρές 4!!!

 
Η αφετηρία θα βρίσκεται  επί της οδού Διαμαντίδου, λίγο πριν την Πρώτη Πλατεία,  με κατεύθυνση προς την Λ. Κηφισίας  και οι μοτοσυκλετιστές θα ακολουθήσουν τις οδούς  Οίτης, Παπαναστασίου (κυκλικά),  αριστερά Διαμαντίδου, Δεύτερη Πλατεία, Διαμαντίδου και τερματισμός . Το συνολικό μήκος είναι 2χμ. και οι αγωνιζόμενοι θα καλύψουν 10 γύρους .
Οι δύο πρώτοι θα είναι  αναγνωριστικοί της διαδρομής , ο δε 3ος θα είναι χρονομετρημένος  και θα αποτελέσει την βάση χρονομέτρησης για τους υπόλοιπους επτά γύρους. Κάθε απόκλιση από τον χρόνο του 3ου γύρου πάνω ή κάτω επιφέρει βαθμούς ποινής.  
Η Αναβίωση θα ξεκινήσει στις 10π.μ. με το κλείσιμο των δρόμων και με πρώτους να ξεκινούν οι αγωνιζόμενοι με τις μοτοσυκλέτες της νεότερης κατηγορίας (1946-1968). Η εκδήλωση  υπολογίζεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τη 1μμ. Θα ακολουθήσουν απονομές και άλλα χάπενινγκς.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr