Συνήγορος του Καταναλωτή: 32% περισσότερες καταγγελίες
06.12.2016
17:04
Ο κ. Λευτέρης Ζαγόριτης παρουσίασε στην Επιτροπή Θεσμών της Βουλής τις έτησιες εκθέσεις πεπραγμένων της Αρχής
Τις ετήσιες εκθέσεις πεπραγμένων της Ανεξάρτητης Αρχής «Συνήγορος του Καταναλωτή» για τα έτη 2014 και 2015 παρουσίασαν σήμερα στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής ο επικεφαλής της Αρχής κ. Λευτέρης Ζαγορίτης, η αναπληρώτρια Αθηνά Κοντογιάννη και η βοηθός Βασιλική Μπώλου.
Ο κ. Ζαγορίτης, αφού ανέλυσε τις δράσεις της Ανεξάρτητης Αρχής και του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας για τα έτη 2014 και 2015, αναφέρθηκε στα σπουδαιότερα θέματα που απασχόλησαν την Αρχή και ειδικότερα στις υποθέσεις που αφορούσαν στους κλάδους των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών (τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες), της ενέργειας και ύδρευσης, καθώς και των τηλεπικοινωνιών, τομείς που δέχθηκαν τον μεγαλύτερο όγκο καταγγελιών από την πλευρά των καταναλωτών.
Απαντώντας σε ερωτήσεις τόνισε ότι η Αρχή το προηγούμενο χρονικό διάστημα δέχθηκε 32% περισσότερες καταγγελίες και αιτήματα εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών από όλο το φάσμα των επιχειρηματικών κλάδων, εγχώριων και διασυνοριακών, τα οποία, στην πλειοψηφία τους, επιλύθηκαν σε ποσοστό άνω του 80%. Υπογράμμισε ότι οι αναφορές κατά τραπεζών αυξήθηκαν κατά 59,2% σε σχέση με το προηγούμενο ενδεκάμηνο και επεσήμανε, ότι, ιδίως οι τράπεζες, πρέπει, κατά τη διαδικασία της διαμεσολάβησης, να επιδεικνύουν μεγαλύτερη ευελιξία και να κάνουν βιώσιμες και ρεαλιστικές προτάσεις, κυρίως για τις περιπτώσεις δανειοληπτών που έχουν πραγματικά μειωμένη δυνατότητα να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.
Ο κ. Λ. Ζαγορίτης έδωσε, τέλος, έμφαση στη συμβολή της Ανεξάρτητης Αρχής στην προώθηση του θεσμού της διαμεσολάβησης και του φιλικού εξωδικαστικού συμβιβασμού, ανάμεσα σε καταναλωτές και επιχειρήσεις, τονίζοντας ότι υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση τόσο από τους πολίτες όσο και από τις επιχειρήσεις.
Ο κ. Ζαγορίτης, αφού ανέλυσε τις δράσεις της Ανεξάρτητης Αρχής και του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας για τα έτη 2014 και 2015, αναφέρθηκε στα σπουδαιότερα θέματα που απασχόλησαν την Αρχή και ειδικότερα στις υποθέσεις που αφορούσαν στους κλάδους των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών (τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες), της ενέργειας και ύδρευσης, καθώς και των τηλεπικοινωνιών, τομείς που δέχθηκαν τον μεγαλύτερο όγκο καταγγελιών από την πλευρά των καταναλωτών.
Απαντώντας σε ερωτήσεις τόνισε ότι η Αρχή το προηγούμενο χρονικό διάστημα δέχθηκε 32% περισσότερες καταγγελίες και αιτήματα εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών από όλο το φάσμα των επιχειρηματικών κλάδων, εγχώριων και διασυνοριακών, τα οποία, στην πλειοψηφία τους, επιλύθηκαν σε ποσοστό άνω του 80%. Υπογράμμισε ότι οι αναφορές κατά τραπεζών αυξήθηκαν κατά 59,2% σε σχέση με το προηγούμενο ενδεκάμηνο και επεσήμανε, ότι, ιδίως οι τράπεζες, πρέπει, κατά τη διαδικασία της διαμεσολάβησης, να επιδεικνύουν μεγαλύτερη ευελιξία και να κάνουν βιώσιμες και ρεαλιστικές προτάσεις, κυρίως για τις περιπτώσεις δανειοληπτών που έχουν πραγματικά μειωμένη δυνατότητα να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.
Ο κ. Λ. Ζαγορίτης έδωσε, τέλος, έμφαση στη συμβολή της Ανεξάρτητης Αρχής στην προώθηση του θεσμού της διαμεσολάβησης και του φιλικού εξωδικαστικού συμβιβασμού, ανάμεσα σε καταναλωτές και επιχειρήσεις, τονίζοντας ότι υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση τόσο από τους πολίτες όσο και από τις επιχειρήσεις.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr