Απίστευτο, κι όμως... ελληνικό: Περισσότεροι οι σύμβουλοι από τους εργαζόμενους στα περιφερειακά λιμάνια!
21.11.2016
08:42
Tο λιμάνι του Βόλου έχει μεγαλύτερο συμβούλιο από του Αμβούργου
Μπορεί να μοιάζει απίστευτο, αλλά είναι αληθινό. Η αναντιστοιχία μεταξύ του αριθμού των μελών των διοικητικών συμβουλίων τους και του αριθμού των εργαζομένων στα περισσότερα λιμάνια της χώρας είναι τόσο εξόφθαλμη που για πολλούς προκαλεί την κοινή λογική.
Το φαινόμενο δεν είναι μεμονωμένο. Σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή» τουλάχιστον πέντε μεγάλα λιμάνια έχουν μικρότερο αριθμό προσωπικού από το πλήθος των μελών των διοικητικών συμβουλίων τους. Το γεγονός αποδίδεται, σύμφωνα με το δημοσίευμα σε κομματικούς διορισμούς του τελευταίου ενάμισι έτους. Απειλεί, όμως, την οικονομική τους βιωσιμότητα, η οποία με μεγάλη προσπάθεια τα προηγούμενα λίγα χρόνια επετεύχθη, αλλά και τις αναπτυξιακές τους προοπτικές, εξηγούν παράγοντες της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας.
Πολλά από τα λεγόμενα και «περιφερειακά λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος» χρειάζονται, στο μεταξύ, στελέχωση με ειδικευμένο προσωπικό, που δεν έχει προχωρήσει εξαιτίας των μνημονιακών υποχρεώσεων της χώρας και της γενικότερης οικονομικής στενότητας. Ομως «σίγουρα δεν χρειάζονται πολυμελή διοικητικά συμβούλια, που στις περισσότερες περιπτώσεις είναι ισάριθμα ή και πολυπληθέστερα από αυτά του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, αλλά και διεθνών κολοσσών, όπως το Hamburg Port Authority», εκτιμούν ναυτιλιακοί κύκλοι. Ο ΟΛΠ έχει πλέον έντεκα μέλη και περισσότερους από 1.100 εργαζομένους. Εννέα μέλη έχει όμως και ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας Α.Ε. (ΟΛΚΕ), αλλά και ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου (ΟΛΛ). Μόνον που τα δύο αυτά λιμάνια έχουν προσωπικό μόλις 8 και 7 άτομα, αντίστοιχα. Αλλά αυτές είναι ίσως σχετικά ανώδυνες περιπτώσεις του ιδιότυπου ελληνικού «λιμενικού υδροκεφαλισμού». Ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ) έχει 11 μέλη στο Δ.Σ., ίσως διότι εδώ απασχολούνται... 42 εργαζόμενοι. Ελευσίνα και Αλεξανδρούπολή είναι άλλα δύο λιμάνια με περισσότερα μέλη διοίκησης από προσωπικό.
Αλλά δεν ήταν πάντοτε αυτή η εικόνα. Ηταν στα μέσα του 2015 που η τότε κυβέρνηση Συριζα-ΑΝΕΛ προχώρησε τόσο στην αντικατάσταση παλαιότερων μελών διοίκησης στα περιφερειακά λιμάνια όσο και στην αύξηση του αριθμού τους. «Και πιθανόν να είχαμε πολύ περισσότερους διορισμούς εάν το 100% του μετοχικού κεφαλαίου τους δεν είχε περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ, με αποτέλεσμα να τελούν έτσι υπό την έμμεση εποπτεία των δανειστών», εξηγούν στην εφημερίδα τραπεζικές πηγές με συμβουλευτικό ρόλο στη διαδικασία αποκρατικοποιήσεων στο πρόσφατο παρελθόν.
Το φαινόμενο δεν είναι μεμονωμένο. Σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή» τουλάχιστον πέντε μεγάλα λιμάνια έχουν μικρότερο αριθμό προσωπικού από το πλήθος των μελών των διοικητικών συμβουλίων τους. Το γεγονός αποδίδεται, σύμφωνα με το δημοσίευμα σε κομματικούς διορισμούς του τελευταίου ενάμισι έτους. Απειλεί, όμως, την οικονομική τους βιωσιμότητα, η οποία με μεγάλη προσπάθεια τα προηγούμενα λίγα χρόνια επετεύχθη, αλλά και τις αναπτυξιακές τους προοπτικές, εξηγούν παράγοντες της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας.
Πολλά από τα λεγόμενα και «περιφερειακά λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος» χρειάζονται, στο μεταξύ, στελέχωση με ειδικευμένο προσωπικό, που δεν έχει προχωρήσει εξαιτίας των μνημονιακών υποχρεώσεων της χώρας και της γενικότερης οικονομικής στενότητας. Ομως «σίγουρα δεν χρειάζονται πολυμελή διοικητικά συμβούλια, που στις περισσότερες περιπτώσεις είναι ισάριθμα ή και πολυπληθέστερα από αυτά του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, αλλά και διεθνών κολοσσών, όπως το Hamburg Port Authority», εκτιμούν ναυτιλιακοί κύκλοι. Ο ΟΛΠ έχει πλέον έντεκα μέλη και περισσότερους από 1.100 εργαζομένους. Εννέα μέλη έχει όμως και ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας Α.Ε. (ΟΛΚΕ), αλλά και ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου (ΟΛΛ). Μόνον που τα δύο αυτά λιμάνια έχουν προσωπικό μόλις 8 και 7 άτομα, αντίστοιχα. Αλλά αυτές είναι ίσως σχετικά ανώδυνες περιπτώσεις του ιδιότυπου ελληνικού «λιμενικού υδροκεφαλισμού». Ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ) έχει 11 μέλη στο Δ.Σ., ίσως διότι εδώ απασχολούνται... 42 εργαζόμενοι. Ελευσίνα και Αλεξανδρούπολή είναι άλλα δύο λιμάνια με περισσότερα μέλη διοίκησης από προσωπικό.
Αλλά δεν ήταν πάντοτε αυτή η εικόνα. Ηταν στα μέσα του 2015 που η τότε κυβέρνηση Συριζα-ΑΝΕΛ προχώρησε τόσο στην αντικατάσταση παλαιότερων μελών διοίκησης στα περιφερειακά λιμάνια όσο και στην αύξηση του αριθμού τους. «Και πιθανόν να είχαμε πολύ περισσότερους διορισμούς εάν το 100% του μετοχικού κεφαλαίου τους δεν είχε περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ, με αποτέλεσμα να τελούν έτσι υπό την έμμεση εποπτεία των δανειστών», εξηγούν στην εφημερίδα τραπεζικές πηγές με συμβουλευτικό ρόλο στη διαδικασία αποκρατικοποιήσεων στο πρόσφατο παρελθόν.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr